Nedrykkstråden

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars Henrik Dahl
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2020
    • 2364

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
    Brann utlikner på overtid.
    Det var vel eneste hjelpa vi har fått på en god stund. Kanskje en grei påminnelse på at dette må vi ordne sjøl.

Kommentar

• Kroktåa
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2015
      • 2962

Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

Det var vel eneste hjelpa vi har fått på en god stund. Kanskje en grei påminnelse på at dette må vi ordne sjøl.
      ...og få nesa vekk fra skjermen. Vi må gjøre som spellera sier til det ovetrkjedsommelige: Ta en kamp av gangen, og slutte å glo på tabellen.

Kommentar

• banan
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2018
        • 439

For en bredde vi har i stallen nå, er jo på grensen til helt sykt. Vi startet med trioen Karlsbakk, Hoff, Ibrahimaj sentralt i går. Benken bestod av Åsen, Lundemo, Krygård og Neto. Mens Kitolano, Karlin og Solberg var på tribunen. Monsterene TLO og Diop på topp, med Ali i bakhånd. Også Ibrahimaj kan rykke opp og gjøre en finfin jobb. Samt Bolly som kan gjøre en sluttspurt i de fleste kamper. Midtstopperne våre lukter det krutt av og den beste av dem er på vei tilbake fra skade. Tre keepere som alle innehar god eliteseriestandard. Og vi har dobbelt dekning på backene. I tillegg så er endelig Knudtzon endelig frisk igjen. Treneren virker til å være en god mentor, og flink til å strukturere det defensive. Så om denne tråden ikke er død tre runder før slutt skjønner jeg ingenting

Kommentar

• Kroktåa
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2015
          • 2962

Opprinnelig skrevet av banan
          For en bredde vi har i stallen nå, er jo på grensen til helt sykt. Vi startet med trioen Karlsbakk, Hoff, Ibrahimaj sentralt i går. Benken bestod av Åsen, Lundemo, Krygård og Neto. Mens Kitolano, Karlin og Solberg var på tribunen. Monsterene TLO og Diop på topp, med Ali i bakhånd. Også Ibrahimaj kan rykke opp og gjøre en finfin jobb. Samt Bolly som kan gjøre en sluttspurt i de fleste kamper. Midtstopperne våre lukter det krutt av og den beste av dem er på vei tilbake fra skade. Tre keepere som alle innehar god eliteseriestandard. Og vi har dobbelt dekning på backene. I tillegg så er endelig Knudtzon endelig frisk igjen. Treneren virker til å være en god mentor, og flink til å strukturere det defensive. Så om denne tråden ikke er død tre runder før slutt skjønner jeg ingenting
          Jeg vil gjerne sjenkes fullt opp med det du har i ditt halvfulle glass!

Kommentar

• DoubleHi5
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2011
            • 4253

Opprinnelig skrevet av Kroktåa

Jeg vil gjerne sjenkes fullt opp med det du har i ditt halvfulle glass!
            Det glasset der er ikke halvfullt, det renner alt over i strie strømmer!

Men herlig at et kanskje litt heldig poeng som vi fikk karret til oss, etter heltemodig innsats og endelig litt trøkk i duellene, kan frembringe et snev av tro på at det er en fremtid for Sportsklubben!

Og selvfølgelig, hvis absolutt alt går vår vei, med tanke på å få samtlige spillere tilbake fra diverse skader og lyter hvor alle innfrir de (store) forventningene man hadde til alle før de kom til klubben... Kombinert med at DN (eller en eller annen annen) viser seg å være reinkarnasjonen av Uwe, eller en slags kombinasjon av "Soup-Nazi" (fra Seinfeldt) og Mor Teresa, som denne klubben og spillergruppa trenger... Ja, da vinner vi nok serien neste år!

