Er Haglund rett mann for LSK fremover?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • _Jonern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 4400

Opprinnelig skrevet av Kay

JRA og ML i god form sentralt er suksessfaktoren for Haglundfotball i årets sesong, ta bort ML så er vi i problemer, ta bort JRA så er det krise. Det krever omlegging av spillestil, jeg ser ikke at Bonke på noe som helst måte er en direkte erstatter for JRA spillemessig.
    Andersson er en god spiller, men det er definitivt ingen krise uten han. Vi rævpulte Godset hjemme blandt annet, uten han. En av årets beste matcher. Og det krever ingen omlegging av spillestil, det er bare tull.
    ..................

Kommentar

• reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13278

Opprinnelig skrevet av _Jonern
      Og hva heter alle disse trenerne som du mener det finnes plenty av? Får et intrykk av at du mener det er easypeasy å få inn en trener som møter dine kriterier, men du klarer jo aldri å hoste opp en eneste kandidat? Mye av forskjellen på de som er i for og i mot Haglund er at de som er for prøver å tenke andre kandidater, mens de som er i mot ramser opp en skolestil med kriterier som den nye treneren skal innfri. Jeg vil også ha Ståle Solbakken eller Brendan Rodgers, men det finnes jo ikke realistisk.
      noe av poenget er jo nettopp at det må gjøres en jobb for å finne og evaluere kandidater,og ikke bare hoste opp noen kjente navn.

Kommentar

• Kay
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2004
        • 763

Opprinnelig skrevet av rugbar
        LSK har INGEN reel spiss. Vår toppskårer har notert seg med 4 mål på 18 serierunder! Det er dårligst av alle lagene.
        Vi hadde TH som ble plasert på benken, Haglund tar nemlig ut laget basert på ansiennitet ikke hvem som er i form eller er egnet. Vi hadde en Osvold som bøtta inn mål på andrelaget, gjorde en god figur i vinter men fikk aldri sjansen. Vi har en FF som jeg har full forståelse for at ikke har fått spille mer. Og vi har en Ohi som absolutt burde fått mange kamper på topp i all den tid det er etterlyst en target spiss.

LSK har en skadeplaget midtbane, hvor de antatt beste er mye skadet eller spiller halvskadet - Johan, PVM, Riise, Fofana osv
        Allikevel bruker man halvskadde og ute av form spillere istedefor å bruke formspillere som f.eks. Mjelde. Enkelte spillere slipper også å spille seg i form på andrelaget og kommer rett inn på a-laget når de er helt ute av form.

LSK har måtte selg eller hatt/har skader på forsvarsfireren som ved sesongstart var de antatt 4 beste. Til tider har 2 av 4 forsvarsspillere vært midtbanespillere (Risse og Johan).
        Til tider ?? JRA spilte en kamp som stopper, og BHR har hatt flere av sine beste kamper som HB i 2 kamper !?!

LSK har ingen bredde i stallen og er utrolig sårbare for skader, karantener osv. Molde f.eks kan stille med to lag som på papiret er bedre enn LSK sin antatt beste 11èr.
        Molde er i en liga for seg, de fleste lagene er like dårlig eller dårligere stilt enn LSK har vært stort sett hele sesongen. Troppen vår har ikke vært så forbannet tynn, det var ett par kamper nå i sommer.

LSK har pdd ingen økonomiske muskler til å kjøpe seg til suksess (som vi tidligere har prøvd, uten særlig hell....)
        Kun Molde har det, og RBK som har en styreforman som er god for milliardbeløp og liker å bruke penger på klubben.

Bit i det sure eplet og innpå et tett samarbeid med laget å den andre siden av elva. Ved å trene sammen med Strømmen 1-2 ganger i uken vil dette være et vinn-vinn samarbeid for begge klubber. Det vil øke kvaliteten på treningene. Det gir vel bedre motstand å spille mot 1. div spillere enn mot junior og guttespillere fra LSK?? Et tettere samarbeid vil gi en lettere flyt av spillere mellom klubbene som gir et tilpasset nivå til hver enkelt spiller. Da kunne man tilbudt eliteserie, 1. div og 3 div (forhåpentlig 2.div etter hvert....). Dagen situasjon med eliteserie og 3. div gir ikke noe god utviklingsmulighet for unge lovende spillere...
        Interessant forslag men det er vel 2 trenere med forskjellig filosofi, så hvor bra vil det virke ?

