Matchtråd LSK-Brann

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fuglamannen
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2011
    • 543

    Syk syk kamp... Holdt på å kjøre de 2 timene hver vei for å fra på matchen, men kona satt ned foten......fy faen! Jeg klarer ikke være bitter, men dette var nok tilsvarende følelse som når vi berget plassen mot RBK i Berg sin første kamp!

    Kanskje til og med enda større!

    Kommentar

    • Wanker
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2005
      • 635

      Fantastisk avslutning av kampen, synd at man må ligge under før angrepene blir helhjertede og Johan kommer framover i banen... For et waste av hans evner når han ligger på høyde med backrekka og dytter ballen sidelengs.

      Svak kamp av Origi. Litt vaklende forsvarsarbeide ved innlegg, nykomponert firer får ta skylda. BHR med mange forferdelige pasninger, men jobber knallhardt og tenker offensivt. Simen imponerer meg, salg av Stian bekymrer meg plutselig ikke så mye. Fofana er veldig av og på, merker at jeg irriterer meg litt over det. Har problemer med shortsen, om enn ikke så ofte som Nosa. Kan ingen snakke med ham? Nei, det var sant, han ønsker jo ikke å ta i bruk verktøyet som gjør det enklere å utføre jobben sin optimalt.

      Reagerte litt på noe i denne artikkelen:



      LSK-sjefen forteller at han denne uka har drillet mannskapet i treningsscenarioer der de ligger under 1-0. - Vi har øvet mye på det, så sent som onsdag faktisk, sier han.


      Hvordan trener man egentlig på å ligge under 1-0? Og hva med 2-1?
      Og er det egentlig bra for psyken å drive (mye) med slikt?
      Last edited by Wanker; 02.08.2014, 03:28.
      Hunter S. Thompson:

      There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
      Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

      Kommentar

      • Gjest

        At DU er mer opptatt av hva som skjer på forumet og synes det er "artig" å lese om fortvilelsen over at lsk rakner fullstendig, sier mer om deg, enn noen annen.

        Forumet speiler kampen 100%

        Forsiktig pessimisme før kampen, forståelig ift. Alle kamper etter VM pausen, glede over 1&2-0, fortvilelse over å miste seieren til et fryktelig dårlig brann lag, og til slutt ellevill glede etter å ha snudd det igjen på overtid.

        Prestasjonen å slå nedrykkskandidat brann er ok, men heller ikke mer.
        Dette var IKKE en godt gjennomført kamp av LSK. Kampen ble til slutt vunnet fordi mojsov var dum og ble utvist.
        I dagens økonomiske situasjon har ikke klubben råd til å tape mange sånne kamper.

        Opprinnelig skrevet av McGuffy
        "Artig" å se at forumet livner til så fort vi ligger under..........

        Kommentar

        • vermu
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2008
          • 1729

          Opprinnelig skrevet av Wanker
          Reagerte litt på noe i denne artikkelen:



          LSK-sjefen forteller at han denne uka har drillet mannskapet i treningsscenarioer der de ligger under 1-0. - Vi har øvet mye på det, så sent som onsdag faktisk, sier han.


          Hvordan trener man egentlig på å ligge under 1-0? Og hva med 2-1?
          Og er det egentlig bra for psyken å drive (mye) med slikt?
          Synes det er meget positivt at man har en plan B og falle tilbake på. Viktig å trene på hvordan man skal spille hvis man kommer under, slik at spillerne vet hvordan de skal opptre. Det er selvfølgelig ingen forskjell på om det er 0-1, eller 1-2, men sikkert en uttrykksmåte fra Haglund.

          Kommentar

          • vermu
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2008
            • 1729

            Etter å ha vært på Åråsen i over 30 år, må dette være den villeste kampen jeg har vært på. Noen som kan huske noe tilsvarende? Total kontroll fram til keepertabbe. Plutselig tre i ræva og så langt nede pyskisk. Deretter snu det så voldsomt på overtid. Magisk!

            Deilig med utlikninga til Friday, men brukte vel lang tid på feiringa. Jeg sto å skreik -kom dere opp for faen, vi må ha ett mål til!! Og jaggu kommer matchvinner Vaagan Moen. Det er derfor du blei henta til LSK. Takk!

            Og ja, Fred Friday må fortsatt starte neste kamp.

            Kommentar

            • joacim
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2009
              • 559

              noen oppdateringer på Lundemo? at gutten kom opp igjen etter taklinga (overfallet) fra klovnen Badji er meg en gåte - han gikk med ispose etter kampen så jeg.
              Styremedlem 2016

              Kommentar

              • andersmm
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2006
                • 5764

                Opprinnelig skrevet av joacim
                noen oppdateringer på Lundemo? at gutten kom opp igjen etter taklinga (overfallet) fra klovnen Badji er meg en gåte - han gikk med ispose etter kampen så jeg.
                Virka ikke så alvorlig i intervjuet etter matchen. Han tror/håper selv at han er klar til neste match.
                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                Kommentar

                • scages
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2003
                  • 1292

                  Opprinnelig skrevet av kunden
                  Vanvittig. Men også at reportera maser om offside-målet til Brann. Disse såkalte ekspertene, kan de regla?
                  LOL. Soleklar offside i det frisparket blir tatt. Case closed. Men rett nok: Linja hever ikke flagget da han skal.