Edit: For ordens skyld: Da mener jeg ES, ikke obos!
            Elska þetta félag

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2020
              • 2364

Opprinnelig skrevet av banan
              Er faktisk enig med deg i alt annet enn to ting - som kanskje egentlig er tre...

1. Jeg har ingen forventning (men kanskje et vagt håp) om at vi skal plukke nok poeng de neste kampene til å være på trygg plass om 5 kamper. Muligheten er der hvis vi tar et par strake seiere og 3 andre lag begynner å tape systematisk. For øyeblikket er det et problem at så mange er involvert i bunnstriden. Det gir oss riktignok mange vi kan gå forbi, men normalt er et lag mer eller mindre fortapt. Her er alle lagene fortsatt med, og alle tar poeng her og der. Trodde feks Odd var på vei til å bli hengt av, så tar de plutselig en drittseier mot TIL. Spiller for spiller ser stallen ut som den klart sterkeste på nedre halvdel, men Brann og Enga kunne si akkurat det samme når de rykket ned. Selvtillit er svært ofte forskjellen mellom hederlige tap og knepne seiere.
              2. Vi har dobbelt dekning på backene, men er noen av dem stabilt gode nok?
              3. Litt samme poenget når det gjelder øvrige plasser. På alle andre plasser mener jeg vi har både bredden og nivået, men savner x-faktoren som vinner kamper for oss. Vi har en ekstremt jevn tropp etterhvert, hvor vi kan bytte en god del spillere uten å bytte oss ned. Samtidig er det få (hvis noen) av spillerne våre som ville ha startet for Glimt eller Molde. Personlig tror jeg TLO er den eneste som ville vært i nærheten. Kanskje Va og Uba på gode dager, men de er det dessverre lenge mellom hver gang for tiden.

Kommentar

• Zindrinho
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2019
                • 594

Nå har vi et normalt lag med en normal plan om å ha ballen foran motstanders mål og ikke vårt eget, møter vel alle bånnlaga og har alt i egne hender så jeg er egentlig ikke så bekymra lenger.
                Det eneste ankepunktet er om sjøltilliten kan bygges opp raskt igjen, vil en overbevisende seier mot kamma være nok eller vil neste mål imot knekke oss igjen?

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2020
                  • 2364

Opprinnelig skrevet av Zindrinho
                  Nå har vi et normalt lag med en normal plan om å ha ballen foran motstanders mål og ikke vårt eget, møter vel alle bånnlaga og har alt i egne hender så jeg er egentlig ikke så bekymra lenger.
                  Det eneste ankepunktet er om sjøltilliten kan bygges opp raskt igjen, vil en overbevisende seier mot kamma være nok eller vil neste mål imot knekke oss igjen?
                  Synes at gutta viste moral mot RBK, og lot seg ikke knekke da 1-1 kom helt ut av det blå. Når det er sagt, jeg er veldig langt unna å være "ikke bekymra"

Kommentar

• Zindrinho
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2019
                    • 594

Synes at gutta viste moral mot RBK, og lot seg ikke knekke da 1-1 kom helt ut av det blå. Når det er sagt, jeg er veldig langt unna å være "ikke bekymra"
                    "ikke så bekymra lenger" er noen nyanser unna "ikke bekymra", men hadde vi fortsatt trillinga foran eget mål og sett like fortapt ut som før DN kom ville jeg vært "ekstremt bekymra"
                    Når vi ikke gir vekk gratissjanser og sender egne fans til kardiolog hver søndag stiller vi på likt grunnlag som resten av motstanderne og er mye bedre enn motstanderne. MEN, vi har virka fryktelig skjøre mentalt, det MÅ vi få en stans på. Da går alt bra.

