Nedrykkstråden

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • G-Man
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2011
    • 3260

Opprinnelig skrevet av kanarisuper

Kitolano burde vel strengt tatt han 0. Fikk han til noe som helst? En pasning, dribling, takling, hva som helst annet enn å se ut som et aspeløv?
    Nei, han fikk ikke til noe som helst. Og det har han ikke gjort før hos oss heller. Men spille skulle han faen meg likevel.

Men det jeg ikke visste før nå er at det faktisk er vår skyld at han er så ræva. At vi som LSK-supportere faktisk ikke kan tillate oss å stille krav eller ha forventninger til spillere som i hvert fall på papiret er profesjonelle og bør vite hva de holder på med. Snillismen i LSK er på et helt eget nivå.

Kommentar

• bjarmann
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 2994

Opprinnelig skrevet av G-Man

Nei, han fikk ikke til noe som helst. Og det har han ikke gjort før hos oss heller. Men spille skulle han faen meg likevel.

Men det jeg ikke visste før nå er at det faktisk er vår skyld at han er så ræva. At vi som LSK-supportere faktisk ikke kan tillate oss å stille krav eller ha forventninger til spillere som i hvert fall på papiret er profesjonelle og bør vite hva de holder på med. Snillismen i LSK er på et helt eget nivå.
      Det er klart det er tungt. Når det går opp for 10.000 fuglasupportere at det er vi som er problemet. Vi som har brukt enorme mengder penger og energi på denna klubben hele livet. Vi som drar på kamp samma faen hvor rævva klubben gjør det. De som reiser land og strand rundt i Norge og i utlandet og blir pissa på. Det er vi som gjør at spillerne gjør det dårlig. Det er umulig å prestere foran en gjeng som synger samma faen men samtidig krever litt innsats og evner på banen. Når en så klok mann som Sves sier det da er det nok sånn. Ikke lederne eller spillerne. Det er jo faen meg vi som er problemet
      I år så tar vi alt

Kommentar

• G-Man
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2011
        • 3260

Opprinnelig skrevet av bjarmann

Det er klart det er tungt. Når det går opp for 10.000 fuglasupportere at det er vi som er problemet. Vi som har brukt enorme mengder penger og energi på denna klubben hele livet. Vi som drar på kamp samma faen hvor rævva klubben gjør det. De som reiser land og strand rundt i Norge og i utlandet og blir pissa på. Det er vi som gjør at spillerne gjør det dårlig. Det er umulig å prestere foran en gjeng som synger samma faen men samtidig krever litt innsats og evner på banen. Når en så klok mann som Sves sier det da er det nok sånn. Ikke lederne eller spillerne. Det er jo faen meg vi som er problemet
        Jeg har dratt med sønnen min på Åråsen helt siden han var liten. Han har fått noen etterlengtede oppturer, kanskje spesielt cupfinalen i 2017, men jamen har det vært mange regnværsdager inne i det. Nå har han flyttet utenlands, men betaler i dyre dommer for å kunne se LSK-kamper på tv. Etter kampen i går sendte han meg en sms jeg har lyst til å dele med forumet:

"Faen heller, Pappa. Jeg stod fritt til å velge et hvilket som helst norsk lag å følge, og så valgte du å dra meg ned i den dritten her. Jeg kunne valgt å bruke søndagene mine på gateslagsmål, orgnisert kriminalitet og rusmisbruk som de fleste andre unge menn i London. Det hadde vært mye bedre både for sinn og sjel. Men neida. Og det verste er at jeg aldri lærer. Fagermo kommer inn - jeg blir håpefull. Vi slår odd - jeg blir positiv, begynner å få trua på at det kanskje skal gå. Jeg burde vite så mye bedre."

(Og 30 minutter senere kommer det en ny mail som bekrefter at han har kjøpt billett hjem slik at vi kan få sett Sandefjord-kampen sammen "fordi gutta trenger all den støtten de kan få". Og så skal man få høre at man er problemet)????

Kommentar

• kanarisuper
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2019
          • 731

Opprinnelig skrevet av G-Man

Enig, blir mer og mer absurd

Kommentar

• kanarisuper
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2019
            • 731

Det verste er at vi vil slite med å komme oss opp igjen også. OBOS er såpass jevn i toppen der at med dette spillet vi driver er absolutt ingenting sikkert. Blir en helt annen greie denne gangen enn sist.

