Nedrykkstråden

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Svart og gul
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2004
    • 438

Flere råtne epler i kurven, tenker jeg...

Kommentar

• Zindrinho
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2019
      • 601

Opprinnelig skrevet av bjarmann

Problemet blir om du er veldig nær venn med en ubrukelig stopper du har kastet over 20 mill etter (over 5 år) og som alltid får spille uansett hvor elendig man er. Istedet for benk blir man belønnet med kapteinsbindet. Det er noe som ikke ser bra ut her spør du meg
      Det er da ikke sportssjefen som skal ta ut laget eller bestemme hvem som skal være kaptein?
      Hvis man snakker om at DEF har "fått føringer" på hvem som skal spille er våre ansatte ledere like håpløse som engas ødeleggende rike onkel Trøim. Isåfall trenger vi en trener som tør å ta ut laget sjøl.

Kommentar

• lsk_rob
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Mar 2016
        • 140

Opprinnelig skrevet av Zindrinho

Det er da ikke sportssjefen som skal ta ut laget eller bestemme hvem som skal være kaptein?
        Hvis man snakker om at DEF har "fått føringer" på hvem som skal spille er våre ansatte ledere like håpløse som engas ødeleggende rike onkel Trøim. Isåfall trenger vi en trener som tør å ta ut laget sjøl.
        Er ganske trygg på at det er noe DEF aldri ville ha akseptert.

Kommentar

• OlaG
          Oversetterdrone
          Myklebust Light
          • May 2008
          • 924

Problemet blir om du er veldig nær venn med en ubrukelig stopper du har kastet over 20 mill etter (over 5 år) og som alltid får spille uansett hvor elendig man er. Istedet for benk blir man belønnet med kapteinsbindet. Det er noe som ikke ser bra ut her spør du meg
          Med mindre du oppriktig tror at sportsjef har instruert samtlige trenere om at Gabrielsen skal spille så er det vanskelig å se hvor du vil med dette. Hvis du faktisk tror det burde du klare å vippe opp noe substansielt som underbygger den påstanden.

Det er også verdt å huske på at da Gabrielsen ble signert var det generelt positive reaksjoner på det fra supporterne, også her inne på forumet. I spillertråden (https://www.kfl.no/debatt/forum/hove...rielsen/page21) ser man for eksempel at trigz (som ikke akkurat kan sies å være noen klakør på vegne av verken klubb, sportsjef eller spillere) mener han burde gjøres til kaptein. Det er ikke noe jeg sier for å få Trigz til å fremstå som dobbeltmoralsk, men mer fordi det er betegnende for hvordan stemningsreisen har vært fra da han ble signert ("Fantastisk! Gjør han til kaptein!") og til nå ("Han burde levere oppsigelsen sin i morgen!!!").
          Jeg tror mange av oss (inkludert meg) kan kjenne seg igjen i den reisen, og det kan være greit å huske på hvor den reisen startet når man nå skal idiotforklare klubben/sportssjefen for kontrakten til for eksempel Gabrielsen.

Kommentar

• Zindrinho
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2019
            • 601

Opprinnelig skrevet av lsk_rob

Er ganske trygg på at det er noe DEF aldri ville ha akseptert.
            Han gjorde det senest i vif da, Trøim bestemte at de med størst videresalgspotensiale skulle spille samma hva DEF måtte mene. Han kalte de 2 føflekkene han måtte fjerne fra panna for Tuva og Trøim. Lo meg skakk da jeg fikk høre om påvirkninga fra Trøim, bare tragisk om vi skulle ha noe av det samma hos oss.

Kommentar

• hthaug
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2004
              • 440

Fotball har jeg tydeligvis ikke greie på når jeg ser hva jeg har ment tidligere så jeg skal ikke gå inn på hvorfor vi rykker ned, men jeg ser et mønster i forbindelse med frivilligheten jeg har bidratt med tidligere i år og flere år før, men som jeg bestemte meg for å mer eller mindre trekke meg ut av da det ble ganske tydelig at det er en kultur hvor noen få ønsker, prøver, jobber veldig hardt og brenner for klubben, men at LSK selv som klubb har mistet både visjon og bakkekontakt med hvordan helheten burde være. I mitt hode utenfor selve den sportslige satsingen som jeg ikke skal mene noe om da jeg ikke har innsikt i den biten, i det minste har mistet bakkekontakt med hvordan klubben skal framstå utenfor akkurat dette. For meg ble dette tydelig fra våren av allerede.

Det er noen ildsjeler som er ansatt som virkelig jobber ræva av seg, samt en del frivillige også som jeg ønsker jeg kunne hylle offentlig, men det skal også sier at i mitt møte med dette i mer perifer utgave utenfor kontorene opplever at klubben som helhet ikke har en plan om hvordan ting skal framstå. Dette virker også for meg til å gjelde sport. På mange måter er inntrykket mitt at klubben som helhet er opptatt "der oppe" blandt sponsorer og nettverk fordi man i sitt hode er en toppklubb, mens ofte så står grunnmuren og råtner på rot (dvs, arena, frivllighet og hvordan ting ser ut når man kommer på stadion).
              Det etter min mening en helhet i dette, og dessverre sitter jeg igjen med et inntrykk av en klubb som mer minner om en Engelsk bakgårdsklubb langt nede i de lavere divisjoner hvor man fyller på staffasje på toppen istedet for å gå å se på hvordan grunnmuren ser ut for å bygge noe fra grunnen. Jeg har vært med i over 30 år og ved årets oppsummering så burde det tas en diskusjon på hva som "sitter i veggene" på Åråsen, fordi det er ihvertfall ikke vinnerkultur, men heller noe som minner om overgrodd mose som har fått festet seg oppigjennom årene.

