Nedrykkstråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Zindrinho
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2019
    • 565

    Opprinnelig skrevet av kunden

    Vår aldrende, men erfarne, stall vil ha relativt få problemer med å rykke opp i. Det er den eneste positive jeg kan komme på.
    Så vi tar det for gitt at vi taper mot 14 og 15 plassen i ES, og også for gitt at vi slår 1 og 2 plassen i obos?
    Jeg tenker et nedrykk nå vil gjøre det pokka nødvendig å skifte ut nærmest hele stallen for å ha sjans til å rykke opp. Du kan ikke tape alt av kamper i 18mnd for så å plutselig snu helt om bare fordi du er en divisjon ned, de har noen spillmønstre og sekvenser i obos og, tror vi skal få kjørt oss skikkelig. Tenk deg Ruben som sliter med å møte opp mentalt til en ES-kamp, åssen skal han klare seg borte mot Åsane etc? Tur til Høddvollen?

    Kommentar

    • Klimtkongen
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2014
      • 424

      OBOS neste år. Det er Ålesund, det er Start. Det er Kongsvinger og det er Lyn og det er Stabæk. Det er sannsynligvis Odd og LSK også. Det er ikke noen walk In the park å rykke opp.

      Kommentar

      • BD
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2006
        • 1429

        Opprinnelig skrevet av Zindrinho

        Så vi tar det for gitt at vi taper mot 14 og 15 plassen i ES, og også for gitt at vi slår 1 og 2 plassen i obos?
        Jeg tenker et nedrykk nå vil gjøre det pokka nødvendig å skifte ut nærmest hele stallen for å ha sjans til å rykke opp. Du kan ikke tape alt av kamper i 18mnd for så å plutselig snu helt om bare fordi du er en divisjon ned, de har noen spillmønstre og sekvenser i obos og, tror vi skal få kjørt oss skikkelig. Tenk deg Ruben som sliter med å møte opp mentalt til en ES-kamp, åssen skal han klare seg borte mot Åsane etc? Tur til Høddvollen?
        Ikke minst - hvor lyst har man til å eventuelt møte opp i Eliteserien igjen med to år eldre utgaver av Åsen, Lehne og Gabrielsen? Det er jo ingen vits å rykke opp dersom man ikke er klar for det. Jeg håper alle over 30 år, unntatt Garnås og Hagerup, er ferdige i klubben etter sesongen. Det inkluderer Gabrielsen, Lehne, Bolly, Larsson, Lundemo, Åsen, og Knudtzon.

        Selvfølgelig er det mange flere (spillere, støtteapparat, ledelse) som må ut, både av økonomiske og sportslige hensyn, men poenget mitt er at vi må bygge opp noe nytt når vi nå har rykket ned. Hvis 35 år gamle Lehne skal være førstevalget vårt i 2026 vil jeg heller bli værende i Obos.

        Kommentar

        Working...