Jørgen Kolstad (var:Spillertråd Jørgen Kolstad )

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

    Jørgen Kolstad (var:Spillertråd Jørgen Kolstad )

    Etter siste ukas skryt på forumet og RBs sak om han får gutten en tråd. Ubeskrevet blad for meg.

    På vei opp i A-stallen og gjør det bra for rekrutta.
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.
  • tullebukk
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2006
    • 5446

    #2
    sterke svake sider????

    Kommentar

    • Grusom B
      Generalissimo Bellisimo
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6248

      #3
      Det kan jo kanskje du som har sett ham spille si noe om, tullebukk.
      Ni principe ni rey...

      D10S!

      Kommentar

      • GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

        #4
        Kun sett ham i et drøyt 25-minutters innhopp for Ajer i rekruttkampen mot Storhamar tidligere i år. Nytt bekjentskap da, som nr.10, og som rakk og sette seg på bevisstheten nettopp på bakgrunn av det tullebukk nevner i rekrutttråden, ro og gode ballferdigheter. Sånt mange liker å kalle "unorsk i spillestilen". Av typen spiller man bare trenger se i et par bevegelser for å skjønne at har mye fotball i seg. Hadde så vidt jeg husker også forspillet til 6-1 målet, et godt initiativ med ball langs kanten og et innlegg nesten fra cornermerket som Høiland nikka inn. En veldig fin scoring, sånne man fortsatt savner dypt på dagens a-lag.

        Likevel er det selvfølgelig langt, langt opp til Koren, men dette kan utmerket godt være en late bloomer som med videre utvikling fort kan kjempe om en plass på a-laget.

        Kommentar

        • Lars
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6156

          #5
          Synes det er veldig morsomt at vi plutselig har en sisteårs junior som "ingen" har snakket om, men som nå framstår som et av klubbens største talenter. Selv hadde jeg registrert navnet tidligere, men jeg hadde aldri sett ham spille (så vidt jeg vet). Så kom han plutselig inn mot Stabæk i treningskampen, og sto ikke noe tilbake for de andre ute på banen. Etter kampen skrev jeg dette her inne:

          Opprinnelig skrevet av Lars
          Jørgen Kolstad var for øvrig et nytt bekjentskap for min del. Sentral midtbanespiller med gode ferdigheter, som hele tiden prøvde på konstruktive ting med kula. Moro at det kommer opp flere ballspillere på sentral midtbane gjennom LSK-systemet, spesielt etter at Joakim Holmedal, en annen bollskicklig mittfältare, valgte å satse på andre ting enn heltidsfotball.
          Deretter så jeg ham i kvartfinalen i NTF U19, der han var enormt god. LSK var totalt overlegne i første omgang, men klarte på merkelig vis å havne under 2-1 til pause og så til slutt tape 4-1. Kolstad spilte sentralt med Bonke, og selv om Bonke viste at han er en god spiller, var det Kolstad som regisserte alt som skjedde der ute. Litt som Johan tar tak i A-kampene, selv om det er altfor tidlig å dra en sånn sammenligning. Mistet sjelden ballen, kunne dra av en mann, strødde pasninger med stor presisjon. LSKs mål, som dere kan se på LSK-TV, kom etter et løp fra dypet der han først får en perfekt førstetouch med høyre, før han hamrer ballen i mål med venstre. Han får også et stort pluss for det defensive arbeidet i den kampen, så av det jeg har sett, er han heller ingen luksusspiller.

          Grunnlaget for å hevde dette er så klart tynt, men av det jeg har sett så langt, står han som sisteårs junior neppe tilbake for gjennomsnittet av de norske juniorene vi har satset på de siste årene, dvs Bolly, Ringstad, Tokstad, Gulbrandsen, Ruben, Ohi og Høibråten. Det han mangler på de nevnte er erfaringen på toppnivå, men det kan han jo få etter hvert. Mange av disse fikk jo egentlig altfor mye ansvar altfor tidlig, og det er tilfeldigheter at det har gått bra med de fleste. F.eks. Bolly var jo avskrevet av de aller fleste før Haglund la opp en plan med utfordringer tilpasset utviklingsnivået (i sterk kontrast til Henning, som hadde som "strategi" å kaste gutta på dypt vann lenge før de kunne svømme, noe som resulterte i unge spillere som utstrålte at de helst ville være alle andre steder enn ute på banen - men dette er en annen debatt).

          Kommentar

          • Martin Olsen
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Jan 2007
            • 186

            #6
            Spurte Tor Arne Solberg om han.
            han sa følgende: En stille og rolig gutt, Meget bra Løpskapasitet, bra teknikk, rolig med ball, flink å styre tempo i kampene (jr) er en vinnertype. God defensivt også.
            Høyrefoten er meget bra, men han skyter og scorer med venstre også. scorer bra med mål. Litt mangel på fysikk, men det ordner Kåsene og Jørgen gjennom vinteren. En spiller som kan nå veldig langt.
            Er fra Søndre Høland og spilte i den klubben når han var yngre.