Jeg virkelig elsker klubben, men uten frivilligheten og en enorm kanarifans, så er vi ikke rare greiene.

Kommentar

• G-Man
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2011
                • 3263

Opprinnelig skrevet av hthaug
                Fotball har jeg tydeligvis ikke greie på når jeg ser hva jeg har ment tidligere så jeg skal ikke gå inn på hvorfor vi rykker ned, men jeg ser et mønster i forbindelse med frivilligheten jeg har bidratt med tidligere i år og flere år før, men som jeg bestemte meg for å mer eller mindre trekke meg ut av da det ble ganske tydelig at det er en kultur hvor noen få ønsker, prøver, jobber veldig hardt og brenner for klubben, men at LSK selv som klubb har mistet både visjon og bakkekontakt med hvordan helheten burde være. I mitt hode utenfor selve den sportslige satsingen som jeg ikke skal mene noe om da jeg ikke har innsikt i den biten, i det minste har mistet bakkekontakt med hvordan klubben skal framstå utenfor akkurat dette. For meg ble dette tydelig fra våren av allerede.

Det er noen ildsjeler som er ansatt som virkelig jobber ræva av seg, samt en del frivillige også som jeg ønsker jeg kunne hylle offentlig, men det skal også sier at i mitt møte med dette i mer perifer utgave utenfor kontorene opplever at klubben som helhet ikke har en plan om hvordan ting skal framstå. Dette virker også for meg til å gjelde sport. På mange måter er inntrykket mitt at klubben som helhet er opptatt "der oppe" blandt sponsorer og nettverk fordi man i sitt hode er en toppklubb, mens ofte så står grunnmuren og råtner på rot (dvs, arena, frivllighet og hvordan ting ser ut når man kommer på stadion).
                Det etter min mening en helhet i dette, og dessverre sitter jeg igjen med et inntrykk av en klubb som mer minner om en Engelsk bakgårdsklubb langt nede i de lavere divisjoner hvor man fyller på staffasje på toppen istedet for å gå å se på hvordan grunnmuren ser ut for å bygge noe fra grunnen. Jeg har vært med i over 30 år og ved årets oppsummering så burde det tas en diskusjon på hva som "sitter i veggene" på Åråsen, fordi det er ihvertfall ikke vinnerkultur, men heller noe som minner om overgrodd mose som har fått festet seg oppigjennom årene.

Jeg virkelig elsker klubben, men uten frivilligheten og en enorm kanarifans, så er vi ikke rare greiene.
                Fantastisk innlegg! Og jeg har hørt lignende fra andre. Det er de frivillige + ildsjelene + kanarifansen som gjør LSK til noe mer enn nok en fotballklubb. Har vi en ledelse som ikke forstår det, så "råtner vi på rot" som du sier - og det er langt alvorligere enn at vi mangler fart på midten eller at TLO har scoringstørke. Da står det om selve identiteten. til klubben.

Kommentar

• hthaug
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2004
                  • 440

Opprinnelig skrevet av G-Man

Fantastisk innlegg! Og jeg har hørt lignende fra andre. Det er de frivillige + ildsjelene + kanarifansen som gjør LSK til noe mer enn nok en fotballklubb. Har vi en ledelse som ikke forstår det, så "råtner vi på rot" som du sier - og det er langt alvorligere enn at vi mangler fart på midten eller at TLO har scoringstørke. Da står det om selve identiteten. til klubben.
                  Vi trenger for å være ærlig etter min mening mange Tom Nordli inn i forhold til engasjement, ønske og vilje. Med det mener jeg ikke nødvendigvis en Tom Nordli som trener for den biten har jeg lite greie på etter mine meninger tidligere i år, men at man bygger en mentalitet i hele klubben - drivkraft, samarbeid, en iboende faenskap om du vil hvor alle ledd blir et "Fort Åråsen".

Jeg vil ha vekk alle som må hjem til middag klokken 16 fordi jobben går i veien for privatlivet, jeg vil ha vekk alt daukjøttet, og inn med spillere som løper til krampa tar dem og litt til.

Jeg vil ha på plass et styrings-og nivå-dokument som beskriver hva LSK skal være uten diskusjon, og gjerne være hårete og gi fingeren til alle andre klubber, nettopp fordi vi er LSK.

Jeg ønsker snilismen dit pepperen gror, og jeg ønsker ledelse og en trener med mega-cohones som forstår at det er Kanarifansen og de som møter opp hver gang som er identiteten til klubben, og som forstår at å spille på lag og bygge opp friviligheten rundt det betyr alt. Jeg vil at vi skal hates nettopp fordi vi er LSK, en klubb som gir faen i alle andre, som ikke gjør som alle andre, men som gjør ting på en ny måte og ikke er føckings Start, Sogndal, Moss og Ålesund. Kanskje begynne å bla litt i historiebøkene for å se hvorfor vi var hatet, unike, en foregangsklubb på mange måter og ta lærdom fra dette. Hvor i helvete har det blitt av sjelen til klubben i de siste to årene?

Det ironiske er at klubben nettopp nå mer enn noen ganger tidligere etter nedrykket trenger en mobilisert Kanarifans og andre gjennom vinteren og våren som ønsker å brette opp ermene for å hjelpe klubben til å huske hvem i helvete vi er og hva som skjer når du kommer innom portene på Åråsen på alle ledd, enten om du er spiller, en med sesongkort, turist eller ny.

Kommentar

• Børge
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2013
                    • 2564

Jeg lurer mer på hvilken agenda man har med å blåse opp hvor mye lønn Gabrielsen skal ha i året? Det kommer noen beløp som er helt på jordet og sannsynligvis 50 % høyere enn sannheten. Hva er agedaen? Sverte noen?
                    Sint og tverr på felt N

Kommentar

Working...