Nedrykkstråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • fjacob82
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 1507

    God opplevelse mot RBK, "hele norges" lag...

    Er spent på hvordan vi takler å spille mot TIL. Tror at med Knudtzon på topp så får vi trykket vi trenger offensivt. Kunne vært spennende å se han sammen med Malec/Skoda. Tror det kunne fungert. Men akkurat nå er nok Udoji og Knudtzon vårt beste spisspar.
    Løsner det mot TIL kan vi få en viss flyt så vi kommer oss oppover på tabellen. Vi har ihvertfall ikke råd til å tape, da blir vi hengende langt etter. Spesielt når lag som Kristiansund plutselig begynner å ta mange 3-poengere.
    Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
    *Brasseberget*

    Kommentar

    • Kroktåa
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2015
      • 2937

      Mot TIL får vi neppe noe bakrom, så der bør antakelig Erling ut på høyrekanten igjen. Elvis var dessverre ingen åpenbaring der mot bartene. Vi MÅ ha Udo, vårt beste spiss, på topp, og bør sette inn Skoda sammen med ham. På venstre tror jeg Ajeti kunne gjort en god jobb. Særlig når det defensive ikke blir like viktig som på Lerkendal.

      Kommentar

      • Gjest

        Vi har samlet 8 poeng på en tredjedel av sesongen.

        At Malec /Skoda / Ajeti Ikke starter kamper en forutsetning for å heve snittet bittelitt.
        Udoji /Knutzon er nok ikke ligaens giftigste spisspar men er nok litt vanskeligere å forholde seg til.
        Andreomgangen på Lerkendal gav et visst håp om en liten forbedring offensivt.
        MEN Taper vi mot TIL på søndag er nedrykket i praksis klart allerede ved utgangen av mai.

        ​​​​​​​Å selge sesongkort i LSK med målsetning topp 6 blir som å selge sigøyner"gull" på en rasteplass ved E6. (dvs. lite troverdig.)

        Kommentar

        • Kroktåa
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2015
          • 2937

          Opprinnelig skrevet av daf
          Vi har samlet 8 poeng på en tredjedel av sesongen.

          MEN Taper vi mot TIL på søndag er nedrykket i praksis klart allerede ved utgangen av mai.
          Nei. Det blinker i røde lamper og hyler i horn, men vi rykker ikke ned før vi har rykket ned. Det får være måte på!

          Kommentar

          • Klimtkongen
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2014
            • 419

            Nå er det vinn eller forsvinn i noen kamper på rad. 10 poeng på de neste 5 er vel det vi trenger.

            Kommentar

            • _Jonern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 4380

              Opprinnelig skrevet av Kroktåa
              Mot TIL får vi neppe noe bakrom, så der bør antakelig Erling ut på høyrekanten igjen. Elvis var dessverre ingen åpenbaring der mot bartene. Vi MÅ ha Udo, vårt beste spiss, på topp, og bør sette inn Skoda sammen med ham. På venstre tror jeg Ajeti kunne gjort en god jobb. Særlig når det defensive ikke blir like viktig som på Lerkendal.
              Det blir som regel litt bakrom uansett hvem vi møter. Ikke mange lag som klarer å ligge godt organisert i 90 min. Der er vi blant de beste. Ålesund fikk bakrom selv mot oss på Color line. Både Skoda og Malec er helt krise, så Knudtzon og Udo bør starte på topp uavhengig av hvem vi møter! Som midtstopper er det verdens enkleste jobb å ligge å ta i mot oppspill mot en stor spiss som ikke engang vinner i luftrommet (Skoda/Malec). Vi er mye bedre når vi ikke legger ballen opp mot en av de to. Og uansett om det ikke blir bakrom så vinner jo faktisk Knudtzon og Udo mer i lufta enn de to lyktestolpene. Utrolig nok.
              ..................

              Kommentar

              • kunden
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 2361

                Takk, Ohi

                Kommentar

                • Totti21
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3499

                  Opprinnelig skrevet av _Jonern

                  Det blir som regel litt bakrom uansett hvem vi møter. Ikke mange lag som klarer å ligge godt organisert i 90 min.
                  Det triste er at man i det hele tatt bryr seg om Tromsø kommer for å avgi bakrom eller ikke. Hvis vi gjør jobben her, så vil det være lite bakrom, da det er et lag vi skal gå i strupen på og presse langt inne på deres banehalvdel, og dermed gi de valget mellom å ta risiko, som gjør at vi vinner ballen høyt, eller tvinge de til å kælke unna.

                  Når vi har ballen skal vi bryte de ned med 6-7 spillere som tar helhjertede offensive løp inn bak forsvaret deres og tørre å tre igjennom midten, selv om det innebærer litt mer risiko fordi gevinsten ved å lykkes er så mye høyere.

