Nedrykkstråden

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Zindrinho
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2019
    • 632

Opprinnelig skrevet av kunden

Vår aldrende, men erfarne, stall vil ha relativt få problemer med å rykke opp i. Det er den eneste positive jeg kan komme på.
    Så vi tar det for gitt at vi taper mot 14 og 15 plassen i ES, og også for gitt at vi slår 1 og 2 plassen i obos?
    Jeg tenker et nedrykk nå vil gjøre det pokka nødvendig å skifte ut nærmest hele stallen for å ha sjans til å rykke opp. Du kan ikke tape alt av kamper i 18mnd for så å plutselig snu helt om bare fordi du er en divisjon ned, de har noen spillmønstre og sekvenser i obos og, tror vi skal få kjørt oss skikkelig. Tenk deg Ruben som sliter med å møte opp mentalt til en ES-kamp, åssen skal han klare seg borte mot Åsane etc? Tur til Høddvollen?

Kommentar

• Klimtkongen
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2014
      • 426

OBOS neste år. Det er Ålesund, det er Start. Det er Kongsvinger og det er Lyn og det er Stabæk. Det er sannsynligvis Odd og LSK også. Det er ikke noen walk In the park å rykke opp.

Kommentar

• BD
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2006
        • 1446

Opprinnelig skrevet av Zindrinho

Så vi tar det for gitt at vi taper mot 14 og 15 plassen i ES, og også for gitt at vi slår 1 og 2 plassen i obos?
        Jeg tenker et nedrykk nå vil gjøre det pokka nødvendig å skifte ut nærmest hele stallen for å ha sjans til å rykke opp. Du kan ikke tape alt av kamper i 18mnd for så å plutselig snu helt om bare fordi du er en divisjon ned, de har noen spillmønstre og sekvenser i obos og, tror vi skal få kjørt oss skikkelig. Tenk deg Ruben som sliter med å møte opp mentalt til en ES-kamp, åssen skal han klare seg borte mot Åsane etc? Tur til Høddvollen?
        Ikke minst - hvor lyst har man til å eventuelt møte opp i Eliteserien igjen med to år eldre utgaver av Åsen, Lehne og Gabrielsen? Det er jo ingen vits å rykke opp dersom man ikke er klar for det. Jeg håper alle over 30 år, unntatt Garnås og Hagerup, er ferdige i klubben etter sesongen. Det inkluderer Gabrielsen, Lehne, Bolly, Larsson, Lundemo, Åsen, og Knudtzon.

Selvfølgelig er det mange flere (spillere, støtteapparat, ledelse) som må ut, både av økonomiske og sportslige hensyn, men poenget mitt er at vi må bygge opp noe nytt når vi nå har rykket ned. Hvis 35 år gamle Lehne skal være førstevalget vårt i 2026 vil jeg heller bli værende i Obos.

Kommentar

• knut
          Make knut Great Again
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2006
          • 9564

Årets Obos er svak, og nivået blir enda dårligere neste år med de to elendige eliteserielaga som måtte finne på å rykke ned!

Odd og FKH vil evt implodere ved nedrykk, akkurat som oss, så en av de er det bare å glemme.

Hovedproblemet for oss i Obos blir akkurat som hovedproblemet vi har nå i Eliteserien; vi er like målfarlige som Wilhelm Tyskeberget!

Ellllllllendig stall med tanke på målpoeng. Hva faen har dem tenkt på? (Og jeg driter i om dataprogram forteller det ene eller andre ifht uforløst opplegg)

Blir fuckings stoppera våre som må skåre mot Odd, FKH, Brann, Sandefjord og Bodø/Glimt!

Kommentar

• AB40
            Medlem
            Møteplager
            • Aug 2015
            • 81

Opprinnelig skrevet av Dumbo

Det er forståelig at du og flere med deg har falt ned i et sort hull og i øyeblikket ikke klarer å se noe positivt for fremtiden. Selv tenker jeg at det kan bli et interessant år i OBOS, hvor vi får mulighet til å spille sammen et lag med unge, sultne spillere som Rossing, KP, Lucky, Diop og forhåpentligvis flere andre. Kanskje er OBOS og ikke Eliteserien det beste stedet for disse spillerne å utvikle seg neste sesong. Om Fagermo fortsetter, har han tidligere vist at han er svært dyktig med unge talenter.

