Nedrykkstråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Pad
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2022
    • 732

    Opprinnelig skrevet av LS89


    Nielsen må nærmest gå på vannet for å redde denne overbetalte gjengen som loffer rundt på matta uten mål og mening.
    Det er å ta i. Han får omtrent de perfekte forholdene å gjøre en god jobb. En uke nå før KFUM borte, 1p her vil være ok. Så kommer en landslagspause hvor han får 2 uker før RBK. En kamp hvor han skal slippe å få gnist i spillerne, full stadion og mot et av de svakeste bortelagene. Han får en god tropp og et åpent overgangsvindu. Alt ligger til rette for å klare dette, men så var det å faktisk gjøre det.

    Kommentar

    • kanarisuper
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2019
      • 627

      Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

      Nei. Det betyr at påstander om at han brenner uforholdsmessig mye er feil. Han scorer det han kan forventes å score ut i fra sjansene han får. Laget har vært for dårlig til å sette ham opp i de rette situasjoner. Der er hovedproblemet offensivt
      Syns egentlig alltid Lehne Olsen har brent mange enorme sjanser som andre gode spisser ikke brenner jeg. Jeg er enig i at han er viktig for laget osv, ingen tvil om det. Men han er IKKE så god at han burde være det soleklare førstevalget uten konkurranse lenger. De 26 målene eller hva det var den sesongen var ekstraordinært for han, selv om han alltid scorer jevnt og trutt. Han burde scoret mer på
      de mange 100% sjansene omtrent som han brenner hver sesong, og da gjerne når det teller som mest.

      Kommentar

      • maxpayne
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2006
        • 1252

        Vi må ha poeng mot kfum. I de tre siste kampene er to av dem i Bergen og Bodø. Det er langt dårligere tid for DN enn det mange tror.

        Kommentar

        • bjarmann
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 2925

          I de 5 siste så har vi Brann og Glimt borte. Det er selvsagt tap. Vi har 3 siste hjemmekamper mot Sandefjord, Haugesund og Odd. Herregud så viktige de blir
          I år så tar vi alt

          Kommentar

          • G-Man
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2011
            • 3201

            Håper de fleste har skjønt at vi ikke skal ta lett på Kåffa nå? Det er et lag med overskudd, samhold og spillemønster, eller med andre ord det stikk motsatte av oss.

            DN har en formidabel utfordring, og skal det være minste håp om noe som helst fremover så må klippekortene bort (jeg ser på deg Gjermund, men både Kitolano, Lehne og Gabrielsen bør også sitte urolig på stolen) og kvalitetsspillere bli skadefrie (Lundemo og Roseth først og fremst).

            I tillegg har jeg hørt at vi har en mental trener, der har du en som ikke fortjener penga sine - vi er så forknytte at ingen egentlig vil ha ballen

            Kommentar

            • Kanarivogel89
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2006
              • 4558

              Dyster lesning fra Kanaripedia:
              • Flest tap på rad (6) tangeres med tap mot Kåffa
              • Vi er to tap unna å tangere flest serietap i én og samme sesong med 30 kamper (14 tap)
              • Rekorden på antall baklengs i løpet av én sesong fra 2011 (52 innslupne) lever farlig. Baklengssnittet vårt så langt i år tilsier 57 innslupne mål etter 40 spilte kamper.
              Kan bli mange negative rekorder i år om ikke DN tryller. Samtidig er det jo helt sjukt at det bare er fire poeng opp til åttendeplassen. For en kokossesong.

              Kommentar

              • AB40
                Medlem
                Hoffnarr
                • Aug 2015
                • 59

                Opprinnelig skrevet av bjarmann
                I de 5 siste så har vi Brann og Glimt borte. Det er selvsagt tap. Vi har 3 siste hjemmekamper mot Sandefjord, Haugesund og Odd. Herregud så viktige de blir
                Kjenner jeg blir uvel når jeg leser dette. Er jo helt korrekt det du sier og oppgaven virker jo helt ufattelig stor.

                Jeg orker ikke enda en julefeiring med "Lillestrøm a?"...

                Kommentar

                • MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3438

                  Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                  Nei. Det betyr at påstander om at han brenner uforholdsmessig mye er feil. Han scorer det han kan forventes å score ut i fra sjansene han får. Laget har vært for dårlig til å sette ham opp i de rette situasjoner. Der er hovedproblemet offensivt
                  Alternativt kan man si at han ikke er på rett plass til rett tid.