Kommentar

• _Jonern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 4400

Opprinnelig skrevet av reka
          noe av poenget er jo nettopp at det må gjøres en jobb for å finne og evaluere kandidater,og ikke bare hoste opp noen kjente navn.
          Er det mulig. Du sier jo selv at det finnes plenty av trenere som fyller dine kriterier. Hvordan kan du si noe sånt når du ikke har peiling på hva som befinner seg av trenere rundt om i landet?
          ..................

Kommentar

• GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

Andersson er en god spiller, men det er definitivt ingen krise uten han. Vi rævpulte Godset hjemme blandt annet, uten han. En av årets beste matcher. Og det krever ingen omlegging av spillestil, det er bare tull.
            En taktisk triumf, bygd på en tidlig scoring. Resultatmessig har man klart seg ganske bra uten Johan, men å hevde at det ikke har noe å si at han er borte er jeg sterkt uenig i. Svesengen poengterer det nærmest i hvert eneste magasin før kamp ovenfor Halgund der Johan forventes ikke å figurere i startoppstillinga, og det er ikke uten grunn.

Kommentar

• _Jonern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 4400

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
              En taktisk triumf, bygd på en tidlig scoring. Resultatmessig har man klart seg ganske bra uten Johan, men å hevde at det ikke har noe å si at han er borte er jeg sterkt uenig i. Svesengen poengterer det nærmest i hvert eneste magasin før kamp ovenfor Halgund der Johan forventes ikke å figurere i startoppstillinga, og det er ikke uten grunn.
              Når sa jeg at det ikke har noe å si? Jeg vil ha Johan på banen i hver kamp jeg, men det jeg sa er at det er ingen K-R-I-S-E! Og det krever heller ingen omlegging av spillestil av at en mann er borte.
              ..................

Kommentar

• Folke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2008
                • 5955

Blir litt mye prating rundt og lite konkret ut av denne diskusjonen føler jeg. Hva skal en trener (Haglund) måles etter? Konkrete punkter. Så kan man svare på dette og summere opp til slutt..

Haglund er nok med videre dersom han vil dette selv, men med tanke på sist års usikkerhet så kan det vel tyde på at han ønsker seg andre steder og at klubben benytter muligheten til å finne ett billigere alternativ i tråd med de økonomiske utfordringene!

Kommentar

• GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

Når sa jeg at det ikke har noe å si? Jeg vil ha Johan på banen i hver kamp jeg, men det jeg sa er at det er ingen K-R-I-S-E! Og det krever heller ingen omlegging av spillestil av at en mann er borte.
                  Jeg mener Johan er den soleklart viktigste enkeltspilleren i laget for at Haglund skal få til den fotballen han prøver å implementere. Krise er jo et stort ord, men å miste Johan foran neste sesong vil sette oss tilbake, og jeg mistenker det også vil gjøre det vanskeligere for Haglund å bli med videre.

Kommentar

• Oldtimer
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2011
                    • 316

Denne tråden har etter min mening nå tatt fullstendig overhånd.

Kampene som tross alt er det VIKTIGSTE nå, kommet helt i bakgrunnen.

Hva skjer feks i forb m Sandnes-kampen. Hvem er skadefrie og spiller ? Det er jo en viktig kamp, ikke minst som "oppvarming" til "Drømmeuka"

Kommentar

• plantemiddel
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2012
                      • 831

Tviler på at noen dropper å se kampen for å diskutere her

Kommentar

• ulfpulf
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2004
                        • 2511

Opprinnelig skrevet av Oldtimer
                        Denne tråden har etter min mening nå tatt fullstendig overhånd.
                        Det står deg helt fritt å ikke lese i den, og i hvert fall å ikke skrive i den. Det gjør den lengre.
                        Mange andre synes diskusjonen her er interessant, det er derfor det er aktivitet i tråden.

Kampene som tross alt er det VIKTIGSTE nå, kommet helt i bakgrunnen.
                        Mener du det, burde du heller lage en kamptråd enn å klage her.

