Nedrykkstråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kunden
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 2400

    Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

    Du har vel glemt hengekampen mellom KBK og Sandefjord til helga? Kan fort bli ganske så avgjørende. Beste er nok om KBK bare kommer seg ut av gjørma. Vi trenger Sandefjord der nede..
    Absolutt fordel for oss at SIF ikke vinner der.
    Det blir 3 skikkelige bataljer de gjenstående hjemmekampene. Ser bort fra Brann-kampen, som jeg anser som tapt (selvom større undere har skjedd)
    Hadde selvsagt vært jævlig deilig å få med noe fra Fredrikstad.

    Har vært instilt på nedrykkskamp fra sesongstart så det blir ikke noe stort sjokk denne gang om vi rykker ned. Mer en bonus om vi holder oss.

    Kommentar

    • DoubleHi5
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2011
      • 4205

      Opprinnelig skrevet av kunden

      Absolutt fordel for oss at SIF ikke vinner der.
      Det blir 3 skikkelige bataljer de gjenstående hjemmekampene. Ser bort fra Brann-kampen, som jeg anser som tapt (selvom større undere har skjedd)
      Hadde selvsagt vært jævlig deilig å få med noe fra Fredrikstad.

      Har vært instilt på nedrykkskamp fra sesongstart så det blir ikke noe stort sjokk denne gang om vi rykker ned. Mer en bonus om vi holder oss.
      Da sikret vel Kristiansund plassen i dag, selv om det fortsatt finnes teori.

      Oppgaven de siste seks kampene blir da som følger: Vi må ha 2 poeng mer enn Odd og Sandefjord for å unngå direkte nedrykk. I tillegg må vi ha 3 poeng mer enn Haugesund. Det ekstra poenget vi trenger, er grunnet det fullstendig vanvittige antall baklengsmål.

      Normalt ville jeg ha sagt at dette er en meget overkommelig oppgave. Men med tanke på det laget, og spesielt sentrale spillere (ikke) har vist den siste tiden, heller jeg nok heller til at det kan bli vanskelig. Håper Leppa rister liv i søvngjengerne!
      Elska þetta félag

      Kommentar

      • Klimtkongen
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2014
        • 424

        Blir det ikke seier i dag er vi nede. Det er så enkelt.

        Kommentar

        • DoubleHi5
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2011
          • 4205

          Opprinnelig skrevet av Klimtkongen
          Blir det ikke seier i dag er vi nede. Det er så enkelt.
          Hva synes folk om å la Fagermo fortsette og prøve å få oss opp igjen?
          Elska þetta félag

          Kommentar

          • Hexaphim
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2006
            • 2797

            Hvor hadde vi ligget nå hvis Fagermo hadde fått jobben i stedet for David Nielsen?

            Kommentar

            • DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 4205

              Opprinnelig skrevet av Hexaphim
              Hvor hadde vi ligget nå hvis Fagermo hadde fått jobben i stedet for David Nielsen?
              Den, eller de, som tørna og ansatte DN må røykes ut, slik at de kan dyppes i tjære og rulles i fjær og settes i gapestokk på torget!
              Elska þetta félag

              Kommentar

              • TheFugl
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2006
                • 414

                Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                Den, eller de, som tørna og ansatte DN må røykes ut, slik at de kan dyppes i tjære og rulles i fjær og settes i gapestokk på torget!
                Jo mer man tenker på den avgjørelsen, jo mer drøy blir den. Det er jo garantert Mesfins verk, det er hans kompis. Men Mesfin er vel mer opptatt av å finne unnskyldninger for seg selv enn å ta ansvar for den ansettelsen.

                Kommentar

                • _Jonern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 4390

                  Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                  Hva synes folk om å la Fagermo fortsette og prøve å få oss opp igjen?
                  Definitivt ja. Fagermo har kompetanse og erfaring og totalt sett gode resultater å vise til. De som tror vi er i posisjon til å velge og vrake trenere få seg en realitycheck. Bakke stakk, Helstrup takka nei. Selv treneren til fuckings Sandefjord gadd ikke hoppe på den skakkjørte skuta her. Sånn som det ser ut nå så skal vi være sjeleglad dersom en merittert trener som Fagermo gidder å ta denne klubben videre. Han har en tydelig filosofi og er flink til å utvikle unge spillere. Laget ser betydelig bedre ut etter han kom inn selvom resultatene uteblir. Må også legges til at det er vanskelig for en trener å komme inn når det brenner på dass og må ta hensyn til tabellposisjon, spillere med høye skuldre osv. Jeg tror ikke vi klarer å hente noe bedre.
                  ..................