                  Ser jeg vi starte kampen ved å ligge tett og kompakt 15 meter inne på egen banehalvdel for å satse på kontringer mens Tromsø får ha ballen, så er det faktisk ikke håp om overlevelse denne sesongen. Da kjenner jeg at jeg gir opp klubbens fremtid helt. Det verste som kan skje for oss med tanke på fremtiden er at man kommer med den innstillingen og vinner en eller to fotballkamper fremover, da det uansett bare er å pisse i buksa i det lange løp.



                  Kommentar

                  • Klimtkongen
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2014
                    • 419

                    Alt annet enn seier i morgen gjør at overlevelse blir veldig vanskelig å tro på.

                    Kommentar

                    • _Jonern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 4380

                      Opprinnelig skrevet av Totti21

                      Det triste er at man i det hele tatt bryr seg om Tromsø kommer for å avgi bakrom eller ikke.
                      Virkelig trist. Og rett og slett matchavgjørende.
                      ..................

                      Kommentar

                      • Totti21
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3499

                        Opprinnelig skrevet av _Jonern

                        Virkelig trist. Og rett og slett matchavgjørende.
                        Nå var jo den viktigste forutsetningen for at Tromsø avga bakrom at vi faktisk tok ledelsen eller klarte å ligge lavt nok lenge nok til at de ble fristet fremover i banen. Med andre ord det samme vi har sett tidligere i år, som har gjort oss til en soleklar nedrykkskandidat. Kom gjerne tilbake i tråden med sånne kommentarer når vi vaker oppe i 5-7 plassene den resultatorienterte fotballen til Arne Erlandsen burde bringe oss til. Akkurat nå er han bare en Runar Kristinsson som tar mindre risiko i spillet, og dermed ser litt tryggere ut defensivt.

                        Kommentar

                        • _Jonern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 4380

                          Opprinnelig skrevet av Totti21
                          Nå var jo den viktigste forutsetningen for at Tromsø avga bakrom at vi faktisk tok ledelsen eller klarte å ligge lavt nok lenge nok til at de ble fristet fremover i banen. Med andre ord det samme vi har sett tidligere i år, som har gjort oss til en soleklar nedrykkskandidat. Kom gjerne tilbake i tråden med sånne kommentarer når vi vaker oppe i 5-7 plassene den resultatorienterte fotballen til Arne Erlandsen burde bringe oss til. Akkurat nå er han bare en Runar Kristinsson som tar mindre risiko i spillet, og dermed ser litt tryggere ut defensivt.
                          Vanvittig pinlig lesning. Sammenligne Arne med Runar er så på trynet at man må lure på å ta frem feiekosten. Tromsø ga forresten fra seg bakrom på 1-1 når Knudtzon satte inn ledelsen, noe du påsto var latterlig å fokusere på. Arne har også skapt et så bra lag man kunne forvente, og vel så det. Som du sier så er han resultatorientert, og han har faktisk klart å skape et lag som har spilt bra nok til å få resultater. Utfordringen er at han ikke kan putte ballen i mål selv. Effektiviteten har vært problemet vårt, ikke spillet i seg selv.
                          ..................

                          Kommentar

                          • kunden
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 2361

                            Verdt å merke seg er at vi passerer vif om vi slår Stabæk og TIL slår vif. Ikke usannsynlig. Vi har litt flyt om dagen, Stabæk har ikke helt den samme gliden. Slumsøstrene innbiller seg at gårsdagen var begynnelsen på en opptur men tipper fiskebønda får de raskt ned på jorda

                            Kommentar

                            • Grusom B
                              Generalissimo Bellisimo
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6248

                              Totti, har det virkelig ikke slått deg at noe av grunnen til at vi legger oss lavt er for å utnytte bakrommet fordi vi har to lynraske spillere i Erling og Rafn? De andre fordelene ved det er også ganske åpenbare. Når vi ligger dypt er det mye lettere å holde leddene tette og kompakte, og dette gjør det lettere å kommunisere. Jeg vil hevde det er relativt viktig med mange unge og/eller urutinerte spillere som dermed får tettere oppfølging fra de rutinerte stopperne og keeperen. Når vi ligger dypt blir heller ikke lagets bærebjelke og leder avslørt på farta og får spille på det han er best på, også ganske relevant. En annen tilkortkommelse som kamufleres er at Frodes luftstyrke nærmere mål minsker nødvendigheten for Arnold i feltet. Det er ikke styrken hans, liksom.

                              At vi har sluppet inn endel mål lar seg ganske lett forklare med at det tar tid å spille inn alle de nevnte nykomlingene og endel rein jævla uflaks, som 0-2 mot Haugesund og 1-2 mot Molde, eller 0-1 i går som aldri burde ha skjedd fordi Udo skulle hatt straffe. Siden Brann har vi sluppet inn et mål i snitt per kamp, og det er langt innafor. Det vitner også om at forsvaret er i ferd med å sette seg.

