Lillestrøm - rbk, fredag 3. oktober, kl. 19:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Uwes disippel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 6039

    Opprinnelig skrevet av Siggen
    Beklager du er så positiv atte. Det er ikke bare deg Uwedisippel, men dere klarer snart å få meg med på på den jævla negativiteten deres... Jeg tror sportsklubben trenger supportere som er positive å støtter klubben.
    Nei, jeg er ikke positiv hele tiden og det er jeg ikke i livet generelt heller. Kan godt hende jeg bør vurdere om jeg skal endre fremtoningen min her. Men jeg mener jeg begrunner godt for hva jeg mener, ikke i vært innlegg, men på generel basis. Tror de aller fleste som er mer eller mindre aktive her kjenner min mening og tar meg for de, selvom jeg kanskje er litt vel frittalende under kampene. Men jeg skal IKKE ha på meg at jeg rakker ned på klubben eller prøver å henge den ut! Dette er et forum for likesinnede og her skal det ikke være munnkurv på noen. Alle skal få ha sin egen mening og diskutere den på et saklig nivå. Om du eller dere mener det er usaklig å ikke ville ha med Haglund, så greit. Men det er en helt annen sak!
    Jeg sier det igjen, det er utrolig lite usakligheter her inne på de som er negative, litt i matchtrådene under kamp, men det får man faen meg regne med.

    Kommentar

    • knut
      Make knut Great Again
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2006
      • 9464

      Opprinnelig skrevet av Kristiansen
      Jævla tullinger som kritiserer. Vi har jo hatt så stor suksess med å bytte trenere når vi ligger rundt 4. plass før. Så jo hvordan ting gikk etter vi sparka Rösler. For å skape ett vinnerlag trenger man kontinuitet.

      Men for all del, dere som syter syns vel det er gøyere å å kjempe for å overleve hvert år, enn det å ha et ganske så solid lag blant topp 6 øverste. Vi har knapt økonomi, hva faen forventer dere?
      Vi har knapt økonomi ja. Men hva leveres? Cupen var garantert et satningsområde i år og, og var nå mer viktig pga økonomien som du nevner. Hva skjer? Jo, byr opp til fest, men ender i fadese. Så er det sånn at en tredjeplass gir 3 mill mer i frisk kapital enn typ 4(?)-6 plass (og forskjellen var vel ikke stor fra 6-10 hell(?)). Hva skjer? Jo, vi imploderer.

      Og neste sesong skal Haglund opp i lønn, hvis han velger å bli.

      Kommentar

      • zkinny
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2012
        • 322

        Etter denne kampen er det bare en ting og si FY FAEN SÅ RÆVA.... SKJERP DERE...
        Til alle Erling elskere , mener dere at gutten fortjener plassen???..... bestemuttern hadde klart og nikke ballen Erling fikk inne i 16....Men Erling ....kanskje han burde hatt briller.....
        Risse må ned på kant igjen for midtbanen funker ikke..... Og STIAN faen er du helt vekk om dagen......

        Kommentar

        • DoubleHi5
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2011
          • 4113

          Lillestrøm - Rosenborg
          Ballbesittelse 59% - 41%
          Avslutninger 10 - 21
          Avslutninger på mål 1 - 8
          Ballbesittelse siste 5 min 67% - 33%
          Mål? 0 - 2

          Disse tallene fra VGLive sier det meste om hvor skoen trykker. Vi kan holde på ballen tel i mårratili', men ikke faen om vi truer mål!
          Elska þetta félag

          Kommentar

          • Simeone
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2008
            • 761

            Kampen idag er isolert sett helt ok. Hadde vi scoret når PVM og Erling hadde muligheten(e) tror jeg vi hadde tatt det.

            Uansett ryker vi nok en gang når det gjelder. Kvartfinalen i cupen mot en svært overkommelig motstander, sjansesløseri mot Stabæk og dette sure tapet mot et av de dårligste RBK utgavene på mange år.

