Nedrykkstråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4558

    Opprinnelig skrevet av Lillelord
    Lehne er en meget habil spiss i eliteserien, og bidrar med mer enn bare mål. Men det hadde åpenbart vært bra med mer konkurranse, og jeg synes det er helt håpløst av Mesfin, Sves etc å melde at det er vanskelig å hente en bra spiss til når TLO er et klart førstevalg. Selvfølgelig blir det vanskelig å hente en bra spiss hvis de får beskjed om at de er andrevalget bak Lehne. Holdningen og kommunikasjonen må være at vedkommende vi får inn skal konkurrere på like vilkår med Lehne om startplass, og at prestasjoner på trening og i kamp vil avgjøre. Er jo ingen gode som vil komme hvis de får beskjed om at de skal være et andrevalg.

    Er ellers langt mer skeptisk til Ruben og Gjermund i 2025 enn TLO, tror TLO vil bite greit fra seg i et par år til.
    Dette bidro nok også ganske mye til at Skogvold ikke gadd mer. Greit at Lehne er førstevalg, men det virker som om det er et hav ned til nestemann. Det står ikke i stil med prestasjonene hans i år.

    Kommentar

    • Børge
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2013
      • 2558

      Opprinnelig skrevet av Lillelord
      Lehne er en meget habil spiss i eliteserien, og bidrar med mer enn bare mål.
      Han ofrer seg ganske så mye for laget. Leverer tett på 0,5 mål i snitt pr kamp jevnt over (ikke langt unna i år heller). Er mye viktigere for laget enn hva man tror - når han ble tatt ut på lørdag, var i prinsippet kampen tapt. Tenk verdien av å ha han på topp mot tre kjøttstoppere hos Godset som kan hjelpe Bolly med å rom og bli spilt opp? Han er den siste spilleren jeg ville tatt av, med mindre beina står i fare for amputasjon.

      Når det er sagt, så tror jeg alle byttene som gjøres elefanten i rommet når det kommer til å prestere kampen ut. Det er så mange posisjonsbytter i løpet av en kamp og spillere som dyttes inn i posisjoner de ikke passer inn i. De to siste kampene er det gjort trippelbytte (regner med Godset, selv om Uba måtte vente til neste stopp i spillet pga manglende leggskinn) på uavgjort - det har jo ikke slått heldig ut? Maks to om gangen og færrest mulig bytter.

      Jeg mener også at man snart må putte flest mulig spillere inn der de trives best. Og alle må ikke få prøve seg - det er på G12 at alle skal få spilletid.
      Sint og tverr på felt N

      Kommentar

      • MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3438

        Opprinnelig skrevet av Børge

        Han ofrer seg ganske så mye for laget. Leverer tett på 0,5 mål i snitt pr kamp jevnt over (ikke langt unna i år heller). Er mye viktigere for laget enn hva man tror - når han ble tatt ut på lørdag, var i prinsippet kampen tapt.
        På hvilken måte ofrer han seg mer enn andre spillere på laget? Folk har hevdet dette siden han kom til klubben, men jeg klarer fortsatt ikke se det. Noen stikkord her hadde vært suverent.

        Målsnittet hans i år er kunstig oppblåst grunnet straffer (3 spillemål og 4 straffer på 1300 min. sier egentlig alt).
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

        Kommentar

        • Børge
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2013
          • 2558

          Opprinnelig skrevet av MortenA

          På hvilken måte ofrer han seg mer enn andre spillere på laget? Folk har hevdet dette siden han kom til klubben, men jeg klarer fortsatt ikke se det. Noen stikkord her hadde vært suverent.
          Han bidrar mye dypere i banen enn han strengt tatt burde. Tipper han hadde profitert med å stå ved midtsirkelen med hoftefeste langt oftere enn han gjøre. Ville gjort at han hadde mer enerigi i angrep.

          Opprinnelig skrevet av MortenA

          Målsnittet hans i år er kunstig oppblåst grunnet straffer (3 spillemål og 4 straffer på 1300 min. sier egentlig alt).
          Som jeg har svart deg i en annen tråd, så er hans xG uten straffer omtrent på det han har scoret. Hele laget har levert ræva offensivt, selv om det kun er der Georgson har lagt sin energi. Med Åsen på rett side (han skal ikke spille på høyre - han er ingen "tier"...) ville han ofter fora TLO med "gode legg".
          Sint og tverr på felt N

          Kommentar

          • Kanarivogel89
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2006
            • 4558

            Ja, ja, dere. Vi fikk to fine år sammen. Nå er det business as usual.

            Kommentar

            • Pad
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2022
              • 732

              Spår 2 eller kanskje også 4 noe heldige poeng de neste 2 som igjen gir AG litt ro innad og en landslagspause. Før man så skal fylle Åråsen å få så juling av trønderne, igjen. =g man er tilbake i sumpen og et stengt overgangsvindu. Dette blir nedrykk.

              Kommentar

              • MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3438

                Opprinnelig skrevet av Børge

                Han bidrar mye dypere i banen enn han strengt tatt burde. Tipper han hadde profitert med å stå ved midtsirkelen med hoftefeste langt oftere enn han gjøre. Ville gjort at han hadde mer enerigi i angrep.


