Nedrykkstråden

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LS89
    Kamptrådkongen
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2013
    • 3410

Siste 3 hjemmekamper er mot hhv Odd, Haugesund og Sandefjord. Lov å håpe på en sluttspurt.

Kommentar

• Kjøttkaka
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2012
      • 323

Opprinnelig skrevet av Stan

Jeg fikk så mange tomler ned på dette innlegget etter forrige kamp. Så velger poste det igjen
      Hva mener du med at man sparer seg til fant? Har vi noen gang brukt så mye penger som det vi gjør nå?

Det gjør forøvrig situasjonen vi har havnet i enda mer krise.

Kommentar

• Stan
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2006
        • 1094

Vi selger unna talenter og låner inn dritt. Det må da være penger til en spiss som kan gå rett inn på laget f.eks?! Men nei, vi skal satse alt på Lehne

Kommentar

• EPA
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Aug 2013
          • 218

Vi selger unna talenter og låner inn dritt. Det må da være penger til en spiss som kan gå rett inn på laget f.eks?! Men nei, vi skal satse alt på Lehne
          Å klage på spissen på en slik dag nekter jeg å ta seriøst.

Kommentar

• trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7130

Geniene som tomlet meg til helvete allerede i mars, etter at jeg hadde sett to av treningskampene våre og hørt hva klovnen presterte å si til RB, der jeg varslet at svenskefaen kom til å lage ei røre vi ikke kom ut av, er MER ENN velkomne til å komme på banen og forklare hvorfor jeg tok feil.

Dette er en styrt katastrofe, og ingen ser mer ut som OBOS i øyeblikket enn vi.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Stan
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2006
              • 1094

Opprinnelig skrevet av EPA

Å klage på spissen på en slik dag nekter jeg å ta seriøst.
              Skal vi fortsette med dytte på Bolly og Karlin etter 80 spilte minutter når Lehne er tom da, Mr. Seriøs?

Kommentar

• EPA
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Aug 2013
                • 218

Skal vi fortsette med dytte på Bolly og Karlin etter 80 spilte minutter når Lehne er tom da, Mr. Seriøs?
                Beklager, men denne får vi ta opp igjen en annen dag. Akkurat nå vil jeg gjerne bytte ut nesten hele laget men akkurat TLO tror jeg kanskje kunne fått lov til å bli.

Kommentar

• EPA
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Aug 2013
                  • 218

Opprinnelig skrevet av trigz
                  Geniene som tomlet meg til helvete allerede i mars, etter at jeg hadde sett to av treningskampene våre og hørt hva klovnen presterte å si til RB, der jeg varslet at svenskefaen kom til å lage ei røre vi ikke kom ut av, er MER ENN velkomne til å komme på banen og forklare hvorfor jeg tok feil.

Kanskje vi får det som vi ønsker... Null VAR i 2025

Kommentar

• DoubleHi5
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2011
                    • 4255

Vi slipper i alle fall å møte søpla, i minst en sesong til...
                    Elska þetta félag

Kommentar

• Svart og gul
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Oct 2004
                      • 432

Vi klarer oss fint så lenge vi henter inn en erfaren og mer kynisk trener (og gjerne bytter sportssjef etter hvert også).

Kommentar

• kanarisuper
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2019
                        • 727

Opprinnelig skrevet av Svart og gul
                        Vi klarer oss fint så lenge vi henter inn en erfaren og mer kynisk trener (og gjerne bytter sportssjef etter hvert også).
                        Ja en trener hadde vært fint - og ikke en svenske til. Snart så jeg begynner å lure på om de bør hanke inn Fagermo bare for å få tak i en eller annen…ALT er bedre enn det som er nå. Samme med resten av apparatet også egentlig. Ikke mulig å bli verre.

Kommentar

• trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7130

Prøver du å være morsom, eller er dette et elendig forsøk på å utøve galgenhumor?
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• _Jonern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 4397

Opprinnelig skrevet av kanarisuper

Ja en trener hadde vært fint - og ikke en svenske til. Snart så jeg begynner å lure på om de bør hanke inn Fagermo bare for å få tak i en eller annen…ALT er bedre enn det som er nå. Samme med resten av apparatet også egentlig. Ikke mulig å bli verre.
                            Ikke at jeg nødvendigvis har han som førstevalg, men Fagermo hadde garantert løfta det laget her. Men det viktigste er at vi avslutter denne skandalen av et svensk kapittel, og får inn en trener med litt tyngde som får frigjort litt energi, trykket på noen knapper og gjøre ting litt enklere. Skal denne klubben lande på beina i 2024 så er vi avhengige av å få en ny giv og glød med en ny trener. Fortsetter vi i den blindgata vi er i nå så ser det virkelig stygt ut og da kan fort OBOS være neste stoppested.
                            ..................

