Matchtråd LSK-Brann

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Hamburg & Kanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 3006

    Kamptråd Matchtråd LSK-Brann

    Fredagskamp mot et nedrykkende Brann. De stinker andredivisjon/Adecco/whatever atter igjen. Vi som aldri rykker ned er solide bak, løsner det fremover slik at laget gir oss og seg selv en fest?
    Last edited by RSP; 28.07.2014, 14:50.
    LSK Norges beste lag
  • zkinny
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2012
    • 322

    #2
    Vær så snill og la Fredag starte..... han kommer til og putte.

    Kommentar

    • LS89
      Kamptrådkongen
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2013
      • 3401

      #3
      Haggis fortsette i det gamle kjedelige sporet, med spillere som Mjelde og Fredag på benk. Dessverre. Aldri i verden om han vraker Erling. Synd mannen ikke har baller og enkelte til stadighet har klippekort.

      Origi

      Riise - Amundsen - Ødegaard - Ringstad

      Mjelde - Lundemo - Andersson - Fofana

      Palmi

      Fredag

      Typisk Brann og få en opptur her. Er pessimist og tipper vi taper denne.

      Kommentar

      • Kanariz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2005
        • 2507

        #4
        Brann må hvertfall ikke undervurderes. De spilte tidvis meget bra mot Viking, utrolig at de ikke scora. Jeg tror de kommer til å starte med Karadas på topp, noe forsvaret vårt kommer til å merke. Backene til Brann er vel Branns svakeste punkt, så i denne kampen vil jeg ha hurtighet på kant/topp.

        Tror vi starter med samme lag som sist. Jeg vil og se Friday fra start, men det skjer nok ikke. Vil og se PVM og Mjelde fra start.

        Kommentar

        • Folke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2008
          • 5955

          #5
          Skal passe seg for Brann, de har kniven på strupen. Karadas vinner nok det meste i lufta, så fortsett å spill langs bakken. Håper man går ut i 100, satser alt på ett tidlig mål og tvinge Brann til å gi Erling større rom resten av kampen! Vinn er lik fortsatt mulighet på topp 4 og tap er bye bye til topp 4.

          Kommentar

          • kanaribastard
            Juniormedlem
            Bøffel
            • Aug 2009
            • 24

            #6
            Bergen brenner og vi skal ikke være brannslukkere denne gangen, de kan bare få brenne, påtide at en friday i form
            Får sjansen foran en for tiden veldig tam knudzon

            Kommentar

            • kunden
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 2395

              #7
              Er spent på hva Brann vil svare med. Åpenbart bedre borte enn hjemme. Hadde vært fett om vi la oss lavere, se hva de har å by på.. Pr se idag må de vinne. Regner med vi er kloke ok hanker inn 2-0

              Kommentar

              • Gjest

                #8
                Seier her, gir selvtillit før "skjebneuka". Vær så snill å prester godt i denne og vinn de 2 neste.

                Kommentar

                • Fuglamannen
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2011
                  • 543

                  #9
                  Nervøs er stikkordet.

                  Eneste kampen brann har vunnet hjemme er mot oss. De var meget solide mot viking og ble ranet, men de treffer ikke mål. Skulle gjerne hatt "klippen" i denne kampen.

                  Er Ringstad og PVM tilbake?!

                  Veldig viktig kamp som må/bør vinnes! Men jeg er nervøs!

                  Kommentar

                  • tullebukk
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2006
                    • 5446

                    #10
                    Erling ut på kanten her Friday og PVM på topp

                    Kommentar

                    • Folke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2008
                      • 5955

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av tullebukk
                      Erling ut på kanten her Friday og PVM på topp
                      I utgangspunktet enig, selvsagt er jeg det! Men spiller Karadas stopper og Brann tørr å gå fremover, så tror jeg Erling får lettere arbeidsvilkår som spiss enn noen gang i år.. Tipper i så fall mål til Erling, samt rødt kort til Karadas!

