Nedrykkstråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7080

    Opprinnelig skrevet av Stan
    LSK er årets soleklare nedrykkskandidat. De spiller til tider bra, men svikter foran begge mål. Ligner veldig på VIF i fjor, bortsett fra at LSK sparer seg til fant.
    Helt enig i sammenligningen med vif.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3438

      Problemet i år er at spillerne ikke virker å ta inn over seg hvordan ting ligger an. Vi ser, som i kveld, at vi kan spille jevnt med de beste, men når vi møter de antatt svakere så blir innsatsen deretter. Spillerne tar ikke returløpene og jobber ikke i presset, og da taper vi.

      Jeg vil ikke ta ting for gitt allerede nå, men jeg er positiv til at Asterhed endret til 3-4-3. Det virker å være en formasjon som kler oss bedre. Nå må kapteinene på laget gå foran og vise veien.

      En ting er jeg trygg på, og det er at dersom vi spiller som i kveld mot Kåffa og RBK, så bør vi ta seks poeng og et langt steg mot trygg plass.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

      Kommentar

      • OlaG
        Oversetterdrone
        Myklebust Light
        • May 2008
        • 909

        Sitter igjen med litt merkelige blanda følelser etter i kveld. Synes det var veldig oppløftende å se at man var mer offensive og mer fremoverretta enn vi jevnt over har vært tidligere i sesongen. Mer vilje til å angripe i dag, og flere forsøk på å spille folk gjennom i rom (synes Ibra spesielt hadde veldig mange "riktige" forsøk i rom hvor spillere var på vei inn og kunne gjøre noe ut av det). Manglet presisjon og dyktighet, men vi prøver ihvertfall i stedet for å spille "trygge" pasninger som ikke fører til noe som helst.

        Likte også at man "endelig" gikk tilbake til 3-4-3. Ironien i at man gjør det når vi bare har tre midtstoppere i kamptropp får være (Rogers er tydeligvis ikke aktuell for kamptropp).

        Samtidig så gir vi bort to mål på unøyaktig spill og dårlig markering/årvåkenhet i forsvarsspillet. Rett før Molde utlignet tenkte jeg at vi hadde vært både gode og heldige som ledet 1-0 etter en 0-0-omgang. Og så er vi helt hjelpesløse i kontradekning og gir bort utligningen. Så kommer vi ut i andre og er aggressive og angriper, og hadde vi fortsatt sånn ut kampen burde vi klart å pirke inn et eller annet. I stedet blir det målsjanser mot på slurv og tøys, og vi går fra å spille på offensiv risiko til å rote og tulle og gi Molde ballen helt unødvendig. Legg til at Eriksen bare får løpe forbi både Moen Foss og Garnås og stille seg klar på bakre stolpe for å sette 1-2 og så er kollapsen komplett. Helt unødvendig og jævlig irriterende.

        Så ja, blanda. Vi beveger oss mot noe som føles mer riktig både formasjons- og spillemessig, men pisser bort kampen på slurv og unøyaktighet. #vierLSK

        Kommentar

        • trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7080

          Opprinnelig skrevet av MortenA

          En ting er jeg trygg på, og det er at dersom vi spiller som i kveld mot Kåffa og RBK, så bør vi ta seks poeng og et langt steg mot trygg plass.
          Kåffa er pr i dag et bedre lag enn oss. Vi får en vanskelig kamp på Ekeberg. RBK fant ut hvor vanskelig i går.
          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

          Kommentar

          • Zindrinho
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2019
            • 533

            Opprinnelig skrevet av bjarmann

            Så du mener VAR ville reddet oss det året?
            Haha, åneidu, VAR ville ikke redda oss noe mer fra nedrykk enn det en lottokupong ville redda Lyn fra konkurs!

            Kommentar

            • Børge
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2013
              • 2558

              Jeg tenker man må gi det fire kamper til. Er det fortsatt under 1 i poengsnitt under Asterhed fredags ettermiddag den 30.august, så må styret sette seg ned lørdags morgen og stake ut en ny plan. Godset, RBK og Kåffa borte samt TIL hjemme er de fire kampene. Der må man minimum ha syv poeng - Godset borte og TIL hjemme skal være seier.

