Samarbeidsklubb i Europa

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Ginola
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2010
    • 549

Samarbeidsklubb i Europa

Strømsgodset har bygget seg opp til å bli en toppklubb mye takket være sitt samarbied med City. Hver sesong får de inn kvalitetsspillere på iån fra denne samarbeidsklubben. Hva om vi kunne få til noe av det samme? Noen som vet om LSK har tenkt denne tanken?
  • Funchaloe
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2011
    • 511

Var vel diskusjoner for noen år siden hvorvidt LSK skulle inngå farmerklubbavtale med Chelsea, men det ble vel skrinlagt. Uansett synes jeg at det er en god idé for LSK å inngå en slik avtale med en storklubb i Europa. Dessverre lite realistisk at noe slikt skjer i umiddelbar fremtid..
    Custodes
    Contra o futebol moderno!

Kommentar

• HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6110

Uwe prøvde vel også å få i gang en avtale med Man City. Så kanskje var vi uheldige som ikke fikk avtalen til Godset? Uwe fikk fyken i 2006, City fikk en avtale med godset i 2010.

Kommentar

• Ginola
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2010
        • 549

Avtalen med City har som sagt vært gull verdt for Godset. Men det trenger nødvendigvis være en av de største klubbene bare klubben driver godt innen spillerutvikling. Samtidig har du en klubb som Parma som har noe slikt som 226 spillere på kontrakt, som leies ut. I Slovenia består en av toppklubbene nærmest utelukkende av spillere fra Parma,22stk, men det er ekstremversjonen av farmerklubb.Lsk kunne gjerne ringt Wigan og Uwe for den saks skyld.

Kommentar

• _Jonern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 4400

Hva får city ut av denne avtalen egentlig? Bare spør, fordi jeg ikke har peiling. Spillerne de sender til godset har jo ikke sjans i PL uansett. For godset er det jo gull selvsagt.
          ..................

Kommentar

• Oddis
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2006
            • 2744

Opprinnelig skrevet av _Jonern
            Hva får city ut av denne avtalen egentlig? Bare spør, fordi jeg ikke har peiling. Spillerne de sender til godset har jo ikke sjans i PL uansett. For godset er det jo gull selvsagt.
            Når de låner ut spillere er det vel fordi at de har et håp om at de kan utvikle seg på et relativt høyt nivå. Ellers vil jo markedsprisen dems stige noe ved å spille fast førstelagsfotball. City har garantert også fått mye goodwill og nye supportere i Drammen.

Hva med å tenke helt nytt? Å bli farmerklubb til et lag i Spania, Portugal eller Frankrike? Enormt mye talent i disse landene, og det er vel få skandinaviske klubber som samarbeider med lag fra denne regionen vil jeg tro.
            Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

Kommentar

• xeR
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 11206

Opprinnelig skrevet av Oddis
              Når de låner ut spillere er det vel fordi at de har et håp om at de kan utvikle seg på et relativt høyt nivå. Ellers vil jo markedsprisen dems stige noe ved å spille fast førstelagsfotball. City har garantert også fått mye goodwill og nye supportere i Drammen.

Hva med å tenke helt nytt? Å bli farmerklubb til et lag i Spania, Portugal eller Frankrike? Enormt mye talent i disse landene, og det er vel få skandinaviske klubber som samarbeider med lag fra denne regionen vil jeg tro.
              Dessuten så må spillere ha en andel av førstelagsfotball for å fornyet opphold og arbeidstillatelse i england.
              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

Working...