Dette laget skulle vært nede det året TL gikk fra 14 til 16 lag. Vi ble reddet av økning av antall lag, ikke fordi vi fortjente det. Siden har det vært bunnstrid hvert år, med unntak av en femteplass
Nedrykkstråden
Collapse
X
-
-
Hvis vi rykker ned fra en serie med Ranheim, Sandefjord, Start og Kristiansund så er det egentlig en større prestasjon enn å holde plassen. Gir ikke opp, men 31 poeng på 23 kamper virker tøft i øyeblikket. Vi må sannsynligvis vinne mer enn en tredjedel av kampene som er igjen.👍 1Kommentar
-
Hello darkness, my old friend
I've come to talk with you again- Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.
Stuart Baxter har forstått det.Kommentar
-
I år tror jeg er året ryker. Det er begrenset hvor mange liv denne klubben har og, nå har vi vel vært i bunn i 10 år med unntak av en 5.plass.
Det er skremmende å se hvor porøse vi er i forsvarsspillet. Avstandene mellom lagdelene er er uforståelig, og man kan lure på om det fotballforståelsen til spillergruppa eller de pedagogiske evnene til trenerteamet som gjør at man ikke evner å gjøre det man forhåpentligvis jobber med hver dag på treningsfeltet og analyserommet.
Vi fremstår helt formløse i formasjon, i går kunne jeg ikke se om vi spilte 433 eller 442.
Jeg er også redd for at tiden begynner å hente inn Kippe, han kan ikke spille midtstopper i formasjon med kun to stoppere. Da får man heller legge om til 352 ala Chelsea, hvor han kan ligge i midten av tre stoppere. Når det er sagt mener jeg ikke at Frode Kippe er noen syndebukk, men vi burde se om vi utnytter styrkene til spillerstallen på nåværende tidspunkt.
👍 1Kommentar
-
-
Uenig. Ikke i at vi spiller ganske dårlig. Men Sandefjord, Stabæk og Start er kle akkurat Brasil dem heller. Så lenge vi holder følge med dem har vi sjansen til å holde oss. Det jeg kan se er at vi vil klare å ta noen poeng her og der. Det jeg ikke kan se er at vi klarer å sette sammen seiersrekker på 3-4 kamper.👍 1Kommentar
-
Dette ser jeg usedvanlig mørkt på. Bånnstrid år etter år må til slutt ende med nedrykk. Det er statistiske lover for denslags. Tapet av Udoji er merkbart, de to nye spissene tilsammen skaper mindre enn han gjorde aleine. Udo var en av få spillere på laget som så ut som en fotballspiller på banen. Det er fristende å snakke om feilkjøp, ikke bare i angrepet, men også på midtbanen har vi en mann som ikke har blitt så god som først antatt. Vi skaper færre sjanser enn i fjor. Jeg er ikke den rette til å peke ut konkret hva som er feil. Men på ett eller flere nivåer i klubben har vi folk som ikke forstår hva det er som foregår. Dette får vi ikke gjort med nå, og dermed er det bare å krysse fingrene og håpe på det usannsynlige.👍 5Kommentar
-
Det vi driver med nå, fungerer jo ikke.
Eneste jeg kan se fungere sånn umiddelbart er om Mathew tar Udoji rollen, sånn at EK kan bli målskårer på topp med Ødemarksbakken og Brenden på hver sin kant (Charles og Krogstad sentralt).
For vi holder aldri nullen og da må vi nesten øke sjansene våre til mål med nevnte "kreative/initiativsrike" spillere.
Men merkes vel knapt når keepere og forsvar er lut, noe Arne ikke makter å gjøre noe med, selv om man har lurt seg selv til å tro at han peiling på det defensive.
