Hvem vil du ha som hovedtrener neste år?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

Lokeren har vel allerede snust på Kristinsson, har han suksess i Norge forsvinner han nok rimelig kjapt. Tandberg har jeg skrevet nok om allerede, tror han har potensial til å løfte klubben på flere fronter og passer klubben som fot i hose akkurat nå. Men Mark Dempsey er kanskje den aller mest spennende av alle, hadde egentlig helt glemt av ham og det er et veldig godt forslag av Totti. Her har man utenlandske impulser på høyere nivå blandet med en inngående kjennskap til norsk fotball. Og selv om han gjerne fortsatt tar en rolle under Solskjær så har han etter Cardiff-exiten blitt sitert på at en jobb som sjef på et lavere nivå vil være interessant.

Kommentar

• Børge
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2013
      • 2564

Opprinnelig skrevet av knut
      Ikke legg vondvilja til nå. Poenget var at du kan ikke stole på hva folk sier
      Du har vel nå etter noen år her inne lært å vite at jeg er kronisk pessimist og negativ?
      Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Ketil Cantona
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6813

Det er jo utelukkende positivt at 75 av 108 ønsker Haglund med videre - det vitner om at laget har tatt store steg siste året og at supporterne er fornøyde.Haglund virker også å ha en utrolig god kontroll og positivitet i spillegruppa. I følge de jeg har snakket med i hvert fall så skrytes det uhemmet av Haglund som person og hvordan han behandler gutta. Viktig med god balanse. Han har fått frem tallenter og gitt dem tillit over tid. Mange "gode navn" over aktuelle kandidater, men en Tandberg eller Runar trenger ikke bety at de klarer å ta klubben enda et steg opp. Det er ingen enkel oppgave å ta over LSK uten midler til kjøp av spillere. Heller miste flere.

Kommentar

• jeykey
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2012
          • 452

Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona
          Det er jo utelukkende positivt at 75 av 108 ønsker Haglund med videre - det vitner om at laget har tatt store steg siste året og at supporterne er fornøyde.Haglund virker også å ha en utrolig god kontroll og positivitet i spillegruppa. I følge de jeg har snakket med i hvert fall så skrytes det uhemmet av Haglund som person og hvordan han behandler gutta. Viktig med god balanse. Han har fått frem tallenter og gitt dem tillit over tid. Mange "gode navn" over aktuelle kandidater, men en Tandberg eller Runar trenger ikke bety at de klarer å ta klubben enda et steg opp. Det er ingen enkel oppgave å ta over LSK uten midler til kjøp av spillere. Heller miste flere.
          At Haglund har såpass bred støtte gir også økt forventning/håp om at han blir med videre - gjør han ikke det blir det like bred skuffelse...
          "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
          - Sitat Grusom B

Kommentar

• GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona
            Mange "gode navn" over aktuelle kandidater, men en Tandberg eller Runar trenger ikke bety at de klarer å ta klubben enda et steg opp. Det er ingen enkel oppgave å ta over LSK uten midler til kjøp av spillere. Heller miste flere.
            Nei, det er ingen enkel oppgave å lede en klubb uten penger. Man da kan det, som i Tandbergs tilfelle, neppe kunne holdes imot deg at du tar en slik situasjon som en utfordring og med entusiasme. En som har spillerutvikling som et mantra og som har en veldig utadgående og imøtekommende personlighet. For en klubb som har mistet mye av sin gamle standing i norsk toppfotball, der trykket og forventningene er et annet enn før, så fremstår ihvertfall for meg som et ytterst spennende emne. Har vel blitt nominert til diverse priser i lokalsamfunnet også for sine medmenneskelige egenskaper.

Veit ikke med andre, men for min del stikker det dypt å høre hvordan folk snakker om LSK i samme ordelag som fuckings Odd etc. Hvordan man får bygge i ro og uten at noen bryr seg. Det er ikke slik LSK skal være. Selv med alt det bra Hagund har gjort er det fortsatt noe inni hampen grått og sidrompa som preger klubben, man klarer ikke finne en hovedsponsor. Fortsetter han håper jeg i det minste han slutter å snakke om alt klubben mangler og heller er mer offensiv og ser verdien av å få med seg hele regionen. Klaging over selvpåskyldte kriser er det vanskelig å høste sympati for.

