Stabæk - Lillestrøm Sportsklubb, 28.september 15:30 Nadderud

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Totti21
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3500

    Opprinnelig skrevet av MortenA
    Min teori er at vi skulle slå langt inn i feltet siden Kippe ble sendt opp, og da er Friday en tøffere fysisk nøtt enn Pelle, til tross for høyden. Problemet var at det ble ikke så mange baller å krige om da resten av laget ikke klarte å slå innleggene.
    Min teori er også at Pelle ville kommet inn som en ekstra spiss om ikke Ringstad hadde signalisert at han måtte bytte. Endret nok noe på planen til Haglund at han begynte å slite.

    Kommentar

    • knut
      Make knut Great Again
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2006
      • 9464

      Opprinnelig skrevet av Totti21
      Min teori er også at Pelle ville kommet inn som en ekstra spiss om ikke Ringstad hadde signalisert at han måtte bytte. Endret nok noe på planen til Haglund at han begynte å slite.
      Som kommentator sa: "LSK trenger ikke 3 forsvarsspillere for å passe på Brustad"

      Og uansett så kan Johan trekke nedover, som når Kippe stikker opp eller bare på generell basis(...).

      Pelle skulle fått spilletid i går.

      Kommentar

      • Børge
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2013
        • 2558

        Veldig mye klaging på Erling her inne. Kan noen fortelle meg hva som ble bedre med LSK sitt angrepsspill etter at Erling gikk ut?
        Sint og tverr på felt N

        Kommentar

        • G-Man
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2011
          • 3210

          Opprinnelig skrevet av Børge
          Veldig mye klaging på Erling her inne. Kan noen fortelle meg hva som ble bedre med LSK sitt angrepsspill etter at Erling gikk ut?
          Meget godt poeng. I frustrasjonen over at Erling (og laget) ikke scorer nok mål overser de fleste glatt at vi ble dårligere etter at Erling ble byttet ut.

          Kommentar

          • Uwes disippel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 6039

            Opprinnelig skrevet av Børge
            Veldig mye klaging på Erling her inne. Kan noen fortelle meg hva som ble bedre med LSK sitt angrepsspill etter at Erling gikk ut?
            Nå må man sammenligne epler og epler.
            Nytter ikke å sammenligne Friday i et annet set up, enn det Erling startet med.
            Når Friday kom inn, dro Fofana seg inn i banen og ble mer usynlig. Samspillet der er en viktig faktor.

            Kommentar

            • Børge
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2013
              • 2558

              Opprinnelig skrevet av G-Man
              Meget godt poeng. I frustrasjonen over at Erling (og laget) ikke scorer nok mål overser de fleste glatt at vi ble dårligere etter at Erling ble byttet ut.
              Jeg synes angrepsspillet ble markant dårligere. Så kan man selvsagt argumentere for at han er vant til rollen og at Friday kommer inn i kampen, de rundt Friday er slitne osv. Slik jeg ser det, skapte Erling rom og er en konstant trussel. Friday opererte for langt tilbake og ble aldri noe uromoment som Stabæk måtte ta særskilt vare på.

              Kampen var god, men jeg mener backene ble for passive. Når Johan ligger såpass tilbaketrukket som det han var store deler av kampen i går, skal backene lengre opp i banen - begge to. Og det skal dem gjøre når man ligger under med to mål og presser på.

              Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
              Nå må man sammenligne epler og epler.
              Nytter ikke å sammenligne Friday i et annet set up, enn det Erling startet med.
              Når Friday kom inn, dro Fofana seg inn i banen og ble mer usynlig. Samspillet der er en viktig faktor.
              Du kan gjerne si det, men angrepsspillet mistet en dimensjon og var langt i fra like farlig som de første 60 minuttene. Mistet bredde og overbefolket i midten av banen.
              Sint og tverr på felt N

              Kommentar

              • Totti21
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3500

                [QUOTE=Børge;578796
                Kampen var god, men jeg mener backene ble for passive. Når Johan ligger såpass tilbaketrukket som det han var store deler av kampen i går, skal backene lengre opp i banen - begge to. Og det skal dem gjøre når man ligger under med to mål og presser på.
                [/QUOTE]

                Enig i dette. Stian Ringstad sleit ganske tidlig med det fysiske og Marius Amundsen er nok ikke noen typisk vingback av natur, så han ble ofte stående mellomhøyt for å safe litt. Ble vel gestikulert et par ganger når han de ikke var på plass, så tydeligvis ikke noe som var planlagt.
                Det bedret seg noe etter at BHR kom inn på backen, men da var han dessverre litt sliten som gjorde at han ofte kom litt for sent frem i tillegg til at innleggskvaliteten hans var for dårlig når han fikk sjansen.