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2020
                      • 2364

Opprinnelig skrevet av Zindrinho

"ikke så bekymra lenger" er noen nyanser unna "ikke bekymra", men hadde vi fortsatt trillinga foran eget mål og sett like fortapt ut som før DN kom ville jeg vært "ekstremt bekymra"
                      Når vi ikke gir vekk gratissjanser og sender egne fans til kardiolog hver søndag stiller vi på likt grunnlag som resten av motstanderne og er mye bedre enn motstanderne. MEN, vi har virka fryktelig skjøre mentalt, det MÅ vi få en stans på. Da går alt bra.
                      Enig. Vi står i den klassiske "catch 22" som alle lag i vår situasjon står overfor. Vi blir bare sterke mentalt av å oppleve suksess. Vi opplever bare suksess ved å være sterke mentalt. Utfordringen er å bryte et negativt mønster. Derfor er det så viktig det man gjorde denne gangen, at man tok grep raskt da man så at dette ikke går. For å bryte mønstre må man gjøre noe som er helt anerledes. Samtidig må man ta vare på det som har funket slik at det ikke blir for mange endringer på en gang.

Kommentar

• Zindrinho
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2019
                        • 594

For å bryte mønstre må man gjøre noe som er helt anerledes. Samtidig må man ta vare på det som har funket slik at det ikke blir for mange endringer på en gang.
                        Vi må passe oss for å ikke bli for én-dimensjonale og ja, dansken i Kamma og Hansi kan fort låse oss helt av hvis vi ikke har noe lurt å komme med i tillegg, Dokken i Odd kjenner jeg ikke noe særlig til egentlig så vanskelig å uttale meg om den.
                        Håper virkelig DN bruker mest mulig tid på oss og minst mulig på TV Danmark, vi trenger den tida vi har. Er det én siste landslagspause igjen han skal jobbe for TV'n eller er det fast oppdrag han har i dansk fotballxtra e.l?

Kommentar

• MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3490

Er faktisk enig med deg i alt annet enn to ting - som kanskje egentlig er tre...

1. Jeg har ingen forventning (men kanskje et vagt håp) om at vi skal plukke nok poeng de neste kampene til å være på trygg plass om 5 kamper. Muligheten er der hvis vi tar et par strake seiere og 3 andre lag begynner å tape systematisk. For øyeblikket er det et problem at så mange er involvert i bunnstriden. Det gir oss riktignok mange vi kan gå forbi, men normalt er et lag mer eller mindre fortapt. Her er alle lagene fortsatt med, og alle tar poeng her og der. Trodde feks Odd var på vei til å bli hengt av, så tar de plutselig en drittseier mot TIL. Spiller for spiller ser stallen ut som den klart sterkeste på nedre halvdel, men Brann og Enga kunne si akkurat det samme når de rykket ned. Selvtillit er svært ofte forskjellen mellom hederlige tap og knepne seiere.
                          2. Vi har dobbelt dekning på backene, men er noen av dem stabilt gode nok?
                          3. Litt samme poenget når det gjelder øvrige plasser. På alle andre plasser mener jeg vi har både bredden og nivået, men savner x-faktoren som vinner kamper for oss. Vi har en ekstremt jevn tropp etterhvert, hvor vi kan bytte en god del spillere uten å bytte oss ned. Samtidig er det få (hvis noen) av spillerne våre som ville ha startet for Glimt eller Molde. Personlig tror jeg TLO er den eneste som ville vært i nærheten. Kanskje Va og Uba på gode dager, men de er det dessverre lenge mellom hver gang for tiden.
                          Backene våre er ikke problemet, og har ikke vært det. Problemet har vært tempoet i midtbanen som sammen med at den har en tendens til å falle for langt ned når vi er i forsvar. Det har gjort at motstanderne våre har fått altfor stort spillerom rundt 16-meteren vår siden midtbanen ikke rekker ut i press. Det laget skriker etter er en defensiv midtbane som gjør ryddejobben.

