Hvem vil du ha som hovedtrener neste år?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Herman
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2010
    • 1101

    #41
    Opprinnelig skrevet av tilt
    Stahre har kontrakt med IFK ut 2015. http://www.expressen.se/gt/sport/bla...-stahre-nojda/
    Stemmer. Men at han får fyken dersom IFK havner utenfor topp 3 er nok ikke utenkelig.
    Twitter

    Kommentar

    • Fredenburg91
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2013
      • 377

      #42
      Nå som Haglund er ferdig (dessverre!), begynner prosessen med å finne en ny trener. Eller, den har vel forhåpentligvis allerede begynt. Den nye treneren bør være en som bygger videre på det Haglund har fått til. For store endringer nå, vil bare føre til kaos, og så må vi vente nye tre år før resultatene begynner å komme.

      Rúnar Kristinsson er et godt alternativ. Som det allerede har blitt nevnt i tråden, har han en fremragende standing blant fansen. Han har fått til ting med KR, og han kjenner godt til fotballen på Island og det som rører seg av talenter der. Det vil være et stort gode for LSK. Har trua på Kristinsson.

      Tandberg er ikke noe dårlig alternativ, men jeg er usikker på at en enda uerfaren trener som Tandberg er klar for oppgaven med å lede LSK. Sportsklubben burde ikke eksperimentere altfor mye med trenervalget i den vanskelige situasjonen klubben er i (selv om jeg veldig gjerne hadde sett at Tandberg kom inn, tok TL med storm, og over tid ledet LSK til nye høyder, men.. risikoen..hmm..).

      Dempsey ville vært spennende, men min favoritt er og blir Kristinsson. Det ideelle ville vært at Haglund fortsatte.
      ---------------------------------------------------------------------
      Ivrig Lillestrøm-supporter, i med- og motgang! Forza Fugla!
      Skribent for Málaga de Noruega. Vamos Málaga!
      ---------------------------------------------------------------------

      Kommentar

      • Totti21
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3500

        #43
        Dette synes jeg var veldig kjedelig etter en god sesong der man har sett jevn utvikling i laget over de siste tre årene. At Magnus forsvinner er forståelig, men allikevel skuffende.
        Samtidig har han lagd ett bra utgangspunkt for en kommende trener å bygge videre på, og har i motsetning til Tom Nordlie og Henning Berg etterlatt seg en stall som er vant til å vinne fotballkamper. Det betyr i det minste at en ny trener ikke må bygge opp en vinnerkultur fra bunn av.

        Mine favoritter av de jeg har oversikt over er Mark Dempsey og Runar Kristinsson. Førstnevnte fordi han er faglig dyktig som ingen andre i Tippeligaen og sistnevnte på bakgrunn i det jeg leser her inne og hans bånd til klubben.
        Jeg håper uansett at man tar seg litt tid og sjekker markedet rundt om i Europa også før man ansetter en ny trener som Romerikes Blad har på lista si over potensielle kandidater allerede i morgen.
        Vi er langt unna best på trenersiden i Europa, og det må finnes en haug med gode kandidater som kunne tenkt seg å prøve seg som hovedtrener i Norge, men som kanskje sliter med å jobbe seg frem i f.eks Tyskland eller Nederland.

        Kommentar

        • GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

          #44
          Klubben er nede på skinnet, fortsatt henger et helt livsnødvendig salg av hallen i lufta, og det spørs om engang Kristinsson fristes av rammene han vil få. Alle involvert er åpne rundt at det blir harde år fremover uansett. Synes det stinker Tandberg lang vei, som bare drømmer om et TL-budsjett å kunne jobbe med, kandidatene er neppe mange.

          Uansett, selv med et worst case scenario i spillerlogistikken, så mener jeg man har et lag som greit kan klare seg i TL neste år. Tror fortsatt at dette er en prøvelse man kommer styrket ut av som klubb, bare synd det måtte gå så langt.

          Kommentar

          • Tvilling
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2006
            • 1476

            #45
            Vi trenger en trener som kan bygge videre på det Haglund har gjort, og som har et visst kjennskap til norsk fotball. Vi har ikke råd til 2 nye år med oppbygging av spillestil/"bli-kjent-med-TL".