Kommentar

• kunden
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2005
                              • 2428

Opprinnelig skrevet av trigz

Jeg forsøkte også ved sesongstart å argumentere for at denne sesongen burde målet være å overleve utifra spillerstallen vi disponerer.
                              Og ikke minst mtp på hvordan avslutninga på 2023 var. Kan sikkert argumentere for at plassen midt på ikke hjalp på motivasjonen, men nettopp motivasjonen og fandenivolskheten er dette mannskapet mangler. De bringer det fram sporadisk men altfor sjelden.
                              Har nemlig en spinnvill teori om at fotballkamper vinnes av det laget med de beste spillerne. Både pre og post xG andre analyseverktøy. Kall meg gammeldags eller gal.

Håper at alarmklokkene ringer for fullt i korridorene på Åråsen. At målet er 35p. Og en klar strategi for å nå dette målet.
                              Etter sesongen, hvis vi holder oss, kvitte oss med masse daukjøtt. Dvs spillere som er konstant ute med skade uannsett hva de heter og spillere som åpenbart aldri vil heve laget.
                              Unngår å nevne navn i et åpent forum. Men det bør vel finnes et eller to kloke hoder som skjønner hvilke det gjelder.

Vanligvis er jeg ikke så ute etter å ta trener men etter de siste to kampers bytter så heller jeg mot en kriseløsning for å sikre plassen. Nordlie eller Fagermo. Trodde jeg aldri skulle skrive frem sistnevnte, men et nytt nedrykk kan fort bli slutten på LSK som toppklubb.

Kommentar

• DoubleHi5
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2011
                                • 4255

Det ser ut til at Svesengen har våknet og begynt å slipe knivene mht Asterhed:

Det store spørsmålet som Robin Asterhed, hans støtteapparat og spillerne må finne et godt svar på i løpet av de tre dagene, er hva de skal gjøre med det. Det kan i hvert fall ikke fortsette slik. Da går ferden rett ned i Obos-ligaen. Det LSK leverte defensivt i Drammen var ikke LSK verdig. De ble knust på det LSK har vært kjent for å være gode på.
                                ...
                                Enda mer urovekkende var det at Strømsgodset i denne kampen kom til nesten dobbelt så mange sjanser som noen annen motstander har gjort tidligere denne sesongen. Her må spillerne gå i seg selv. Det er rett og slett ikke godt nok.

Det begynner å haste både for LSK og treneren. Allerede onsdag skal det spilles om nye poeng når bortekampen mot Rosenborg skal spiles foran tomme tribuner på Lerkendal. Da må LSK levere forsvarsspill på et helt annet nivå for å få med seg poeng hjem.
                                Elska þetta félag

Kommentar

• kunden
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 2428

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                  Det ser ut til at Svesengen har våknet og begynt å slipe knivene mht Asterhed:

Det store spørsmålet som Robin Asterhed, hans støtteapparat og spillerne må finne et godt svar på i løpet av de tre dagene, er hva de skal gjøre med det. Det kan i hvert fall ikke fortsette slik. Da går ferden rett ned i Obos-ligaen. Det LSK leverte defensivt i Drammen var ikke LSK verdig. De ble knust på det LSK har vært kjent for å være gode på.
                                  ...
                                  Enda mer urovekkende var det at Strømsgodset i denne kampen kom til nesten dobbelt så mange sjanser som noen annen motstander har gjort tidligere denne sesongen. Her må spillerne gå i seg selv. Det er rett og slett ikke godt nok.

Det begynner å haste både for LSK og treneren. Allerede onsdag skal det spilles om nye poeng når bortekampen mot Rosenborg skal spiles foran tomme tribuner på Lerkendal. Da må LSK levere forsvarsspill på et helt annet nivå for å få med seg poeng hjem.
                                  Såkalte fotballeksperter har det med å komme med selvfølgeligheter såkalte lekmenn (les: supportere) har sett for flere måneder siden.

Men det er vel en bra ting, tross alt. Denne gjengen sitter og klør hverandre på ryggen på daglig basis. Kanskje de får ut fingern og forsøker å fikse ES 2025(?)