            Det positive får være at vi endelig er tilbake i en posisjon hvor vi spiller avgjørende kamper om cup og medalje igjen.
            Skal vi klare å avgjøre slike kamper i fremtiden må vi spille flest mulig sånne kamper så vi blir bedre på det.
            Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
            para gritarle a la FIFA:
            ¡Que ellos son el gran ladrón!

            Kommentar

            • Siggen
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2004
              • 656

              Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
              Nei, jeg er ikke positiv hele tiden og det er jeg ikke i livet generelt heller. Kan godt hende jeg bør vurdere om jeg skal endre fremtoningen min her. Men jeg mener jeg begrunner godt for hva jeg mener, ikke i vært innlegg, men på generel basis. Tror de aller fleste som er mer eller mindre aktive her kjenner min mening og tar meg for de, selvom jeg kanskje er litt vel frittalende under kampene. Men jeg skal IKKE ha på meg at jeg rakker ned på klubben eller prøver å henge den ut! Dette er et forum for likesinnede og her skal det ikke være munnkurv på noen. Alle skal få ha sin egen mening og diskutere den på et saklig nivå. Om du eller dere mener det er usaklig å ikke ville ha med Haglund, så greit. Men det er en helt annen sak!
              Jeg sier det igjen, det er utrolig lite usakligheter her inne på de som er negative, litt i matchtrådene under kamp, men det får man faen meg regne med.
              Takk for godt svar. Jeg vei ikke jeg Uwes... Jeg hadde håpet et dette var et sted man kunne finne håp å positivitet fra likesinndenne. Jeg blir bare deppa av å være her.. Forza Fugla kompis
              ----------------------------------------------------------------------------
              Sometimes I drink a glass of water. Just to surprise my liver...
              ----------------------------------------------------------------------------

              Kommentar

              • ynnor
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2008
                • 857

                Igjen så skal det velges å ikke vise repriser på storskjermen. Da velger en del mennesker å sitte hjemme i varm stue og se alt med mange kameraer. Vi som er på stadion må få sms om vanskelige situasjoner. Gi oss som er på stadion det vi fortjener

                Kommentar

                • G-Man
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2011
                  • 3210

                  Opprinnelig skrevet av Siggen
                  Takk for godt svar. Jeg vei ikke jeg Uwes... Jeg hadde håpet et dette var et sted man kunne finne håp å positivitet fra likesinndenne. Jeg blir bare deppa av å være her.. Forza Fugla kompis
                  Å være LSK-supporter er grenseløs glede og bunnløs fortvilelse, ekstatisk forventning og og sort pessimisme - gjerne alt i løpet av hver kamp. Ingen har lovet at dt skal være enkelt. Men laget støtter vi uansett opp om alle mann når det gjelder - både Uwe, du, jeg og alle de andre infisert med dette gule og sorte viruset.

                  Kommentar

                  • Mynten
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2008
                    • 484

                    Svært skuffet over prestasjonene ut på banen i dag. Vi henger bra med de 10 første minuttene av hver omgang, deretter er det bråstopp. Vi evner ikke å skape noe offensivt som et LAG. Primært er det Fofana som setter fart og bidrar til noe offensivt, resten er syltynt. PVM klarer seg også greit i dag, men ingen stor kamp av han heller. Rosenborg vinner helt fortjent idag, de er betydelige farligere i mesteparten av kampen, mens vi bare triller ball til hverandre bakover og sidelengs i et tempo som passer fint i 3. divisjon. Skal LSK lykkes med denne måten å spille ball på må vi ha flere spillere som er gode ballbehandlere og vi trenger flere spillere som orker og skjønner at de må være i kostant bevegelse for å hjelpe medspillere som har ballen.

                    Stian er rett og slett helt horribel om dagen. Jeg vet ikke om han er redd for å bli smittet av noe fra motspillere, men han ligger konsekvent 4-20 meter unna motspillere. Når han først forsøker å gå i press så liker han tydeligvis å løpe etter motspilleren. Hellands mål er helt og holdent Stians feil, hvor han ikke prøver eller gidder å gå i press, men heller løper bak og ved siden av. Offensivt så traff han vel med tre pasninger i dag, resten er sjanseløst.