Kommentar

• reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13278

Gi Haglund en ettårskontrakt nå, la ham surre rundt med den samme stallen og legg skikkelige planer fra 2016. Da bør det økonomiske være på stell. Ny trener bør være en del av en helhetlig femårs?plan som ivaretar både sportslig utvikling og økonomi, sammen med alle andre aspekter av klubbens drift. Ny trener må ha rammer å forholde seg til og forpliktelser som skal oppfylles, dette må man bli enige om før ansettelsen er et faktum. Må bli slutt på blanke ark og fullstendig omveltning ved nyansettelser. Kan ikke ha det slik at spillere og klubb ikke aner hva som vil skje ved et treneskifte. Manglende fokus og felles målsetninger har vært et problem i alle år: Talentarbeidet, innkjøpspolitikk og investorsamarbeid fremstår helt ad hoc, og har sjelden virket som en del av en langsiktig visjon. Blir også helt feil at investorer kommer på banen når a) Skuta synker eller b) Trenerskifte skal fremtvinges med eksterne midler. Det må presenteres noe mer for å få næringsliv og investorer med på lasset enn et navn på blokka.

Plan først, ansettelse sist.

Kommentar

• junior
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2006
                • 492

Opprinnelig skrevet av reka
                Der har du fasit Reka.

Kontinuitet handler ikke kun om hvem som er trener videre, men at den personen bygger videre på det positive i klubben. Det er også utrolig viktig at man nå lager en helheetlig plan så trener og andre i klubben vet hva de har å forholde seg til fremover.

Uansett blir det veldig spennende å se hvem som leder oss neste år.
                ------- Forza Fugla! -------

Kommentar

• Ketil Cantona
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6813

Gi Haglund en ettårskontrakt nå, la ham surre rundt med den samme stallen og legg skikkelige planer fra 2016. Da bør det økonomiske være på stell. Ny trener bør være en del av en helhetlig femårs?plan som ivaretar både sportslig utvikling og økonomi, sammen med alle andre aspekter av klubbens drift.
                  Hva er det jeg leser? Reka vil gi Haggis ny kontrakt?
                  Så ler jeg godt når du skriver at ny trener må få 5 års kontrakt. Når har fansen klart å støtte en trener mer enn i 3 måneder uten å skulle sende vedkommende over landsgrensen eller til der sola aldri skinner? Hvorfor kan vi ikke gi Haglund den tilliten? Du er en av de som har vært mest kritisk til Haglund, og ønsket han langt vekk fra Åråsen.

Jeg er meget forundret over de av dere som tror det blir "så" mye bedre med en Bærum trener eller en med trenerkarriere på Island(riktignok fantastisk som spiller men betyr nada som trener).

Tommler ned kommer nå, men vi må stikke fingern i jorda og innse at LSK har blitt en parentes i Norsk fotball. Vil vi noen gang komme tilbake til toppen(stabilisere seg) eller vil jojo effekten fortsette. Uten penger i dagens fotball vil det være ekstremt tøft. Tar Odd medalje i år vet alle at neste år er de tilbake der de hører til på en gre 10 plass. De som har klart å komme seg opp i toppen faller stygt neste sesong.

Jeg håper av hele mitt hjerte LSK beholder store deler av stallen, at Pelle får en skadefri vinter og slår til neste år. Vi er en skikkelig måltjuv unna medalje, noe som er meget bra for LSK å være.