                  Kommentar

                  • tullebukk
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2006
                    • 5446

                    Drillo må jo hate Lsk , makan til fjott.

                    Kommentar

                    • Seb.R
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 4159

                      Opprinnelig skrevet av tullebukk
                      Drillo må jo hate Lsk , makan til fjott.
                      Ganske sjukt hva han klarer å lire av seg. Så kampen i opptak, ettersom jeg var på jobb og gikk glipp av den live (FAEN).

                      Forsvarer blant annet stemplinga til Badji med at han er "såpass tydelig først på ballen, så man kan forstå frustrasjonen hans. Ikke noe typisk gult kort spør du meg."
                      www.sebastianramsland.com
                      www.twitter.com/sebramsland

                      Kommentar

                      • McGuffy
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 5100

                        Opprinnelig skrevet av daf
                        At DU er mer opptatt av hva som skjer på forumet og synes det er "artig" å lese om fortvilelsen over at lsk rakner fullstendig, sier mer om deg, enn noen annen.
                        I alle dager..? Det var kun en kommentar om at kamptråden var helt død, helt til ting gikk til helvete. Jeg syns ikke det er artig at det er lettere å kritisere, enn å rose spillerne våre. Jeg syns det er trist.

                        Jeg vet at jeg er sånn selv også, men når det er tv-kamp på meg, så går det negative mest ut over sofaen, og jeg prøve å holde gallen min vekk fra forumet.

                        Kommentar

                        • skotten
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2004
                          • 1794

                          Opprinnelig skrevet av kunden
                          Vanvittig. Men også at reportera maser om offside-målet til Brann. Disse såkalte ekspertene, kan de regla?
                          Skal ikke være bastant på at jeg har hundre prosent koll på regelverket, men utfra hvordan jeg alltid har trodd at det fungerer er det rom for fortolkning ift om offsideplassert spiller påvirker spillet eller ikke. Selv om han aldri mottok ballen før han var onside igjen, bandt han definitivt opp en forsvarsspiller og krevde deler av Origis oppmerksomhet som offsideplassert idet den første pasningen gikk. At Davy og Årst er så bastante på at det ikke var offside gjorde meg mer usikker på om min gamle fortolkning stemmer, men jeg ville ikke kjøpt argumentasjonen deres helt usett. Vi ser jo eksperter som aldri blir enige om handsreglementet også...

                          Kommentar

                          • _Jonern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 4387

                            UFC kommer med tribunevideo forhåpentligvis i løpet av dagen!
                            ..................

                            Kommentar

                            • nebbjævel
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2009
                              • 511

                              [QUOTE=vermu;573271]Etter å ha vært på Åråsen i over 30 år, må dette være den villeste kampen jeg har vært på. Noen som kan huske noe tilsvarende? Total kontroll fram til keepertabbe. Plutselig tre i ræva og så langt nede pyskisk. Deretter snu det så voldsomt på overtid. Magisk!<<<

                              Ja, dette var svære greier. Det første som renner meg i hu om noe liknende fant sted i 1958. Det var møkkavær i september, semifinale mot FFK, regnet pøste ned og mer enn 10 tusen mennesker var tilstede på "tribuner" av grovt tømmer som likna på gamle jernbanesviller og en pressetribune som så ut som dommertårnet på gamle Store Lone, hvis noen her husker den.

                              Trond Willadsen var satt opp på venstre back, en helt ny posisjon for ham, for å temme FFK's landslagsving Bjørn Borgen. Stikk i strid med alle forhåndstips mista Borgen ballen hver gang han kom i nærheten av Trond. Det var sklitaklinger så spruten sto og landslagsspissen Per Snæbbus Kristoffersen fikk sjelden ballen foran mål.

                              Vi unga sto bak motstandermålet som vanlig, anført av velvoksne Lange-Jens Gustavsen, som holdt opp en 50-øres krokan-is som trofé til den av oss som skreik høyest. Når han tok i sjøl hørtes han ut som dampfløyta på sagbruket ved rælingsbrua.

                              Da Hans Nylund ( sønn av tidligere rektor med samme navn ved det som dengang feilaktig ble kalt " den høyere skolen", gymnaset) satte inn 1-0 goalen gikk det strøm gjennom oss. Det holdt helt inn og jeg glemmer det aldri.
                              Last edited by nebbjævel; 02.08.2014, 14:29.

                              Kommentar

                              • Herman
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2010
                                • 1101

                                Opprinnelig skrevet av Wanker
                                LSK-sjefen forteller at han denne uka har drillet mannskapet i treningsscenarioer der de ligger under 1-0. - Vi har øvet mye på det, så sent som onsdag faktisk, sier han.


