Nå eller aldri - forumet trår til igjen!

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6156

Nå eller aldri - forumet trår til igjen!

Hei, alle forumvenner!

Som vi vet er det reell fare for at klubben går konk i løpet av høsten, og det vil i alle fall ikke jeg stå stille og se på. Denne uka har vi en alle tiders mulighet til en redningsaksjon som slett ikke trenger å koste skjorta for enkeltindividene som følger klubben. I dagene som kommer handler det bare om én ting, nemlig å dytte tilskuertallene på kvarten og derbyet så høyt det lar seg å gjøre!

Billettinntektene (og #VIERLSK-bidraget fra næringslivet på kvarten) fra disse kampene er livsviktige i seg selv, men økt støtte fra tribunen vil også øke sjansene for sportslig suksess. Uka byr rett og slett på enorme muligheter for LSK både økonomisk og sportslig.

Klubben kan ta et viktig steg mot å redde sin eksistens dersom hver og en av oss tar i et tak denne uka. Om noen uker eller måneder kan det være for seint: Klubben trenger oss NÅ - denne uka!

Det er bare én ting som skremmer meg mer enn faren for konkurs, og det er faren for at vi står der i november, uten en klubb å holde med, med en følelse av vi ikke gjorde alt vi kunne. At vi sløste bort muligheter som den vi har fått denne uka.

Jeg kommer til å jobbe knallhardt de neste dagene for å få med flere folk enn de jeg allerede har fått med. Jeg skal ringe, sende meldinger og bruke sosiale medier for å få med folk på Åråsen. Jeg skal snakke opp klubben og ukas storkamper ved hver eneste anledning som byr seg.

Hvem av dere er med meg? Hvem har fått med seg noen på kampene denne uka? Hvem blir med meg på å kontakte det som er av venner, bekjente, kollegaer, studiekamerater og familie som kan tenkes å bli med? Hvem blir med på å våkne mandag 18. august og tenke at vi faen meg gjorde det vi kunne for klubben vår?
  • holmiz
    The kjøkken-kanariz
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 6064

Flott initiativ, men nå begynner den økonomiske situasjonen til Sportsklubben å gå over til en rein paraodi. Det får da være grenser for hvor mye en stakkars supporter skal dra ned buksa og brette ræva til, åpne lommeboka og stille opp på frivillig basis for klubben i sitt hjerte, som har vært et vandrende konkursbo siden Kiko vant 4 mill i årlig i lotto?

Beklager, men nå snurper jeg igjen min lommebok og mitt engasjemang, og så får faen meg de som daglig driver med styre og stell ta seg noe jævli sammen, ikke den menige supporter. Gleder meg til å få mange tomler ned, men det er tross alt ikke hverken meg eller forumet som har kjørt oss i denne sumpa.

Det er LSK som må slutte å pisse i buksa for å holde varmen, akkurat på samme måte som det er LSK som nå må ta konsekvensene av en overdådig livsstil. Ikke supporterne. Som en sier er det beste rådet til en alkoholiker ikke å arrangere nok innsamling for å kjøpe inn enda mere brennevin, men sette ned foten og si at nok er nok!
    Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
    Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• Lars
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6156

Jeg har ikke bedt noen om å bidra økonomisk utover å kjøpe billett til seg selv og få andre til å gjøre det samme:

Opprinnelig skrevet av Lars
      Denne uka har vi en alle tiders mulighet til en redningsaksjon som slett ikke trenger å koste skjorta for enkeltindividene som følger klubben. I dagene som kommer handler det bare om én ting, nemlig å dytte tilskuertallene på kvarten og derbyet så høyt det lar seg å gjøre!
      En billett på Åråsen koster alt fra 100 kr til 300 kr. Jeg synes ikke det er en urimelig pris å betale for en ekstremt viktig kvartfinale i cupen og/eller Norges klart kuleste derbyoppgjør.