Kommentar

• _Jonern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 4400

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                          Jeg mener Johan er den soleklart viktigste enkeltspilleren i laget for at Haglund skal få til den fotballen han prøver å implementere. Krise er jo et stort ord, men å miste Johan foran neste sesong vil sette oss tilbake, og jeg mistenker det også vil gjøre det vanskeligere for Haglund å bli med videre.
                          Johan er viktig, absolutt. Men som jeg har sagt tidligere så har Haglund etterhvert klart å skape en solid spillestil som fungerer selvom nøkkelspillere er ute. Vi har bevist mange ganger at vi klarer å spille på samme måte og få resultater uten flere av de beste med. Mange lag knekker fullstendig sammen hvis en eller to nøkkelspillere er ute. Det har ikke vi vært i nærheten av i våre tilfeller. Tror ikke valget til Haglund om å fortsette står og faller på om Andersson blir med videre eller ikke (hvem vet?), men han er en av de viktigste, sammen med PVM og Magnar å prøve å forlenge med. Forsåvidt hyggelig at Johan blir verdsatt så høyt, også av folk som misliker spillestilen til Haglund(ikke sikta mot GIF), da folk stort sett har klagd over at alt går tregt, bakover og på tvers

Det var definitivt mine siste ord i denne tråden. Fullt fokus på match på søndag og drømmeuka!
                          ..................

Kommentar

• Oldtimer
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2011
                            • 316

Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                            Det står deg helt fritt å ikke lese i den, og i hvert fall å ikke skrive i den. Det gjør den lengre.
                            Mange andre synes diskusjonen her er interessant, det er derfor det er aktivitet i tråden.

Mener du det, burde du heller lage en kamptråd enn å klage her.
                            Takk , jeg er klar over det, Norge er et ganske fritt land.. Uansett hvor intr den er, tar den fokus bort fra de kommende kampene.

Ikke ment som klage, et forsøk på å flytte intr over på de nære ting. Bor i Oslo, så har ikke så lett tilgang til trening, RB etc, så det er et ønske om mer info. burde vel være positivt?

Finnes allerede en tråd, sover godt .

Kommentar

• andee
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2004
                              • 1191

Mer eller mindre seriøse tabelltips før sesongen;

Nettavisen: 14. plass (Egil Sande)
                              Aftenposten: 13. plass (Lars Tjærnås)
                              Verdens Gang: 13. plass
                              fotballsonen.com: 10. plass
                              TV 2: 11. plass
                              RB: 8. plass
                              Dagbladet: 12. plass
                              ANB: 12. plass
                              Dagsavisen: 10. plass
                              Grusom B: 10. plass
                              P4: 16. plass (Vidar Davidsen)
                              Davy Wathne: 9. plass
                              Rikard Norling: 2. plass
                              studvest.no: 14. plass
                              Bloody Mary: 2. plass (synsk kvinnemenneske fra New Orleans)
                              Kalven Benny (NRK P1): 2. plass

Forumet: flest stemmer på 7-8 plass (43). 59 stemmer fra 9-14 plass.

Vi kan ikke ta noen på tipsene ennå, ikke engang Vidar Davidsens 16. plass (17 poeng ned, 36 igjen å spille om), og heller ikke Kalven Benny eller Rikard Norling kan avskrives som naive eller idioter (selv med 8 poeng opp til sølv).

Fleste av oss var uenige i brorparten av tipsene før sesongen, men hadde vi visst da, alt vi veit nå, hadde kanskje tipsene til selv den gjengse blodfan ligget på de nivåene. Vi har tross alt hatt ett av de mest turbulente halvårene, både sportslig og administrativt/økonomisk, i klubbens nyere historie.

Foreløpig er tipsene gjort til skamme, for at vi nå ligger på sjette, og har god mulighet på en køppsemi, er dønn solid slik jeg ser det. Vi ender best/worst case fra 4. til 14. plass, og et sted mellom kvart- og køppfinale. På ingen måte misfornøyd med det som har blitt levert til nå, snarere tvert i mot, men den neste måneden vil langt på vei definere sesongens sportslige suksess. Viktigste er uansett å holde huet over vann, og holde plassen, i den rekkefølgen, og der ser det vel lysere ut enn på en god stund. Gleder meg vilt til derbyet mot Tom Nordlie på søndag, og ikke minst til drømmeuka. Stor tommel opp til alle som jobber hardt for å få folk til Åråsen den uka.

Ja til Haglund videre, og ja takk til et par, tre av gutta vi kun disponerer ut året.
                              TS05 - Felt C

Kommentar

Working...