Nedrykkstråden

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • armykanari
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2009
    • 745

Det kan umulig stemme. Hvis dette er sant, så har jeg ikke ord.

Kommentar

• Svart og gul
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2004
      • 438

Opprinnelig skrevet av armykanari
      Det kan umulig stemme. Hvis dette er sant, så har jeg ikke ord.
      Fire millioner i året over fem år pluss sign-on-fee på noen millioner. Da har du godt over 20.

Kommentar

• armykanari
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2009
        • 745

Opprinnelig skrevet av Svart og gul

Fire millioner i året over fem år pluss sign-on-fee på noen millioner. Da har du godt over 20.
        Om det er i nææærheten av sannheten. Så er det ene og alene oppsigelsesgrunn for beslutningstaker.

Kommentar

• DoubleHi5
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2011
          • 4260

Om det er i nææærheten av sannheten. Så er det ene og alene oppsigelsesgrunn for beslutningstaker.
          Jeg vil si at det ligner mistenkelig mye på bedrageri!
          Elska þetta félag

Kommentar

• Ranakanaris
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2003
            • 499

Hvis dette er korrekt så bør det komme dette anmeldes som svindel. Og det er noen spillere som må bare begynne pakke flyttelastet sitt å komme seg vekk før bevis kommer på bordet.

Kommentar

• G-Man
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2011
              • 3259

Gabrielsen og Mesfin er selve symbolene på alt som er galt i klubben. Jeg mener, Mesfin henter David Nielsen som deltids trener???? Og det eneste han bidrar med er å gjøre den mest elendige og æreløse tullingen i vår stolte historie til kaptein???

Gabrielsen og Mesfin må ut av klubben NÅ. Ingen form for snuoperasjon har det minste snev av troverdighet med de to tullingene der i klubben.

Og jeg har dessuten store tvil om hvorvidt DEF er rett mann som trener etter at han har valgt Gabrielsen fremfor Garnås og Moen-Foss. Er det mulig???

Kommentar

• Pad
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2022
                • 760

Opprinnelig skrevet av G-Man

Og jeg har dessuten store tvil om hvorvidt DEF er rett mann som trener etter at han har valgt Gabrielsen fremfor Garnås og Moen-Foss. Er det mulig???
                Han blir litt hjulpet av hvor ubrukelige man var før han kom inn. Han har 1 seier og 4 tap på 5, gjort valg som viste seg feil mot Haugesund og også mulig å sette spørsmålstegn ved kampen igår. Han kom inn med en jobb, men har ikke lykkes. Så har han ikke mislykkes like brutalt som de før han, man på ingen måte lykkes. Om man skal rydde fra toppen og ned bør det også gjelde på trenerplass og benk generelt.

Kommentar

• bjarmann
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 2994

Opprinnelig skrevet av Ranakanaris

Hvis dette er korrekt så bør det komme dette anmeldes som svindel. Og det er noen spillere som må bare begynne pakke flyttelastet sitt å komme seg vekk før bevis kommer på bordet.
                  Pengebruken på enkelte spillere bør ses på med lupe
                  I år så tar vi alt

Kommentar

• Zindrinho
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2019
                    • 602

Opprinnelig skrevet av Svart og gul

Hva skjedde med lønnstaket på 950k? Helland fikk vel over 2mill men da var det med ekstern hjelp såvidt jeg husker?
                    Da forstår jeg isåfall bedre hva Edh mente med at de lokale unge fikk lite, så for meg nærmere 2 til Lehne og Lunan og at da 6-8hundre k føltes lite for Edh virka litt rart..men får de 4 hver!