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7110

                    Det neste årsmøtet i LSK kommer til å gå inn i historien som en av de blodigste kveldene på Romerike. Det kommer ikke til å bli pent. Hoder skal rulle.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • bjarmann
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 2948

                      Opprinnelig skrevet av trigz
                      Det neste årsmøtet i LSK kommer til å gå inn i historien som en av de blodigste kveldene på Romerike. Det kommer ikke til å bli pent. Hoder skal rulle.
                      Her er det bare å melde seg inn i klubben, ta med fakler og høygafler! Jeg vil se ledelsen gå lutnakket og gråtende ut etter det møtet der
                      I år så tar vi alt

                      Kommentar

                      • Svart og gul
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2004
                        • 407

                        Er det noen leger her? Trenger en langtidssykemelding som følge av fotballdepresjon.

                        Kommentar

                        • Dumbo
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2004
                          • 510

                          Vanligvis ved nedrykk er det slik at de største profilene på laget ser seg om etter andre muligheter. I vårt tilfelle tenker jeg at vi har veldig få profiler som vil være aktuelle for andre klubber. Det hele fremstår som en grå masse. Heller ikke vil det være noe tap om miste hvem som helst fra den stallen. Her vil det være mulig å erstatte alle som en. Unntaket for meg er Roseth og de nye nigerianerne. Røssing regner jeg med uansett vil bli og vil trolig også kunne ha godt av en sesong i OBOS.

                          Kommentar

                          • DoubleHi5
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2011
                            • 4205

                            Opprinnelig skrevet av Dumbo
                            Vanligvis ved nedrykk er det slik at de største profilene på laget ser seg om etter andre muligheter. I vårt tilfelle tenker jeg at vi har veldig få profiler som vil være aktuelle for andre klubber. Det hele fremstår som en grå masse. Heller ikke vil det være noe tap om miste hvem som helst fra den stallen. Her vil det være mulig å erstatte alle som en. Unntaket for meg er Roseth og de nye nigerianerne. Røssing regner jeg med uansett vil bli og vil trolig også kunne ha godt av en sesong i OBOS.
                            Helt enig. Roseth er klasse, men kjenner jeg denne klubben rett, er det førstemann de selger for en altfor lav sum. Og jeg beklager hakk i plata, men jeg er stygt redd for at den påståtte vanntette avtalen med "supertalentet" KP også nå går i vasken siden vi skal spille i obos-ligaen.

                            LSK kommer til å ha store problemer med å kunne bli en slags "toppklubb" i Norge igjen denne gangen. Det er vel nå rundt 10 klubber som er bedre enn oss og hvor det jobbes med dyktighet fra kompetente folk, i motsetning til hvordan det på kort tid har blitt i obos-klubben.

                            Edit: Per nå så er det selvsagt langt flere enn 10 klubber som er og drives bedre enn oss. Alle de 15 andre i ES pluss en god håndfull eller to av de beste nåværende obos-klubbene. Når jeg skriver 10 mener jeg at det er minst 10 klubber som drives så mye, mye bedre enn LSK og som jeg tror vi ikke klarer å "ta igjen", i alle fall ikke på kort sikt.
                            Last edited by DoubleHi5; I går, 09:21. Begrunnelse: skriveleif
                            Elska þetta félag

                            Kommentar

                            • G-Man
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2011
                              • 3229

                              Opprinnelig skrevet av bjarmann
                              Jeg vil se ledelsen gå lutnakket og gråtende ut etter det møtet der
                              Det kommer du ikke til å se. Ikke fordi jeg ikke tror noen må / vil gå, men fordi du for å gråte må bry deg. (Vet den var usaklig, men har et veldig behov for å se noen bli stilt til ansvar nå).

                              Kommentar

                              • DoubleHi5
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2011
                                • 4205

                                Opprinnelig skrevet av G-Man

                                Det kommer du ikke til å se. Ikke fordi jeg ikke tror noen må / vil gå, men fordi du for å gråte må bry deg. (Vet den var usaklig, men har et veldig behov for å se noen bli stilt til ansvar nå).
                                Ikke bare bli stilt til ansvar. Hvis det finnes personer med moral og med hjerte for klubben i styre og ledelse, vil de ta ansvar.
                                Elska þetta félag

                                Kommentar

                                • MortenA
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 3478

                                  Problemet mitt er at jeg vet altfor lite om klubbens indre liv til å kunne si bastant hvem som evt bør forlate skuta. Magefølelsen min er at klubben ikke nødvendigvis har funnet de best egnede kandidatene for de forskjellige posisjonene, men nøyd seg med noen lokale de går godt overens med. Var Schelander den beste analysesjefen tilgjengelig? Var Biffen den rette til å guide keeperne våre opp på det neste nivået? Var Kippe den beste spillerutvikleren vi kunne finne? Hva var alternativene til Espen Olsen som speider? Det er sikkert flere andres stilling som burde vurderes, men dette er de mest opplagte.