Kommentar

• holmiz
        The kjøkken-kanariz
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 6064

Ingen refs til moderator-Lars eller andre supportere, men mer en generell betraktning om at dette bidrar marginalt til å få endene til å møtes i det store tapssluket som LSK faktisk er. Og for å være helt ærlig, produktet LSK har levert etter 2007 står til stryk.
        Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
        Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• _Jonern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 4400

Ingen tvil i havet om at jeg stiller på begge! Skal pushe på sosiale medier og prøve å få med kompiser som egentlig ikke gidder så ofte lenger. Sender inn en 200ings til #vierlsk i samme slengen!
          ..................

Kommentar

• woody
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2005
            • 374

Er det ikke rart? Når du minst venter det, kommer oppturen. Som for snaue fjorten dager siden da 2-3 mot Brann plutselig var 4-3.

Håper på noe av det samme mot både Sarpsborg og Søpla.

Tviler på at jeg klarer å få til noe mer enn de 14 billettene som allerede er kjøpt (12 mer enn normalt); men skal forsøke og lar utfordringen gå videre. Så får andre gi opp og kikke ut av kjøkken-vinduet så lenge . . .
            woody

Kommentar

• Tvilling
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2006
              • 1489

At publikum stiller mannsterkt opp, er også et signal til sponsorene. Det motsatte også, er jeg redd.
              At publikum stiller mannsterkt opp, er alltid et løft for spillerene! Vi vi på cupfinale - så møt opp!! (om ikke, så bli hjemme ;-) )
              Så bra initiativ!

Kommentar

• BD
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2006
                • 1446

Opprinnelig skrevet av holmiz
                Som en sier er det beste rådet til en alkoholiker ikke å arrangere nok innsamling for å kjøpe inn enda mere brennevin, men sette ned foten og si at nok er nok!
                Det du gjør her er vel heller å nekte en overberuset alkoholiker førstehjelp, mens du ser en annen vei og sier "du får skylde deg selv".

Hjelp nå mannen opp, og be til Ståle om at han tar seg sammen når denne krisen er over!

Kommentar

• UltraFo
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2007
                  • 800

Jævlig bra innlegg Lars! Skal sørge for at vi i UFC stjeler litt av det og slenger det ut på siden vår. KFL bør også slenge ut en tordentale så folk skjønner alvoret!
                  UFC ~ Gulsvarte Brødre

Kommentar

• Emil
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2005
                    • 306

Glem tordentaler, lag promovideoer. Er faen ikke noe annet enn videoer som går rundt på facebook, få laget en veldig bra promovideo som folk deler i hytt og pine uansett. Folk er så late at de ikke gidder å lese 20 cm tekst. Ser UFC har lagt ut en video. Trenger virkelig hype rundt denne helga.

Kommentar

• Ketil Cantona
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 6813

Jeg får jo ikke sett kampen i cupen men ankommer Oslo på Søndag så jeg får med meg Søpla matchen.
                      Har kjøpt inn 15 billetter for mine kolleger. Skulle det bli noen ledige så legger jeg dem ut her:-)

Støtt opp den som kan!

Kommentar

• Lars
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6156

Det ryktes at vi har passert en femtilapp fra næringslivet per tilskuer på kvarten! Dette er jo en genial måte å skaffe klubben ekstra inntekter på, uten å bruke egne penger (utover prisen på kampbillett). Kjør da, fuglafans!

Kommentar

• armykanari
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2009
                          • 752

Jeg kommer også til å kjøpe 8 ekstra biletter til familie og venner! Dette er en sjanse vi er nødt til å gripe!!

Kommentar

• woody
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2005
                            • 374

53,50 per tilskuer klokka 12:17 i dag.