Kommentar

• G-Man
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2011
              • 3260

Det verste er at vi vil slite med å komme oss opp igjen også. OBOS er såpass jevn i toppen der at med dette spillet vi driver er absolutt ingenting sikkert. Blir en helt annen greie denne gangen enn sist.
              Du har så rett, og det var ingen walk in the park siste heller. Jeg husker "stolte" øyeblikk som da vi tapte for storlaget Stjørdals-Blink bestående av en kameratgjeng som spilte fotball fordi det var gøy....

Spørsmålet er hvem som blir og hvem som kommer. Kan veldig fort bli slik at brorparten av de vi ønsker å beholde forsvinner, og de vi gjerne hadde gitt bort klorer seg fast. Da starter vi i OBOS med et lag som består av gamle, trege og mette spillere, kombinert med pur-unge talenter - og knapt en kjeft i en viktigste aldersgruppen. Og vi blir definitivt det "største" laget i OBOS, det alle ønsker å slå.

Kommentar

• trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7134

Enig, blir mer og mer absurd
                Som sagt et annet sted: Eneste melding som nytter er å si opp RB. Jeg gjorde det i morges. Kommer tilbake når sportsredaktøren ikke er bestekompis med de han skal fungere som et korrektiv mot, og er erstattet av en journalist med integriteten intakt.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Svart og gul
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2004
                  • 438

Opprinnelig skrevet av trigz

Som sagt et annet sted: Eneste melding som nytter er å si opp RB. Jeg gjorde det i morges. Kommer tilbake når sportsredaktøren ikke er bestekompis med de han skal fungere som et korrektiv mot, og er erstattet av en journalist med integriteten intakt.
                  Vet ikke om mange nok sier opp til at ledelsen legger merke til det, men ellers går det jo også an å sende en klage til redaktøren? Om mange nok gjør det, blir det sikkert lagt merke til. LSK-fans er en viktig målgruppe.

Kommentar

• BD
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2006
                    • 1440

Opprinnelig skrevet av Svart og gul

Vet ikke om mange nok sier opp til at ledelsen legger merke til det, men ellers går det jo også an å sende en klage til redaktøren? Om mange nok gjør det, blir det sikkert lagt merke til. LSK-fans er en viktig målgruppe.
                    Det som har størst sannsynlighet for å fungere er vel å gjøre begge deler, sammen med en lovnad om å tegne nytt abonnement dersom RB klarer å rydde opp.

Sikkert lurt å vente litt med å gjøre dette, hvis ikke klarer vel Svesengen å koble dette til klubbens situasjon og ikke seg selv. Han er jo verdensmester i å finne alternative og unnskyldende bortforklaringer.

Som skrevet i en annen tråd sa jeg selv opp RB for flere måneder siden, kun på grunn av Svesengen. Jeg tegner gjerne et nytt abonnement dersom RB ansetter en journalist med et snev av integritet til å dekke LSK.

Kommentar

• HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6101

Opprinnelig skrevet av _Jonern

Den finnes helt sikkert. "Vi kunne ikke signert han uten en slik klausul" er trolig et sitat fra Mesfin før han (forhåpentligvis) pakker kontoret. Takk og farvel
                      Trenger ingen klausul. Det går ikke ann å signere avtale med spillere under 18 år. Altså er det vel ikke signert noen avtale med spillerne. Det har blitt sagt at de har en avtale med klubben, som sikkert er vanntett nok, men om spilleren ikke vil, så kan nok ikke de holdes til noe fra før de fylte 18.

Kommentar

• Wanker
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2005
                        • 637

Vet ikke om Ulrik spiller for Brann, men jeg kan veldig lett forestille meg hvordan han filmer seg til den straffa som blir spikeren i kista...
                        Hunter S. Thompson:

There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                        Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

Kommentar

• trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7134

Opprinnelig skrevet av Wanker
                          Vet ikke om Ulrik spiller for Brann, men jeg kan veldig lett forestille meg hvordan han filmer seg til den straffa som blir spikeren i kista...
                          Han hadde et kvalifisert forsøk. For en rotte av et menneske han er.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• knut
                            Make knut Great Again
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2006
                            • 9539

Opprinnelig skrevet av trigz
                            Bare legger denne her, jeg.
                            12 mai dro Lilli Bendtrigz tråden opp fra de døde og til førstesiden av forumet.

