Tar høyde for at jeg lider av manglende kaffe-psykose, men hva og hvem er PMO?
Nedrykkstråden
Collapse
X
-
Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum👍 1Kommentar
-
Mitt første innlegg her på en god stund (EDIT: ser faktisk at det er mitt første, men har lest her en stund da). Har vært tidligere sesongkort holder, men grunnet mye skole og jobb året som har vært har jeg ikke vært så mye til stede i år. Jeg liker meg best i motgang og har snudd i det siste og jeg var på de siste 2 hjemmekampene og tenker å dra på alle de siste kampene (kanskje med unntak av Bergen).
En ting jeg har tenkt mye på i det siste, og ikke klart å få svar på noe sted er hvordan det vil gå med økonomien ved et eventuelt nedrykk? Vi har jo vært farlig nære hva som er av røde soner og konkurs og alt mulig rart, så klarer ikke helt å se hvordan ikke et nedrykk vil ødelegge klubben totalt? Vet det har vært (og det er helt riktig) fokus på positivitet i det siste tiden, og tenke en kamp av gangen og at et nedrykk er langt unna osv, men synes det er rart at det ikke har blitt skrevet noenting rundt et eventuelt nedrykk. Et nedrykk som nå dessverre ser ut til å bli realitet.
Uansett velger jeg å være positiv, og "gleder" meg til neste sesong (uansett om det blir OBOS eller ikke), og hadde bestilt sesongkort allerede hvis det var mulig.
PS: Blir det noe endring i pris på sesongkort ved nedrykk?Kommentar
-
Bare informerer om at vi ikke har rykka ned ennå.
Fem kamper igjen, og vi trenger å ta 4 poeng mer enn enten Stabæk eller Glimt på de fem kampene for å klare kvalik. Det ser tungt ut, men er langt fra umulig. Vi har hatt fryktelig mye marginer i mot i det siste. Med litt med flyt, luke bort grove personlige feil, og litt dommeravgjørelser med oss, så tror jeg vi klarer kvalik.
Vi legger oss faen ikke ned å dør nå.👍 10Kommentar
-
Brænd bør jo også bli med, ut fra samme argumentasjon. Har ikke han gjort det skarpt på lån i år? En spiss inn, så bør det laget herje i OBOS. Kanskje Gary Martin mot formodning blir med videre. OBOS er nok rett nivå for ham, og der vil han komme til flere sjanser. Han er jo en ok avslutter.
Obos er ingen walk in the park liga og spille i, og da med tanke på motivasjon for borte oppgjør mot Åsane osv. Men vil i såfall bli en sjanse til og bygge nytt, ungt, og fremtids rettet både sportslig, og administrativt.
OT! Er det pub i Åsane?Kommentar
-
👍 1Kommentar
-
Brænd bør jo også bli med, ut fra samme argumentasjon. Har ikke han gjort det skarpt på lån i år? En spiss inn, så bør det laget herje i OBOS. Kanskje Gary Martin mot formodning blir med videre. OBOS er nok rett nivå for ham, og der vil han komme til flere sjanser. Han er jo en ok avslutter.
Gary Martin vil koste 600 000 å kjøpe ut av sin kontrakt, og vil være feil bruk av ressurser. Han vil og kreve høy lønn.
Mattew m.fl. Har nok klausul, og flere andre har kanskje for høye lønninger, husk man må sannsynligvis spare inn 10 millioner.
Men seier mot Stabæk, og litt flyt ut sesongen, så blir det ikke OBOS neste sesong!👍 1Kommentar
-
Trur ikke det er mange som har klausul mot nedrykk. Da er det jo bare å spille ræva, for så å forlate klubben gratis. Derimot har vel mange 25% lønnskutt ved nedrykk, så bare der har vi spart rundt 2 mill.VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!Kommentar
-
(Og nedrykksklausuler er mer vanlig på Football Manager enn i virkeligheten.)Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
Brændsrød og Krogstad har sikkert lyst til å vise seg fram for en ny trener, så med mindre det kommer andre TL-klubber på banen tror jeg det vil være opp til treneren neste sesong om de blir med videre.
