Nedrykkstråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3438

    Opprinnelig skrevet av bjarmann

    Veldig enig. Lehne har hatt dårlig arbeidsforhold i år men han har sikkert bomma på 4 ganger så mange 100 presentere som han har satt også. Det holder ikke og minner svært mye om 19 sesongen hvor han brant sjanser som en pyroman
    Han er vel mest kjent for å brenne sjanser. I seriesammenheng har han 81 mål på 14.031 min. I snitt har han scoret mål hvert 173. min. Han har kun hatt en god sesong for oss; 2021 med 26 mål. Selv Obos-sesongen hadde han middelmådige 9 mål på 2349 min (scoring hvert 261 min.). At han kommer så høyt på lister over toppscorere er nettopp fordi han er en helt gjennomsnittlig spiss. Gode spisser i LSK blir solgt, hovedsaklig til utlandet. Lehne har blitt gammel her, og det sier egentlig alt.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

    Kommentar

    • kunden
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 2361

      Opprinnelig skrevet av MortenA

      Han er vel mest kjent for å brenne sjanser. I seriesammenheng har han 81 mål på 14.031 min. I snitt har han scoret mål hvert 173. min. Han har kun hatt en god sesong for oss; 2021 med 26 mål. Selv Obos-sesongen hadde han middelmådige 9 mål på 2349 min (scoring hvert 261 min.). At han kommer så høyt på lister over toppscorere er nettopp fordi han er en helt gjennomsnittlig spiss. Gode spisser i LSK blir solgt, hovedsaklig til utlandet. Lehne har blitt gammel her, og det sier egentlig alt.
      I rettferdighetens navn var han ute og kunne ha lagt opp.
      Og de fleste andre norske spisser vender hjem med halen mellom beina.
      "Halve Glimt" har vel returnert (selvom det ikke bare er snakk om spisser).
      Statistikken sier mer enn tusen ord. Og den er vel helt ok, det å score i annenhver kamp. Noe som tilsier 15 pr sesong.

      Kommentar

      • kunden
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 2361

        TIL tar ledelsen på mot Kåffa og FKH utlikner mot S08 ...

        Kommentar

        • trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7080

          Tromsø vinner i Oslo for første gang siden 2009, det passet jo helt perfekt.
          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

          Kommentar

          • DoubleHi5
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2011
            • 4072

            Opprinnelig skrevet av MortenA

            Han er vel mest kjent for å brenne sjanser. I seriesammenheng har han 81 mål på 14.031 min. I snitt har han scoret mål hvert 173. min. Han har kun hatt en god sesong for oss; 2021 med 26 mål. Selv Obos-sesongen hadde han middelmådige 9 mål på 2349 min (scoring hvert 261 min.). At han kommer så høyt på lister over toppscorere er nettopp fordi han er en helt gjennomsnittlig spiss. Gode spisser i LSK blir solgt, hovedsaklig til utlandet. Lehne har blitt gammel her, og det sier egentlig alt.
            Slutt å tulle, nå! Asterhed var ute i rb for noen få dager siden og proklamerte at TLO er eliteseriens beste spiss! Intet mindre! Det sier dessverre også en god del om den manglende forståelsen for eliteserien, og kanskje også at han (Asterhed) tror det "er nok" å fremsnakke spillerne for at laget skal fungere.

            Jeg er veldig glad i TLO. La det være klart! Men vi mangler en goalgetter. For det har ikke TLO vært, bortsett fra i hans store sesong. Og vi mangler en bauta i forsvaret. For det har vi heller ikke. Den "gamle helten" som skulle tette igjen har vært en gedigen skuffelse. Hadde vi hatt en goalgetter og scoret på flere av sjansene våre, pluss en bauta som hadde vært trygg og spredt trygghet i forsvaret, ville tabellsituasjonen ha vært en helt annen! Uavhengig av dette, må det svenske prosjektet avsluttes umiddelbart!
            Elska þetta félag

            Kommentar

            • knut
              Make knut Great Again
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2006
              • 9453

              Rosenborg fulle av gøtts moser Viking i alt av dueller og tar ledelsen på et 100% innsatsmål på Lerkendal.