Kommentar

• Totti21
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3501

Gi Haglund en ettårskontrakt nå, la ham surre rundt med den samme stallen og legg skikkelige planer fra 2016. Da bør det økonomiske være på stell. Ny trener bør være en del av en helhetlig femårs?plan som ivaretar både sportslig utvikling og økonomi, sammen med alle andre aspekter av klubbens drift. Ny trener må ha rammer å forholde seg til og forpliktelser som skal oppfylles, dette må man bli enige om før ansettelsen er et faktum. Må bli slutt på blanke ark og fullstendig omveltning ved nyansettelser. Kan ikke ha det slik at spillere og klubb ikke aner hva som vil skje ved et treneskifte. Manglende fokus og felles målsetninger har vært et problem i alle år: Talentarbeidet, innkjøpspolitikk og investorsamarbeid fremstår helt ad hoc, og har sjelden virket som en del av en langsiktig visjon. Blir også helt feil at investorer kommer på banen når a) Skuta synker eller b) Trenerskifte skal fremtvinges med eksterne midler. Det må presenteres noe mer for å få næringsliv og investorer med på lasset enn et navn på blokka.

Jeg er 100% enig i det du skriver rundt hvordan en ansettelse av en trener bør foregå. Brann er ett morsomt eksempel på hvor tilfeldig en del ansettelser i Norge er, da man forsøker å få i stand en avtale med Alex McLeish den ene uka før man ansetter Rikard Norling uka etterpå når førstevalget takker nei. Det blir som å velge mellom en murer og en snekker.

Når det er sagt så føler jeg vel Magnus Haglund var en av de mer gjennomtenkte ansettelse fra LSK i nyere tid. LSK var tydelige på at de ønsket en ny retning i spillestil og filosofi der Haglund passet inn kontra de siste årene etter Arne Erlandsen der treneren var styrende for filosofien istedenfor klubben. Tidligere var det aldri noen tvil om at LSK skulle spille 4-4-2 med krittslikkere på hver sin kant som skulle fore boksen med innlegg. Intensitet, trøkk og dødballer kjennetegnet LSK i flere år, og gjorde Åråsen til en fryktet hjemmebane. I årene med Uwe, TN og HB ble sakte men sikkert det gamle LSK visket vekk med diamantformasjoner, 4-3-3 og kontringspill til man egentlig ikke kjente igjen laget lenger. Magnus Haglund er derfor første skrittet i en ny retning klubben har sagt de ønsker å gå.

Jeg er derfor enig i det du skriver, men uenig i at Magnus Haglund er ett resultat av at klubben har gått etter ett navn kontra riktig type trener. Jeg er derfor ganske trygg på at den neste treneren vil ligne veldig på Magnus Haglund i spillestil og filosofi. Her har klubben tatt ett valg, og etter hva jeg hører går denne røde tråden nå mer eller mindre igjennom hele klubben.

Dette vil som du sier gjøre arbeidet med å utvikle talenter til a-laget enklere, og ikke minst innkjøp av spillere som i mine øyne egentlig bør være lite styrt av trener hvis klubben er trygge på hva de ønsker å oppnå og hvordan laget skal spille. En trener skal kunne gi tommelen opp eller ned, men han har ikke kompetanse eller tid til å fly rundt å se etter potensielle spillere i lavere divisjoner i Norge eller utlandet. Ikke minst vil det gjøre at klubben ikke står igjen med en haug av ubrukelige spillere når trenere forsvinner.

Kommentar

• Herman
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2010
                      • 1101

Opprinnelig skrevet av trigz
                      Hvis Haggis forsvinner, håper jeg Runar er eneste alternativ.
                      Hvorfor? Har fått med meg at han har gode resultater, men hvordan er han som trenertype og hva slags filosofi har han?

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                      Man da kan det, som i Tandbergs tilfelle, neppe kunne holdes imot deg at du tar en slik situasjon som en utfordring og med entusiasme. En som har spillerutvikling som et mantra og som har en veldig utadgående og imøtekommende personlighet. For en klubb som har mistet mye av sin gamle standing i norsk toppfotball, der trykket og forventningene er et annet enn før, så fremstår ihvertfall for meg som et ytterst spennende emne. Har vel blitt nominert til diverse priser i lokalsamfunnet også for sine medmenneskelige egenskaper.
                      Nominert til "Årets bankende hjerte" i Budstikka i fjor: http://www.budstikka.no/nyheter/stem...erte-1.8200421. Står om hvorfor nederst i saken.