            Så dette er positivt for klubben å kunne få opp egne spillere.

            Kommentar

            • Kroktåa
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2015
              • 2912

              #7
              Jørgen Kolstad

              Har virkelig Jørgen Kolstad ikke en egen spillertråd ennå?

              Mot Mjøndalen hadde han et godt innhopp, et oppsiktsvekkende godt skudd og mer positiv involvering på 20 minutter enn andre på 90. Det er mulig at han fikk en litt lett reise etter at vi hadde demoralisert Mjøndalen fullstendig, men jeg synes jeg ser mye god fotball i gutten.

              Den junioren skal vi få mye moro med i åra framover. Han bidrar til at jeg ikke ser så mørkt på at Johan antakelig forsvinner etter sesongen.

              Kommentar

              • andersmm
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2006
                • 5764

                #8
                En av flere spennende unggutter som har kommet inn i år. Både han, Krogstad og Ofkir ser jo veldig bra ut. Tror disse tre kan bli viktige spillere for oss allerede neste år. Forhåpentligvis tar også Bonke noen steg i år.
                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                Kommentar

                • PetterH
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2012
                  • 668

                  #9
                  Jørgen tror jeg er hel ved. Mange unge på vei opp nå, og utrolig morsomt at de tar vare på sjansen når de får den.
                  Og i følge de som følger vårt ungdomslag tett så har den mest spennende av dem alle ikke kommet opp enda: Sheriff Sinyan.

                  Kommentar

                  • ragnarrock
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2008
                    • 937

                    #10
                    High five til Kolstad for god innsats igår, føler at han er et lite uromoment som motspillere ikke helt vet hvor de har.
                    Med tiden og noen kg ekstra på kroppen tror jeg Kolstad kan levere jevnt og trutt for oss. Gode ting!
                    *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                    -RagnarRock-

                    Kommentar

                    • runarM
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2004
                      • 565

                      #11
                      Så deler av Molde-matchen igjen, og blir imponert over Kolstad. Han har en egen evne til å dukke opp i gode avslutningsposisjoner. Tror vi kan få mye glede av han fremover. Det gror godt!
                      runarM

                      Kommentar

                      • Larkern
                        Medlem
                        Bøffel
                        • Aug 2005
                        • 36

                        #12
                        Det kan jo være tilfeldig, men det er i allefall ikke tvil om at vi tar flere poeng med han på banen enn benken.

                        Kommentar

                        • Percy Nilegård
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 5146

                          #13
                          Dyktig på å dukke opp i feltet, godt blikk for spillet og en slepen passningsfot. Kan bli bra dette.
                          "Alltid blodsprengt"!
                          Fong/Macho

                          Even Nordlien

                          Kommentar

                          • Totti21
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2004
                            • 3499

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                            Dyktig på å dukke opp i feltet, godt blikk for spillet og en slepen passningsfot. Kan bli bra dette.
                            Jeg er i ferd med å få en ny yndling i dette laget. En spiller med fin innstilling, gode ferdigheter ift nivået og med veldig bra fotballforståelse. Gir meg en god følelse å se han på banen og selv om han er veldig uferdig, så er det noe ved spillertypen som sier meg at han må satses videre på. Tror han kan ta mange steg på kort tid og bli en viktig spiller for LSK de neste årene.

                            Kommentar

                            • armykanari
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2009
                              • 737

                              #15
                              Tror 2016 blir et fint år jeg guttær!

                              Kommentar

                              • mats
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2008
                                • 621

                                #16
                                Men han er "egentlig" sentral midt/offensvi midt?
                                Klarer seg veldig fint som innoverkant også.. ofte litt bedre for unge og å spille der enn midt på innimellom

                                Kommentar

                                • Larkern
                                  Medlem
                                  Bøffel
                                  • Aug 2005
                                  • 36

                                  #17
                                  Han spilte bra i 10'er rollen/offensiv midt på andrelaget i fjor, og scora en del mål fra de posisjonene.

                                  Kommentar

                                  • Børge
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2013
                                    • 2541

                                    #18
                                    Men han har kontrakt kun ut sesongen.... Bjarmann burde ta grep, så man ikke ender opp med en ny "Høibråten"-situasjon.
                                    Sint og tverr på felt N

                                    Kommentar

                                    • Folke
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2008
                                      • 5955

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Børge
                                      Men han har kontrakt kun ut sesongen.... Bjarmann burde ta grep, så man ikke ender opp med en ny "Høibråten"-situasjon.
                                      Slapp av, denne gutten vil være i LSK. Så ser han vel også hvilken klubb som faktisk satser på ungdommen, selv om media liker å skrive mest om oldboys på vålerengen osv.

                                      Kommentar

                                      • runarM
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2004
                                        • 565

                                        #20
                                        Grattis med den første av mange elitseriescoringer!

                                        --
                                        runarM, barnevakt
                                        runarM

                                        Kommentar

                                        Working...