                      Kommentar

                      • Totti21
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3501

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Folke
                        I utgangspunktet enig, selvsagt er jeg det! Men spiller Karadas stopper og Brann tørr å gå fremover, så tror jeg Erling får lettere arbeidsvilkår som spiss enn noen gang i år.. Tipper i så fall mål til Erling, samt rødt kort til Karadas!
                        Brann sine to bortekamper etter ferien tyder på at selv Rikard Norling har innsett at Gung-Ho kun fungerer på Football Manager. Spesielt borte mot Viking spilte de veldig kynisk og lå lavt med laget for å satse på kontringer.
                        Hadde nok vært bedre å møtt Brann hjemme tidlig i sesongen når Norling fremdeles trodde at man kunne angripe seg til seier på bortebane i Tippeligaen med den stallen, og at seriegull fremdeles var målet for sesongen.

                        Mener forøvrig fremdeles at EK børt starte kampen for at vi skal klare å sette Brann under press, men håper de andre spillerne kan bidra med mer trøkk i boks når vi vinner ballen.

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Totti21
                          Brann sine to bortekamper etter ferien tyder på at selv Rikard Norling har innsett at Gung-Ho kun fungerer på Football Manager. Spesielt borte mot Viking spilte de veldig kynisk og lå lavt med laget for å satse på kontringer.
                          Hadde nok vært bedre å møtt Brann hjemme tidlig i sesongen når Norling fremdeles trodde at man kunne angripe seg til seier på bortebane i Tippeligaen med den stallen, og at seriegull fremdeles var målet for sesongen.

                          Mener forøvrig fremdeles at EK børt starte kampen for at vi skal klare å sette Brann under press, men håper de andre spillerne kan bidra med mer trøkk i boks når vi vinner ballen.
                          Hvordan er vi avhengig av Erling for å sette motstander under press? Hva med presisjon i eget spill, mer spill på fot og flere som kan skape overtall mot et lag som etter alle solemerker vil legge seg lavt? Mer trøkk i boks kommer jo automatisk med et lag som i større grad klarer etablere seg på siste tredjedel med pasningskombinasjoner, ikke ved først og fremst slå baller fra egen halvdel ut på kantene mot en feilvendt Erling med en mann i ryggen. Det er verdens letteste ting å forsvare seg imot.

                          Det er ikke slik man bruker en kontringsspiss og det er ikke en slik fotball man kan presentere på egen hjemmebane for å klare å løfte klubben ut av krisa. Effekten og gleden av endelig å ha et forsvar som fungerer drukner jo nesten i en offensiv som knapt lenger scorer mål. Det er på tide å prøve noe nytt.

                          Kommentar

                          • kunden
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 2395

                            #14
                            Alternativet er da Ohi på topp. Han spilte på topp mot Gruner i oppkjøringa til fjorårssesongen, ble da ofte møtende eller henta ball dypt for så forsere. Kunne heller prøvd å dyrke han som target man. Kassa bra med skallen i den herlige 7-0 mot Stabæk. Kombinert med at han har en grei slepen teknikk kan det være en mulighet å prøve. Om ikke så må Haggis og Power ha sett/skjønt noe annet. Tanken på Ohi og Fred på topp er allikevel besnærende

                            Kommentar

                            • AG-3
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2006
                              • 1081

                              #15
                              Her bare MÅ vi bruke Erling og farta på kant eller? Mannen er jo ving! Fofana på andre siden, Fredag på topp. Vil ha 2-0 med mål av PVM og Mjelde

                              Kommentar

                              • Totti21
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2004
                                • 3501

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                Hvordan er vi avhengig av Erling for å sette motstander under press? Hva med presisjon i eget spill, mer spill på fot og flere som kan skape overtall mot et lag som etter alle solemerker vil legge seg lavt?
                                Fordi EK har en intensitet i presset som gjør at vi klarer å stå etter med laget, og derfor vinner ballen kjapt tilbake etter ballmist. Dette sammen med at motstanderen er redd for å avgi mye bakrom med EK på banen er vel de aller største årsakene til at vi faktisk klarte å spille blant annet aafk så lavt i banen på bortebane. Det kan godt hende at Brann vil stå med lua i hånda og vente på oss lavt i banen uavhengig av om vi presser de lavt eller ikke, men da kan man jo bytte inn Friday i rett øyeblikk, som man jo faktisk gjorde sist.