Kommentar

• AB40
                      Medlem
                      Møteplager
                      • Aug 2015
                      • 78

Opprinnelig skrevet av Zindrinho

Hva skjedde med lønnstaket på 950k? Helland fikk vel over 2mill men da var det med ekstern hjelp såvidt jeg husker?
                      Da forstår jeg isåfall bedre hva Edh mente med at de lokale unge fikk lite, så for meg nærmere 2 til Lehne og Lunan og at da 6-8hundre k føltes lite for Edh virka litt rart..men får de 4 hver!
                      Det lønnstaket holdt man på en stund, og så begynte man med unntak relativt tidlig. Så tror jeg det lønnstaket forsvant ganske greit uten noen benevnelse med mange rekrutteringer der flere var for ettertraktet for å kun kunne tilby 950k.

Så kan man diskutere HVEM er det som faktisk har gjort seg fortjent til unntaket. Lehne vil jeg argumentere har gjort det delvis i starten. Gabrielsen burde ikke en gang være på laget, definitivt nei.
                      Problemet med unntaket blir egentlig at de har fått for lange kontrakter i tillegg. Nå sitter vi på de der to som begge er over høyden og begge er de klart dyreste spillerne.

Kommentar

• TheFugl
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2006
                        • 429

Det er helt latterlig kontrakter å gi til to aldrende spillere uten videresalgspotensial. Lønnshierarkiet i klubben kan jeg ikke nok om og fotballspillere tjener generelt bra med flesk, men jeg er villig til å anta at 4 mill i året er ganske bra hos oss .

Noe annet er jo Lengdene på kontraktene, som jo er helt bak mål. Lehne har altså kontrakt til og med 2026 mens Gabrielsen har kontrakt til og med 2027! Dette er ikke unge sultne spillere med karrieren foran seg vi prater om her. Hadde begge vært i "prime" alder hadde det vært noe annet. Nå er følelsen min at de lever på tidligere presentasjoner og navn.

Noen som vet om det ligger klausuler om lønnsreduksjon i kontraktene ved nedrykk?

Kommentar

• Svart og gul
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2004
                          • 438

Opprinnelig skrevet av TheFugl
                          Det er helt latterlig kontrakter å gi til to aldrende spillere uten videresalgspotensial. Lønnshierarkiet i klubben kan jeg ikke nok om og fotballspillere tjener generelt bra med flesk, men jeg er villig til å anta at 4 mill i året er ganske bra hos oss .

Noe annet er jo Lengdene på kontraktene, som jo er helt bak mål. Lehne har altså kontrakt til og med 2026 mens Gabrielsen har kontrakt til og med 2027! Dette er ikke unge sultne spillere med karrieren foran seg vi prater om her. Hadde begge vært i "prime" alder hadde det vært noe annet. Nå er følelsen min at de lever på tidligere presentasjoner og navn.

Noen som vet om det ligger klausuler om lønnsreduksjon i kontraktene ved nedrykk?
                          Mener jeg har sett/hørt Nordlie har sagt 25 prosent. Selv har jeg hørt 30. Det hjelper selvsagt en del.

Kommentar

• Fugggel
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2020
                            • 511

Lønnstak er egentlig bare en vits. De har det nå også.
                            Mange klubber løser det på denne måten. Man gir en stor totalpakke, som er fordelt på diverse bonuser over kontraktens lengde . Det kan være sign on, lojalitetsbonus osv. så er det vel en mindre del av pakken som omhandler prestasjonbonus. Grunnlønna er relativt edruelig, totalpakken er uspiselig.

Kommentar

• kanarisuper
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2019
                              • 731

Opprinnelig skrevet av bjarmann

Pengebruken på enkelte spillere bør ses på med lupe
                              Kast de begge to. Makan til mette, overbetalte spillere skal man se lenge etter. De bør være ferdige i toppfotball etter denne begredelige sesongen.

Kommentar

• kanarisuper
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2019
                                • 731

Opprinnelig skrevet av TheFugl

Kanskje Edh hadde et poeng alikevel?

