Nedrykkstråden

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Dole
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2004
    • 1634

Opprinnelig skrevet av Svart og gul
    Tipper Lehne drar til Kamma og spiller for en god del mindre i lønn. Mulig vi må betale et mellomlegg også, ja.
    Og kanskje Vålerenga har behov for Gabrielsen dersom vi betaler deler av lønna. Mulig det er en klubb hvor han igjen kan skinne som i Molde.

Kommentar

• Børge
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2013
      • 2564

Fire millioner i året over fem år pluss sign-on-fee på noen millioner. Da har du godt over 20.
      Han har neppe fire mill i året. Sjansen for det er like stor som at LSK skal klare å beholde plassen. Dette tror jeg rett og slett ikke på.
      Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Toten71
        Juniormedlem
        Bøffel
        • Sep 2016
        • 25

Opprinnelig skrevet av trigz
        Likhetene er mange mellom Lennartsson og den nåværende svensken, men de to største er:
        -Store ord (allerede midtvinters) som vitner om overvurdering av egen tropp og en sterkt sviktende forståelse av Eliteserien, og ufarliggjøring av elendige resultater og prestasjoner.
        -Alt svært tidlig et klart fokus på at "det kommer til å bli bra", implisitt: gi meg tid, jeg er rett mann. Et godt eksempel: Hør på tullet han kom med etter kampen i går.

Dette er det verste LSK-laget på veldig mange år. Vi startet sesongen med en tynn benk og klare mangler i elleveren. Nå har skadene begynt å komme. Hvem skal fylle den midtbanen de neste ukene? Karlin og Lucky? Så man ikke dette i vinter? Hvordan er det mulig at man ikke handlet?

Vi har dessuten også en lokalavis som dessverre har blitt heiagjeng og ikke retter et kritisk blikk mot det som skjer på Åråsen. Vi kommer etter alle solemerker til å tape for Viking. Da har vi 2-1-5, og er i beste fall på kvalik etter 8 av 30 serierunder.

Jeg skulle gjerne visst hva slags piller man må skaffe seg for å være rolige, positive og nøkterne til det som presteres på banen med denne utgaven av LSK.

Svensken må selvsagt vekk fortere enn svint. Vi må ha en hovedtrener som skjønner hva det er han har foran seg og agerer deretter mht. hvordan laget skal spille. Mesfin må også ta ansvar for at de to siste overgangsvinduene har vært skandaløst svake.

Vi har en mulig x-faktor i Vâ. Det er det eneste lyspunktet jeg ser. Bortsett fra det er det fullstendig mørkt. Vi kan ikke vente til midt i september før noe skjer. Da rykker vi ned.
        Denne fikk 7 tomler ned, men du fikk rett.

Kommentar

• HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6103

Opprinnelig skrevet av bjarmann
          Ikke for å være konspiratorisk men Er det noen private koblinger mellom enkelte av de hjemvendte "skada" spillerne og noen av de ekstremt overbetalte "profilene" og enkelte i ledelsen? Det hadde i såfall ikke overrasket meg
          Man begynner å lure. Mesfin har jo alltid vært veldig kompiss med gamle spillere. Knudtzon, Bolly, Gabrielsen og Lundemo er jo helt ville signeringer. Sistemann hadde jeg strengt tatt troa på, men til 4 mill i året så er det sykt. Lundemo har kanskje ikke gjort seg bort, men han er definitivt ikke en mann som er på vei opp og han har en kropp som aldri har funka. At man henta en haug med gammel rask istedenfor å gå all inn på vingen vi trengte til 433 (Ørjasæter eller Bolkan?) og indreløper...

