Jeg tror Stabæk klarer seg. De har fått tilbake Alanzinho pluss Keita. De har en mye bedre formkurve enn LSK og derfor også større selvtillit. Jeg håper jeg tar feil, men jeg klarer ikke å tro på at vi skal slå dem. Da har jeg større tro på at vi slår søpla!
Nedrykkstråden
Collapse
X
-
Gitt at Runar har tillit ut sesongen, og med det kampprogrammet som er igjen, med den formen vi er i, prøver jeg meg på en realistisk og objektiv vurdering av resterende kamper.
Tromsø (B) - Tromsø med to strake gevinster, og har fått et pusterom nedover på tabellen, og er ikke i akutt krise som oss, noe som kan gi oss en fordel i kampen. Tre poeng er mulig, men tror realistisk sett det ender med ett poeng. 1P.
Sogndal (H) - Er i dårlig form om dagen, ikke vunnet på siste fem, men har fortsatt god klaring ned til lagene i nedrykksstriden. Hjemme på Åråsen skal vi ikke tape mot Sogndal som trolig ikke har noe å spille for. Tre poeng. 3P.
Stabæk (B) - Nøkkelkamp. Vil være strålende fornøyd hvis vi unngår tap her, som må være prioritet. Vi sliter normalt sett borte mot Stabæk. Er i tvil her om jeg skal gi laget 0 eller 1 poeng. Lar den ligge å vippe. 0/1P.
Brann (B) - Brann kjemper om medalje. Vunnet alle hjemmekamper utenom to uavgjorte. Tette bakover. Seige å bryte ned. 0P.
Start (H) - Skal være tre poeng. Ferdig snakka. Start allerede rykket ned på dette tidspunktet. 3P.
VIF (B) - Nervepirrende kamp. Derby kan gå begge veier, men hjemmelaget virker å ha funnet formen og har flere formspillere i Zahid og Moa. Vil være supergira på å sende oss ned. Håper på minst uavgjort, men innser at dette fort kan bli tap basert på formkurvene. 0P.
Molde (H) - Molde kjemper om medalje. Kan være enten eller kamp for vår del. Tror ikke vi taper, men heller ikke vinner. Ett poeng. 1P.
Sum: Det skal gi oss totalt gi oss 8/9 poeng og samlet poengsum med 31/32 skal holde oss greit unna direkte nedrykk og kanskje også playoff. Er jeg for optimistisk? Start og Sogndal hjemme er seks poeng. Nøkkelkampene blir utvilsomt Tromsø og Stabæk borte, der det viktigste vil være å unngå tap.👍 2Kommentar
-
- AAFK 1,4 i snitt
- Stabæk 1,1 i snitt
- LSK 0,6 i snitt
Formkurven ut i fra de fem siste kampene:
- AAFK 1,4 i snitt
- Stabæk 1,0 i snitt
- LSK 0,6 i snitt
De andre lagene tar rett og slett mer poeng enn LSK. For å sette bilde på hvor dårlig situasjonen er stilt: LSK har tatt hele 4 poeng mer enn IK Start siden 1. mai.
Heldigvis melder styret at man har sett positiv utvikling de siste kampene. Bjarmann som varslet om nye og strengere krav til resultater, freder Runar Kristinsson. Romerikes Blad v/Svesengen freder Runar Kristinsson og mener det beste er at han blir sittende.
Jeg kan ikke med beste hensikt se at LSK skal klare å fornye kontrakten i Tippeligaen. Alt peker mot direkte nedrykk. Skulle man mot alle odds redde plassen, vil jeg si det er et under.
Alle som forsøkte å drite ut oss som ville ha Runar Kristinsson ut i juni/juli - hvordan ser det ut nå?Sint og tverr på felt N👍 4Kommentar
-
Einar Krokan meldte allerede etter årsmøtet februar 2015, hvor Owe Halvorsen ble utvalgt til styreleder til å være "det verste siden 1967". Sett i dagens lys (mørke), kunne ikke LSK-legenden vært mer treffsikker.
Denne udugelige, arrogante styrelederen har allerede skaffet seg en "best of"-samling med horrible uttalelser i media, og vi får vitterlig levert "the icing on the cake" etter kveldens styremøte.
- Full tillit i betydningen av at vi er helt sikre på at han kommer til å greie det kan man aldri ha. Men vi har tro på at det er den beste løsningen.
Så det betyr at dere har litt tillit?
Vi har tillit til Runar Kristinsson. Det er ikke noe litt tillit, mye eller lite.
Men det virker som den er ganske skjør?
Vi er bekymret for situasjonen. Det ville vært veldig naivt om vi ikke var bekymret for situasjonen. Full tillit i den betydningen at vi er sikre på at Runar Kristinsson gjør at vi berger plassen kan vi ikke ha.
Ifølge lokalavisa Romerikes Blad var det «åpenbart at medlemmer med lang fartstid var lei av bråk og intriger og ville ha inn sine folk å få ro i klubben» - og årsmøtet oppsummeres med at «gamlegutta tok klubben tilbake.»
På årsmøtet bør det bli månelyst.👍 6Kommentar
-
Sum: Det skal gi oss totalt gi oss 8/9 poeng og samlet poengsum med 31/32 skal holde oss greit unna direkte nedrykk og kanskje også playoff. Er jeg for optimistisk? Start og Sogndal hjemme er seks poeng. Nøkkelkampene blir utvilsomt Tromsø og Stabæk borte, der det viktigste vil være å unngå tap.