              Synes de hadde oss i kne de få minuttene vi spilte der, så da er det bare får vår gjeng å ta krigen når vi igjen møtes!

              Kommentar

              • knut
                Make knut Great Again
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2006
                • 9453

                Opprinnelig skrevet av knut
                Rosenborg fulle av gøtts moser Viking i alt av dueller og tar ledelsen på et 100% innsatsmål på Lerkendal.

                Synes de hadde oss i kne de få minuttene vi spilte der, så da er det bare får vår gjeng å ta krigen når vi igjen møtes!
                2-0. Rosenborg tar Viking på innsatsen.

                Tar de oss på den tro?

                Kommentar

                • bjarmann
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 2925

                  Det lukter 0 poeng på matcha til uka. Ingen tvil om det
                  I år så tar vi alt

                  Kommentar

                  • Henke25
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Jun 2018
                    • 114

                    Med 0 poeng på onsdag må vel denne torturen være over, dvs dette såkalte prosjekt naiv fotball.

                    Kommentar

                    • LS89
                      Kamptrådkongen
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2013
                      • 3373

                      Hørte på radioen at Tromsø bare har ett tap borte siste 7. Passer jo oss som hånd i hanske til søndag, det.

                      Kampen til onsdag lar jeg kun seile egen sjø. Vi har ingenting å stille opp med.

                      Kommentar

                      • DoubleHi5
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2011
                        • 4072

                        Pereira ute mot oss på onsdag. Det hjelper vel litt. Men neppe på langt nær nok.
                        Elska þetta félag

                        Kommentar

                        • MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3438

                          Opprinnelig skrevet av kunden

                          I rettferdighetens navn var han ute og kunne ha lagt opp.
                          Og de fleste andre norske spisser vender hjem med halen mellom beina.
                          "Halve Glimt" har vel returnert (selvom det ikke bare er snakk om spisser).
                          Statistikken sier mer enn tusen ord. Og den er vel helt ok, det å score i annenhver kamp. Noe som tilsier 15 pr sesong.
                          Problemet er at Lehnes historie er helt ok, og det er jeg helt enig i. Videre er problemet klubben tror han er uvurderlig, og har dermed ikke gitt han reell konkurranse siden han kom. Trenerne har også måtte tilpasse spillestil for å gjøre kampene optimale for han på bekostning av andre spillere. Dette gjelder forøvrig også Åsen. Så lenge gutta leverte jevnt og trutt gikk det greit, men nå som produksjonen er borte faller laget sammen.

                          At halve Glimt returnerer handler nok mest om at Glimt har et system hvor de henter spillere utfra konkrete kriterier og utvikler de til å bli gode i det systemet. At spillerne da faller igjennom når de havner i et annet system er ganske naturlig.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                          Kommentar

                          • brune stakkeland
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2012
                            • 893

                            Opprinnelig skrevet av MortenA

                            Problemet er at Lehnes historie er helt ok, og det er jeg helt enig i. Videre er problemet klubben tror han er uvurderlig, og har dermed ikke gitt han reell konkurranse siden han kom. Trenerne har også måtte tilpasse spillestil for å gjøre kampene optimale for han på bekostning av andre spillere. Dette gjelder forøvrig også Åsen. Så lenge gutta leverte jevnt og trutt gikk det greit, men nå som produksjonen er borte faller laget sammen.

                            At halve Glimt returnerer handler nok mest om at Glimt har et system hvor de henter spillere utfra konkrete kriterier og utvikler de til å bli gode i det systemet. At spillerne da faller igjennom når de havner i et annet system er ganske naturlig.
                            Jeg er ganske uenig i to ting her, tror ikke problemet er at Lehne ikke har konkurranse, problemet er at han ikke har avlastning. Og det virker mer som om det er han som tilpasser seg og ofrer seg for systemet fremfor at vi spiller på en måte som får frem målscoreren i han.