Kommentar

• bjarmann
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 2994

Opprinnelig skrevet av HSft

Man begynner å lure. Mesfin har jo alltid vært veldig kompiss med gamle spillere. Knudtzon, Bolly, Gabrielsen og Lundemo er jo helt ville signeringer. Sistemann hadde jeg strengt tatt troa på, men til 4 mill i året så er det sykt. Lundemo har kanskje ikke gjort seg bort, men han er definitivt ikke en mann som er på vei opp og han har en kropp som aldri har funka. At man henta en haug med gammel rask istedenfor å gå all inn på vingen vi trengte til 433 (Ørjasæter eller Bolkan?) og indreløper...
            Har hørt rykter om nære koblinger privat mellom Ruben og Mesfin og Bolly og Mesfin uten at jeg vet hvor mye hold det er i det. Mulig andre kan bekrefte. Ikke så rart. Når man tror det viktigste man gjør som sportslig leder er å være mest mulig kompis med både nåværende og tidligere spillere samt agenter så kan det bli vanskelig å holde tunga rett i munnen. Eller skal man si tunga i rett munn
            I år så tar vi alt

Kommentar

• Lillelord
              Medlem
              Møteplager
              • Aug 2004
              • 81

Opprinnelig skrevet av TheFugl

Jeg synes begge to fremstår som svake ledere som ikke tar innover seg det ansvaret det er å være kaptein og sportssjef for LSK. Jeg har tidligere skrevet at jeg absolutt ikke liker hvordan Ruben fremstår i intervjusituasjoner. Hans forsøk på å være morsom blir for meg ofte nedverdigendes, eksempelvis kommentaren mot Saltnes i en eller annen podcast eller bikkjekommentaren han hadde mot Tønnesen på "Ruben uten filter". Det finnes sikkert flere eksempler også. Det kan selfølgelig forklares bort med "kompissnakk" eller lignende, og det er mulig han mener det slik, men jeg mener en kaptein skal fremstå på en helt annen måte. Jeg ser ingen leder i Ruben og jeg synes det er meget rart at klubben gjør det.
              Jeg er enig i at det kan virke slik fra utsiden, men Gabrielsen har tross alt vært kaptein i både Molde og Toulouse i tillegg til LSK, så det er åpenbart flere som mener han har sterke lederegenskaper. At man endre i kapteinsteamet var heller ikke unaturlig gitt situasjonen, og hvem andre skulle man gitt oppdraget til? Men dette illustrerer vel noe av utfordringen, våre lederskikkelser har underprestert i hele år.

Kommentar

• Dole
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2004
                • 1634

Ja, mangel på rykter vil det trolig ikke være i korsfestelseskoret.

Kommentar

• trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7134

Opprinnelig skrevet av Toten71

Denne fikk 7 tomler ned, men du fikk rett.
                  Det gir meg absolutt null glede, men det var helt klart for meg ganske tidlig.
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• DoubleHi5
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2011
                    • 4263

Har hørt på det meste av dagens episode av dødball. Her sier Tom Nordlie at det lenge har vært samarbeidsproblemer og dårlig kjemi mellom sport og deler av styret, internt i styret og mellom deler av spillergruppa og deler av styret. Han bruker senere formuleringen "hvis du har ett råttent eple i kurven, må du fjerne det, ellers råtner hele kurven". Han sier også at Simon har vært sykmeldt 80 prosent siden desember i fjor og at Kokkim ødela det de trodde var en sikker avtale med Helstrup da han gikk ut på TV og "blåste" denne nyheten uten at avtalen på noen måte var klar.

Tom sier også at han mener at det mangler ledertyper i spillergruppa, noen som går foran og drar de andre med seg når det butter som verst. (Slik man ser det er i de fleste andre klubber.) Og at gruppa er noe skjevt sammensatt. Men han mener også at spillergruppa er av en helt annen kvalitet enn hva som var tilfellet ved nedrykket i 2019 og at det meste annet også er på et helt annet og mye høyere nivå enn i 2019 og at det vil være en enda større overraskelse om LSK ikke rykker rett opp igjen, enn det var at vi rykker ned.

Hvem er det råtne eplet, eventuelt de råtne eplene, han snakker om?
                    Elska þetta félag

Kommentar

• niko
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2008
                      • 584

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                      Han sier også at Simon har vært sykmeldt 80 prosent siden desember i fjor
                      Hvis dette stemmer, synes jeg det er svakt av klubben som arbeidsgiver å la han stå såpass alene i front (uten at jeg på noen måte skal frita han for sin del av ansvaret for årets fiasko). Hvor er hans nærmeste leder, Lauritsen oppi dette?