                Håper å se BHR og SKM på hver sin back neste kamp og Lundemo tilbake i 11'eren. Sistnevnte har ett herlig killerinstinkt og trøkk som jeg har savnet hos Ringstad de siste månedene på tross av at han kanskje ikke er like stort naturlig talent.

                Kommentar

                • Uwes disippel
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 6039

                  Opprinnelig skrevet av Totti21

                  Håper å se BHR og SKM på hver sin back neste kamp og Lundemo tilbake i 11'eren.
                  SKM fikk sitt tredje gule i går.

                  Kommentar

                  • Totti21
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3500

                    Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                    SKM fikk sitt tredje gule i går.
                    Det stemmer naturligvis. Da får vi krysse fingrene for at Ringen er 100% til fredag.

                    Kommentar

                    • skotten
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 1794

                      Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                      Nytter ikke å sammenligne Friday i et annet set up, enn det Erling startet med.
                      Når Friday kom inn, dro Fofana seg inn i banen og ble mer usynlig. Samspillet der er en viktig faktor.
                      Samspillet med spissrollen og resten av laget er da også en viktig faktor? Erling brukte i sin tid lang tid på å spille seg til fast plass han også. De relasjonelle ferdighetene ift den rollen du skal spille i laget utvikler seg over tid. Lagets angrepsspill fungerer sjelden umiddelbart dersom en ny spiss blir satt rett inn på laget fra start (se Sogndalkampen!), rollen må gli inn over tid på trening, rekruttlag og via innhopp. Både Friday og Pellegrino har alle muligheter til å bli viktige brikker etter hvert, men foreløbig har vi best forutsetninger for å få til vårt eget spill, og skaper flest målsjanser, ved å starte med Erling.

                      Kommentar

                      • skotten
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 1794

                        Kan jo presisere før jeg blir tatt på det, at rollen Pellegrino, Knudtzon og Friday måtte ha som startende spiss IKKE behøver å være lik. Uansett tar det tid før de samtidige bevegelsene i laget sitter, fra spilleren selv og lagkameratene.

                        Kommentar

                        • Tittil
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2009
                          • 341

                          Uansett hvordan man snur og vender på det, er det et faktum at LSK magler trykk inne i motstanders boks. Det skapes stadig gode innlegg, men vi vinner jo ingen duellene. Ingen av spissene i første 11'ern har fysiske forutsetninger for å matche motstanders stoppere, og det er en stor svakhet. I går var det overhodet ikke bakrom, og da er ikke Erling rette mannen å bruke.

                          Kommentar

                          • knut
                            Make knut Great Again
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2006
                            • 9464

                            Skapes det egentlig gode innlegg? Synes det skårter på det meste offensivt.

                            Kommentar

                            • KrisB
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2008
                              • 2923

                              Opprinnelig skrevet av knut
                              Skapes det egentlig gode innlegg? Synes det skårter på det meste offensivt.
                              Inleggene er helt greie.. Men er slått helt feil. At BHR skal slå høyt inn i boks, når det er Knudtzon,Fofana og Palmi som står der, er for meg et mysterium. Slå legga hardt langs bakken. Når friday og pelle kommer inn kan innlegga godt slås høyt. Men med den spissen vi vanligvis spiller med så er det helt klart størst sjans å score om de blir slått lavt.

                              Kommentar

                              • Kjell.T.Ring
                                Poll St. Ring
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Dec 2005
                                • 11796

                                Innleggene er ræva. De har ikke poll...
                                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                Kommentar

                                • Xavi
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2008
                                  • 1275

                                  Virker ikke som de sikter på medspiller i hele tatt.
                                  Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                                  Anders, Tidligere styremedlem KFL

                                  Kommentar

                                  Working...