                Som jeg har svart deg i en annen tråd, så er hans xG uten straffer omtrent på det han har scoret. Hele laget har levert ræva offensivt, selv om det kun er der Georgson har lagt sin energi. Med Åsen på rett side (han skal ikke spille på høyre - han er ingen "tier"...) ville han ofter fora TLO med "gode legg".
                Tja, spisser som møter dypers i banen er vel ikke noe unik? Det er vel noe de aller fleste gjør?

                At målsnittet hans er lik xG betyr vel bare at han er helt gjennomsnittlig?

                Jeg tror det eneste vi kommer til å bli enig om er at laget har prestert elendig offensivt i år.
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                Kommentar

                • DagFredriksen
                  Juniormedlem
                  Bøffel
                  • Aug 2023
                  • 27

                  Den dritten av en spillestil vi har fått servert av LSK i 2024 burde vært straffbar!
                  Jeg kjenner ikke igjen laget jeg trofast har fulgt i 50 år. (Liker heller ikke den trege rævafotballen jeg ser)
                  Det eneste positive ved gårsdagens nedsabling, var at resultatet ble så bedritent dårlig at selv «sves» våkna og krever trenerbytte.
                  Han har åpenbart litt tungt for det, men det kan jo unnskyldes da han er fanboy
                  Hvis jeg skal nevne en ting jeg liker dårligere enn VAR, må det være den sportslige ledelsen i LSK. Makan til evneveik fiasko-gjeng.
                  Nå er klokka snart 13 og jeg har ikke sett at det varsles pressekonferanse på Åråsen. Hva faen ventes det på???

                  Kommentar

                  • Lars Henrik Dahl
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2020
                    • 2285

                    Opprinnelig skrevet av MortenA
                    At målsnittet hans er lik xG betyr vel bare at han er helt gjennomsnittlig?
                    Nei. Det betyr at påstander om at han brenner uforholdsmessig mye er feil. Han scorer det han kan forventes å score ut i fra sjansene han får. Laget har vært for dårlig til å sette ham opp i de rette situasjoner. Der er hovedproblemet offensivt

                    Kommentar

                    • Pad
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2022
                      • 732

                      Odd mister keeper i et par kamper og henter inn en rutinert og god ES-keeper. Kommer nok også flere brannslukkingsapparat inn der også.

                      Kommentar

                      • DoubleHi5
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2011
                        • 4072

                        Denne tråden må åpenbart holdes varm...
                        Elska þetta félag

                        Kommentar

                        • knut
                          Make knut Great Again
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2006
                          • 9453

                          David Nielsen er vårt eneste håp!

                          Og en ny spiss!

                          Må ha en ny spiss!

                          Vi spiller uten spiss.

                          Går rett ned uten spiss.

                          Trenger spiss!

                          Troppen er faen til piss!

                          Kommentar

                          • occean-fan!
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2006
                            • 721

                            Ser overveiende sannsynlig ut at dette går dårlig. Liker ikke terminlista heller. Men vi kan jo håpe

                            Kommentar

                            • Holterkanari
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2009
                              • 580

                              Kista må snues på hodet- en spiss MÅ inn NÅ
                              ________________________
                              TB

                              Kommentar

                              • Pad
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2022
                                • 732

                                Da er man på kvalik. Bare en ubrukelig dommerstand som gjør at man ikke er på direkte nedrykk nå.
                                DER er man på direkte nedrykk

                                Kommentar

                                • ChrisK
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2013
                                  • 336

                                  Direkte nedrykk nå.

                                  Kommentar

                                  • knut
                                    Make knut Great Again
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2006
                                    • 9453

                                    Haugesund vinner mot FFK. Sandefjord vinner mot KBK

                                    KBK -3, 21 poeng (to kamper til gode)
                                    Haugesund har -9, 21 poeng
                                    Sandefjord har -4, 20 poeng (kamp til gode)
                                    Vi har -14, 20 poeng
                                    ODD har - 13, 18 poeng før RBK kampen

                                    Detta går rett ned! Takk til alle Involverte!

                                    Kommentar

                                    • Dumbo
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2004
                                      • 499

                                      Opprinnelig skrevet av knut
                                      Haugesund vinner mot FFK. Sandefjord vinner mot KBK

                                      KBK -3, 21 poeng (to kamper til gode)
                                      Haugesund har -9, 21 poeng
                                      Sandefjord har -4, 20 poeng (kamp til gode)
                                      Vi har -14, 20 poeng
                                      ODD har - 13, 18 poeng før RBK kampen

                                      Detta går rett ned! Takk til alle Involverte!
                                      takk for optimismen din. Forhåpentligvis har de involverte mer guts enn det du viser.

                                      Kommentar

                                      • knut
                                        Make knut Great Again
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2006
                                        • 9453

                                        Opprinnelig skrevet av Dumbo

                                        takk for optimismen din. Forhåpentligvis har de involverte mer guts enn det du viser.
                                        Bare hyggelig!

                                        Det har de ikke!

                                        Kommentar

                                        • LS89
                                          Kamptrådkongen
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2013
                                          • 3373

                                          Opprinnelig skrevet av ChrisK
                                          Direkte nedrykk nå.
                                          Måtte skje. Fullt fortjent. Klovneklubb.

                                          Nielsen må nærmest gå på vannet for å redde denne overbetalte gjengen som loffer rundt på matta uten mål og mening.

                                          Kommentar

                                          Working...