Når det gjelder det mentale, så er oppkjøringen til dommedag det beste eksempelet. I August var vi fint i rute med fornyelse, men så raknet vi fullstendig. Alle visst at får vi en imot, så kommer nr. 2 i løpet av fem min. I år har laget vist dårlig lederskap. Vi så i det knepne hjemmetapet mot Molde at vi kan kjempe mot de beste når alle er påskrudd. Problemet har vært at kapteinsteamet vårt ikke har klart å motivere seg til de litt mindre ‘sexy’ motstanderne. Hadde laget vist samme innsats som mot Molde og RBK hjemme, så hadde vi aldri tapt for Kåffa, KBK, Godset, eller Tromsø. Vi kan også ta med tapene mot S08 og Odd tidligere i sesongen over ‘unødvendige’ tap. Forhåpentligvis har Nielsen klart å trykke på de riktige knappene. Svaret får vi på lørdag.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2020
                            • 2364

Opprinnelig skrevet av MortenA
                            Backene våre er ikke problemet, og har ikke vært det. Problemet har vært tempoet i midtbanen som sammen med at den har en tendens til å falle for langt ned når vi er i forsvar. Det har gjort at motstanderne våre har fått altfor stort spillerom rundt 16-meteren vår siden midtbanen ikke rekker ut i press. Det laget skriker etter er en defensiv midtbane som gjør ryddejobben.

Når det gjelder det mentale, så er oppkjøringen til dommedag det beste eksempelet. I August var vi fint i rute med fornyelse, men så raknet vi fullstendig. Alle visst at får vi en imot, så kommer nr. 2 i løpet av fem min. I år har laget vist dårlig lederskap. Vi så i det knepne hjemmetapet mot Molde at vi kan kjempe mot de beste når alle er påskrudd. Problemet har vært at kapteinsteamet vårt ikke har klart å motivere seg til de litt mindre ‘sexy’ motstanderne. Hadde laget vist samme innsats som mot Molde og RBK hjemme, så hadde vi aldri tapt for Kåffa, KBK, Godset, eller Tromsø. Vi kan også ta med tapene mot S08 og Odd tidligere i sesongen over ‘unødvendige’ tap. Forhåpentligvis har Nielsen klart å trykke på de riktige knappene. Svaret får vi på lørdag.
                            Som vanlig enig i det meste du skriver, men likevel dypt uenig i noe.

Jeg skrev ikke at backene er problemet (selv om jeg godt kan argumentere for at akkurat nå er de det). Jeg stilte spørsmål ved om de er stabilt gode nok. Uba hadde en serie med kamper hvor han var fantastisk pluss en enda bedre comeback kamp etter skade. Bortsett fra disse kampene har han ikke vært spesielt god. Noen stikkord

- Slår for få, for dårlige og for sene innlegg
                            - Ranger tendenser når han ikke har dagen, med for lange touch og påfølgende frispark i mot
                            - Drar på seg en del unødvendige kort (Den siste er unødvendig fra dommeren)
                            - Tidvis lett å passere (når han har dagen er han umulig å passere)
                            - En del uvørne taklinger

Larsson (husker ikke om det var en eller to s'er - finner ikke motivasjonen til å sjekke det) har et helt brukbart toppnivå basert på hva han har vist i LSK. Det har sannsynligvis vært mye bedre. Virker lite motivert, tung, lett å passere. Bedre innlegg enn Uba, men de slås for sent og for sjelden. LETT å passere. Larsson ser dessverre ut som en som har kommet hjem fra proffeventyret mett, og bare vil spille litt hobbyfotball i et par år før han legger opp.

Elkær bra offensiv, men store svakheter defensivt. Både plasseringsmessig, taktisk, lett å passere, svakt kortpasningsspill. Det er utrolig at det er så vanskelig å treffe egen spiller på 5 meters avstand når man kan slå 50 meters crossere som en gud. Elsker innleggsfoten hans, men defensive ferdigheter står til stryk etter min mening.

Sist ankomne har jeg ingen mening om annet enn at hvis han er for dårlig form til at han forsvarer en plass i troppen når vi har 9 kamper igjen, hva mente vi med det lånet?