Kommentar

• Fugggel
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2020
                                  • 511

Opprinnelig skrevet av kanarisuper

Kanskje Edh hadde et poeng alikevel?
                                  Definitivt. Jeg argumentere for at det var en skeiv lønnsstruktur når Edh ble solgt. At noen tjener mer enn andre er helt naturlig, men så store forskjeller det er nå er ikke særlig bærekraftig. Spesielt når man presterer så dårlig.

Når det kommer til ditt andre innlegg om å kaste de to som tjener så enormt mye, så blir jo det også utrolig vanskelig. Når de har prestert så elendig som de har gjort, så er det vanskelig å se for seg at noen andre klubber vil gi de samme betingelser. Da må vi evt betale ut mellomlegget.

Kommentar

• Svart og gul
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2004
                                    • 438

Tipper Lehne drar til Kamma og spiller for en god del mindre i lønn. Mulig vi må betale et mellomlegg også, ja.

Kommentar

• EPA
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Aug 2013
                                      • 220

I dag er det enda mer mandag enn vanlig, og jeg har null problemer med å skjønne at det er litt hett i diverse LSK kanaler om dagen.
                                      Jeg har som de fleste ikke god nok oversikt til å kunne peke på hvem som har direkte skyld i at vi har havnet i denne situasjonen, men en ting er sikkert. Noen av de som sitter i ledelsen bør rekke opp hånda og ta ansvar for jobben som er gjort, pakke sakene og komme seg ut døra.
                                      Det er brukt alt for mye penger, og blitt gjort for mange bommerter til at man bare kan fortsette i samme tralten. Så er det bare å håpe at man får ryddet opp nok i rekkene (ledelse, støtteapparat, spillerstall) til at man klarer å komme tilbake i det gode selskap i 2026.

Kommentar

• bjarmann
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 2994

Ikke for å være konspiratorisk men Er det noen private koblinger mellom enkelte av de hjemvendte "skada" spillerne og noen av de ekstremt overbetalte "profilene" og enkelte i ledelsen? Det hadde i såfall ikke overrasket meg
                                        Last edited by bjarmann; 11.11.2024, 12:04.
                                        I år så tar vi alt

Kommentar

• TheFugl
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Sep 2006
                                          • 429

Opprinnelig skrevet av G-Man
                                          Gabrielsen og Mesfin er selve symbolene på alt som er galt i klubben. Jeg mener, Mesfin henter David Nielsen som deltids trener???? Og det eneste han bidrar med er å gjøre den mest elendige og æreløse tullingen i vår stolte historie til kaptein???

Gabrielsen og Mesfin må ut av klubben NÅ. Ingen form for snuoperasjon har det minste snev av troverdighet med de to tullingene der i klubben.

Er enig.

Jeg vil også legge til at jeg har sterke betenkeligheter vedrørende lederegenskapene til begge to (Simon og Ruben). Hvor gode ledere er de. Jeg synes begge to fremstår som svake ledere som ikke tar innover seg det ansvaret det er å være kaptein og sportssjef for LSK. Jeg har tidligere skrevet at jeg absolutt ikke liker hvordan Ruben fremstår i intervjusituasjoner. Hans forsøk på å være morsom blir for meg ofte nedverdigendes, eksempelvis kommentaren mot Saltnes i en eller annen podcast eller bikkjekommentaren han hadde mot Tønnesen på "Ruben uten filter". Det finnes sikkert flere eksempler også. Det kan selfølgelig forklares bort med "kompissnakk" eller lignende, og det er mulig han mener det slik, men jeg mener en kaptein skal fremstå på en helt annen måte. Jeg ser ingen leder i Ruben og jeg synes det er meget rart at klubben gjør det.

Mesfin virker til å leve helt i sin egen verden. Ingen av dem fremstår som ledere i min bok. Ikke at det er noe galt i det altså, men da må tøffe avgjørelser tas av "lederne" over dem igjen.

Hvem av disse lederne har en aura du kan følge i krigen (satt litt på spissen)?

Kommentar

Working...