Rúnar Kristinsson

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • fjacob82
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 1509

Opprinnelig skrevet av Arild Myklebust
    Romerikes blad skrur på trykket. Artikkel " Mye er galt i LSK, nå må det ryddes". Så sant som det er sagt. Ligger på rb.no
    pleier å være kjørt når RB først legger inn trykket.

Ønsket virkelig at det skulle lykkes for RK. Trivelig type, var en strålende spiller for oss, kjenner fugla godt og hadde nok ett reelt ønske om å ta fugla til nye høyder. Men motgangen har han taklet særdeles dårlig synes jeg, både med media og med å legge opp kampplaner.

Ja, uheldig med origi sin skade, men da burde man vel tatt grep noe tidligere?
    Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
    *Brasseberget*

Kommentar

• Uwes disippel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 6039

Opprinnelig skrevet av plantemiddel
      Ganske dårlig skrevet. RB.no begrunner tabellsituasjonen med at Runar har "vært for snill" og i de siste kampene er det mentale problemer som er årsaken. De skriver også at trenerspørsmålet ikke ville vært et tema dersom Origo ikke hadde blitt skadet. De avslutter med å skrive at nye koster må inn, men utdyper det ikke noe mer annet enn at det er Runar som må ut.
      Dette må være den dårligste saken fra RB ever? Henge trenerspørsmålet på en skade, det er i beste fall ansvarsfraskrivelse.

Kommentar

• krogen
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Aug 2009
        • 228

Opprinnelig skrevet av sniper
        Den var i den perioden Gylfi Einarsson dominerte norsk fotball og han egenhendig sendte ut trønderpakket av cupen. Best som indreløper i 4-3-3. Hvorfor vi bytta tilbake til 4-4-2 husker jeg ikke.
        Fordi Powell kom tilbake fra skade, så vidt jeg husker. Resultatene ble umiddelbart dårligere igjen.

Kommentar

• krogen
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Aug 2009
          • 228

Opprinnelig skrevet av holmiz
          Jeg har sagt det før og gjentar meg selv og mange andre - Runar er antakelig en komplett kjernekar, dessverre befinner han seg så til de grader på feil sted til feil tid - på alle plan.

Når det er sagt så er det lov til å ha to tanker i hodet samtidig, og jeg ser gjerne at Runar tar et par år ute og samler erfaring som leder, pedagog og fotballprofessor for så å komme hjem til Åråsen og begynne en ny æra.

Nå er dessverre tiden inne langt på overtid for å ta farvel, men heldigvis ikke nødvendigvis for alltid.
          Hallo! Hva vil få Runar til å ville tilbake til oss om han får sparken?

Kommentar

• Totti21
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3501

Opprinnelig skrevet av plantemiddel
            Ganske dårlig skrevet. RB.no begrunner tabellsituasjonen med at Runar har "vært for snill" og i de siste kampene er det mentale problemer som er årsaken. De skriver også at trenerspørsmålet ikke ville vært et tema dersom Origo ikke hadde blitt skadet. De avslutter med å skrive at nye koster må inn, men utdyper det ikke noe mer annet enn at det er Runar som må ut.
            Fantastisk av rb å legge skylda på Origi sin skade uten å nevne at det i så fall forsterker inntrykket av at Runar er fullstendig feil for en klubb som ikke kan basere seg på å ha Tippeligaens beste keeper og spiss til enhver tid.
            Akkurat dette at man under Runar har vist seg helt avhengig av 2-3 enkeltspillere og har null å falle tilbake på med disse ute er i alle fall noe jeg har pekt på i lang tid, og noe som også tydeliggjør Runar sine mangler.

Dessuten tar også rb feil.
            Først av alt, så hadde vi unaturlig høy effektivitet i begge ender av banen tidlig i sesongen, som uansett ikke ville vart. Det ville ikke vært statistisk mulig om man ikke hadde satt en eller annen form for verdensrekord. Det handlet om mange marginer utover at Arnold Origi er en fantastisk keeper på dette nivået.