                            Hadde han kunne vaka rundt 16-meteren og blitt fora med tidlige legg istedenfor å ta dueller ned mot midtsirkelen for å vinne ballen og så vente på at resten av laget skal komme opp så hadde han scora veldig mye mer.

                            Men nå kommer det nok til å skje ting denne uka, enten om det er forenkling av spillprinsipper eller skifte av trener så får vi håpe at det ender med noe som får det beste ut av hver enkelt spiller som er på banen

                            Kommentar

                            • Børge
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2013
                              • 2558

                              Jeg lurer litt på hva som skjer med nr 9? Hvorfor får vi ikke han på banen? Asterhed setter inn Bolly som midtspiss for andre kampen på rad - hvorfor kan ikke han brukes på en kant og Ali komme inne som spiss? Med den fysikken og høyden han har, måtte han være noe å bruke mot Godset sine kjøtt-stoppere. Ikke nødvendigvis at han løper fra dem og slår dem i alt av hodedueller, men holde på ballen til laget kommer etter? Bruke en kjapp kant som Bolly feks?

                              Det begynner jo å gro frem noen rykter om at han rett og slett ikke er god nok. Stemmer det at han ikke er god nok til å bruke, så må man betale han lønn for en måned eller to ekstra og takk for at han kom hit. Også må man se seg om etter noe annet. Han har enda ikke vært innenfor krittet for LSK, så han kan spille for en annen klubb en Västerås i høst. Bedre å løse dette nå, enn at han bruker opp høsten sin på ikke noe som helst i LSK. Må oppføre seg fair med han.

                              Ta Godset som eksempel. De har også leid inn en spiss og han har vært i klubben under ei uke pr nå om jeg ikke tar veldig feil. Hva gjorde han i helga? Ble bytta inn og scora.
                              Sint og tverr på felt N

                              Kommentar

                              • Kanarivogel89
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 4558

                                Opprinnelig skrevet av Børge
                                Jeg lurer litt på hva som skjer med nr 9? Hvorfor får vi ikke han på banen? Asterhed setter inn Bolly som midtspiss for andre kampen på rad - hvorfor kan ikke han brukes på en kant og Ali komme inne som spiss? Med den fysikken og høyden han har, måtte han være noe å bruke mot Godset sine kjøtt-stoppere. Ikke nødvendigvis at han løper fra dem og slår dem i alt av hodedueller, men holde på ballen til laget kommer etter? Bruke en kjapp kant som Bolly feks?

                                Det begynner jo å gro frem noen rykter om at han rett og slett ikke er god nok. Stemmer det at han ikke er god nok til å bruke, så må man betale han lønn for en måned eller to ekstra og takk for at han kom hit. Også må man se seg om etter noe annet. Han har enda ikke vært innenfor krittet for LSK, så han kan spille for en annen klubb en Västerås i høst. Bedre å løse dette nå, enn at han bruker opp høsten sin på ikke noe som helst i LSK. Må oppføre seg fair med han.

                                Ta Godset som eksempel. De har også leid inn en spiss og han har vært i klubben under ei uke pr nå om jeg ikke tar veldig feil. Hva gjorde han i helga? Ble bytta inn og scora.
                                Absolutt. Jeg har trua på KP etter hvert jeg også altså, men at han skal komme inn rett fra Afrika og dominere er hasardiøs gambling av klubben. Er virkelig planen at vi kun skal ha en 34 år gammel Lehne og en 18 år gammel KP på spissplass i 2025? Hvor er konkurransen? Nå er Skogvold borte, så det argumentet kan man heller ikke bruke lenger.

                                I mellomtiden har klubben lagt ned masse tid på å utarbeide en haug med kriterier for en korttidspsiss, blant dem at spilleren som hentes må være fornøyd med å slite benk (for Lehne er hellig og må beskyttes for enhver pris). Resultatet er at vi havnet langt nede på lista over tilgjengelige alternativer. Denne Ali er det jo umulig å si noe som helst om siden han aldri får spille. Det eneste jeg har hørt er rykter om at han ikke er glad i å trene, at han er halvfeit og utrent og at han rett og slett er for dårlig. Hvordan i alle dager rimer dette med kriteriene Mesfin listet opp i RB? Ett av dem var at spissen som skulle hentes skulle kunne komme inn og bidra fra dag én. Dette er åpenbart ikke tilfellet med Ali, så her møter Mesfin seg selv i døra. Han har nemlig tidligere uttalt at man ikke skal hente spillere bare for å hente noen. Så hva faen er dette for noe?