👍 2Kommentar
-
Dette ser jeg usedvanlig mørkt på. Bånnstrid år etter år må til slutt ende med nedrykk. Det er statistiske lover for denslags. Tapet av Udoji er merkbart, de to nye spissene tilsammen skaper mindre enn han gjorde aleine. Udo var en av få spillere på laget som så ut som en fotballspiller på banen. Det er fristende å snakke om feilkjøp, ikke bare i angrepet, men også på midtbanen har vi en mann som ikke har blitt så god som først antatt. .
For å ta ett eksempel:
Selv Gud, eller Ståle for sikkerhets skyld, har jo innrømmet at han måtte ha nye impulser for å forstå at han ikke lenger kunne forsvare en spillestil der man tok tett opptil hver eneste kontringsmulighet. I LSK får en klubblegende holde på med helst å klemme elleve ut av ti. Med resultatet at det er plent umulig å koble kvalitet til underholdning, det man i beste fall kan håpe på er såkalt hawaii-fotball. Og mange drar faktisk til Åråsen med den forhåpningen, uavhengig av resultat.
Det er ståa i Sportsklubben. Og du har rett i at det ikke kan vare evig.👍 2Kommentar
-
Skummel kamp i dag. Skulle vi tape er det minst 3 poeng opp til over streken. Kanskje mer, avhengig av hvordan det går i de andre kampene.
De fire neste er Tromsø borte, RBK borte, serieleder Brann hjemme og søpla borte. Kan ikke se at vi skulle klare mange poeng fra dem, selv om jeg tror vi klarer noen. Men selv 8-9 poeng fra de 4 kampene betyr at vi har et poengsnitt på rundt ett poeng pr kamp. Noe som i seg selv er nedrykksform. Men blir det ikke 3 poeng i dag så er det krise og gutta er nødt til å prestere over evne mot sterk motstand. I øyeblikket tror jeg ikke noe på at det vil skje, så vær så snill å slå Sandefjord!
Kommentar
-
Vi tapte noe med å miste Udo, men vi fikk inn noe annet med de vi henta. Blir deres styrker brukt? Hvor mange såkalte feilkjøp skal supportere unnskylde seg med før vi tar inn over at det skyldes grunnleggende strukturelle problemer? Hvorfor er ikke flere forbannet over at den forrige sportsdirektøren etter eget utsagn gjentatte ganger sa at han prøvde gjøre LSK til et mer spillende lag, når det siste han gjorde var å ansette en trener som står for det komplett motsatte? Når klubblegender kan ansette klubblegender på basis av lite annet enn å være klubblegender, får ikke da LSK-supportere egentlig akkurat det de fortjener?
For å ta ett eksempel:
Selv Gud, eller Ståle for sikkerhets skyld, har jo innrømmet at han måtte ha nye impulser for å forstå at han ikke lenger kunne forsvare en spillestil der man tok tett opptil hver eneste kontringsmulighet. I LSK får en klubblegende holde på med helst å klemme elleve ut av ti. Med resultatet at det er plent umulig å koble kvalitet til underholdning, det man i beste fall kan håpe på er såkalt hawaii-fotball. Og mange drar faktisk til Åråsen med den forhåpningen, uavhengig av resultat.
Det er ståa i Sportsklubben. Og du har rett i at det ikke kan vare evig.
👍 1Kommentar
-
Det hadde vært gull å få tilbake Bonke og fått inn en ballvinner på midten. Krogstad gjøre det brukbart synes jeg men skal vi ha forhåpninger om kun å satse på kontringer er det essensielt at vi vinner ballen høyere enn langt inne på vår egen banehalvdel. 4411 med Krogstad og Bonke sentralt, Matthew foran dem og Erling på topp.Kommentar
-
Dette er vel egentlig ingen kvote, men heller et uttalt ønske fra klubben sin side om ikke å ha flere enn tre afrikanere i stallen til enhver tid?Kommentar
-
Igonen, Maric, Antonijevic, Moses, Charles, Mathew, Martin. Litt usikker på Sheriff, men han er vel norsk?..................Kommentar
-
Kommentar
Kommentar