Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Hvorfor skulle han bli "fus" på islandske talenter? Haglund har vel ikke akkurat vært "fus" på svenske talenter.
Allsvenskan er omtrent på samme nivå som Tippeligaen, så det er nok ikke så fristende for svenske unggutter å ta turen over grensa. Den islandske ligaen derimot er på et lavere nivå både sportslig og økonomisk.
Runar har oversikten over det Islandske markedet, Islandske talenter føler det nok betryggende å komme til en klubb ledet av en islending som trener en klubb som har utviklet flere islendinger til å bli meget gode spillere.. Å dra Fus i sverige sammenligningen blir for dumt all den tid island og sverige er to ligaer man ikke kan sammenligne på noen som helst måte..
Forumet har av åpenbare grunner spekulert i relativt lang tid om Rúnar Kristinsson er aktuell for å ta over, men er det noen her som faktisk vet noe om hvordan han er som trener, både når det gjelder taktikk, personalbehandling og inspirasjonsevner? Det er langt mer relevant for hans kandidatur enn om han var en god fotballspiller for oss en gang i tiden.
Vikingur skrev et utfyllende innlegg om Runars trenergjerning i en annen tråd. Husker ikke hvor dog.
Forumet har vel sletta det innlegget under en av alle kræsjene.
Jeg er litt mindre overbevist over resultatene til Runar nå enn jeg var på samme tid i fjor. 3. plass og 5 tap i den islandske serien i år er ikke elendig, men pilen pekte i fjor bare oppover, nå har den fått en liten dupp.
Storspilte, før tabbemålet kom. Kjenner igjen den!
Logi var en spiller som var en oppriktig klubbspiller som var glad i LSK og stilte opp når det var noe. Har en følelse av at han "alltid" var til stede når noe skjedde rundt LSK og stilte opp for klubb og fans. En type du måtte stå hardt på om du skulle mislike! Synd han til tider gjorde de tabbene han gjorde...
Jeg vet like lite som de fleste andre her om spillestil osv. Jeg er positiv til Runar, men da forutsetter jeg at klubben gjør - og har gjort - en grundig jobb med å evaluere hvordan han kan videreføre det positive som Haglund til tross for mye pepper tidligere har tilført laget.
De som skriver at Runar er "fus" på islandske spillere har nok i overkant store forventninger. Island "herjer" for tiden med lag som Nederland, har 9 poeng på tre kamper i kvaliken og allerede mange flere proffer i Europa enn lille Norge (;-)). Så når det gjelder islandske talenter er konkurransen en helt annen enn tidligere.
MEN: Runar har en enorm popularitet på Sagaøya, og han er DEN islandske spilleren med flest landskamper gjennom tidene. Tror nok han kan tiltrekke seg noen av de som ikke får tilbud fra bedre ligaer. Når det gjelder spillere han eventuelt kan ta med seg, mener jeg å huske at jeg for en stund siden skrev om sønnen til Runar som jeg mener er U21-spiller for Island. Husker jeg feil?
Når det gjelder spillere han eventuelt kan ta med seg, mener jeg å huske at jeg for en stund siden skrev om sønnen til Runar som jeg mener er U21-spiller for Island. Husker jeg feil?
Du husker riktig. Han er u21-keeper og spiller for Nordskjælland i danmark. Han blir nok ikke med Runar til Lillestrøm.
Runar er absolutt en spennende kandidat til å ta over, men jeg er usikker på hvilke andre kandidater som er tilgjengelige på markedet.
Det som teller til Runars fordel er at han kjenner klubben og vet hva han går til. Angrepsspillet hans blir beskrevet i den andre tråden som mer direkte, og det tror jeg passer stallen vår bra. Med mindre JA resignerer vil vi slite med å fortsette MHs stil og dra på oss mange contringer imot. Nå bodde jeg i USA de årene Runar spilte for oss så jeg fikk sett lite av han, men han har en spillerkarriere som skiller seg ut. Jeg får en liten følelse av at vi får en ny mulighet ala Uwe med et trenertalent som muligens trenger litt tid til å finslipes, men som kan bli en ny diamant på sikt. Selv med en spillerflukt hvor vi mister Magnar, Johann, Palmi og Petter har vi en spillerstall som er god nok for TL.
På den andre siden var jo mange positive til Richard Norling som ikke akkurat har imponert i Bergen, så det er vanskelig å spå hvordan trenere påvirker lag.
Igjen på den positive siden er Runar tidligere midtbane og bør være godt rustet til å ta Lundemo, Bonke og Ohi ett hakk videre.
De som skriver at Runar er "fus" på islandske spillere har nok i overkant store forventninger. Island "herjer" for tiden med lag som Nederland, har 9 poeng på tre kamper i kvaliken og allerede mange flere proffer i Europa enn lille Norge (;-)). Så når det gjelder islandske talenter er konkurransen en helt annen enn tidligere.
MEN: Runar har en enorm popularitet på Sagaøya, og han er DEN islandske spilleren med flest landskamper gjennom tidene. Tror nok han kan tiltrekke seg noen av de som ikke får tilbud fra bedre ligaer. Når det gjelder spillere han eventuelt kan ta med seg, mener jeg å huske at jeg for en stund siden skrev om sønnen til Runar som jeg mener er U21-spiller for Island. Husker jeg feil?
Jeg ville neppe skreket høyt og klaget om han fant noe rusk og rask alla Kjartanson som ikke er funnet god nok for klubber lengre ned i Europa og tar med seg på sitt eventuelle flyttelass.
„Ég er búinn að heyra aðeins í forráðamönnum Lilleström og ég reikna með að við munum ræðum saman á morgun eða hinn,“ sagði Rúnar Kristinsson, þjálfari bikarmeistara KR, í samtali við Morgunblaðið í gær en vaxandi líkur eru á að hann taki við þjálfun norska úrvalsdeildarliðsins Lilleström eftir tímabilið.
Kommentar