                                  Det samme gjelder spillerlogistikken. Hvem har hatt siste ord? Hvem har identifisert potensielle spillere? Og, ikke minst, hvorfor har det ikke blitt funnet utfordrere til våre veteraner? Var det tanken om at Lehne skulle fortsette å produsere selv inntil KP var klar til å ta over? Lucky er også et talent som ble skrytt opp i himmelen, og han tar forhåpentligvis det neste steget med lånet til Åsane slik at han kan begynne å levere neste sesong. Likevel trenger han minst en sesong før han er klar for Eliteserien, og det mistenker jeg KP også vil gjøre. Å tro at en 18-åring skal komme inn som Messias fra dag en er urealistisk. Er tanken at vi skal bruke Diop og KP på topp neste sesong, og ha en aldrende Lehne i bakhånd/som mentor.
                                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                  Kommentar

                                  • Zindrinho
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2019
                                    • 565

                                    Opprinnelig skrevet av MortenA
                                    Problemet mitt er at jeg vet altfor lite om klubbens indre liv til å kunne si bastant hvem som evt bør forlate skuta. Magefølelsen min er at klubben ikke nødvendigvis har funnet de best egnede kandidatene for de forskjellige posisjonene, men nøyd seg med noen lokale de går godt overens med. Var Schelander den beste analysesjefen tilgjengelig? Var Biffen den rette til å guide keeperne våre opp på det neste nivået? Var Kippe den beste spillerutvikleren vi kunne finne? Hva var alternativene til Espen Olsen som speider? Det er sikkert flere andres stilling som burde vurderes, men dette er de mest opplagte.

                                    Det samme gjelder spillerlogistikken. Hvem har hatt siste ord? Hvem har identifisert potensielle spillere? Og, ikke minst, hvorfor har det ikke blitt funnet utfordrere til våre veteraner? Var det tanken om at Lehne skulle fortsette å produsere selv inntil KP var klar til å ta over?
                                    Ad første avsnitt er jeg veldig enig, umulig å si fra utsiden hva som blir gjort av hvem. Men det er nok ikke tilfeldig at Mads blir en dårligere keeper når vår keepertrener blir headhunta til landslaget og vi plukker en lokal en fra nivå 3.
                                    Om spillerlogistikk var Simon veldig tydelig i RB på at han handla for 2025 og planla for ES 2025 selv når hele dassen stod i full fyr i 2024. Det var en råsjans å ta, jeg skjønner ikke at han turte, jeg hadde ikke turt på FM engang og der kan man trykke start new save hvis alt går på dunken, IRL må du leve med avgjørelsene du tar.
                                    I min bok vil spiller og trenerlogistikk alltid stå og falle på sportssjefen, han kan ikke unngå det ansvaret ved å peke på at avgjørelser ikke blir tatt av ham alene men i samråd med andre.
                                    Til syvende og sist er det Mesfins ansvar at vi har en aldrende, treig tropp med altfor mange like spillertyper og INGEN spillertyper vi på forumet har etterlyst. 3 sittende ballsentraler skal bekle alle midtbanerollene, vi har 3 target menn på topp men ingen Bukken jr/Mifsud typer, ingen backer som kan forsvare målet eller stoppere som foretrekker at ballen er på bakken.

                                    Kommentar

                                    • kunden
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2005
                                      • 2400

                                      Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                                      Helt enig. Roseth er klasse, men kjenner jeg denne klubben rett, er det førstemann de selger for en altfor lav sum. Og jeg beklager hakk i plata, men jeg er stygt redd for at den påståtte vanntette avtalen med "supertalentet" KP også nå går i vasken siden vi skal spille i obos-ligaen.

                                      LSK kommer til å ha store problemer med å kunne bli en slags "toppklubb" i Norge igjen denne gangen. Det er vel nå rundt 10 klubber som er bedre enn oss og hvor det jobbes med dyktighet fra kompetente folk, i motsetning til hvordan det på kort tid har blitt i obos-klubben.