Personlig stemte jeg for Tandberg. Blir veldig glad om Haglund forlenger, men magefølelsen min sier at han drar (om ikke nå, så i alle fall snart), og som jeg skrev i Tandberg-tråden føler jeg han kan være vår mann i flere sesonger og er riktig til å videreutvikle Haglund-prosjektet.

Et annet navn jeg synes er interessant er Mikael Stahre i IFK Göteborg. Har så langt ført laget til 2. plass tre runder før slutt (han tok bronse og cupgull i fjor), men er langt fra sikkert at han fortsetter neste år; fansen er ikke veldig glad i ham da han er AIK-mann, og de er lenger bak seriemester Malmö enn de burde vært. En ung og spennende trener som står for en litt mer direkte stil enn Haglund, men som også liker å tenke i lengre perspektiv og bygge lag. Fikk for sine taktiske egenskaper kallenavnet "Micke Mourinho" under AIK-tiden (der han tok seriegull og cupgull i sin første sesong), og har litt mer karisma enn Haglund og er mer drittsekk - noe som kanskje passer LSK bedre. Har etter min mening kynismen og stilen til å kunne pushe for en enda høyere plassering neste år. Det solide fundamentet og grunnspillet vi har fått med Haglund er akkurat det en type som Stahre trenger. Med sin litt mer direkte (uten å være reaktive) stil og personlighet tror jeg rett og slett det er en type som passer LSK og supporterne perfekt.
                      Last edited by Herman; 14.10.2014, 14:55.
                      Twitter

Kommentar

• Totti21
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3501

Opprinnelig skrevet av Herman

Et annet navn jeg synes er interessant er Mikael Stahre i IFK Göteborg. Har så langt ført laget til 2. plass tre runder før slutt (han tok bronse og cupgull i fjor), men er langt fra sikkert at han fortsetter neste år; fansen er ikke veldig glad i ham da han er AIK-mann, og de er lenger bak seriemester Malmö enn de burde vært. En ung og spennende trener som står for en litt mer direkte stil enn Haglund, men som også liker å tenke i lengre perspektiv og bygge lag. Fikk for sine taktiske egenskaper kallenavnet "Micke Mourinho" under AIK-tiden (der han tok seriegull og cupgull i sin første sesong), og har litt mer karisma enn Haglund og er mer drittsekk - noe som kanskje passer LSK bedre. Har etter min mening kynismen og stilen til å kunne pushe for en enda høyere plassering neste år. Det solide fundamentet og grunnspillet vi har fått med Haglund er akkurat det en type som Stahre trenger. Med sin litt mer direkte (uten å være reaktive) stil og personlighet tror jeg rett og slett det er en type som passer LSK og supporterne perfekt.
                        Er nok en spennende mann, men synes de siste ansettelsen fra Sverige har vist at forskjellen i filosofi og spillestil i de landene skaper trøbbel for trenere fra Sverige i Norge. Magnus Haglund sleit en stund og Rikard Norling sliter nå. Motsatt vei har vi sett Per Mathias Høgmo og Åge Hareide gå til Svensk fotball og lyktes umiddelbart.

Kommentar

• Herman
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2010
                          • 1101

Opprinnelig skrevet av Totti21
                          Er nok en spennende mann, men synes de siste ansettelsen fra Sverige har vist at forskjellen i filosofi og spillestil i de landene skaper trøbbel for trenere fra Sverige i Norge. Magnus Haglund sleit en stund og Rikard Norling sliter nå. Motsatt vei har vi sett Per Mathias Høgmo og Åge Hareide gå til Svensk fotball og lyktes umiddelbart.
                          Enig - men der Haglund og Norling har en litt mer naiv tilnærming tror jeg Stahres filosofi og stil passer norsk fotball bedre.
                          Twitter