                                Er heller ikke enig i det du skriver angående hvordan vi angriper med EK, da vi først og fremst hadde en del gode kombinasjoner på høyre med BHR og Ohi som skapte de beste mulighetene sist, selv om det ble avsluttet svakt fra distanse i de fleste av de.

                                Det jeg har sett av Fred Friday til nå har variert mellom 4.div nivå og topp Tippeliganivå. Jeg synes fremdeles han egner seg best som en joker fra benken, og synes derfor EK er ett naturlig førstevalg på topp med de spissene vi har å velge i nå.

                                Kommentar

                                • Herman
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2010
                                  • 1101

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Totti21
                                  Det jeg har sett av Fred Friday til nå har variert mellom 4.div nivå og topp Tippeliganivå. Jeg synes fremdeles han egner seg best som en joker fra benken, og synes derfor EK er ett naturlig førstevalg på topp med de spissene vi har å velge i nå.
                                  I så fall kan man også si at Erling har vært nærmere 4.div-nivå enn topp Tippeliganivå de siste kampene, mens Friday har vært motsatt med en stadig stigende formkurve. Erling har rett og slett knapt bidratt med noe som helst de siste kampene, mens Friday er på gang og endelig begynner å finne godformen. Jeg kjøper heller ikke helt det at vi plutselig skal bli noe særlig dårligere i presset med Friday kontra Erling. For det første er Erlings defensive bidrag sannsynligvis noe overvurdert hos flere grunnet hans manglende offensive bidrag (i alle fall de siste kampene), og for det andre: så lenge vi presser høyt i 4-4-2 er det en nokså enkel rollefordeling mellom de to i det fremste pressleddet, og jeg vil tro at Friday har fått en decent forståelse for hvordan vi ønsker at spissene skal opptre uten ball de siste 6-12 månedene.
                                  Twitter

                                  Kommentar

                                  • Totti21
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3501

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Herman
                                    Jeg kjøper heller ikke helt det at vi plutselig skal bli noe særlig dårligere i presset med Friday kontra Erling. For det første er Erlings defensive bidrag sannsynligvis noe overvurdert hos flere grunnet hans manglende offensive bidrag (i alle fall de siste kampene), og for det andre: så lenge vi presser høyt i 4-4-2 er det en nokså enkel rollefordeling mellom de to i det fremste pressleddet, og jeg vil tro at Friday har fått en decent forståelse for hvordan vi ønsker at spissene skal opptre uten ball de siste 6-12 månedene.
                                    Det handler vel først og fremst om forflytningsevne og omstilling fra angrep til forsvar som jeg mener EK har en styrke i kontra mange andre. En ting er å ha en forståelse for det, men en annen ting er å kunne gjennomføre det, og ikke minst ha det rette fokuset.
                                    Det kan naturligvis hende at du og andre her inne får rett hvis han får prøve seg fra start, og jeg tar gledelig feil, men jeg mener heller at EK sitt bidrag til hvordan vi spiller blir noe undervurdert fremfor overvurdert som du sier. Bare det at man har en bakromstrussel som han på banen gjør at motstanderen legger seg noe lavere enn de ville gjort ellers, så kan man jo selvfølgelig diskutere om det er noe vi tjener på eller ikke.

                                    Kommentar

                                    • _Jonern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 4387

                                      #19
                                      Er også gira på å se Friday fra start nå. Når det er sagt så er nok Brann forsvaret noe av det som kan passe Erling best. Tregt og står ofte høyt. Akkurat i den matchen her så er det et vanskelig valg synes jeg. Men bikker litt mot å prøve noe nytt, altså Friday (pluss at det er fredag! ) Tipper uansett at Haglund velger Erling igjen, så får vi bare han motbeviser kritikerne.
                                      ..................

                                      Kommentar

                                      • zkinny
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2012
                                        • 322

                                        #20
                                        Erling har klippe kort, klart han starter

                                        Kommentar

                                        Working...