              Det å kvitte seg med Asterhed denne uka, vil jo få klubben til å se ut som rene Muppetshowet. Må selvsagt gi han mer tid enn det her, men før den landslagspausa som kommer i månedskfte må det vær en annen soliditet i det laget foretar seg ute på banen. I begge bokser. Kan ikke bare drive å spille rundt og rundt boksen - man må komme seg INN I boksen selv og forsvare seg bedre. Overgangen til 3-4-3 tror jeg vil bli positiv.
              Sint og tverr på felt N

              Kommentar

              • Lillelord
                Medlem
                Møteplager
                • Aug 2004
                • 79

                Asterhed ser ut til å ta grep når ting ikke funker, har jo blitt justert mer på de fire siste kampene enn alle (inkl. treningskamper) forut for det. Det alene gjør at han bør få noen kamper til. Flere av endringene har vært til det positive selv om det ikke har gitt poenguttelling så langt. Han var åpenbart villig til å satse ekstra for å få 3 poeng i går, det laget vi avsluttet med har ekstremt mye fart og ferdigheter sammenlignet med startelveren. Det holdt dessverre ikke, men er tusen ganger bedre enn å forsøke å safe inn en 1-1.

                Kommentar

                • trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7080

                  Jeg liker at han tar grep tidligere setter inn spillere som kan endre kampbildet. Han er mer fleksibel og konkret enn farbror Manchester, og kan vanskelig klandres for at vi tapte i går, med unntak for at Åsen fremdeles spiller indreløper, noe jeg ikke klarer å skjønne. Vi har dessverre et fryktelig svakt forsvar, men omleggingen til tre bak gjorde at vi faktisk så bedre ut, med unntak for de individuelle feilene, som nok en gang florerte.

                  ????
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                  Kommentar

                  • MortenA
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 3438

                    Opprinnelig skrevet av trigz

                    Kåffa er pr i dag et bedre lag enn oss. Vi får en vanskelig kamp på Ekeberg. RBK fant ut hvor vanskelig i går.
                    Kåffa har utvilsomt imponert i år, men jeg mener fortsatt at vi er et bedre lag. Vi bør slå dem dersom laget legger ned samme innsats mot dem som mot Molde. Problemet vårt er at flere spillere senker intensiteten i spillet sitt. I går jobbet Lehne slik jeg ønsker å se han hver gang, men det hører til sjeldenhetene.
                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                    Kommentar

                    • Lillelord
                      Medlem
                      Møteplager
                      • Aug 2004
                      • 79

                      Opprinnelig skrevet av trigz
                      Jeg liker at han tar grep tidligere setter inn spillere som kan endre kampbildet. Han er mer fleksibel og konkret enn farbror Manchester, og kan vanskelig klandres for at vi tapte i går, med unntak for at Åsen fremdeles spiller indreløper, noe jeg ikke klarer å skjønne. Vi har dessverre et fryktelig svakt forsvar, men omleggingen til tre bak gjorde at vi faktisk så bedre ut, med unntak for de individuelle feilene, som nok en gang florerte.

                      ????
                      Åsen spilte vel ikke indreløper på søndag? Jeg mener vi spilte 3-4-3/5-2-3 med Åsen og Kitolano som kantspillere. Men skulle gjerne sett Karlsbakk inn for Åsen uansett

                      Kommentar

                      • DagFredriksen
                        Juniormedlem
                        Bøffel
                        • Aug 2023
                        • 27

                        Denne tråden blir den viktigste, og eneste aktuelle tråden i år!!! Jeg så det samme før 2019. Jeg tror vi rykker ned i 2024!

                        Kommentar

                        • Henke25
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Jun 2018
                          • 114

                          Kan fort møte Aalesund i kvalik, men det er langt frem.