                    BHRs kamp i dag viser nok en gang at han bør holde seg på banen et sted hvor han har bedre tid med ballen, og strengt tatt har mindre ballkontakt. Grusom ballbehandling, og knapt en pasning som traff medspiller. I tillegg er hans varemerke med å jobbe også borte i store deler av dagens kamp.

                    Kommentar

                    • Oddis
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2006
                      • 2744

                      Opprinnelig skrevet av Mynten
                      Hellands mål er helt og holdent Stians feil, hvor han ikke prøver eller gidder å gå i press, men heller løper bak og ved siden av.
                      Helt uenig i at dette er Stian sitt mål. Har man ingen i sikring skal man ikke takle. Jeg mener det er helt horribelt at ingen ligger i sikring her, slik at han kunne fått muligheten til å takle. Se målet igjen. Det er kun et gedigent rom bak Stian.

                      Er dog enig med deg om at Ringstad ikke er seg selv om dagen, selv om jeg mener han tok seg veldig opp mot ODD og Stabæk.
                      Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                      Kommentar

                      • Wanker
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2005
                        • 634

                        Satte kaffen i halsen da jeg så på Studio Åråsen nå.
                        På slutten hinter journalisten frampå om at det var mange på LSK som slet med å holde seg på beina. "Ja, det er en kjent sak at Åråsen på høsten er litt løs" er forklaringa. Jeg sitter med inntrykket at dette var et LSK-problem, og hadde håpet på et kritisk oppfølgingsspørsmål, men det kom aldri.

                        Er det brillene mine som er for gule, slik at jeg ikke fikk med meg situasjoner hvor RBK-spillerne skled?
                        Hunter S. Thompson:

                        There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                        Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                        Kommentar

                        • ynnor
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2008
                          • 857

                          Ser bortelagsspillere som faller også men ingenting mot våre. Halvparten av angrepene til RBK starter jo med at vi sklir. Dette burde vi lært av etter cupfinalen 80.

                          Kommentar

                          • knut
                            Make knut Great Again
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2006
                            • 9464

                            Spillera bruker sko fra et gammalt Diadora-overskuddslager.

                            Kommentar

                            • OlaG
                              Oversetterdrone
                              Myklebust Light
                              • May 2008
                              • 912

                              Tilbake til gamle synder i forsvar (det er ikke bare Ringstad som ikke klarer å presse riktig når en motspiller er i nærheten av/inne i sekstenmeteren i denne kampen).
                              Bartepakket har derimot dette på stell, det lave antallet skudd på mål fra oss handler ikke bare om skuddvegring, men at motstanderen har et press og en organisering rundt seksten som nekter gode skuddmuligheter. Javisst er det frustrerende å se på at vi står og spiller gris 17-18 meter fra motstanderens mål, men veldig ofte er det fordi det rett og slett ikke er noen gode sjanser å skyte på.

                              Ellers forstår jeg ikke kortpolitikken til Hagen, den må være fra en annen planet. Hvordan Helland unngår to gule på rappen før han blir bytta ut er helt ubegripelig.
                              Edit: Jeg visste det var et kort til som irriterte meg at ikke ble noe av: Hvordan i alle dager er det mulig å unngå å gi gult til han som veiver albuen sin oppi trynet på Johan mot slutten av andre omgang?
                              Last edited by OlaG; 04.10.2014, 12:49. Begrunnelse: Mer oppgulp mot dommeren

                              Kommentar

                              • Totti21
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2004
                                • 3500

                                Synes vi nok en gang gjør periodevis en veldig god spillemessig kamp. Johan Andersson leker fotball og setter opp spillerne våre i gode posisjoner over hele banen, men jeg savner trøkk og vilje i boksen som vanlig. Det står konstant fire spillere rett utenfor 16-meteren og ser på når innleggene kommer i stedet for å starte helhjertet inn i boksen. rbk var svakere enn oss i banespillet i store deler av kampen i går, men de hadde i det minste fullt trøkk i boksen de gangen de fikk satt opp kantene sine i gode posisjoner.