Kommentar

• DoubleHi5
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2011
                        • 4263

Opprinnelig skrevet av niko
                        Hvis dette stemmer, synes jeg det er svakt av klubben som arbeidsgiver å la han stå såpass alene i front (uten at jeg på noen måte skal frita han for sin del av ansvaret for årets fiasko). Hvor er hans nærmeste leder, Lauritsen oppi dette?
                        Uansett er det ekstremt svakt av klubben, det vil si de som er de øverste ansvarlige med myndighet til å ta beslutninger, nemlig styret, enten det er å la ham stå så alene i denne situasjonen, om de har latt ham "ture frem uansett" eller om de har overkjørt ham i en eller opptil ganske mange viktige beslutninger!

Jeg er også ekstremt kritisk til den jobben Simon har gjort, og ikke minst selvfølgelig resultatet av den. Men jeg har lenge hatt på følelsen av at han har blitt mer eller mindre kraftig motarbeidet av styret. Dette kommer både av rykter og av ting som kan tolkes mellom linjene. Starten på all den elendigheten vi sitter fast i nå begynte vel med at Kokkim blåste, og dermed torpederte, planen om å ansette Helstrup etter 2023-sesongen. Kokkim har muligens gjort mye bra for klubben med tanke på økonomi osv. Men er det han som er det råtne eplet Tom snakker om som har ødelagt kulturen i klubben?
                        Elska þetta félag

Kommentar

• G-Man
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2011
                          • 3260

Nå må folk slutte å tiske og hviske i krokene om "råtne epler" og ha baller nok til å kalle en spade for en spade, navngi den eller de det gjelder, og stå i den konfrontasjonen som eventuelt kommer. Kokkim er styreleder og dermed ansvarlig for "fruktkurven" - det betyr automatisk at han må gå, enten han er "eplet" eller ikke. Men om "eplet" ikke navngis av de som åpenbart vet hvem det er, så vil resultatet av denne indirekte kritikken bli at mange (meg selv inkludert) vil kreve at hele styret må gå - og at vi dermed risikerer å fjerne mennesker som bør være der.

Altså Tom Nordli, Morten Svesengen og andre som åpenbart vet: På tide å få litt baller og navngi den eller de som er "råtne epler"

Kommentar

• HSft
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2004
                            • 6103

Opprinnelig skrevet av bjarmann

Har hørt rykter om nære koblinger privat mellom Ruben og Mesfin og Bolly og Mesfin uten at jeg vet hvor mye hold det er i det. Mulig andre kan bekrefte. Ikke så rart. Når man tror det viktigste man gjør som sportslig leder er å være mest mulig kompis med både nåværende og tidligere spillere samt agenter så kan det bli vanskelig å holde tunga rett i munnen. Eller skal man si tunga i rett munn
                            Med Mesfin sin tidligere rolle i klubben med oppfølging av spillere så er det vel ikke noen tvil om at han har nær kontakt med Bolly og Gabrielsen, i likhet med Bergmann, som vi hadde noe voldsomt rabalder med tidligere. Bolly var jo også sentral i integreringen av en del spillere Mesfin fulgte opp. Men det blir jo litt voldsomt å dra frem at folk kjenner hverandre godt som noen slags hemmelig konspirasjon.

Kommentar

• DoubleHi5
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2011
                              • 4263

Kokkim er ute og sutrer i rb og "tar sterk avstand" fra at noen har hengt opp bannere på Åråsen med krav om at Mesfin, Stokken og Svesengen "må gå". Dette kaller styrelederen i Sportsklubben for "sjikanering".
                              Elska þetta félag

Kommentar

• Svart og gul
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2004
                                • 438

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                Kokkim er ute og sutrer i rb og "tar sterk avstand" fra at noen har hengt opp bannere på Åråsen med krav om at Mesfin, Stokken og Svesengen "må gå". Dette kaller styrelederen i Sportsklubben for "sjikanering".
                                Stusset på det samme. Litt engasjement må da være som forventet.