Får leve med at administrasjonen ikke her helt stø på kalkulatoren (og håper de er bedre på å kalkulere kapitalbehovene):

FRA LSK-POSTEN: "....Foreløpig har næringslivet altså sagt seg villig til å gi 53,5 kroner per tilskuer, noe som gir et bidrag til #VIERLSK på 126.000,- ved 3000 tilskuere og 210.000,- ved 5000 tilskuere. Eller 420.000,- ved 10.000 tilskuere!...."
                            woody

Kommentar

• Ola
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 1651

Dette begynner å bli ganske bra. Aldri vært viktigere at folk nå faktisk stiller på kamp, hadde vært passe ironisk og trist om næringslivet leverer, men publikum uteblir...

Kommentar

• Lars
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 6156

Opprinnelig skrevet av woody
                                Får leve med at administrasjonen ikke her helt stø på kalkulatoren (og håper de er bedre på å kalkulere kapitalbehovene):

FRA LSK-POSTEN: "....Foreløpig har næringslivet altså sagt seg villig til å gi 53,5 kroner per tilskuer, noe som gir et bidrag til #VIERLSK på 126.000,- ved 3000 tilskuere og 210.000,- ved 5000 tilskuere. Eller 420.000,- ved 10.000 tilskuere!...."
                                Det er et regnestykke som henger igjen fra oppdateringen om 42 kroner.

Nye rykter fra gangene på Åråsen: 60 kroner passert! Få med folk!

Kommentar

• Fugl1120
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 3528

Ref. nyhetstråden er det nå 61,50 kr per tilskuer fra næringslivet. Nå er det bare å hype billettsalget blant alle man kjenner, dersom kronetallet fortsetter i samme tempo kan vi fort snakke STORE penger om alle klarer å mobilisere folk på match. Kom igjen folkens, få med dere venner og bekjente som ellers aldri drar på Åråsen!
                                  Lauken er vår venn!

Kommentar

• merch
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2007
                                    • 938

Gjelder samme prinsipp på VIF kampen som i kvarten? Det har blitt hausa lenge at kvartifinalen er #vierlsk kampen hvor næringsgivet bidrar per tilskuer. Men først nå jeg leser at dette gjelder i begge kamper?

Jeg har 31mil kjøring på kampdag og søndagen passer best av disse to!
                                    lønningsdag er som et one night stand, du får rydda litt opp når de kommer, det er jævlig gøy når det holder på, plutselig
                                    sitter du der tomhendt med den skamfulle undringen om hva fan skjedde egentlig....

Kommentar

• WAK
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2006
                                      • 972

Det er helt utrolig hvordan giverviljen har vært blant alle oss som eLSKer LSK de siste månedene. Det er jo faktisk til å bli rørt av å se hvor mye enklte har gitt fra sin private økonomi.

Jeg håper alle skjønner nå hva det vil si at næringslivet nå hiver seg med og gir (nå over kr 60 pr tilskuer) på kampen mot Sarpsborg. Skulle beløpet komme opp i kr 100.- som vi håper så kan 1 mill komme inn i kassa hvis vi klarer å fylle staion med 10 000.

Ser at det fortsatt er noen som setter penger inn på #VIERLSK. Spar heller de kronene og kjøp billett på Åråsen på torsdag. Det er jo billige billetter (fra kr 50.-??) og næringslivet gir jo like vel kr 61,50 (kanskje kr 100-.) pr. billett som blir kjøpt. Regner med det er antall kjøpte billetter som er tellende. Er vel det samme om de blir brukt eller ikke.

Hadde en brøkdel av den giverviljen som er vist på #VIERLSK blitt brukt på å kjøpe de gjenværende billettene når kampen setter igang på torsdag så blir det utsolgt. Det er trolig de billige billettene (dårlige plasser) som er igjen til slutt så bruker mange kr 100 til kr 200 på å støtte litt ekstra og kjøper gjenværende billetter så klarer vi 10 000.

Kommentar

• Folke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2008
                                        • 5955

For de som vil støtte LSK og som ikke får dratt på kamp.. Kjøp nå ett par bill og gi bort til noen venner/familie eller rett og slett bare til noen unger i gata! Klubben får inngangspenger OG opp mot 100 kr ekstra. Dette er rått!

Kommentar

Working...