                                Moryke Fofana må vel være den aller verste på dette og han blir alltid stående på kantene sin når motsatt kant har ballen istedenfor å starte inn i boksen. Er dette noe man ønsker fra trenerapparatet, eller er det spillerne selv som ikke har trua på at de kan få ballen? Jeg tror nesten det siste, da spillerne er såpass høyt i banen at det ikke kan kalles forsiktighet heller.

                                Er ikke lett for EK eller noen annen spiss når forsvarerne kan konsentrere seg om å ta ut en mann fordelt på to stoppere..

                                Kommentar

                                • andee
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2004
                                  • 1191

                                  Opprinnelig skrevet av OlaG
                                  Tilbake til gamle synder i forsvar (det er ikke bare Ringstad som ikke klarer å presse riktig når en motspiller er i nærheten av/inne i sekstenmeteren i denne kampen).
                                  Ringstad slapp, noe uforståelig, Helland innover tre ganger på rad i første. Vi tenkte at detta blei justert i pausen, men i første eller andre duell i andre går han plutselig utover. Det gjorde kanskje Ringstad mer passiv enn han hadde tenkt, og i situasjonen etter får han igjen vende inn på godfot og 0-1 er et faktum. Fofana er der nede, men gjør mest ugagn når han er der på halvdistanse. Kippe kunne kanskje kommi lengre ut og fått blokka eller pressa skuddet noe mer håndterbart for Arnold.

                                  Opprinnelig skrevet av OlaG
                                  Ellers forstår jeg ikke kortpolitikken til Hagen, den må være fra en annen planet. Hvordan Helland unngår to gule på rappen før han blir bytta ut er helt ubegripelig.
                                  Enig, hindrer overgang på PVM med både holding og takling bakfra, klart gult (Hagen blåser ikke engang, det er assistenten som tar den). Den bakfra rett etterpå på Mjelde er direkte stygg, Helland mener det ikke er frispark engang, og Hagen velger å holde igjen det gule. Rett etterpå bruker Helland 55 sekunder på å forlate banen, selvsagt også i orden for Hagen.

                                  Opprinnelig skrevet av OlaG
                                  Edit: Jeg visste det var et kort til som irriterte meg at ikke ble noe av: Hvordan i alle dager er det mulig å unngå å gi gult til han som veiver albuen sin oppi trynet på Johan mot slutten av andre omgang?
                                  Mulig det ikke er en bevisst albue, men armen i ansiktet er definitivt bevisst, og Johan er ballfører. I forkant av 0-2 får Riku Risbrød uforståelig frispark (og blir "skada") uten at BHR er nær ham, helt utrolig, til og med Egil Roger syntes det var pussig. Legg på Kippes reine takling på Malec i slutten av første, og minst fire feil innkast som Hagen bare driter i, og du skjønner at du er et godt stykke unna hjemmedømming.

                                  Sånn. Da fikk jeg tømt meg litt også. Mye bedre å la det gå utover TL's nest dårligste dommer, enn TL's femte beste lag.
                                  TS05 - Felt C

                                  Kommentar

                                  • Frode D. Homb
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2003
                                    • 982

                                    Vårt lag har lite erfaring med å spille toppkamper som mot Molde på Røkkeløkka og mot RBK på Åråsen i går. Vi flytter ikke beina fort nok sentralt, men likevel har vi spilt to gode omganger mot Molde borte og RBK hjemme. Vi har én dårlig omgang mot Molde, og en hawai-omgang mot RBK i annen omgang i går. Vi skal nå ut mot Godset og da tror jeg beina til flere av LSK-spillerne er skrudd opp et par hakk tempomessig, for der kan det komme til å gå fort, selv om jeg synes Godset har mistet for mange spillere for å være like gode som under Deila. I tillegg er jo ikke Deila trener der lenger heller.