Kommentar

• niko
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2008
                                  • 584

Stusset på det samme. Litt engasjement må da være som forventet.
                                  Klubben kunne vært tjent med å gå ut med litt mer detaljer rundt evalueringen som skal foregå etter sesongen, og komme med lovnader om at den skal være grundig og kritisk, så vil kanskje disse tingene roe seg en smule.

Kommentar

• armykanari
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2009
                                    • 745

Opprinnelig skrevet av niko

Klubben kunne vært tjent med å gå ut med litt mer detaljer rundt evalueringen som skal foregå etter sesongen, og komme med lovnader om at den skal være grundig og kritisk, så vil kanskje disse tingene roe seg en smule.
                                    Litt mer her: https://www.rb.no/reagerer-pa-lsk-pr...s/5-43-2368280

Evaluerer
                                    Videre fortsetter styrelederen med å fortelle at det er blitt gjort flere feil innad i LSK i løpet av sesongen.
                                    – Når vi ser på sesongen som har vært, er det opplagt at det er blitt tatt flere gale beslutninger – feil er blitt gjort.

Men skylda tar han selv:
                                    – Det er styret og jeg som styreleder som er øverste ansvarlige for dette. Vi har satt ned et utvalg bestående av i all hovedsak eksterne medlemmer som har fått i oppgave å evaluere det som har skjedd i klubben i de to siste årene, sier Kokkim.

Kommentar

• Zindrinho
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2019
                                      • 601

Opprinnelig skrevet av G-Man
                                      Nå må folk slutte å tiske og hviske i krokene om "råtne epler" og ha baller nok til å kalle en spade for en spade, navngi den eller de det gjelder, og stå i den konfrontasjonen som eventuelt kommer. Kokkim er styreleder og dermed ansvarlig for "fruktkurven" - det betyr automatisk at han må gå, enten han er "eplet" eller ikke. Men om "eplet" ikke navngis av de som åpenbart vet hvem det er, så vil resultatet av denne indirekte kritikken bli at mange (meg selv inkludert) vil kreve at hele styret må gå - og at vi dermed risikerer å fjerne mennesker som bør være der.

Altså Tom Nordli, Morten Svesengen og andre som åpenbart vet: På tide å få litt baller og navngi den eller de som er "råtne epler"
                                      Det skulle ikke overraske meg sånn veldig hvis dette "råtne eplet" til TN viser seg å være den som bestemte at DN og DEF skulle bli LSK-trener framfor TN. Hver gang jeg hører dødball hører jeg en åpen søknad fra TN om å få være LSK-trener igjen.

Kommentar

• bjarmann
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 2994

Opprinnelig skrevet av HSft

Med Mesfin sin tidligere rolle i klubben med oppfølging av spillere så er det vel ikke noen tvil om at han har nær kontakt med Bolly og Gabrielsen, i likhet med Bergmann, som vi hadde noe voldsomt rabalder med tidligere. Bolly var jo også sentral i integreringen av en del spillere Mesfin fulgte opp. Men det blir jo litt voldsomt å dra frem at folk kjenner hverandre godt som noen slags hemmelig konspirasjon.
                                        Problemet blir om du er veldig nær venn med en ubrukelig stopper du har kastet over 20 mill etter (over 5 år) og som alltid får spille uansett hvor elendig man er. Istedet for benk blir man belønnet med kapteinsbindet. Det er noe som ikke ser bra ut her spør du meg
                                        I år så tar vi alt

Kommentar

• G-Man
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2011
                                          • 3260

Opprinnelig skrevet av Zindrinho

Det skulle ikke overraske meg sånn veldig hvis dette "råtne eplet" til TN viser seg å være den som bestemte at DN og DEF skulle bli LSK-trener framfor TN. Hver gang jeg hører dødball hører jeg en åpen søknad fra TN om å få være LSK-trener igjen.
                                          Tanken har slått meg også,men samtidig har prestasjonene unektelig vært så dårlige at noe må være galt.

Kommentar

Working...