Jørgen Kolstad (var:Spillertråd Jørgen Kolstad )

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Totti21
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3501

    #61
    Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
    Burde være ett av de første navna på blokka. Leverer alltid solid innsats og er i tillegg målfarlig.
    Ikke minst, selv om det ikke nødvendigvis er noe annet enn tilfeldig, så tar vi i snitt vesentlig flere poeng når han er på banen uten at slik statistikk er noe man skal se seg helt blind på.

    Kommentar

    • Børge
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2013
      • 2558

      #62
      Hadde jeg vært i skoene hans, hadde jeg bedt om utlån i høst. Spille 3. divisjon og sammenlagt en 5-7 kamper tidsmessig for førstelaget er ikke god nok utviklingsarena for en såpass god spiller.

      PS: jeg er seriøs.
      Sint og tverr på felt N

      Kommentar

      • Trooond
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2015
        • 1039

        #63
        Krogstad og Brændsrød gjør det jo bra på utlån, men Kolstad er vesentlig dyrere for utlånsklubbene, så mulig det begrenser.
        Men helt enig, Kolstad trenger matching på høyere nivå enn 3 div. At klubben ikke kan la han gå på utlån er noe annet. De trenger han faktisk, og jeg mener de trenger han på banen. Sett heller ut Martin eller Lundemo når han gjør det dårlig.

        Kommentar

        • Børge
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2013
          • 2558

          #64
          Opprinnelig skrevet av Trooond
          Sett heller ut Martin eller Lundemo når han gjør det dårlig.
          Det skjer dessverre ikke. Blir kun små innhopp med dagens trenerduo. Gruppa som starter er fast. Ved skader er det Jakobsen eller Rindarøy inn.

          Og jeg tror ikke det endrer seg. Da sitter unge og lovende spillere som Kolstad på benken eller løper på sidelinja i oppvarming. Den påståtte talensatsingen er oppskrytt - erfaring trumfer alt! Og går det dårlig, sytes det over sårbar og liten stall - glemmer at han utlater å bruke dem.

          Jeg er så fedd up av hele suppa - sikkert usaklig, men begret har rent over for lenge siden. Tåkepratet har fått råde for lenge!
          Sint og tverr på felt N

          Kommentar

          • Lars
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 6156

            #65
            Jørgen Kolstad er jo en herlig spiller. I likhet med Kristoffer Tokstad er han lokal, ekstremt holdningssterk og sluntrer aldri unna grovjobben på banen. Forskjellen på de to er etter mitt syn at Kolstad som 20-åring ligger noen hakk foran det Tokstad gjorde på samme alder, særlig når det gjelder det å orientere seg på banen, valg med ball og pasningskvalitet. Jeg har tilgitt klubben for at de slapp Tokstad, for han hadde utrolig godt av matchingen han fikk i Strømmen og etter hvert i Sarpsborg, og hadde neppe hatt den samme utviklinga hos oss (nå er han en klassespiller jeg vil ha tilbake). Om vi driter oss ut med Kolstad er det derimot utilgivelig!!! Han er I DAG mer enn god nok for å spille fast for LSK, noe han viste gjennom en knallsterk 2015-sesong, der laget tok flere poeng med han på banen enn uten.

            Får vi de sinnssyke langskyddene til Jradi (og et flott dribleraid i annenhver kamp) hvis vi kjører inn Kolstad på hans plass? Nei, men vi får en spiller som er bedre på absolutt ALT annet. Jradi har ikke bidratt med noe som helst utenom disse ekstremvariantene en gang i blant, mens Kolstad er en spiller som leverer defensivt i 90 min, beveger seg smart, tar fornuftige valg med ballen og bidrar til et kollektivt godt angrepsspill (blant annet ved å spille backen sin god). Og selv om han ikke scorer like spektakulære mål som Jradi, putter han jo jevnt og trutt. Goalen mot Stabæk var bare pur klasse, og viser litt av all fotballen som bor i gutten.

            Og han er LOKAL, ikke på et fuckings lån.

            Kommentar

            • TomLundby
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2006
              • 616

              #66
              Leser på RB+ at Jørgen ble igjen på La Manga og nå trener med Bodø/Glimt.