Kommentar

• tilt
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2007
                            • 813

Stahre har kontrakt med IFK ut 2015. http://www.expressen.se/gt/sport/bla...-stahre-nojda/
                            livet er en gamp for de som ikke kan si k
                            https://twitter.com/#!/KjetiI

Kommentar

• trigz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 7135

Opprinnelig skrevet av Herman
                              Hvorfor? Har fått med meg at han har gode resultater, men hvordan er han som trenertype og hva slags filosofi har han?
                              Her snakker jeg litt på manglende grunnlag, men Runar coacher etter SIGENDE (dvs hva jeg har lest og hørt fra annet hold) en relativt ballbesittende, men mer direkte stil enn Haglund.

Han har et vinnende vesen og et stort navn i Lillestrøm, han har et stort kontaktnettverk på Island og har jobbet i samband med landslaget deres i mange år. Han er relativt ung og har publikumsappell, og kan gjøre at LSK igjen blir første stoppested for islandske talenter som vil til Norge på vei videre ut i Europa. Det er godt nok for meg - ansett den mannen.
                              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Xavi
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2008
                                • 1275

Trenger egentlig ny poll, men siden Haglund da er ferdig, setter jeg min stemme og lit til Runar.
                                Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                                Anders, Tidligere styremedlem KFL

Kommentar

• xeR
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Jan 2004
                                  • 11206

Fuck! Da blir det å starte på nytt igjen da.. Da gir jeg faen i hva vår neste trener heter bare det er en som kan bruke Haglund sitt arbeid og bygge videre på det/videreutvikle det i stedet for å rive opp alt og hive det ut av vinduet..
                                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• Folke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2008
                                    • 5955

Rykter rundt ny trener passer bedre enn en poll akkurat nå.. For dette kommer ikke som julekvelden på kjerringa for klubben. Torgeir B er nok som vanlig ett hestehode forran media og prosessen rundt ny trener er nok langt på vei.

Kommentar

• BroganTrundler
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2014
                                      • 665

Håper virkelig på Tandberg nå. Har vist at han er ekstremt dyktig når det kommer til spillerutvikling og har bevist at han kan jobbe under et lavt budsjett.

Kommentar

• tilt
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2007
                                        • 813

Opprinnelig skrevet av Folke
                                        . Torgeir B er nok som vanlig ett hestehode forran media og prosessen rundt ny trener er nok langt på vei.
                                        Ja la oss håpe det. Uansett bra å vite dette allerede nå, sånn at man kan starte på nytt så tidlig som mulig. For klubber, (som oss) uten spenn, er kontinuitet den beste måten å oppnå suksess og fremgang på. Men som flere har nevnt var det vel en tanke bak Haglund ansettelsen i forhold til spillestil og logistikk(spillertyper etc) som vi får håpe at neste trener vil nyte godt av. Om den neste treneren har bittelitt mer karisma enn haglund gjør nok ikke det noe heller. Spennende tider. Men synd at Haglund ikke fortsetter. Han har virkelig hatt noe på gang i år.
                                        livet er en gamp for de som ikke kan si k
                                        https://twitter.com/#!/KjetiI

Kommentar

• Folke
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2008
                                          • 5955

Opprinnelig skrevet av tilt
                                          Ja la oss håpe det. Uansett bra å vite dette allerede nå, sånn at man kan starte på nytt så tidlig som mulig. For klubber, (som oss) uten spenn, er kontinuitet den beste måten å oppnå suksess og fremgang på. Men som flere har nevnt var det vel en tanke bak Haglund ansettelsen i forhold til spillestil og logistikk(spillertyper etc) som vi får håpe at neste trener vil nyte godt av. Om den neste treneren har bittelitt mer karisma enn haglund gjør nok ikke det noe heller. Spennende tider. Men synd at Haglund ikke fortsetter. Han har virkelig hatt noe på gang i år.
                                          For ikke å snakke om vesentlig lavere lønn. Penger som kan brukes på PVM, Johan e.l.

Kommentar

Working...