            Kommentar

            • jeykey
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2012
              • 452

              #46
              Opprinnelig skrevet av Tvilling
              Vi trenger en trener som kan bygge videre på det Haglund har gjort, og som har et visst kjennskap til norsk fotball. Vi har ikke råd til 2 nye år med oppbygging av spillestil/"bli-kjent-med-TL".
              Enig med Tvilling. Men å finne noen Dortmund-inspirerte kandidater er ikke lett. Men første pri bør være å finne en som kan bygge videre på dette. Trist om vi skal tilbake til kun lange baller igjen. Klubben har modernisert seg og vært gjennom en prosess for å nå dit vi er i dag.

              Er det bare Deila som står for noe tilsvarende? Er det noen av de svenske lagene som spiller som oss? Hva gjorde Elfsborg?
              "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
              - Sitat Grusom B

              Kommentar

              • Tvilling
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2006
                • 1476

                #47
                Hvor i dette terrenget er Powell?
                (jfr http://www.lsk.no/news/article/og7eh...seg-pro-lisens )

                Kommentar

                • fredpet76
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2004
                  • 1253

                  #48
                  VG skriver nå at vi har vært i dialog med Brian Deane og Tandberg men at Runar er førstevalget. Brian kunne vært et spennende navn, men Runar sin inntreden tror jeg kunne gitt en boost med tanke på publikuminteresse. Det trenger vi!

                  Kommentar

                  • Ketil Cantona
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6813

                    #49
                    Jævlig kjipt at svensken flytter hjem. Dette var et slag i magen!

                    Men, skal en se fremover så har vi flere alternativer som er lansert her allerede.

                    Ny svenske, uff redd bare jeg ser vestover på kartet da mange fugla fans var misunnelige på Brann når han kom.
                    Tandberg - erfaring fra 2 div og 1(?) år i Bærum. Litt andre spillertyper som skal behandles, litt annet press fra supportere og media. Ok, han har fostret opp noen tallenter, men hvor langt hadde de kommet i utvikling før de kom under hans vinger.
                    Runar: Helt som spiller og ville blitt tatt i mot som en gud. Hva slags fotball står han for, hva slags kvaliteter har han som trener. Mange ubesvarte spørsmål som vi ikke har kapasitet til å besvare/se.

                    Lar Bjarmann og co jobbe med å hente inn ny sjef. Jo raskere jo bedre! Bare vi holder oss unna navn som Sandstø, Mjelde eller Perry er jeg happy.

                    Kommentar

                    • reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13277

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona
                      Hva er det jeg leser? Reka vil gi Haggis ny kontrakt?
                      Så ler jeg godt når du skriver at ny trener må få 5 års kontrakt.
                      FemårsPLAN. Treneren skal oppfylle de målsetninger som er lagt i planen og kan gjerne gå på ettårskontrakter..

                      Kommentar

                      • pattriot
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Aug 2011
                        • 108

                        #51
                        Av alle uaktuelle trenere vil jeg ønske meg en trener a-la Francky Dury som i Belgia har vært trener for Zulte Waregem siden 1992 og som har ført dem mirakuløst fra 4. klasse til 1. klasse. Ronny Deila kan gå og legge seg! I år har de gjort det dårlig, men han er virkelig en fantastisk mann og trener.

                        Kommentar

                        • Børge
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2013
                          • 2558

                          #52
                          Håper det gås for en sikker løsning med en trener med erfaring. Orker ikke noe nytt prosjekt med stor grad av usikkerhet, men det er vel det Sportsklubben ender opp med.

                          Det finnes jo ikke penger. Alt skal kuttes i. PVM og Andersson sitter på gjerdet, men for alt vi vet tok dem steget ned i dag da Haglund ga seg? Hva med Palmi? Lundemo til mfk sier noen, men det håper jeg er bare tul Veldig sannsynlig at store hull må fylles i løpet av vinteren, men store hull og ingen penger = regnestykket går ikke opp.

                          Den økonomiske usikkerheten er så stor. Rammene er så dårlige. Klubben er på konkursens rand. Hvilke solide trenere lokker det? Hva kan man tilby av lønn? Økonomisk handlingsrom finnes der ikke å snakke om.