                              Du må legge fra deg Haglund. Det var ikke Lillestrøm-fotball og det var egentlig ikke noe særlig gøy å se på. Gi meg hurtig spill i lengderetning hver eneste dag foran jålete tikitakatull.
                              Ni principe ni rey...

                              D10S!

                              Kommentar

                              • fjacob82
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2005
                                • 1507

                                Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                Totti, har det virkelig ikke slått deg at noe av grunnen til at vi legger oss lavt er for å utnytte bakrommet fordi vi har to lynraske spillere i Erling og Rafn? De andre fordelene ved det er også ganske åpenbare. Når vi ligger dypt er det mye lettere å holde leddene tette og kompakte, og dette gjør det lettere å kommunisere. Jeg vil hevde det er relativt viktig med mange unge og/eller urutinerte spillere som dermed får tettere oppfølging fra de rutinerte stopperne og keeperen. Når vi ligger dypt blir heller ikke lagets bærebjelke og leder avslørt på farta og får spille på det han er best på, også ganske relevant. En annen tilkortkommelse som kamufleres er at Frodes luftstyrke nærmere mål minsker nødvendigheten for Arnold i feltet. Det er ikke styrken hans, liksom.

                                At vi har sluppet inn endel mål lar seg ganske lett forklare med at det tar tid å spille inn alle de nevnte nykomlingene og endel rein jævla uflaks, som 0-2 mot Haugesund og 1-2 mot Molde, eller 0-1 i går som aldri burde ha skjedd fordi Udo skulle hatt straffe. Siden Brann har vi sluppet inn et mål i snitt per kamp, og det er langt innafor. Det vitner også om at forsvaret er i ferd med å sette seg.

                                Du må legge fra deg Haglund. Det var ikke Lillestrøm-fotball og det var egentlig ikke noe særlig gøy å se på. Gi meg hurtig spill i lengderetning hver eneste dag foran jålete tikitakatull.
                                hør hør.

                                Dette er ikke dagen for å høvle ned laget og treneren.
                                Dagen for hyllest av laget er i dag. imorgen opphausing før cup-kampen, så får man heller være kritisk og påpeke feil og mangler dersom det ikke går veien mot Ull-Kisa.
                                Alle vet at det ikke har vært tipp-topp stemning når man ligger nest nederst, men nå har vi 2-3 gode resultater på rad, og jeg er sikker på at spillerne har fått masse tiltrengt selvtillig og glede igjen.
                                La gutta få nyte på den karamellen for en godt gjennomført kamp mot TIL.

                                Spiller vi slik vi gjorde i 2.omgang skal vi klare oss. Det er jeg sikker på.
                                Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                                *Brasseberget*

                                Kommentar

                                • Kroktåa
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2015
                                  • 2937

                                  Opprinnelig skrevet av fjacob82

                                  når man ligger nest nederst,
                                  Satser på at Vikingene stjeler poeng i kveld, og at vi dermed går inn mot helga på kvalikkplass.

                                  Kommentar

                                  • Totti21
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3499

                                    Viking er i alle fall ligaens svakeste fotballag for øyeblikket, og et lag vi må og skal holde bak oss. Så tipper jeg Sandefjord og Kristiansund får løpt fra seg litt etter hvert og havner i nedrykkskampen, mens Sogndal også ser ganske like ut som oss, selv om de har en evne til å plukke mye poeng på hjemmebane. Blir nok et rotterace mellom de fire lagene om å unngå en nedrykksplass og en kvallikkplass.

                                    Kommentar

                                    • Jannis
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jun 2005
                                      • 266

                                      Dette hadde jeg ikke trodd, men nå er vi på full fart nedi sumpa igjen og blander oss inn. Faen så lei jeg er dette.

                                      Kommentar

                                      • McGuffy
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 5099

                                        På tide å åpne igjen?

                                        Kommentar

                                        • Kanarivogel89
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2006
                                          • 4558

                                          Jeg er av en eller annen grunn langt mer bekymret i år enn tidligere (med unntak av helvetesårene nevnt ovenfor, naturligvis). Dette skyldes den forjævlige formkurven vi har. I tidligere år har vi vært middels til ræva hele året, men i år har vi faktisk til tider spilt god fotball – fram til sommervinduet. Siden har det blitt én fattig (men umåtelig deilig) seier mot Søpla og jevnt over bedritent spill. Jeg sliter faktisk litt med å se hvordan vi skal vinne kamper sånn som vi holder på for tiden. Spissene er totalvaksinert og forsvaret er faens patetisk. Midtbanen blir overrent gang på gang. Nesten (bare nesten) så jeg håper vi ikke vinner cupfinalen, for denne gjengen er lett i stand til å levere Kaerjeng 2.0

                                          Nei, forlsaget til McGuffy tiltredes. Bare å åpne helvetestråden.

                                          Kommentar

                                          Working...