Jeg har også liten tro på at problemene handler om motivasjon. Muligens Larsson og Gabrielsen. Resten handler mer om frustrasjon og at det knyter seg når de ikke får det til. Da kan det lett se uinspirert ut. Å prøve for hardt blir like dårlig som å prøve for lite og kan til forveksling se likt ut.

Kommentar

• G-Man
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2011
                              • 3249

Både Lars Henrik Dahl og Morten A har helt rett i sine hovedpoenger. Dahl argumenterer veldig presist for hvorfor vi pr dags dato har en utfordring med backene våre, så jeg behøver ikke å gjenta det - lurer bare veldig på hva som har skjedd med Uba...?

Og så har Morten A helt rett i at midtbanen vår har hatt enorme tempoproblemer. Det har gitt utfordringer i forhold til å dekke rom bakover (påfallende mye bedre når Lundemo spiller) - og minst like store problemer i forhold til avstandene fremover når vi vinner ballen.

I forhold til backene så håper og tror jeg at Ranger kommer tilbake på sitt beste og at Uba finner seg selv igjen. På den andre siden er jeg mer skeptisk. Elkær er ok pluss fremover, men har veldig langt å gå før jeg føler meg trygg defensivt. På midten har DN begynt å ta grep, og det så bedre ut mot RBK.

Er det godt nok? Mye av det svaret får vi på søndag. Jeg undervurderer på ingen måte HamKam, men forventer samtidig at vi kommer til å stå høyere, noe som vil kamuflere tempoproblemene våre.

Kommentar

• MortenA
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2007
                                • 3490

Som vanlig enig i det meste du skriver, men likevel dypt uenig i noe.

Jeg skrev ikke at backene er problemet (selv om jeg godt kan argumentere for at akkurat nå er de det). Jeg stilte spørsmål ved om de er stabilt gode nok. Uba hadde en serie med kamper hvor han var fantastisk pluss en enda bedre comeback kamp etter skade. Bortsett fra disse kampene har han ikke vært spesielt god. Noen stikkord

- Slår for få, for dårlige og for sene innlegg
                                - Ranger tendenser når han ikke har dagen, med for lange touch og påfølgende frispark i mot
                                - Drar på seg en del unødvendige kort (Den siste er unødvendig fra dommeren)
                                - Tidvis lett å passere (når han har dagen er han umulig å passere)
                                - En del uvørne taklinger

Larsson (husker ikke om det var en eller to s'er - finner ikke motivasjonen til å sjekke det) har et helt brukbart toppnivå basert på hva han har vist i LSK. Det har sannsynligvis vært mye bedre. Virker lite motivert, tung, lett å passere. Bedre innlegg enn Uba, men de slås for sent og for sjelden. LETT å passere. Larsson ser dessverre ut som en som har kommet hjem fra proffeventyret mett, og bare vil spille litt hobbyfotball i et par år før han legger opp.

Elkær bra offensiv, men store svakheter defensivt. Både plasseringsmessig, taktisk, lett å passere, svakt kortpasningsspill. Det er utrolig at det er så vanskelig å treffe egen spiller på 5 meters avstand når man kan slå 50 meters crossere som en gud. Elsker innleggsfoten hans, men defensive ferdigheter står til stryk etter min mening.

Sist ankomne har jeg ingen mening om annet enn at hvis han er for dårlig form til at han forsvarer en plass i troppen når vi har 9 kamper igjen, hva mente vi med det lånet?

Jeg har også liten tro på at problemene handler om motivasjon. Muligens Larsson og Gabrielsen. Resten handler mer om frustrasjon og at det knyter seg når de ikke får det til. Da kan det lett se uinspirert ut. Å prøve for hardt blir like dårlig som å prøve for lite og kan til forveksling se likt ut.
                                Med tanke på det toppnivået Uba tidvis har vist, så er det fort å glemme at han fikk null tillit i fjor høst og dette er hans gjennombruddssesong på nivået. At formen varierer er naturlig med unge spillere. Neste sesong vil han forhåpentligvis stabilisere seg på et høyere nivå.