                          En mulighet er at Powell tar over ansvaret. Det sto skryt av han på lsk.no i dag og hans jobb med høyere "lisens-grad". For alt vi vet, er det en markedsaføring av Powell som en god kandidat?

                          Veldig usikker periode Sportsklubben går inn i. Kanskje man ser mot en gammel trener? Arne Erlandsen er neppe noe valg som får munnen til å løpe i vann hos de fleste, men et sikkert kort som får mye ut av lite. Steg bort fra Haglund sin fotball, men så spørs det hva det har å si om flere av nøkkelspillerne forsvinner. Pri en må være å holde seg oppe i Tippeligaen. Og da er det ikke dummeste valget, men jeg tviler på om klubben ser i den retningen.

                          Veldig usikker på hva som skjer i Sportsklubben nå.
                          Sint og tverr på felt N

                          Kommentar

                          • _Jonern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 4384

                            #53
                            Håper på Kristinsson, men frykter at han ikke er interessert pga elendige/veldig dårlige rammebetingelser. Rett og slett usikker på om det er så veldig mange gode kandidater som er villige til å gå løs på en såpass stor utfordring med en klubb i økonomisk krise. Vet ikke mye om Tandberg, men han virker som en bra fyr og er spennende. Han er trolig noe av det beste vi kan håpe på!
                            ..................

                            Kommentar

                            • jeykey
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2012
                              • 452

                              #54
                              Fra nettavisen.no
                              - De får en trener med samme filosofi som nå, og Magnus og jeg har jobbet sammen. Jeg har allerede innflytelse på hvordan vi skal spille. Det de får med meg, er kontinuitet. Jeg skal fortsette spillet vi driver med nå, og utvikle det videre, sier Powell.


                              Dette er vår mann. Han er ikke så spennende som andre, men han er rett mann. Kontinuiteten veier tungt etter 3 år i en grunnleggende fase.
                              "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
                              - Sitat Grusom B

                              Kommentar

                              • Fugl1120
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2005
                                • 3528

                                #55
                                Morten Tandberg fremstår for meg som det mest spennende alternativet. Vist at han kan utvikle unge spillere og til de grader overprestert med Bærum. Ung og fremmadstormende, har en offensiv filosofi som vil gi oss noen reale karameller, men også fantastiske kamper. Blir nok litt mindre "trygg" fotball en Haglund, men det kan vi trenge. Virker veldig frisk og offensiv i media, vist at han kan levere på små budsjetter. Mangler erfaring på toppnivå, men jeg tror fortsatt han kan være vårt beste alternativ likevel. Dessuten blir han billig.

                                Runar også et interessant alternativ, men han er trener i en liga med utrolig lavt nivå, jeg synes det er vanskelig å dømme prestasjonen hans. KR er også et av landets desidert beste lag og bør vinne så mye som de har vunnet under Runar. Har en status i klubben, men har tilgode å se intervjuer av han i trenerrollen hvor han er noen voldsom friskus, selv om jeg ikke forstår islandsk. Jeg er 100% sikker på at Bjarmann har stålkontroll over det islandske markedet uansett, og at det ikke er mangel på nettverk, men økonomiske årsaker og økt konkurranse om unge spillere som er grunnen til at vi ikke kan hente derifra lenger.

                                Synes uansett det er rett av LSK å satse ungt, friskt og billig nå. Bygg "ungdomsprofilen" også på trenersiden, det kan vise seg gull verdt på sikt. Det blir avgjørende å finne ut hvem av disse som har en spillestil som passer den fotballen vi ønsker å spille best. Jeg tror LSK har vært svært fornøyde med de sportslige prestasjonene i år, i så måte er det hensiktsmessig å hente en trener som står for mye av det samme som Haglund dersom man vil redusere risikoen ved en ny trener. Hvem av de to som ligger nærmest har vel få av oss forutsetninger for å vite så mye om, ettersom de færreste kjenner spesielt godt til begge trenerne. Forhåpentligvis finner klubben ut av det de neste månedene!
                                Lauken er vår venn!