                                Fotballgudene bidrar selvsagt også til å strø litt ekstra salt i såret ved å sørge for at vi senkes i tre kamper på rad av debutanter på spissplass. Herlig ironi. Vi må nok belage oss på å livnære oss på galgenhumor de neste månedene. På onsdag venter Ceïde og Zeidan. Vi vet alle hvordan dette kommer til å gå...

                                Kommentar

                                • DoubleHi5
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2011
                                  • 4072

                                  Noen tall fra Sveas artikkel i VG i dag om hvor godt Sarpsborg har lyktes med trenerbyttet. Og hvor elendig LSK har gjort det.

                                  Formtabellen (siste fire kamper):
                                  Best: 8 poeng: Bodø/Glimt og Brann.
                                  Verst: 1 poeng: FK Haugesund og Lillestrøm.

                                  Men på ett år har nå LSK sin fjerde trener siden Geir Bakke dro.

                                  LSK tok:
                                  • 1,8 poeng i snitt under Geir Bakke.
                                  • 1,5 poeng i snitt under Simon Mesfin.
                                  • 1,2 poeng i snitt under Eirik Bakke.
                                  • 1,4 poeng i snitt under Andreas Georgson.

                                  Foreløpig har det kun blitt ett poeng på fire kamper under Robin Asterhed.

                                  Det har stadig gått dårligere, og nå venter Lerkendal og et godt hjemmelag i Rosenborg for et Lillestrøm uten selvtillit.

                                  Ofte er trenerskifter forhastet, i en slags desperasjon fra klubbledelsen. Men iblant er det helt logisk, den rette kandidaten er ledig. Og det kan virke som det er akkurat det som skjedde med Sarpsborg 08.

                                  ?
                                  Elska þetta félag

                                  Kommentar

                                  • Fugggel
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2020
                                    • 503

                                    Opprinnelig skrevet av Børge
                                    Jeg lurer litt på hva som skjer med nr 9? Hvorfor får vi ikke han på banen? Asterhed setter inn Bolly som midtspiss for andre kampen på rad - hvorfor kan ikke han brukes på en kant og Ali komme inne som spiss? Med den fysikken og høyden han har, måtte han være noe å bruke mot Godset sine kjøtt-stoppere. Ikke nødvendigvis at han løper fra dem og slår dem i alt av hodedueller, men holde på ballen til laget kommer etter? Bruke en kjapp kant som Bolly feks?

                                    Det begynner jo å gro frem noen rykter om at han rett og slett ikke er god nok. Stemmer det at han ikke er god nok til å bruke, så må man betale han lønn for en måned eller to ekstra og takk for at han kom hit. Også må man se seg om etter noe annet. Han har enda ikke vært innenfor krittet for LSK, så han kan spille for en annen klubb en Västerås i høst. Bedre å løse dette nå, enn at han bruker opp høsten sin på ikke noe som helst i LSK. Må oppføre seg fair med han.

                                    Ta Godset som eksempel. De har også leid inn en spiss og han har vært i klubben under ei uke pr nå om jeg ikke tar veldig feil. Hva gjorde han i helga? Ble bytta inn og scora.
                                    Man kan altså argumentere for at Asterhed velger Karlin ute av posisjon istedenfor Ali. Det sier seg selv at det kan ikke fortsette. Helt enig med deg Børge, her må det avsluttes med en gang.

                                    Nok en ripe i lakken for Mesfin.