Larsson tror jeg blir litt satt ut av tempoet i serien. Han har stort sett levert hva vi bør forvente av han.

Elkær ble vel hentet som et ving alternativ, så det er naturlig at han sliter mer defensivt. Det må også legges til at det har ikke blitt lettere for han med Åsen, som har slitt mest defensivt på laget, er foran han. Venstrebackene våre har måtte støte ut når motstanders kanter ble spilt opp og de måtte dekke rommene som de etterlot bak seg fordi midtbanen ikke plukker opp løp inn i disse. Det er ikke tilfeldig at Tønnesen også slet mye før han ble skadet.

Å antyde at du mente at backene var problemet var misvisende fra min side. Jeg forstod hva du mente, men forsøkte å oppsummere kort og da ble det unøyaktig. Ideelt sett ønsker alle høyere nivå på alle plasser, men med begrensede ressurser så ville jeg sagt meg fornøyd med spesielt Ranger/Uba som høyrebacker. Jeg håper vi styrker venstrebacken før neste sesong slik at vi kan dyrke Elkær lenger frem i banen.

Jeg ville brukt ressursene på midtbanen og muligens en utfordrer til Lehne. Håpet er at Diop og KP kan blomstre under Lehnes vinger, men å satse alt på en 34-åring og to unggutter skylle jeg gjerne unngått. Å funnet en habil spiss i sin beste alder ville vært ideelt, men trolig ikke kritisk. Fokuset bør være på midtbanen. Vi trenger indreløpere og/eller en defensiv midtbane med stor motor, en Bonke/Matthew-type. Krygård har vist seg spennende og det blir interessant å se han med en full sesongoppkjøring under beltet. Karlsbakk er jeg litt mer usikker på hvor passer inn. Er han ving eller kant? Jeg må se mer før jeg kan si noe mer. Jeg elsker innsatsen til Ibrahimaj, men toppfarten hans er for dårlig. Med spillere rundt seg som kan skjule problemene så ville det ikke vært problem, men de spillerne har vi ikke i dag. Hverken Hoff, Lundemo eller Krygård har fart nok. Skulle vi få inn en Kante-type som er overalt og presser ballfører før kula har kommet frem, så ville det meste annet løse seg.

Motivasjon kontra frustrasjon; for meg er det to sider av samme sak. Mange mister motivasjonen når de blir frustrert. Jeg kan godt forstå at frustrasjonen bygger seg opp, men da må man gå inn i seg selv og bli litt forbannet. Si til seg selv at ‘ja, jeg mistet ballen, men jeg skal ta det returløpet og jeg skal vinne den tilbake’. Å jogge hjem i forsvar er det verste jeg ser, uansett posisjon. Ta et helhjertet returløp og så får man heller hvile når man er tilbake på plass.
                                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2020
                                  • 2364

Opprinnelig skrevet av MortenA

Med tanke på det toppnivået Uba tidvis har vist, så er det fort å glemme at han fikk null tillit i fjor høst og dette er hans gjennombruddssesong på nivået. At formen varierer er naturlig med unge spillere. Neste sesong vil han forhåpentligvis stabilisere seg på et høyere nivå.

Larsson tror jeg blir litt satt ut av tempoet i serien. Han har stort sett levert hva vi bør forvente av han.

Elkær ble vel hentet som et ving alternativ, så det er naturlig at han sliter mer defensivt. Det må også legges til at det har ikke blitt lettere for han med Åsen, som har slitt mest defensivt på laget, er foran han. Venstrebackene våre har måtte støte ut når motstanders kanter ble spilt opp og de måtte dekke rommene som de etterlot bak seg fordi midtbanen ikke plukker opp løp inn i disse. Det er ikke tilfeldig at Tønnesen også slet mye før han ble skadet.