                                Kommentar

                                • Børge
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2013
                                  • 2558

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av fredpet76
                                  VG skriver nå at vi har vært i dialog med Brian Deane og Tandberg men at Runar er førstevalget. Brian kunne vært et spennende navn, men Runar sin inntreden tror jeg kunne gitt en boost med tanke på publikuminteresse. Det trenger vi!
                                  Godt det er få utlendinger i klubben, for kommer Deane er det ikke lokale spillere som står i fokus... Og grunnen til at han ikke fortsetter i S08, er jo at han vil være manager - ikke trener. Lukter konflikt i forhold til rollen til Bjarmann.
                                  Sint og tverr på felt N

                                  Kommentar

                                  • Jeffers
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Aug 2005
                                    • 186

                                    #57
                                    Drømmer om at Uwe Rösler vender hjem til Lillestrøm.
                                    Votis subscribunt fata secundis

                                    Kommentar

                                    • GIFKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2009
                                      • 8243

                                      #58
                                      Er noe helt annet å trene LSK enn Bærum, hevder Kvebek. Vel, selv etter en sesong over forventning er det knapt noen som gidder bry seg i pressen lell, det eneste de finner verdt å bruke trykksverte på er glemte regninger og andre økonomiske trøblerier. Man kan trygt si at trykket rundt LSK døde hen med Nordlis exit.

                                      Nå handler det om kalkulerte risikoer. I Bærum sitter en kar som vil være billig, som har ambisjoner og vil videre i karrieren. Som er en menneskekjenner som utvikler spillere, som er entusiastisk, som liker frisk og offensiv fotball, som er litt frekk i kjeften, som er så mye man en gang forbandt med LSK. Brød og sirkus, men en fandenivoldskhet og vilje i bunn.

                                      Kvebek har kanskje en illusjon å holde ved live, men faktum er at gammel storhet er falmet storhet. Nå må klubben skape nye høydepunkter for å komme tilbake i norsk fotballs søkelys. Rekken med år sammenhengende i toppen er ikke noe annet enn en gimmick. Aldri har det passet bedre å ta ett skritt tilbake for å kunne ta nye steg inn i fremtiden.

                                      Kommentar

                                      • Petter Ø
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3008

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                        Er noe helt annet å trene LSK enn Bærum, hevder Kvebek. Vel, selv etter en sesong over forventning er det knapt noen som gidder bry seg i pressen lell, det eneste de finner verdt å bruke trykksverte på er glemte regninger og andre økonomiske trøblerier. Man kan trygt si at trykket rundt LSK døde hen med Nordlis exit.

                                        Nå handler det om kalkulerte risikoer. I Bærum sitter en kar som vil være billig, som har ambisjoner og vil videre i karrieren. Som er en menneskekjenner som utvikler spillere, som er entusiastisk, som liker frisk og offensiv fotball, som er litt frekk i kjeften, som er så mye man en gang forbandt med LSK. Brød og sirkus, men en fandenivoldskhet og vilje i bunn.

                                        Kvebek har kanskje en illusjon å holde ved live, men faktum er at gammel storhet er falmet storhet. Nå må klubben skape nye høydepunkter for å komme tilbake i norsk fotballs søkelys. Rekken med år sammenhengende i toppen er ikke noe annet enn en gimmick. Aldri har det passet bedre å ta ett skritt tilbake for å kunne ta nye steg inn i fremtiden.
                                        Hvor sier Kvebek hva? Kommer ikke soleklart fram
                                        Petter Ø - Kreativ Kanaris
                                        http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                                        Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                                        Kommentar

                                        • forzafugla!
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2008
                                          • 461

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av Børge
                                          Godt det er få utlendinger i klubben, for kommer Deane er det ikke lokale spillere som står i fokus... Og grunnen til at han ikke fortsetter i S08, er jo at han vil være manager - ikke trener. Lukter konflikt i forhold til rollen til Bjarmann.
                                          Hadde ikke blitt veldig lei meg om Bjarmann fulgte Haglund ut. Ikke særlig realistisk da det sikkert hadde blitt dyrt å gjort like store omrokeringer, men borsett fra noen fra scoop i det Afrikanske markedet er jeg ikke veldig imponert over arbeidet Bjarmann har gjort

                                          Kommentar

                                          Working...