              Kommentar

              • gilbert
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 3208

                #67
                Opprinnelig skrevet av TomLundby
                Leser på RB+ at Jørgen ble igjen på La Manga og nå trener med Bodø/Glimt.
                Jørgen tar litt selvkritikk på at han etter medgang i 2015 ikke var like på hugget i 2016, og dermed ikke fikk mye spilletid. Bodø/Glimts trener mener Jørgen er en spiller med god erfaring fra Tippeligaen (nå "eliteserien") og kan bekle fem av seks roller, alle unntatt midtspiss, i Glimts 4-3-3. Glimt mangler sårt spillere i disse posisjonene. Alt tyder dermed på at Jørgen Kolstad lånes ut til et OBOS-lag i 2017. Heldigvis, for oss som tror og håper han har ei stor framtid i LSK, har han kontrakt ut 2018. Får han solid kamperfaring i OBOS-ligaen, slik Krogstad fikk i 2016, samtidig som vi sparer (mesteparten av) lønnsutgiftene, får rom til en annen spiller og unngår en misfornøyd spiller i stallen, er dette en nærmest ideell løsning. Jeg fører ikke opp utlånet i "Stallen i 2017" - enda - men tror nesten jeg alt kunne gjort det.

                gilbert

                PS: Som midtspiss har Glimt blant andre Joachim Osvold, med kontrakt iallfall fram til sommeren 2017. DS

                Kommentar

                • Kroktåa
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2015
                  • 2941

                  #68
                  Hadde håpet at det blei UK eller 2010, men ok. Det er sikkert god kvalitet på BGs treninger. Men vil han virkelig opp til kulda og regnet i blåsborten? Det er pent i Bodø, men – fytterakkern! (Og jeg kommer fra Vesterålen, og veit hva jeg snakker om!)

                  Kommentar

                  • OlaG
                    Oversetterdrone
                    Myklebust Light
                    • May 2008
                    • 913

                    #69
                    Står ikke noe i artikkelen om det er snakk om utlån eller salg. Hva er sjansen for at Kolstad blir solgt?

                    Kommentar

                    • gilbert
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 3208

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av OlaG
                      Står ikke noe i artikkelen om det er snakk om utlån eller salg. Hva er sjansen for at Kolstad blir solgt?
                      Foreløpig er det vel ikke "snakk" om noe annet enn at han får lov til å trene med Glimt så de får se og vurdere ham. Glimt vil neppe kjøpe nå, hvis de kan få leie for en antageligvis rimelig penge for så å vurdere videre etter spill i tellende kamper.

                      gilbert

                      Kommentar

                      • gilbert
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 3208

                        #71
                        I følge Romerikes Blad mandag nærmer Kolstad seg et utlån til Bodø/Glimt. Trener Åsmund Bjerkan var fornøyd med Kolstad etter kampen mot CSKA Moskva (tap), men vil også se ham mot Sandnes/Ulf. Jørgen sier at det virker som LSK vil gå med på det om Glimt ønsker å få til en avtale, men mer veit en jo ikke før Glimt bestemmer seg for å be om en leieavtale.

                        gilbert

                        Kommentar

                        • LS89
                          Kamptrådkongen
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2013
                          • 3396

                          #72
                          RB melder i kveld om flere interesserte klubber i OBOS som kunne tenke seg Kolstad, og da regner jeg primært det er snakk om lån. Aktuelle klubber er Glimt, Kongsvinger, Levanger og Kisa, selv om sistnevnte er lite sannsynlig skrives det.

                          Kommentar

                          • Kroktåa
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2015
                            • 2941

                            #73
                            Hadde håpet på UK, alt. Kongsvinger, men ok. Fatter ikke at noen gidder å flytte opp til den forblåste sletta ut mot Vestfjorden, men men.