Jeg ville blitt overrasket om noen av spillerne hadde klausuler om å avbryte kontrakten ved nedrykk, det har vel aldri blitt nevnt i media, så med mindre noen har kilder i klubben som kan bekrefte dette vil jeg anta at de som har kontrakt neste år blir med videre med mindre klubben lar dem dra frivillig.Kommentar
-
For de som har lyst til å leke litt med tabellen:
http://www.worldfootball.net/table_c...r-eliteserien/
Stabæk har 27. Slår Start og får 30. I tillegg de de klarer mot oss og andre lag.
Ålesund har 29 og slår forhåpentligvis Bodø. Vil uansett klare å raske meg seg noen poeng til.
Bodø, om de slår Ålesund, er på 30, Tar nok fort noen poeng til uansett, men har et ganske vanskelig program. De kan fort få litt problemer de også.
Tromsø og søpla trenger begge en seier til trolig. Man kan jo alltids krysse fingrene, men det spørs vel.
Kommentar
-
Vi må bare ta det til oss at vi i praksis har rykket ned nå. Owe Halvorsens grenseløse mangel på vurderingsevne pluss hans enda mer grenseløse feighet har sørget for det. Hvis vi mot formodning skulle klare å rykke opp igjen i løpet av de siste fem kampene, må vi ta det som en gedigen opptur. Nå må vi bare håpe at det finnes noen med evne og vilje som vil være med å gjenreise klubben fra ruinene. Jeg er dessverre skeptisk og ser ikke helt hvem disse menneskene skulle være.Elska þetta félagKommentar
-
Har kjørt en del scenarioer på den tabellkalkulatoren nå.
I de fleste utregningene så kommer jeg fram til 30 poeng for oss, og at vi ligger på direkte nedrykk med en kamp igjen å spille. Jeg tror seier i siste runde mot Molde kan redde oss, uavgjort gir kvalik. Dere leste det her først.👍 2Kommentar
-
Jeg prata med Arne Erlandsen etter treninga i dag. Han hadde mye å si, men oppsummert:
"Vi har rykka ned. Så nå har vi alle muligheter til å rykke opp igjen på de siste fem kampene. Da må gutta senke skuldra, ikke tenke på hva de gjør og hvor de er neste sesong, men ha fokus på den neste kampen. Vi rundt laget må bare være positive for å gi spillerne trua på at de skal klare å snu det her".
Jeg sa at det MÅ bli tre poeng mot Stabæk, at spillerne er mer enn gode nok til å gjøre det bedre enn de har gjort i år, at de må løpe til de ikke orker å løpe mer (og så må de løpe enda litt mer), og at det er der fokuset må ligge. Det var Arne helt enig i. Han sa også at han håper på Godset-tap i kveld (hvem gjør vel ikke det?).
Vi snakka også litt om Sogndal-kampen, hvor han sa at han ikke kunne tru sine egne øyne. Det var et par drittmål å få imot, at Sogndal hadde en halv målsjanse, og de scora to ganger. Litt mellom linjene forsto jeg at han (selvsagt) ikke var videre begeistra for dommeren. Det er typisk for et lag i motgang å få sånne avgjørelser og marginene mot seg. Jeg kommenterte da at "ja, det er sant, men en kan ikke skylde på det for å forklare klubbens manglende prestasjoner gjennom en hel sesong". Arne svarte da at "nei, da er det snakk om udyktighet". Han kommenterte også at endringene i klubben kom i seneste laget, uten å si rett ut at han vel helst burde ha blitt henta inn for lenge sida.
Det ble sagt andre ting også, men totalen av alt det som ble diskutert bare forsterker mitt positive inntrykk av Erlandsen. At han i det hele tatt starta samtalen mens vi gikk fra treningsfeltet på vei mot Åråsen, og fortsatte å prate og diskutere med en supporter som meg, var fint og hyggelig gjort.
Han gav meg et øøøørlite håp om at vi kanskje kan klare kvalikk om alt klaffer, selv om jeg fremdeles dessverre tror at det er for seint å snu den jævlige sesongen som er 2016 (bare for å holde meg til trådens tema).---------------------------------------------------------------------
Ivrig Lillestrøm-supporter, i med- og motgang! Forza Fugla!
Skribent for Málaga de Noruega. Vamos Málaga!
---------------------------------------------------------------------👍 5Kommentar
Kommentar