Interessant å lese fra side 91 og litt utover. Mange som meldte på trener i mai, men mange var også redde for manglende offensiv kvalitet i stall. Med rette!

Kommentar

• LS89
                              Kamptrådkongen
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2013
                              • 3410

Eneste som fremstår som mulig for fornyet håp (kvalik) er at Haugesund taper mot Tromsø (H) i morgen og Viking (B) i siste runde.

Dette innebærer at vi må slå Sandefjord (H) og tar minst ett poeng mot Glimt (B).

Hadde selvsagt glemt at det skal spilles en runde til, der Haugesund møter Odd i siste. Dette er kjørt.
                              Last edited by LS89; 10.11.2024, 16:41.

Kommentar

• DoubleHi5
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2011
                                • 4260

Håpet er det siste vi kan miste nå. Og selvfølgelig sier ikke jeg heller nei takk til tidenes mirakel! Men, all realisme og store deler av denne sesongen forteller den bitre sannheten: vi blir en obos-klubb.

Med den erkjennelsen i bunn, er det nesten som man tenker det er like greit at Sandefjord og Haugesund avgjør vår skjebne nå. Så kan Mesfin fortsette planlegginga av 2025-sesongen, noe han vel for øvrig har drevet med ganske lenge?
                                Elska þetta félag

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2020
                                  • 2364

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                  Så kan Mesfin fortsette planlegginga av 2025-sesongen, noe han vel for øvrig har drevet med ganske lenge?
                                  Siden 2018, sånn ca. Langsiktighet, vettu'

Kommentar

• occean-fan!
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2006
                                    • 751

0 tro på det. Men det finnes faktisk teoretiske sjanser for at vi får kvalik med kun 3 poeng til. Tenker vi må håpe på noen mirakler.

Kommentar

• Zindrinho
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2019
                                      • 602

Opprinnelig skrevet av occean-fan!
                                      0 tro på det. Men det finnes faktisk teoretiske sjanser for at vi får kvalik med kun 3 poeng til. Tenker vi må håpe på noen mirakler.
                                      Hvis Haugesund taper sine 3 siste kamper med 1 mål, og vi taper i bodø med 1 mål må vi vinne 6-0 mot SF for å få kvalikkplassen på flere scora mål enn FKH. Bare å glemme.

Kommentar

• occean-fan!
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2006
                                        • 751

Opprinnelig skrevet av Zindrinho

Hvis Haugesund taper sine 3 siste kamper med 1 mål, og vi taper i bodø med 1 mål må vi vinne 6-0 mot SF for å få kvalikkplassen på flere scora mål enn FKH. Bare å glemme.
                                        Haugesund - Tromsø (0-2) Kan fort skje
                                        Viking - Haugesund (4-0) Kan fort skje
                                        Haugesund - Odd (1-2) Ser på dette som svært lite sannsynlig.

Isåfall er vi avhengig av å vinne med litt mot SF.

Men dette er altså et ganske søkt scenario. Mye tyder på at vi må ha mer enn 3 poeng + masse flyt med masse andre resultater. Så anser oss som nede. Men det finnes muligheter.

Kommentar

• Kanarivogel89
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2006
                                          • 4665

Opprinnelig skrevet av occean-fan!

Haugesund - Tromsø (0-2) Kan fort skje
                                          Viking - Haugesund (4-0) Kan fort skje
                                          Haugesund - Odd (1-2) Ser på dette som svært lite sannsynlig.

Isåfall er vi avhengig av å vinne med litt mot SF.

Men dette er altså et ganske søkt scenario. Mye tyder på at vi må ha mer enn 3 poeng + masse flyt med masse andre resultater. Så anser oss som nede. Men det finnes muligheter.
                                          FKH mistet i hvert fall nettopp Diarra til skade. Det tar vi med oss. De scorer jo knapt mål fra før av

Kommentar

Working...