Så er vi tilbake på medaljejakt i Eliteserien i 2026

Vi er ikke en klubb som skal utvikle spillere på nivået de nå er på, ref OBOS, de skal utvikle seg for å ta nivået der vi er et topp 6 lag år inn og ut i Norgestoppen.
            Jeg er enig i at det blir interessant i OBOS og vi ble på mange måter "snytt" for opplevelsen sist med Covid sitt inntog. Det jeg frykter denne gangen er at det blir mer resignasjon enn hevngjerrighet og det er ingen automatikk at vi skal få den samme oppturen etter et opprykk nok en gang.

Noe annet jeg irriterer meg over dette året er at vi nå var eneste seriøse topplag på hele østlandet og kunne friste med Norges hovedstad rett ved og vise til spillersalg og utvikling for de som kanskje var på gjerdet ved å innta norsk fotball. Det er fullstendig skuslet bort og nå gir vi fra oss "førersetet" i denne regionen noe så inni helvete som et forbanna treigt og aldrende heisalag.

Gleder meg til Lyn borte og andre kuriositeter.

Kommentar

• DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 4359

Kampen mot Odd i dag var et steg i riktig retning, men det er bare den første og helt nødvendige delen som er gjort. Dette må for all del ikke bli noen sovepute!! MÅ IKKE!!

Sandefjord ser ut til, som flere har hevdet tidligere, å være hakket sterkere enn de tre bunnlaga. Det som er jobben og håpet nå, er å karre til oss kvalikplassen. Den første delen av jobben, er å gjenta bedriften fra i dag mot Haugesund. 3-0 også der, og vi har utliknet målforskjellen, noe som kan bli helt avgjørende til slutt.

Neste matchball imot mot Haugesund. Hold pusten!
              Elska þetta félag

Kommentar

• trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7154

Brann ser dessverre veldig bra ut. Banker Tromsø fullstendig. To finaler til må vinnes. Da får vi kanskje kvalik. Bortekampene er det neppe noe å hente i
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• kunden
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 2444

Opprinnelig skrevet av trigz
                  Brann ser dessverre veldig bra ut. Banker Tromsø fullstendig. To finaler til må vinnes. Da får vi kanskje kvalik. Bortekampene er det neppe noe å hente i
                  Vi møter et Glimt som forhåpentlgvis allerede er seriemester. Gir et bittelite håp om poeng.
                  Vår skjebne ift kvalik eller nedrykk besegles mot Sandfjord. Forutsetter at FKH blir en transportetappe.

Kommentar

• kunden
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 2444

Kvalik kampene får forøvrig 4. og 8. desember

Kommentar

• LS89
                      Kamptrådkongen
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2013
                      • 3417

Var ikke klar over skrekktallene til FKH i det siste når det kommer til måltørke. Er det 5 på rad uten at de har scoret mål?

Vi har momentum nå, og viser vi samme glød, intensitet og spilleglede som i går slår vi Haugesund.

Kommentar

• G-Man
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2011
                        • 3308

Opprinnelig skrevet av LS89
                        Var ikke klar over skrekktallene til FKH i det siste når det kommer til måltørke. Er det 5 på rad uten at de har scoret mål?
                        Jo, men de har hatt veldig stang ut, og har ikke spillemessig vært så elendige som resultatene skulle tilsi - så om vi senker oss bare et par prosent, eller tror et øyeblikk at dette blir enkelt - så får de ketchup-effekten. Inn mot Haugesundkampen så anerkjenner jeg at vi er favoritter, men det blir like mye en cupfinale som gårsdagen var, tro endelig ikke annet.

Kommentar

• fjacob82
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2005
                          • 1509

Ubeskrivelig godt å få 3 poeng på hjemmebane igjen.
                          Håpet lever.

