Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Vi har ikke en sjanse. Bare å begynne å tenke på hvilke av de ultra-mette, aldrende spillere som MÅ vekk. Kan ikke drive å lønne sånt makkverk av en tropp.
Er så endeløst skuffa!
Vanskelig å ha noe realistisk håp etter gårsdagen. Men regner jo med at vi kommer til å ta flere poeng i år. Isåfall er andres resultater svært viktige. Vi må vel holde med Tromsø og Rosenborg idag. I Kristiansund kampen er det vel litt okke som. Håper virkelig vi kan få 2 lag bak oss til slutt
Vanskelig å ha noe realistisk håp etter gårsdagen. Men regner jo med at vi kommer til å ta flere poeng i år. Isåfall er andres resultater svært viktige. Vi må vel holde med Tromsø og Rosenborg idag. I Kristiansund kampen er det vel litt okke som. Håper virkelig vi kan få 2 lag bak oss til slutt
Det holder ikke med 2, vi må ha 3 lag bak oss. Dette mentalt svake kollektivet kommer garantert til å tape en eventuell kvalifisering.
Mener vi har tre cupfinaler hjemme vi MÅ vinne. De er mot laga rundt oss. Hvis ikke VI vinner så får jo DE poeng da,.. Det gir 30 poeng. Så blir som russisk rullett med tre kuler i gønnern.
Tror på null mot Viking, Brann og Glimt. Så er det en bortekamp mot Fredrikstad som kanskje kan gi noe hvis vi har flaks.
Fire lag som begynner å skille seg ut i bunnen nå. Alle tre har vi hjemme i høst. Alle tre MÅ vinnes.
Vi må ha to poeng mer enn Odd, to poeng mer enn Sandefjord (som har en kamp mindre spilt) og tre poeng mer enn Haugesund, slik ståa er akkurat nå. Det er klart at det er mulig. Men det er like klart at det er vanskelig å tro på det sånn som laget har falt sammen.
Fire lag som begynner å skille seg ut i bunnen nå. Alle tre har vi hjemme i høst. Alle tre MÅ vinnes.
Om vi skulle klare det, hvilket ikke virker spesielt trolig, vil nok ikke det heller være nok. I tillegg til disse kampene, har vi igjen nr 1, 2, 4 og 6 på tabellen.
Blir tøft å rykke opp igjen neste år - bortsett fra Enga har samtlige lag i OBOS som har ambisjoner om å blande seg inn på øvre del av tabellen hatt en svak sesong og vil være konkurrenter neste sesong. Pr. nå er Stabæk, Kongsvinger, Sogndal, Ranheim, Aalesund, Start og Mjøndalen utenfor kvalik-plassene (nevnte ikke Sandnes Ulf, som høyst sannsynlig rykker ned).
Blir tøft å rykke opp igjen neste år - bortsett fra Enga har samtlige lag i OBOS som har ambisjoner om å blande seg inn på øvre del av tabellen hatt en svak sesong og vil være konkurrenter neste sesong. Pr. nå er Stabæk, Kongsvinger, Sogndal, Ranheim, Aalesund, Start og Mjøndalen utenfor kvalik-plassene (nevnte ikke Sandnes Ulf, som høyst sannsynlig rykker ned).
Du tenker at siden samtlige av de nevnte lagene har vært svake i år, så vil de bli desto sterkere neste sesong? Jeg henger ikke helt med på resonnementet. Men det er i alle fall en god trøst dersom en svak sesong automatisk etterfølges av en desto sterkere
Du tenker at siden samtlige av de nevnte lagene har vært svake i år, så vil de bli desto sterkere neste sesong?
Det var noe i den retningen jeg tenkte, selv om jeg skal gi deg rett i at argumentet er en smule tynt .
Stabæk, Ranheim, Aalesund og Mjøndalen har alle nylig vært i Eliteserien, Sogndal og Kongsvinger pleier å være ganske fast oppi kvalik-delen av tabellen, og Start kan jo slumpe til å få noe kortvarig positivt momentum av nye investorer. Så på en "normal" sesong skal lag som dette være tøffere konkurrenter enn Levanger og Åsane.
61,7 prosent sjanse for direkte nedrykk. Dæven, det er dyster lesning. '
Idioten i meg trengte et par dager på å komme seg over Kamma-kampen, men da jeg våknet i morges, hadde jeg begynt å narre meg selv igjen. "Er jo bare to poeng opp til sikker plass" og bla bla bla. Her settes jeg grundig på plass av Twitter.
61,7 prosent sjanse for direkte nedrykk. Dæven, det er dyster lesning. '
Idioten i meg trengte et par dager på å komme seg over Kamma-kampen, men da jeg våknet i morges, hadde jeg begynt å narre meg selv igjen. "Er jo bare to poeng opp til sikker plass" og bla bla bla. Her settes jeg grundig på plass av Twitter.
Hehe jeg tenkte akkurat det samme istad da jeg så på tabellen. Det er jo ikke helt umulig og holde seg er når vi ser på antall poeng opp (til kvalikk i det minste).
Men all optimisme sendes midt i fleisen så fort det lar seg gjøre. Så være klar.
Hehe jeg tenkte akkurat det samme istad da jeg så på tabellen. Det er jo ikke helt umulig og holde seg er når vi ser på antall poeng opp (til kvalikk i det minste).
Men all optimisme sendes midt i fleisen så fort det lar seg gjøre. Så være klar.
At vi har en så forjævlig målforskjell, er jo også litt av et handikapp. Braktapet mot Kamma kan få voldsomme konsekvenser. Var jo sånn vi røyk i 2019…
Vi trenger ikke sannsynlighetsregning for å forstå at LSK ligger i førersetet når det gjelder sjansen for nedrykk. Det er bare å se på tabellen. For alle oss som også har pint oss gjennom å se på kampene og registrert den voldsomt negative trenden i prestasjon, er bildet, om mulig, enda mer tydelig.
Jeg tenker at nå har vi rykket ned. Spenningen i de neste kampene blir å se om de fortsetter på post nord nivå (unnskyld til alle post nord spillere), eller om de kan overraske med et resultat før det også matematisk er for sent. Ser ikke bort fra at det siste skjer, og da blir vi jo alle lurt til å fatte et lite håp.
Hvis jeg skulle ha angitt en sannsynlighet for nedrykk, basert på formkurve og prestasjon, ville jeg nok heller ha lagt meg på 85-90.
Vi må ha to poeng mer enn Odd, to poeng mer enn Sandefjord (som har en kamp mindre spilt) og tre poeng mer enn Haugesund, slik ståa er akkurat nå. Det er klart at det er mulig. Men det er like klart at det er vanskelig å tro på det sånn som laget har falt sammen.
Skrekken er at et av de andre laga også starter å plukke poeng. Odd har også igjen Sandefjord og Haugesund og oss. De to første kampa ender ikke med null poeng til begge laga.
Hvis Sandefjord mot Odd får en vinner er vi fire bak pluss målforskjell det laget som vinner.
Kommentar