Å antyde at du mente at backene var problemet var misvisende fra min side. Jeg forstod hva du mente, men forsøkte å oppsummere kort og da ble det unøyaktig. Ideelt sett ønsker alle høyere nivå på alle plasser, men med begrensede ressurser så ville jeg sagt meg fornøyd med spesielt Ranger/Uba som høyrebacker. Jeg håper vi styrker venstrebacken før neste sesong slik at vi kan dyrke Elkær lenger frem i banen.

Jeg ville brukt ressursene på midtbanen og muligens en utfordrer til Lehne. Håpet er at Diop og KP kan blomstre under Lehnes vinger, men å satse alt på en 34-åring og to unggutter skylle jeg gjerne unngått. Å funnet en habil spiss i sin beste alder ville vært ideelt, men trolig ikke kritisk. Fokuset bør være på midtbanen. Vi trenger indreløpere og/eller en defensiv midtbane med stor motor, en Bonke/Matthew-type. Krygård har vist seg spennende og det blir interessant å se han med en full sesongoppkjøring under beltet. Karlsbakk er jeg litt mer usikker på hvor passer inn. Er han ving eller kant? Jeg må se mer før jeg kan si noe mer. Jeg elsker innsatsen til Ibrahimaj, men toppfarten hans er for dårlig. Med spillere rundt seg som kan skjule problemene så ville det ikke vært problem, men de spillerne har vi ikke i dag. Hverken Hoff, Lundemo eller Krygård har fart nok. Skulle vi få inn en Kante-type som er overalt og presser ballfører før kula har kommet frem, så ville det meste annet løse seg.

Motivasjon kontra frustrasjon; for meg er det to sider av samme sak. Mange mister motivasjonen når de blir frustrert. Jeg kan godt forstå at frustrasjonen bygger seg opp, men da må man gå inn i seg selv og bli litt forbannet. Si til seg selv at ‘ja, jeg mistet ballen, men jeg skal ta det returløpet og jeg skal vinne den tilbake’. Å jogge hjem i forsvar er det verste jeg ser, uansett posisjon. Ta et helhjertet returløp og så får man heller hvile når man er tilbake på plass.
                                  Tror vi er relativt enige. Mens jeg fastslår den faktiske situasjonen slik den er nå, fokuserer du mer på hvorfor det er slik. Jeg godtar at en ung spiller vil variere i prestasjoner, men peker på utfordringene det skaper. Med Larssons CV mener jeg vi burde kunne forventet mer.

Jeg godtar ikke at motivasjonen er lav, de gjør generelt så godt de kan. Å ikke ta returløpene er vi enige om, og de som ikke stiller opp der vil fort havne på benken eller tribunen med DN som sjef

Kommentar

• Svart og gul
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2004
                                    • 431

Takk og farvel.

Kommentar

• Smukken
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2004
                                      • 720

Rett i dass igjen
                                      Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

Kommentar

• *eLSKerLSK*
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jun 2005
                                        • 472

0-5 mot Glimt skulle vise seg å ikke være så ille. Skammelig.

Kommentar

• hekk
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2019
                                          • 253

Det verste med å rykke ned nå er at da blir vi en sånn klubb som rykker ned. Det blir ikke lenger snakk om Nedrykket, vi må begynne å snakke om nedrykk med et årstall bak. Og derfra er veien til å bli som Start og Aalesund der de nærmest bare smiler, trekker på skuldra og sier "jaja" når de nok en gang rykker ned, jævlig kort. 44 år på rad på øverste nivå hadde vi før Nedrykket, og 53 år på rad uten å rykke ned et nivå. Nå er vi faen meg på vei til å rykke ned to ganger på fem år. Selv Sandefjord har hold ut lenger!

Kommentar

Working...