                          Kommentar

                          • trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7080

                            Det oser defaitisme av både Åsen og han svensken etter dette ydmykende og uverdige tapet. Dette går i en retning. Hoder må rulle. Dette er faen ikke greit i en eneste dag til!
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                            Kommentar

                            • MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3438

                              Glad jeg ikke jobber som kokk på Åråsen i disse dager.
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                              Kommentar

                              • Kjøttkaka
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2012
                                • 305

                                Det er noen klare forskjeller fra 2019. Vi har en mye bedre stall, og vi har til tider prestert mye bedre enn i 2019 da nedrykksspøkelset begynte å senke seg utover høsten. Pyrrhos-seieren på Intility har gjort at en del glemmer hvor ræva det laget var på våren også.

                                Men det 2019-laget var vant til å kjempe mot nedrykk og krige til seg plassen til slutt, og klarte det allikevel ikke. Dagens lag har trent på en ambisiøs spillestil de ikke får til, og er overhodet ikke vant til å krige i nedrykkssumpa. Selvtilliten er borte, og vi kan fort kriges i senk fordi vi ikke har erfaring med denne type situasjon. Det så vi veldig tydelig i dag.

                                Dette blir en fryktelig skummel høst.

                                Kommentar

                                • occean-fan!
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2006
                                  • 721

                                  Vi har Glimt borte i siste. Endringer må skje NÅ

                                  Kommentar

                                  • DagFredriksen
                                    Juniormedlem
                                    Bøffel
                                    • Aug 2023
                                    • 27

                                    Når det gjelder lsk, er jeg nok i klassen Durek og Martha i klarsynthet. Dette går til helvete( obos)
                                    Last edited by DagFredriksen; 17.08.2024, 22:14.

                                    Kommentar

                                    • MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3438

                                      Opprinnelig skrevet av Kjøttkaka
                                      Det er noen klare forskjeller fra 2019. Vi har en mye bedre stall, og vi har til tider prestert mye bedre enn i 2019 da nedrykksspøkelset begynte å senke seg utover høsten. Pyrrhos-seieren på Intility har gjort at en del glemmer hvor ræva det laget var på våren også.

                                      Men det 2019-laget var vant til å kjempe mot nedrykk og krige til seg plassen til slutt, og klarte det allikevel ikke. Dagens lag har trent på en ambisiøs spillestil de ikke får til, og er overhodet ikke vant til å krige i nedrykkssumpa. Selvtilliten er borte, og vi kan fort kriges i senk fordi vi ikke har erfaring med denne type situasjon. Det så vi veldig tydelig i dag.

                                      Dette blir en fryktelig skummel høst.
                                      Problemet med fotball er at psykologi spiller en så altfor stor del, og der er vi ikke. I 2019 ledet vi 4-0 til det var igjen et kvarter og klarte likevel å slippe inn tre fordi selvtilliten var på bånn. I år klarer vi ikke å dra i land en ledelse ut i 2. Omgang. Også andre kamp vi taper på overtid.

                                      Blir det nytt nedrykk, så bør mange flere ryke. Er fristet til å kaste hele støtteapparatet også. Hva har Schelander og Kippe bidratt med de siste årene? Ikke defensiv dødballstyrke.
                                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                      Kommentar

                                      • Pad
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2022
                                        • 732

                                        Først var man god på bortebane og vant kamper man tok ledelsen, svak hjemme og tapte når man slapp inn først. Så ble man mer jevn borte/hjemme, men fortsatt gode når man tok ledelsen. Så mistet man evnen til å holde på en ledelse samtidig som hjemmeformen er svak, borte på snitt og man ikke evner å snu en kamp eller kampbilde. For å gni det inn vil vi få Obos-flashback med tomme tribuner på onsdag. Får håpe det blir en vekker.

                                        Kommentar

                                        • Stan
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2006
                                          • 1081

                                          Opprinnelig skrevet av Stan
                                          LSK er årets soleklare nedrykkskandidat. De spiller til tider bra, men svikter foran begge mål. Ligner veldig på VIF i fjor, bortsett fra at LSK sparer seg til fant.
                                          Jeg fikk så mange tomler ned på dette innlegget etter forrige kamp. Så velger poste det igjen

                                          Kommentar

                                          Working...