                                Hvordan trener man egentlig på å ligge under 1-0? Og hva med 2-1?
                                Og er det egentlig bra for psyken å drive (mye) med slikt?
                                Rene Meulensteen (en av Fergusons assistenter i United) sa at de trente en del på det - og at det var derfor United var så ekstreme på å snu kamper og avgjøre helt på slutten, uansett hva resultatet var. Én måte å trene på det, er f.eks å spille 11v11 og si til det ene laget, "nå har dere 5 minutter, gjør absolutt alt dere kan for å score ett mål mot dette dyptliggende motstanderlaget." Også har de sannsynligvis noen trekk de har diskutert/øvd inn for å komme til store målsjanser.

                                Veldig positivt at man trener på ulike kampscenarier sånn at det ikke bare blir måking i ren desperasjon og tilfeldigheter de siste minuttene. Hvis dette er noe nytt vi har begynt med så virker det allerede å ha fått resultater - utlikning mot AaFK i 89. minutt og to mål på overtid i går.
                                Twitter

                                Kommentar

                                • Frode D. Homb
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2003
                                  • 982

                                  [QUOTE=nebbjævel;573288]
                                  Opprinnelig skrevet av vermu
                                  Etter å ha vært på Åråsen i over 30 år, må dette være den villeste kampen jeg har vært på. Noen som kan huske noe tilsvarende? Total kontroll fram til keepertabbe. Plutselig tre i ræva og så langt nede pyskisk. Deretter snu det så voldsomt på overtid. Magisk!<<<

                                  Ja, dette var svære greier. Det første som renner meg i hu om noe liknende fant sted i 1958. Det var møkkavær i september, semifinale mot FFK, regnet pøste ned og mer enn 10 tusen mennesker var tilstede på "tribuner" av grovt tømmer som likna på gamle jernbanesviller og en pressetribune som så ut som dommertårnet på gamle Store Lone, hvis noen her husker den.

                                  Trond Willadsen var satt opp på venstre back, en helt ny posisjon for ham, for å temme FFK's landslagsving Bjørn Borgen. Stikk i strid med alle forhåndstips mista Borgen ballen hver gang han kom i nærheten av Trond. Det var sklitaklinger så spruten sto og landslagsspissen Per Snæbbus Kristoffersen fikk sjelden ballen foran mål.

                                  Vi unga sto bak motstandermålet som vanlig, anført av velvoksne Lange-Jens Gustavsen, som holdt opp en 50-øres krokan-is som trofé til den av oss som skreik høyest. Når han tok i sjøl hørtes han ut som dampfløyta på sagbruket ved rælingsbrua.

                                  Da Hans Nylund ( sønn av tidligere rektor med samme navn ved det som dengang feilaktig ble kalt " den høyere skolen", gymnaset) satte inn 1-0 goalen gikk det strøm gjennom oss. Det holdt helt inn og jeg glemmer det aldri.
                                  Klasseinnlegg. Hans Nylund ble proff også om jeg ikke husker feil. Han dro til Frankrike for å studere og spilte der nede.
                                  Takk for ditt verdifulle bidrag, Nebbjævel!

                                  Kommentar

                                  • tullebukk
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2006
                                    • 5446

                                    hvor er stemningsvideoen?

                                    Kommentar

                                    • _Jonern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 4387

                                      Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                      hvor er stemningsvideoen?
                                      ..................

                                      Kommentar

                                      • Ola
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 1651

                                        Veldig bra. Må få påpeke at UFC er veldig viktige for stemningen. Kred til den som fortjener det.

                                        Kommentar

                                        • Fredenburg91
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2013
                                          • 377

                                          Nå har jeg snart kommet meg etter kampen på fredag. Det var så vanvittig intenst at jeg pådro meg en migrene, men det var det faen meg verdt. Hadde trua da vi leda 2-0, men så fikk selvfølgelig bergensera reduseringa rett før pause, og plutselig hadde de snudd kampen. Da trengte vi en redningsmann for å få noe ut av kampen. Istedet fikk vi to redningsmenn.

                                          Må bare si at da PVM satt den kula i mål, eksploderte feltet. Jeg så rundt meg da feiringa roa seg litt ned, og INGEN sto der de hadde stått et par minutter før. Det så ut som om noen hadde løfta samtlige menn, kvinner og barn på feltet i lufta, og for så å kaste dem rundt seg. Det var helt vilt. For en følelse av ubeskrivelig glede!

                                          Så vidt jeg kan huske, må kampen mot RævBK i 2008 være sist gang jeg opplevde lignende villskap på Åråsen. Alle husker jo hvordan det gikk, også etter å ha ligget under.
                                          Denne kampen kan ha betydd mye for å overbevise folk om å komme seg på begge kamper i drømmeuka - den burde i alle fall det.
                                          ---------------------------------------------------------------------
                                          Ivrig Lillestrøm-supporter, i med- og motgang! Forza Fugla!
                                          Skribent for Málaga de Noruega. Vamos Málaga!
                                          ---------------------------------------------------------------------

                                          Kommentar

                                          Working...