Glimt er utvilsomt på andre enden av skalaen i forhold til oss både når det gjelder samhandling filosofi og dristighet. På en normal dag vinner de på Åråsen i neste runde. Dermed blir vår neste kamp mot bunnkollega Godset desto viktigere.
Nedrykkstråden
Collapse
X
-
Styrken til Glimt er raske spillere som mestrer ‘gegenpress’, alt vi suger på. Kan fort bli like stygt som i Bodø i våres.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
Godset borte, Ranheim borte, Sarpsborg hjemme, Stabæk hjemme. Søpla hjemme også, forsåvidt.
Vi avgjør vår egen skjebne. Godsets nestenopphenting mot Odd skremte meg litt. Ranheim er ganske migete å møte på bortebane. Sarpsborg er uavgjort-spesialist, og Stabæk er bedre nå enn de var i vår. Jeg er ikke særlig optimist, nei. Dette blir relativt grusomt, igjen.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum👍 2Kommentar
-
Både Stabæk og Godset kan fortsatt ryke, og jeg hadde gjerne sett det skje. Samtidig er det ingen tvil om at begge har hentet trenere som har løftet lagene såpass mye at jeg dessverre ikke ser det skje. Magefølelsen min sier at Sarp også klarer å grave ut nok til å i det minste unngå direkte nedrykk. Da står det mellom Ranheim, Mjøndalen, Tromsø og oss.
Hadde alt bært normalt, så burde vi klare oss. Problemet er at på senhøsten er ikke noe normalt, og lag som kjemper mot nedrykk møter lag som ligger i ingenmannsland og bare vil at sesongen skal være over. Det verste som finns er å møte andre nedrykkskandidater, så det er all grunn til å være nervøs.Kommentar
-
Dette blir et rotterace helt inn. Som nevnt over, masse innbyrdes oppgjør.
Hadde vært fryktelig deilig å fått noen trepoengere tidlig nå, for å slippe den sedvanlige høstangsten. Tror vi trenger 32 poeng for å være sikre på å unngå kvalik.
Livredd for en siste runde der RBK, uten noe å spille for, taper mot kompis og lillebror Ranheim, og VIF i samme situasjon legger seg mot Mjøndalen, mens vi må slå Sarp for å overleve.Last edited by McGuffy; 30.09.2019, 16:54.👍 1Kommentar
-
Sitter og ser Mjøndalen bli knust av Viking. Tviler veldig sterkt på at bruntrøyene har noen som helst sjanse til å ta oss igjen. Nøkkelkampen for vår del kommer borte mot Ranheim. Vinner vi der, drister jeg meg til å si at vi nærmest er sikra. At både Ranheim, Mjøndalen og Sarp skal ta 8-9 poeng de siste sju kampene har jeg veldig liten tro på. Tromsø er søppel de og. Generelt vanvittig svak nedre halvdel i år.
Forhåpentligvis karrer vi til oss en seier til og er helt sikre. 32 poeng bør holde godt mtp alle de innbyrdes oppgjørene som gjenstår i bunnstriden.
Ikke at en 13. plass vil være i nærheten av godkjent da... Forbanna elendig sesong hvis det blir tilfelle👍 2Kommentar
-
For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!👍 1Kommentar
-
Som nevnt tidligere skal vi prise oss lykkelige over hvor mange elendige lag det er i ES iår og alle resultatene som har gått vår vei (måtte det fortsette). Vi trenger maks 6p for å være på sikker plass, kanskje holder også med kun 4. Eneste aberet er at alle laga kommer til å være med å kjempe om å unngå nedrykk og kvalikplass. Det kan i og for seg tale til vår fordel også, hvis det ender med at alle slår alle, eller aller helst spiller uavgjort i innbyrdes.Kommentar
-
Mjøndalen 1-1 Godset. Nok en gavepakke i nedrykksstriden. Nå må vi se å få tatt noen poeng sånn at vi kan pensjonere denne tråden for i år👍 2Kommentar
-
De tre nederste lagene tar under ett poeng i snitt pr kamp. Sånn sett vil det pr nå holde fint med 30 poeng. Dette kan jo selvsagt endre seg, men enn så lenge er jeg ikke fryktelig nervøs. Men en seier nå hadde vært utrolig viktig. Da kan vi så og si legge vekk alt av nedrykksnerver, og ikke minst hadde det vært mye mer behagelig å reise til Marienlyst neste runde med 29 poeng i bagasjen.
Akkurat nå tyder det meste på at Sarpsborg, Ranheim og Mjøndalen tar de tre nederste plassene. Tromsø og kanskje Strømsgodset kan også bli ett av de. Sarpsborg har vunnet 3 kamper på et helt kalenderår. Helt krise! Mjøndalen og Ranheim kjemper bra men det blir for lite poeng ut av det...................Kommentar
-
Vi klarer jo ikke noe på siste 1/3 av banen. Skrekkelig svake offensivt, plassen er langt fra sikret ennå________________________
TBKommentar
-
Men om vi griper den muligheten? Jeg har mine tvil, dessverre...................👍 1Kommentar
Kommentar