                                      Edit: Per nå så er det selvsagt langt flere enn 10 klubber som er og drives bedre enn oss. Alle de 15 andre i ES pluss en god håndfull eller to av de beste nåværende obos-klubbene. Når jeg skriver 10 mener jeg at det er minst 10 klubber som drives så mye, mye bedre enn LSK og som jeg tror vi ikke klarer å "ta igjen", i alle fall ikke på kort sikt.
                                      Mister ganske sikkert Roseth om vi rykker ned. Og dessverre for en mye mindre sum enn om vi holder oss.
                                      Vår aldrende, men erfarne, stall vil ha relativt få problemer med å rykke opp i. Det er den eneste positive jeg kan komme på.
                                      Har vi fortsatt samme ledelse vil nok disse bli med videre og så er vi igang - det nye Aafk og Sogndal - opp og ned, opp og ...

                                      Det spørs om det vil bli så altfor mye å glede seg over de neste 20-30 år. Det har dannet seg et kobbel med lag som okkuperer de 4 første plassene:
                                      Glimt, molde, Viking. Så kan det se ut som om bart igjen har fått vind i seilene. Frykter også at enga kan blande seg inn i topp-5 sjikt av lag som seiler fra resten.
                                      Mens de andre må ta til takke med 6-16. plasser. Og karre seg til en cupfinale hvis trekning og oppsett er gunstig.

                                      Synd vi ble belemret med en inkompetent sportslig ledelse.

                                      Kommentar

                                      • Dumbo
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2004
                                        • 510

                                        Opprinnelig skrevet av kunden

                                        Mister ganske sikkert Roseth om vi rykker ned. Og dessverre for en mye mindre sum enn om vi holder oss.
                                        Vår aldrende, men erfarne, stall vil ha relativt få problemer med å rykke opp i. Det er den eneste positive jeg kan komme på.
                                        Har vi fortsatt samme ledelse vil nok disse bli med videre og så er vi igang - det nye Aafk og Sogndal - opp og ned, opp og ...

                                        Det spørs om det vil bli så altfor mye å glede seg over de neste 20-30 år. Det har dannet seg et kobbel med lag som okkuperer de 4 første plassene:
                                        Glimt, molde, Viking. Så kan det se ut som om bart igjen har fått vind i seilene. Frykter også at enga kan blande seg inn i topp-5 sjikt av lag som seiler fra resten.
                                        Mens de andre må ta til takke med 6-16. plasser. Og karre seg til en cupfinale hvis trekning og oppsett er gunstig.

                                        Synd vi ble belemret med en inkompetent sportslig ledelse.
                                        Det er forståelig at du og flere med deg har falt ned i et sort hull og i øyeblikket ikke klarer å se noe positivt for fremtiden. Selv tenker jeg at det kan bli et interessant år i OBOS, hvor vi får mulighet til å spille sammen et lag med unge, sultne spillere som Rossing, KP, Lucky, Diop og forhåpentligvis flere andre. Kanskje er OBOS og ikke Eliteserien det beste stedet for disse spillerne å utvikle seg neste sesong. Om Fagermo fortsetter, har han tidligere vist at han er svært dyktig med unge talenter.

                                        Så er vi tilbake på medaljejakt i Eliteserien i 2026


                                        Kommentar

                                        • kunden
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2005
                                          • 2400

                                          Opprinnelig skrevet av Dumbo
                                          Det er forståelig at du og flere med deg har falt ned i et sort hull og i øyeblikket ikke klarer å se noe positivt for fremtiden
                                          Hvis du tar deg tid til å lese hva jeg skrev isedenfor å hovere så skrev jeg:

                                          Vår aldrende, men erfarne, stall vil ha relativt få problemer med å rykke opp i. Det er den eneste positive jeg kan komme på.

                                          Erfaringsmessig bør vi klare det. Men at unggutta skal slå til skikkelig, bli samspilite og holde seg skadefri. Ev ikke bli solgt (i Mefsins neste herjinger hvis han mot all formodning ikke pakker snippesken) er kun spekulasjoner og teori.
                                          OBOS er en tøff bajas-liga som kanskje ikke passer best for våre afrikanere heller.
                                          Uansett er det krise å rykke ned. Det er det første steget for totalhavari og på vei nedover i ligasystemet når det først begynner å rakne, Mange eksempler på det; FFK, Moss, KIL og Mjøndalen er de jeg kjapt kommer på i farta.

                                          Kommentar

                                          Working...