Nullstille mot FKH nå, spille med samme mentalitet så kan det gå.
                          Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                          *Brasseberget*

Kommentar

• AB40
                            Medlem
                            Møteplager
                            • Aug 2015
                            • 81

Blir en interessant kamp mot Haugesund nå. Tror de kommer til å være fryktelig bra i blokka og vi mister en av våre boksåpnere til karantene.

Det som er ekstra jævlig er at FKH skal også spille mot ODD hjemme senere. Om de møter opp som mot oss blir det jo 3 enkle poeng så denne MÅ vi vinne (selvfølgelig).
                            Sandefjord får også besøk av ODD så det er kvalikk som er vår bilett til overlevelse, men nesten kun om vi kan slå FKH OG Sandefjord OG andre resultater går i vår favør.

Kjente litt håp etter kampen i går, men etter denne teksten er det borte igjen gitt.

Kommentar

• Zindrinho
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2019
                              • 632

Opprinnelig skrevet av AB40
                              Tror de kommer til å være fryktelig bra i blokka og vi mister en av våre boksåpnere til karantene.
                              Vi MÅ jo ikke la Felix Va sone karantena si, det går an å bare la ham spille alikevel og ta de 100'000,- man får i bot fra NFF istedet. NFF åpna for detta tjuvtrikset i cupen tidligere i år, KFL hadde samla inn penga før kampen var avblåst uansett så det er vinn-vinn sånn jeg ser det.

Kommentar

• bjarmann
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2005
                                • 3030

Aiaiai. Vi kommer til å møte både Brann og Glimt borte med alt å spille for. Faen!
                                I år så tar vi alt

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2020
                                  • 2371

Opprinnelig skrevet av Zindrinho

Vi MÅ jo ikke la Felix Va sone karantena si, det går an å bare la ham spille alikevel og ta de 100'000,- man får i bot fra NFF istedet. NFF åpna for detta tjuvtrikset i cupen tidligere i år, KFL hadde samla inn penga før kampen var avblåst uansett så det er vinn-vinn sånn jeg ser det.
                                  Du kan være 100% trygg på at vi hadde fått 0-3 fra NøFF.
                                  Forbundet sørga i begrunnelsen for at dette ikke er en sak som skaper presidens. Neste cupkampen var allerede spilt da feilen ble oppdaget, og det var en del av begrunnelsen.

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2020
                                    • 2371

Opprinnelig skrevet av bjarmann
                                    Aiaiai. Vi kommer til å møte både Brann og Glimt borte med alt å spille for. Faen!
                                    Neppe gunstig, nei. Brann kan faktisk lede serien når vi kommer til Bergen. Heldigvis er målforskjellen så skjeiv i Glimts favør at Brann ikke har noe motiv for å vinne 8-0. tre poeng er viktigst for dem også. Odd-Brann og Molde-Glimt...

Odd er virkelig joker her, i begge ender av tabellen. Med mindre de taper samtlige av de fire siste kampene vil de ha en direkte innflytelse på gullkampen og/eller nedrykk.

Kommentar

• fredpet76
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2004
                                      • 1273

Vi må ha minst 4 poeng forsprang på Haugesund før siste kamp for å unngå direkte nedrykk.

Kommentar

• Dumbo
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2004
                                        • 522

Opprinnelig skrevet av fredpet76
                                        Vi må ha minst 4 poeng forsprang på Haugesund før siste kamp for å unngå direkte nedrykk.
                                        Jeg tipper Haugesund klarer seg dersom de slår Tromsø på hjemmebane. Det er nøkkelkampen i tillegg til våre egne.

Kommentar

• Kanarivogel89
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2006
                                          • 4686

Ser at svinet Sory Diarra presterte å dra på seg sitt sjuende gule kort mot Molde. Hvordan funker det med karantene når man har fått såpass mange gule? Er det fortsatt bare karantene ved hvert andre gule? Eller må han stå over mot oss?

Edit: Ser i regelverket at det sones for hvert andre etter fire gule, så da vet vi det. Får håpe han ikke kvester Roseth til helga.
                                          Last edited by Kanarivogel89; 29.10.2024, 09:38.

Kommentar

Working...