Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Virker som om det er mange av spillerne våre som begynner å merke en lang sesong. I dag kunne vi med fordel hvilt både Stian og Marius L. Vi har brukbare erstattere for disse på benken, og vi trenger dem i skikkelig slag til uka.
Synes vi var bedre til dette i begynnelsen av sesongen, spesielt med tanke på Lundemo.
Erling og Høiland er helt (på det) jevne når det kommer til goaler, hvis vi ser på mange års statistikk. Hvis Udjus holder nullen for Sogndal en match, og Origi slipper inn, er klubben og Haglund idioter da også? Slapp av. Om så Høiland garanterte 10 mål for oss, ville jeg ikke bytta ham mot Amundsen, Bonke og Pellegrino. Og at Osvold putter i Finland er selvsagt suverent, kom i gang, for han har knapt putta i tredje i hele år.
Erling og Høiland er helt (på det) jevne når det kommer til goaler, hvis vi ser på mange års statistikk.
Du har helt rett når det gjelder antall goaler. Begge har scoret 20. Problemet er at Erling har brukt 181 kamper på det, mens Tommy har spilt 111 eliteseriekamper. Hvis man i tillegg ser på antall kamper fra start, blir forskjellen enda mer åpenbar. Erling har startet i 138, mens Tommy har vært med fra avspark i 54. Erling har riktignok en rekke kamper i andre posisjoner på banen. Man kan godt argumentere for at Erling bør brukes så mye som han gjør. Laget leverer jo, til en viss grad i alle fall, resultater, og ingen vet om de hadde vært bedre med en annen på topp. Men han er ingen goalgetter.
Dritkjip kamp offensivt fra LSK. Pasningsfeil og tekniske feil i mengder, og når spillerne i tillegg står i ro blir det ikke noe sus over angrepsspillet. Rett og slett utrolig kjedelig å se på.
Svakt at vi ikke tør mer mot seriens desiderte bunnlag som knapt nok scorer mål. Hadde Haglund på forhånd trodd på LSK seier hadde denne kampen endt med seier er min påstand. Det må gå an å være litt offensiv i hodet og i forberedelsene til denne kampen.
Jeg kan ikke begripe at Haglund kan være "ok fornøyd" med dette. Hva er han egentlig fornøyd med bortsett i fra å holde nullen?
Spillemessig var Sandnes best. 51-49 i ballbesittelse. Sjansestatistikken viser 4-4 (VG). Skudd på mål 9-2! Hverken prestasjon, antall sjanser eller resultatmessig er dette godt nok mot Tippeligaens svakeste lag.
Legger han lista for lavt? Er ambisjonene og inngangen til kampen så defensiv at ett poeng i denne er bra nok?
Jeg stiller spørsmålstegn til hele tankegangen (uten at jeg har noe behov for å "fjerne" Haglund pga en dårlig kamp).
Kommentar