                                    Kommentar

                                    • bjarmann
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2005
                                      • 2936

                                      Ingen tvil om at kampen igår var meget skuffende! Meget! For meg er det uforståelig å møte RBK med den innsatsen som ble vist igår. Skal da være null problem å motivere seg for en kamp mot et sånt lag full av bæsj, tiss og promp som Rosenborg? Eneste som presterer for meg er Johan.

                                      Jeg gir opp Haglund og hans forhold til Erling og Palmi. Det er uforståelig. I tillegg har vi kansnkje ligaens beste spiller på benken i Lundemo. Han bør ha ryggbrudd, ellers så skal han spille uansett. Pelle gjør mer med ballen det første minuttet enn det Erling gjør i hele kampen. For Haglund er det tydeligvis viktigere å vinne statistikken over å ha mest ball i stedet for å vinne kampen.

                                      Angående Stian er det trist å se hvordan han har falt sammen. Gutten er pur råtten for tiden. Spar han for dette i neste kamp og sett innpå a Kind man
                                      I år så tar vi alt

                                      Kommentar

                                      • zkinny
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2012
                                        • 322

                                        Opprinnelig skrevet av bjarmann
                                        Ingen tvil om at kampen igår var meget skuffende! Meget! For meg er det uforståelig å møte RBK med den innsatsen som ble vist igår. Skal da være null problem å motivere seg for en kamp mot et sånt lag full av bæsj, tiss og promp som Rosenborg? Eneste som presterer for meg er Johan.

                                        Jeg gir opp Haglund og hans forhold til Erling og Palmi. Det er uforståelig. I tillegg har vi kansnkje ligaens beste spiller på benken i Lundemo. Han bør ha ryggbrudd, ellers så skal han spille uansett. Pelle gjør mer med ballen det første minuttet enn det Erling gjør i hele kampen. For Haglund er det tydeligvis viktigere å vinne statistikken over å ha mest ball i stedet for å vinne kampen.

                                        Angående Stian er det trist å se hvordan han har falt sammen. Gutten er pur råtten for tiden. Spar han for dette i neste kamp og sett innpå a Kind man
                                        Det beste jeg har hørt på lenge ......

                                        Kommentar

                                        • Bukkenbruse
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2008
                                          • 515

                                          Noen måneder siden jeg har vært på Åråsen nå, har reist en del rundt i det siste og sett fotball i andre land, bla Slovakia, Østerrike, Irland og Skottland av land det nivåmessig kan være realistisk å sammenligne seg med.

                                          Det som slo meg når jeg var tilbake på mitt elskede Åråsen er hvor jæææævlig treigt det gikk spesielt uten ball i kampen i går. Pressintensiteten i etablert deffenisvt mener jeg er bortimot katastrofal og tempoet i overgangene er jevnt over alt for dårlig. Som Totti påpeker over er også "trøkket i boksen" som regel svært tomt, en faktor er selvfølgelig at spillerne kommer lunkende etter.

                                          Jeg savner strengt tatt utrolig mye mer intensitet i spillet og løping. Det virker for meg som om tippeligaens fall i forhold til mange andre europeiske ligaer går på at ting går alt for treigt. Dårlig økonomi eller ei, å løpe mye og fort, og å jobbe sammen "i flokk" koster ikke ei krone. Jeg forstår at vi ikke har ferdighetene til Atletico Madrid, men at vi ikke har kondisjonen og pressintensiteten forstår jeg ikke helt. Motstanderne får alt for mye tid og rom (Helland hadde vel 2-3 identiske situasjoner i førsteomgang før han putta i andre) og overgangene våre går jevnt over fortsatt alt for sakte (spesielt for midtbanen). Det er nødt til å være noe å hente i norsk fotball på å bedre intenstieten både i høyt og lavt press og i duellspillet generelt.

                                          Kommentar

                                          Working...