Kommentar

• *eLSKerLSK*
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jun 2005
                                    • 472

Dette svenskeprosjektet burde være over. Trenden er svært negativ. Tiden er knapp. Vi må han inn en trener som kjenner klubben og kan eliteserien. TN burde få sjansen nå, ikke når vi er klare for nedrykkskvalifisering eller når vi må vinne borte mot Glimt i siste serierunde.

Simon har det øverste ansvaret for elendigheten. Feilansettelser av trenere, signering av spillere som ikke kan spille og elendige salg og termineringer med spillere som beviselig er bedre enn de vi har betalt for å hente.

«Alle» sa Lundemo er kjeks. Simon og AGRA valgte å bygge lag rundt ham. Gabrielsen koster oss trolig like mye i lønn som 3 gode stoppere i ES. Han behersker ikke engang enkle pasninger, posisjonering og orienteringsevnen er hjelpeløs. Lehne har arbeidsforhold som i Obos-sesongen.

Å bytte inn Karlin på tampen i går er oppsigelsesgrunn alene for RA. Gadd ikke engang løpe i press ved eget hjørneflagg. RA kan ta med seg samtlige svenske spillere tilbake til Sverige.

Det snur fort i fotball sies det. Vi har stø kurs mot Obos. Det blir mer enn spennende å se om klubben lærte noe som helst av 2019, eller om vi skal gjenta oppskriften. I så tilfelle er utfallet gitt.

Etter sesongen må det ryddes kraftig i administrasjonen og garderoben.

Faen ta udugeligheten som har revet ned det vi hadde for bare 2 år siden.

Kommentar

• MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3490

Beklager, men denne får vi ta opp igjen en annen dag. Akkurat nå vil jeg gjerne bytte ut nesten hele laget men akkurat TLO tror jeg kanskje kunne fått lov til å bli.
                                      Lehne har fire spillemål på 1300 min, et snitt på 325 min/mål. Dersom du mener han ikke er en del av problemet, så blir det vanskelig å diskutere. Han har kanskje ikke fått like mye å jobbe med i år, men han gjør heller ingen stor innsats for å løpe srg fri heller.

Nå er det ikke Lehne alene som har skyld i dagens situasjon, men han har en vesentlig del av den.

Ser man Eliteserien under ett, så har det beste lagene, Glimt, Molde, Brannn (Viking er kanskje unntaket) den likheten at når de vinner ball går det hurtig fremover. Med oss går det så uendelig sakte. Det er ingen vilje/evne til å forsøke en kontring. Hagerup har forsøkt mange ganger å sette i gang hurtig, men når han kommer ut mot sekstenmeteren, så jogger halve laget bak han og resten er kanskje fem meter foran.
                                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• bjarmann
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 2988

Opprinnelig skrevet av MortenA

Lehne har fire spillemål på 1300 min, et snitt på 325 min/mål. Dersom du mener han ikke er en del av problemet, så blir det vanskelig å diskutere. Han har kanskje ikke fått like mye å jobbe med i år, men han gjør heller ingen stor innsats for å løpe srg fri heller.

Nå er det ikke Lehne alene som har skyld i dagens situasjon, men han har en vesentlig del av den.

Ser man Eliteserien under ett, så har det beste lagene, Glimt, Molde, Brannn (Viking er kanskje unntaket) den likheten at når de vinner ball går det hurtig fremover. Med oss går det så uendelig sakte. Det er ingen vilje/evne til å forsøke en kontring. Hagerup har forsøkt mange ganger å sette i gang hurtig, men når han kommer ut mot sekstenmeteren, så jogger halve laget bak han og resten er kanskje fem meter foran.
                                        Veldig enig. Lehne har hatt dårlig arbeidsforhold i år men han har sikkert bomma på 4 ganger så mange 100 presentere som han har satt også. Det holder ikke og minner svært mye om 19 sesongen hvor han brant sjanser som en pyroman
                                        I år så tar vi alt

Kommentar

• Zindrinho
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Sep 2019
                                          • 595

Opprinnelig skrevet av MortenA
                                          Hagerup har forsøkt mange ganger å sette i gang hurtig, men når han kommer ut mot sekstenmeteren, så jogger halve laget bak han
                                          Det der la jeg merke til i går og, det så fryktelig rart ut!
                                          Vi virka nærmest helt utkjørt i store deler av 2 omg, det var så tydelig at godset ville slå innlegg og vi var ikke i nærheten av å stenge dem ned, stod håpløst lang unna når vi skulle ut i presset sentralt i banen og, alle står bare og ser på før én tenker "å faen det er meg som skal ja" og begynner å støte ca samtidig som innlegget går.

Kommentar

Working...