                            Kommentar

                            • fjacob82
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 1507

                              #74
                              Handler vel litt om spilletid sikkert. Mulig Glimt kan nærmest love spilletid.
                              Håper han blir lånt ut til en Obos klubb, får erfaring og kommer sterkere tilbake! Mye fotball i Jørgen!
                              Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                              *Brasseberget*

                              Kommentar

                              • McGuffy
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 5099

                                #75

                                – Stilen til Arne passer meg ikke

                                RB+: https://www.rb.no/lsk/jorgen-kolstad.../s/5-43-460094

                                Jørgen Kolstad føler seg langt unna spill i LSK. Flere klubber har vist interesse for 21-åringen. Men han er fortsatt på Åråsen.

                                ---------

                                Jeg trodde Glimt-avtalen var done deal, men det var den tydeligvis ikke. Levanger og Kongsvinger aktuelle nå.

                                Kommentar

                                • Funchaloe
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2011
                                  • 511

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av McGuffy
                                  – Stilen til Arne passer meg ikke

                                  RB+: https://www.rb.no/lsk/jorgen-kolstad.../s/5-43-460094

                                  Jørgen Kolstad føler seg langt unna spill i LSK. Flere klubber har vist interesse for 21-åringen. Men han er fortsatt på Åråsen.

                                  ---------

                                  Jeg trodde Glimt-avtalen var done deal, men det var den tydeligvis ikke. Levanger og Kongsvinger aktuelle nå.
                                  Utrolig synd. Han er en av de spillerne i stallen jeg har mest tro på for fremtiden. Synd vi bare kaster bort potensielle stjernespillere på denne måten.
                                  Custodes
                                  Contra o futebol moderno!

                                  Kommentar

                                  • McGuffy
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 5099

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av Funchaloe

                                    Utrolig synd. Han er en av de spillerne i stallen jeg har mest tro på for fremtiden. Synd vi bare kaster bort potensielle stjernespillere på denne måten.
                                    Hva mener du vi skal gjøre med Kolstad? Han er ikke god nok p.t, og et uttlån er da det beste for alle parter?

                                    Kommentar

                                    • Funchaloe
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Oct 2011
                                      • 511

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av McGuffy

                                      Hva mener du vi skal gjøre med Kolstad? Han er ikke god nok p.t, og et uttlån er da det beste for alle parter?
                                      Jeg mente mer i tilfelle vi selger ham, for å være klar på det, noe jeg ser på som en typisk LSK-løsning. Eller utlån for å så selge sesongen etter. Et utlån er per dags dato ikke så dumt, det er jeg helt enig i, men det er fryktelig typisk oss å selge talenter som kan nå langt for å så se at de blomstrer i Sarpsborg eller Stabæk eller en annen gudsforlatt plass.
                                      Custodes
                                      Contra o futebol moderno!

                                      Kommentar

                                      • Langballa
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2014
                                        • 325

                                        #79
                                        virker ikke som om ham har lyst til å bli solgt heller. bare at han vil ha kamper på høyere nivå enn 3.div. er forståelig men merkelig å gå ut i media å si at spillestilen ikke passer for han.. 21 år gammel bør man kunne klare en ny spillestil

                                        Kommentar

                                        • GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av Langballa
                                          virker ikke som om ham har lyst til å bli solgt heller. bare at han vil ha kamper på høyere nivå enn 3.div. er forståelig men merkelig å gå ut i media å si at spillestilen ikke passer for han.. 21 år gammel bør man kunne klare en ny spillestil
                                          Men ærlig talt da, det er jo bare en penere måte å si at man ikke vil spille den typen fotball. Og det er mange som tenker som ham. Og jeg vil igjen minne om at Kolstad aldri spilte seg ut, men mistet plassen og ble en slags syndebukk etter en dårlig laginnsats i premieren i fjor mot Start. Etter å ha spilt seg inn i førsteelleveren ble han i praksis skviset helt ut på bakgrunn av en eneste kamp, og erstattet av en innleid utlending. Uten at supportere flest brydde seg. Jeg mener sånt er døden for en klubb i LSKs situasjon, som bygger opp under ting som folk ellers elsker å ta LSK på, og som underminerer uttalelser som f.eks. Bjarmann kommer med når han mener klubben ikke for nok kred for sin spillerutvikling.

                                          Kommentar

                                          Working...