Sogndal - Lillestrøm SK

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Oldtimer
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2011
    • 316

Selv Aftenposten, som dessverre nesten har utviklet seg til å bli en medlemsavis for et visst lag, har omtale av LSK på nettsidene!

Mulig oppsigelsen av abonnementet utsettes litt!

Kommentar

• MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3490

Opprinnelig skrevet av Oldtimer
      Selv Aftenposten, som dessverre nesten har utviklet seg til å bli en medlemsavis for et visst lag, har omtale av LSK på nettsidene!

Mulig oppsigelsen av abonnementet utsettes litt!
      Har Aftenposten på jobben, så privat abonnement blir aldri aktuelt.

Når det gjelder kampen var dette en kamp jeg fryktet. De siste årene har vi alltid tapt kamper som dette, hvor vi har muligheten til å ta steget opp og lukte på metallene. Ikke årets kamp, men tar tre poeng.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Jan
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2007
        • 386

Jeg så ca 2/3 av kampen før min bedre halvdel fikk meg på andre tanker.

Leste artikkelen på db.no der det sto at Sogndal overkjørte oss? Samtidig som vi sto med 56% av ballinnehavet på bortebane. Var db.no utsendte på fosshaugane eller så han kampen i det hele tatt? Eller bare noe jeg ikke har fått med meg?

Kommentar

• Uwes disippel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 6039

Opprinnelig skrevet av Jan

Leste artikkelen på db.no der det sto at Sogndal overkjørte oss? Samtidig som vi sto med 56% av ballinnehavet på bortebane. Var db.no utsendte på fosshaugane eller så han kampen i det hele tatt? Eller bare noe jeg ikke har fått med meg?
          Jeg er helt enig med DBs utsendte, spesielt i første.

Kommentar

• _Jonern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 4397

Overkjøring er vel å ta i, men de var klart best. Spesielt i første omgang. I andre omgang var det mer jevnt, men vi ble baktunge og klarte aldri å skape noe offensivt. Var aldri i nærheten av en målsjanse i andre omgang før Amundsen nikka inn seiersmålet. Sogndal hadde vel minst 4 store i første og et par i andre.
            ..................

Kommentar

• Jan
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2007
              • 386

Når jeg tenker overkjøring så er det 0-3 imot i løpet av en omgang. Greit at dem var klart best. Men det er da vitterlig to vidt forskjellige ting.

Kommentar

• Rune
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2008
                • 1229

Opprinnelig skrevet av trigz
                Hmmmf. Det lå granngivelig ikke noe på forsiden... Men ålreit.
                Det er synd å si det, men denne kampen er i utgangspunktet for spesielt interesserte. I etterkant er den for veldig spesielt interesserte. Har små problemer med at riksmedia ikke prioriterer oss akkurat denne runden.
                "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

Kommentar

• DoubleHi5
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2011
                  • 4255

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                  Nå står itte værda tel påske! Jeg sitter og ser på reportasjene fra kampene på TV2 Sportskanalen og jeg anbefaler ALLE å se på Fotballkveld når det sendes på TV2 kl 22.45! Da vil dere oppleve noe helt ekstraordinært: Både Årst og Solveig Gulbrandsen skryter av LSK! Du tror det ikke før du ser det!
                  De brukte ikke de innslagene jeg refererte til, men det var jo en meget god erstatning at Davy utfordret Freddy dos Santos til å si noe pent om LSK!
                  Elska þetta félag

Kommentar

• Tittil
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2009
                    • 341

Når jeg tenker overkjøring så er det 0-3 imot i løpet av en omgang. Greit at dem var klart best. Men det er da vitterlig to vidt forskjellige ting.
                    Sogndal har ikke kvalitet nok til å overkjøre noen som helst, men hadde tross alt det som var av angrepsfotball i kampen. LSK hadde ingen ting å by på fremover, og var for en gang skyld heldige som vant. Men uavhengig av denne kampen, LSK har et angrepsproblem. De har TL's dårligste og mest forutsigbare angrep. Det er bekymringsfullt mot fremtiden

Kommentar

• Totti21
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3501

Ræva match, men deilige poeng.
                      Stian Ringstad noe bedre offensivt i dag, og burde stått med en assist etter Ohi sin enorme sjanse i 1.omgang. Defensivt var han derimot en katastrofe i 1.omgang og delaktig i flere av de mulighetene Sogndal fikk. Tviler sterkt på at han er 100% enda, og kan ikke fatte at ikke SKM startet etter en god kamp sist. Ellers var ikke Ringstad alene om å spille under pari, men akkurat den prestasjonen burde vært unngått med ett annet uttak.