                  Jeg er positiv til ideen om xG og xA, men det er tydelig at det må utvikles. F. Eks er xG på straffer for lav. Den er sikkert statistisk riktig dersom man inkluderer straffekonkurranser i mesterskap, men i vanlig ligasammenheng vil jeg si at scoringsprosenten er vesentlig høyre. Et annet graverende eksempel er kampen i går. Åsen har tre avslutninger i god posisjon, men har en xG på 0,2. Mulig at Fotmob er bevisst på at Åsen er en elendig avslutter, men jeg mistenker at de opererer med statistikker.

                  Vi kommer nok aldri til å bli enig om Lehne Olsen. De som liker han tror han går på vannet. De som er skeptisk ser alle de brente sjansene og en helt gjennomsnittlig Eliteseriespiller.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                  Kommentar

                  • DoubleHi5
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2011
                    • 4072

                    Opprinnelig skrevet av MortenA
                    Vi kommer nok aldri til å bli enig om Lehne Olsen. De som liker han tror han går på vannet. De som er skeptisk ser alle de brente sjansene og en helt gjennomsnittlig Eliteseriespiller.
                    Du må ikke glemme at det store flertallet av oss befinner oss et sted imellom de to ytterpunktene du trekker opp!

                    Elska þetta félag

                    Kommentar

                    • BD
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2006
                      • 1422

                      Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                      Du må ikke glemme at det store flertallet av oss befinner oss et sted imellom de to ytterpunktene du trekker opp!
                      Nettopp. Det store flertallet ser kanskje også at Lehne blir eldre, og at å satse på at han både er skadefri og like god i morgen uten å ha en god backupplan, er uklokt.

                      Kommentar

                      • MortenA
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2007
                        • 3438

                        Jeg havner i båsen hvor både Lehne og Åsen kan bidra neste sesong også, men detmå være å komme inn fra benken i bestemte situasjoner. Primært når vi trøkker motstander bakover i jakt på mål kan begge komme inn med friske bein og kanskje enda viktigere, friske hoder, og banke inn både innlegg og scoringer. En opplagt Lehne i de siste 30 når motstander begynner å bli mør kan bli et lystig skue.
                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                        Kommentar

                        • Kanarivogel89
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2006
                          • 4558

                          Der var vi tabelljumbo for første gang i år! Nordås brenner fire feite, mens ringreven Børven er kald.

                          Kommentar

                          • DoubleHi5
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2011
                            • 4072

                            Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                            Der var vi tabelljumbo for første gang i år! Nordås brenner fire feite, mens ringreven Børven er kald.
                            Samling i bånn har vel aldri hatt en mer bokstavelig betydning!
                            Elska þetta félag

                            Kommentar

                            • Kanarivogel89
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2006
                              • 4558

                              Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                              Samling i bånn har vel aldri hatt en mer bokstavelig betydning!
                              Håper gutta har fått beskjed om å ikke følge med på de andre kampene i dag. Skuldrene henger nok høyt nok fra før…

                              Kommentar

                              • LS89
                                Kamptrådkongen
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2013
                                • 3373

                                Seier ikveld og Kamma neste helg, så er vi oppe å nikker igjen!

                                Kommentar

                                • Kroktåa
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2015
                                  • 2937

                                  Opprinnelig skrevet av LS89
                                  Seier ikveld og Kamma neste helg, så er vi oppe å nikker igjen!
                                  Jeg vil gjerne ha det samme i glasset som deg!

                                  Kommentar

                                  • Dumbo
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2004
                                    • 499

                                    Opprinnelig skrevet av LS89
                                    Seier ikveld og Kamma neste helg, så er vi oppe å nikker igjen!
                                    Jeg tenker at også fire poeng vil være bra. Spesielt om seieren kommer mot Kamma.

                                    Kommentar

                                    • DoubleHi5
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2011
                                      • 4072

                                      Sandefjord med tidlig ledelse mot Brann, men Brann har nettopp utliknet ved Horn Myhre. Kom igjen, Brann! ()
                                      Elska þetta félag

                                      Kommentar

                                      • Kanarivogel89
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2006
                                        • 4558

                                        KBK opp i ledelsen mot S08… Særpingene er ikke ute av gjørma ennå. Tøft kampprogram igjen.

                                        Får bare håpe det står seg mellom Godset og FKH… Så kan gjerne Brann sette en til…

                                        Og idet jeg skriver dette er det heller SF som scorer. Helvetes udugelige bergensere… Snakker luke opp til trygg plass om resultatene står seg og vi ikke vinner i kveld

                                        Kommentar

                                        • DoubleHi5
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2011
                                          • 4072

                                          Brann utlikner på overtid.
                                          Elska þetta félag

                                          Kommentar

                                          Working...