                                    Kommentar

                                    • *eLSKerLSK*
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jun 2005
                                      • 453

                                      Opprinnelig skrevet av Fugggel

                                      Man kan altså argumentere for at Asterhed velger Karlin ute av posisjon istedenfor Ali. Det sier seg selv at det kan ikke fortsette. Helt enig med deg Børge, her må det avsluttes med en gang.

                                      Nok en ripe i lakken for Mesfin.
                                      Det var sjokkerende å se Ali vagge rundt på Marienlyst i pausen. Forstår ikke hvorfor han er med i troppen overhodet, selv om det var plass i bussen. Var det ingen medisinsk test før signering av kontrakt?

                                      Kommentar

                                      • MortenA
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2007
                                        • 3438

                                        Opprinnelig skrevet av brune stakkeland

                                        Jeg er ganske uenig i to ting her, tror ikke problemet er at Lehne ikke har konkurranse, problemet er at han ikke har avlastning. Og det virker mer som om det er han som tilpasser seg og ofrer seg for systemet fremfor at vi spiller på en måte som får frem målscoreren i han.

                                        Hadde han kunne vaka rundt 16-meteren og blitt fora med tidlige legg istedenfor å ta dueller ned mot midtsirkelen for å vinne ballen og så vente på at resten av laget skal komme opp så hadde han scora veldig mye mer.

                                        Men nå kommer det nok til å skje ting denne uka, enten om det er forenkling av spillprinsipper eller skifte av trener så får vi håpe at det ender med noe som får det beste ut av hver enkelt spiller som er på banen
                                        Lehne har ikke hatt konkurranse siden han kom til klubben. Selv med Akor på laget så valgte trenerne å endre formasjon fremfor å plassere han på benken. Vi har lagt opp et presspill hvor kantene skal inn og presse keeper mens Lehne kunne passe motstanders midtbanespiller som kommer ned for å hjelpe til. Resultatet var at vingene våre har en nær umulig oppgave med å presse keeper og dekke backen sin samtidig. Det er ikke tilfeldig at vi ytterst sjelden har klart å sette motstanders keeper under press.

                                        Selv når Smarason foret han med 100% sjanser på løpende bånd, så ble uttellingen helt middelmådig. Avsluttningene hans på Marinlyst er i så måte symptomatisk for hans tid i klubben. Thomas har alle forutsetninger for å score mål; godt tilslag med begge ben, god på hodet, bra fart (hvertfall tidligere), god plasseringsevne. Likevel er snittet hans helt på normalen, og i år har den vært direkte elendig.

                                        Selv når han vaker rundt 16-meteren, så har uttellingen vært middelmådig. Jeg føler meg ganske trygg på at han kommer langt ned på lista over antall meter spillere i Eliteserien dekker i løpet av en kamp. At laget forventer at han skal også være en møtende spiss burde være det minste man burde kunne forlange av en mann på 187cm.

                                        Jeg skriver dette med en viss bismak fordi Lehne fremstår som en suveren type. Likevel mener jeg hans dager, hvertfall i førsteelleveren, bør være talte etter denne sesongen. Det gjelder forøvrig flere av veteranene våre.


                                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                        Kommentar

                                        • Lillelord
                                          Medlem
                                          Møteplager
                                          • Aug 2004
                                          • 79

                                          Lehne er en meget habil spiss i eliteserien, og bidrar med mer enn bare mål. Men det hadde åpenbart vært bra med mer konkurranse, og jeg synes det er helt håpløst av Mesfin, Sves etc å melde at det er vanskelig å hente en bra spiss til når TLO er et klart førstevalg. Selvfølgelig blir det vanskelig å hente en bra spiss hvis de får beskjed om at de er andrevalget bak Lehne. Holdningen og kommunikasjonen må være at vedkommende vi får inn skal konkurrere på like vilkår med Lehne om startplass, og at prestasjoner på trening og i kamp vil avgjøre. Er jo ingen gode som vil komme hvis de får beskjed om at de skal være et andrevalg.

                                          Er ellers langt mer skeptisk til Ruben og Gjermund i 2025 enn TLO, tror TLO vil bite greit fra seg i et par år til.

                                          Kommentar

                                          Working...