Er egentlig ikke så mange som peker seg ut som ekstremt svake for oss i dag synes jeg, men jevnt over gjøres det alt for mye slurv av de fleste.
                      Ohi mister ballen lett alt for ofte og lykkes med lite i dag. Johan Andersson gjør gode valg og treffer på det meste, men ikke i det tempoet vi er vant til fra hans side. Forsvaret har dårlig kommunikasjon seg i mellom på de tidlige innleggene og midtbanen (inkludert kantene) vinner knapt en annenball etter dueller. Pellegrino viser vilje, men lite kvaliltet og besluttsomhet når han ble satt opp 1 mot 1. Så egentlig ut som en blåkopi av en typisk EK kamp, bortsett fra at han ikke kom seg til 2-3 100% sjanser han kunne brenne.

Arnold Origi får dagens fugl, mens Marius Lundemo heller ikke gjør seg bort helt, selv om det ikke er hans beste kamp heller. Han jobber i alle fall for hver eneste ball uansett om han har touchen inne eller ikke.

Til syvende og sist gir jeg fullstendig faen i det, da vi i det minste i 2014 årgangen av LSK er i ferd med å få litt vinnerkultur inn i skallen på spillerne. Vi taper jo ikke kamper lenger, og da er det enklere å ha trua på at man skal score på corneren i kampens siste minutt.

Hjemme skal vi vinne mot FK Haugesund neste helg, og med godset i bortekamp mot Aafk og rbk borte mot Viking, så kan vi faktisk klatre opp på bronseplass på bedre målforskjell enn godset med full klaff.

Kommentar

• Fridtjof
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2005
                        • 2120

Ærlig talt, jeg kan ikke huske sist vi tok tre såpass lite fortjente poeng. Da Marius stussa inn målet viste C-More grafikken passelig nok 1-0 til Sogndal og jeg trodde en stund at det stemte! The Damli Aaberge's hadde så vidt jeg kunne telle sju klare sjanser mot oss. Vi hadde en sjanse (Ohi), en halvsjanse (Pelle) og en ikke-sjanse som vi mot alle odds putta på!

Vi spilte en bedriten match, men jeg mener det likevel er positivt at vi ikke klapper sammen som et korthus av den grunn. Det er faktisk ganske lenge siden sist vi klarte å holde oss på beina i kamper som dette. Selv om det var en dårlig prestasjon må vi hevet blikket litt og innse at dårlige enkeltkamper kommer når stallen er så tynn som den strengt tatt er. Da er det desto mer imponerende å få med seg poeng, slik vi gjør i dag. I mine øyne er dette sånn sett årets prestasjon!
                        Last edited by Fridtjof; 24.08.2014, 23:05.
                        Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

Kommentar

• KFL109
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 1958

Frustrert som F tilstede på Fosshaugane.
                          Vi må satse maks på å (fortsette med) å hente sultne spillere og satse på spillerutvikling.
                          Har vi litt for mange på laget som har vært med på for mye tidligere i karrieren? Skuffende å ikke få opp motivasjon i sånne kamper, mens det er full tenning mot Vålerengen. Cupkampen samme greia.

På den annen side. "Alle" supporterne visste før matchen at vi kom til å tape. Vi pleier å gjøre det dårlig mot denne type motstand. Vi har et lag som står på til siste slutt. Vi spiller Tippeliga i 2015 så sant vi ikke går konkurs.
                          Vidar Evje

Kommentar

• Yellow-not-jella
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2009
                            • 1606

Laveste karakter man kan få i RB er tydeligvis 4.

Kommentar

• Yellow-not-jella
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2009
                              • 1606

Du tok ut feil lag MH. Alle ser nok det, inklusive dine egne spillere. (Klaging neste?)

Kommentar

• Martin Olsen
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Jan 2007
                                • 186

Tar ikke ut feil lag når du vinner borte mot Sogndal! ser ut som du har kommet inn på siden til feil lag......

Kommentar

• 307
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2007
                                  • 358

Opprinnelig skrevet av Martin Olsen
                                  Tar ikke ut feil lag når du vinner borte mot Sogndal! ser ut som du har kommet inn på siden til feil lag......
                                  Klapp klapp klapp klapp klapp klapp klapp.

Kommentar

Working...