Taper vi mot Stabæk så tror jeg ikke 31 holder. Stabæk har da 24 poeng og bør vinne mot Start hjemme og Bodø-Glimt hjemme. Da er de på 30 og tar nok noen poeng til.
Ålesund bør også kunne skrape sammen minst 8-9 poeng til.
Hvis vi da taper mot Stabæk, så skal vi slite med å nå 31 selv. Vi avslutter denne sesongen med å møte 4 nedrykksrivaler, 2 sølvkandidater og søpla. Vi kommer ikke til å få noe gratis av noen av dem.Tror vi trenger 9 eller 10 poeng til og vi må vinne mest sannsynlig 3 av de siste 7, Det blir ikke lett.
👍 1Kommentar
-
Ut i fra poengsnitt siste 5, 10 eller 15 kampene, rykker LSK rett ned. Stabæk tar i snitt dobbelt så mange poeng som LSK. AAFK tar 50 % flere poeng til sammenligning. Det er de harde fakta. Owe Halvorsen har ikke fått dem med seg.Sint og tverr på felt N👍 3Kommentar
-
Jepp, humøret er på topp her. Er så utrolig fortvilende at det nektes å ta grep når stupet er så nært. Jeg er sint, lei meg og forbanna.Andas in och andas ut
Orkar jag så orkar du
👍 1Kommentar
-
Jeg kan ikke med beste hensikt se at LSK skal klare å fornye kontrakten i Tippeligaen. Alt peker mot direkte nedrykk. Skulle man mot alle odds redde plassen, vil jeg si det er et under.
Alle som forsøkte å drite ut oss som ville ha Runar Kristinsson ut i juni/juli - hvordan ser det ut nå?
Man klarer altså ikke se lenger enn en uka av gangen i klubben, og da er det jaggu ikke håp verken med eller uten Runar som trener. Fotballforståelsen er faktisk bedre her inne på forumet enn den er i styrerommet til LSK, og det sier jeg ikke på tull en gang.
Resultatene i helgen kunne knapt gått mer mot oss enn de gjorde. rbk reddet det fra å være fullstendig krise med sine sene mål mot Stabæk.
Runar har vært feil mann helt fra starten av, og om man ikke så det før ansettelsen, eller når resultatene var bedre enn prestasjonene, burde man allikevel sett det lenge før man havnet der vi er nå.
👍 7Kommentar
-
At man ikke bedømmer treneren ut i fra lenger perspektiv enn sist uke, er rett og slett skandaløs ledelse. Det er summen av prestasjoner man skal dømme på. En evaluering etter sesongen blir meningsløs all den tid man har gjort løpende evalueringe og funnet han god nok til å lede laget i kamp etter kamp.
Hva skal dem eventuelt finne ut etter sesongen som dem ikke kan dømme på pr d.d.? At man rykker ned? Styret og sportslig ledelse er delaktige i nedrykket som banker på døra og snart er faktum. Skal de samme si at det vi mente i september var feil - nå skal vi endre på den avgjørelsen. Det vil kun fremstå som en parodi og blottlegge dårlige vedtak i styret.
På tide å melde seg inn i klubben og gå på årsmøte. Nok er nok. Ikke en eneste en i styret burde være igjen i styret etter årsmøtet. Nytt styre må rydde opp i sportslig ledelse.Sint og tverr på felt N👍 4Kommentar
-
Styreleder Owe Halvorsen sier at styret ikke har tillit til Runar Kristinsson, men at de mener det er den beste løsningen at han fortsetter. Det kan ikke herske tvil om at det Halvorsen her sier, er at det er bedre å rykke ned med Runar enn eventuelt etter å ha gjort et ærlig - og handlekraftig - forsøk på å redde klubben.
Styreleder Owe Halvorsen tenker langsiktig. Han setter sin lit til at Runar Kristinsson tar nivået i OBOS-ligaen. Selv er jeg usikker.Elska þetta félag👍 2Kommentar
-
Vi trenger 9 poeng. Det kan fort bli reprise fra 200x da vi slo RBK i siste runde. Nå har vi Moille i siste.
Ikke utenkelig at vi slår både Sogndal og Start hjemme.
Hadde selvsagt vært deiligst å redda plassen med seier på Ullevål men nå bytter ihvertfall jeg plassen
i Eliteserien neste år mot et braknederlag mot vif.
Vi har definitivt sett bedre ut de siste kampene, og ikke glem vi har møtt ganske så bra motstand.
Nå kommer de kampene vi MÅ ha poeng i. Jeg er fortsatt optimist og tror vi klarer det med god margin.
Starter med å slå TIL borte, som tar et hvileskjær etter å fått en luke nedover.
TIL(b) 3p
Sogndal(h) 3p
Stabæk(b) 1p
Brann(b) 0p
Start(h) 3p
vif(b) 0p
moille(h) 3p
Ja, du leste det først her
👍 3Kommentar
-
👍 2Kommentar
-
Kommentar
-
Odd-Stabæk, fra Odd sin hjemmeside:
Skader og karantener
Fredrik Semb er definitivt ute for Odd, mens Rafik Zekhnini kan rekke kampen. Jone Samuelsen må stå over denne kampen pga sine fem gule kort. Ellers ser det bra ut i Odds rekker. Stabæk forventes å stille skadefrie.
Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
para gritarle a la FIFA:
¡Que ellos son el gran ladrón!Kommentar
-
-
Kommentar