Ser ut som om vi møter Sogndal på et perfekt tidspunkt, i ferd med i praksis å sikre plassen i dag. Tror og håper det fungerer som voldsom befrielse for dem, fordi de var i ferd med å gjenta noe de har opplevd før, ligge trygt lenge for så å kollapse på høsten og rykke ned.
Nedrykkstråden
Collapse
X
-
Og med ny trener, det tror jeg er vel så viktig.
Vanskelig å få påvirket laget med egne ideer på så kort tid kanskje, men regner med det beste laget blir valgt, og ikke kun rutine.
Ser for meg at Mattew starter helst offensivt. Kanskje Erling og Mattew kan bytte på å spille kant/Spiss, Midten med Lundemo og Bonke. Fremme blir vel Malec valgt da han klarer å skape litt kaos, og var god sist, selv om han så langt ikke er min favoritt.
Forsvaret gir seg nesten selv, det er ikke alternativer, annet enn om man skal velge Mattew for Skogseid, men tror Mattew gjør enda mer nytte lenger frem på banen. Sheriff kunne kanskje også bli trenet inn i en høyrebackrolle, men ikke så fort.
På den andre kanten er det vel heller ikke kjempemange alternativer. Kolstad er vel skadet ? Bassel trenger å stå over, om han ikke er eksepsjonell på trening.
Så Rindarøy eller Malo er vel alternativer. Vil ha Rindarøy, da balansen i laget blir viktig, og han er mye bedre defensivt.
Selv med skadene som er nå, bør dette laget klare å matche Sogndal godt. benken kan bli brukbart sterk også . slik at aktive bytter kan styrke laget. Så langt har jo ikke Runar klart å snu en eneste kamp og vinne på hele sesongen.Kommentar
-
Nei, de er vanskelige å spille mot. Det bør hvertfall satses hardt for 3 poeng, og med ny trener så tror jeg den lille gnisten og given som trengs kommer. I tillegg kommer en Mattew i form, dette trur jeg nå på. Ikke påtatt positivitet engang !Kommentar
-
Nå er det vel definitivt klart? Trur vi går direkte ned. Aafk og Stabæk ser sterke ut. Vi er i krise...***Større baller enn vett***👍 1Kommentar
-
👍 1Kommentar
-
Det her går i dass. Det er ikke tvil lenger. Tipper vi er f4 poeng bak kvalik etter neste runde.Kommentar
-
Kommentar
-
👍 2Kommentar
-
Kommentar
-
Tror det blir vanskelig å komme foran både Aafk og Stabæk, de har begge nokså lette program igjen. Det største håpet er å komme foran B/G, de har et tøft program igjen. Hjemmekamp mot godset og viking, bortekamp mot stabæk, aafk, haugesund og RBK. Tromsø har også et tøft program igjen og kan havne bak både Aafk og stabæk, derfor svir tapet mot dem veldig.
Jeg tror LSK trenger 12 poeng til, altså fire seire, for å kunne føle seg trygge. Det ser vanskelig ut. Med 9 poeng er det brukbar mulighet for å klare kvalik. Med 6 poeng er det en liten mulighet for å klare kvalik foran B/G, men det skal mye til.
Det mest realistiske håpet er at de klarer 3 seire og kvalik. Hjemme mot sogndal og start bør det være mulig, men de trenger da enten en borteseier mot søpla, stabæk eller brann, eller hjemme mot molde som sannsynligvis kjemper om medalje. Det må nok en god porsjon flaks til.Kommentar
Kommentar