Nummer to er at selv om Origi i beste fall, selv om det er urealistisk, hadde skaffet oss 8 poeng til på egenhånd og en trygg niendeplass, så hadde det ikke gjort LSK til et bedre fotballag, eller Runar til en bedre fotballtrener for oss. Dette sliter tydeligvis både rb og en del folk i klubben veldig med å forstå.

I tillegg har vi hatt en negativ utvikling i lang tid før Origi ble skadet. Det vi har sett de siste ukene er bare et resultat av en elendig jobb over lang tid.

Runar er en fin fyr og alt det der, men opp mot klubbens fremtid er han verdt lite for meg. Da velger jeg klubben 1000 av 1000 ganger, så ønsker jeg Runar alt godt i fremtiden, og håper han lykkes i neste klubb.
            Last edited by Totti21; 23.08.2016, 10:47.

Kommentar

• krogen
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Aug 2009
              • 228

Opprinnelig skrevet av Totti21
              Først av alt, så hadde vi unaturlig høy effektivitet i begge ender av banen tidlig i sesongen, som uansett ikke ville vart. Det ville ikke vært statistisk mulig om man ikke hadde satt en eller annen form for verdensrekord. Det handlet om mange marginer utover at Arnold Origi er en fantastisk keeper på dette nivået.
              Så vår effektivitet foran mål hadde ikke noe med Fridays evner å gjøre?
              Nummer to er at selv om Origi i beste fall, selv om det er urealistisk, hadde skaffet oss 8 poeng til på egenhånd og en trygg niendeplass, så hadde det ikke gjort LSK til et bedre fotballag, eller Runar til en bedre fotballtrener for oss. Dette sliter tydeligvis både rb og en del folk i klubben veldig med å forstå.
              Så du utelater keeperen som en del av et fotballag?
              I tillegg har vi hatt en negativ utvikling i lang tid før Origi ble skadet. Det vi har sett de siste ukene er bare et resultat av en elendig jobb over lang tid.
              How can you say that?

Kommentar

• Totti21
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3501

Opprinnelig skrevet av krogen
                Så vår effektivitet foran mål hadde ikke noe med Fridays evner å gjøre?

Så du utelater keeperen som en del av et fotballag?

How can you say that?
                Jo, Friday var viktig for effektiviteten og det er lov å ha en god keeper. Poenget er at den effektiviteten fremdeles er unormalt høy selv for lag med effektive spisser og keepere. Det var derfor naturlig at dette ville utjevne seg noe over tid.

Kommentar

• holmiz
                  The kjøkken-kanariz
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 6064

Opprinnelig skrevet av krogen
                  Hallo! Hva vil få Runar til å ville tilbake til oss om han får sparken?
                  Hallo i luken! Det spørsmålet bør du vel strengt tatt rette til Runar da jeg ikke kan svare på hans vegne, men siden du spør: Drømmen om å ta Sportsklubben til nye høyder? Komme hjem som Marco Polo, bringe inn nye tanker og ta Sportsklubben til nye høyder? Selv sofaen min blir motivert av den tanken.
                  Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                  Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• Børge
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2013
                    • 2559

Om det ikke blir flertall for sparken i styremøtet, hva gjør da Runar Kristinsson? Kun deler av styret bak seg.

Kun en tenkt situasjon, men høyst reelt.
                    Sint og tverr på felt N

Kommentar

• McGuffy
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 5102

Når er styremøtet i kveld?

Kommentar

• xeR
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 11206

Opprinnelig skrevet av McGuffy
                        Når er styremøtet i kveld?
                        Jeg synes det stod ett sted at KFL skulle møte styret kl 19:00 og etter det så skulle styremøtet begynne.
                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• Totti21
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3501

Ser Ivar Hoff lanserer en ide om at Arne Erlandsen skal inn i tospann med Runar K.
                          En løsning jeg hadde støttet for et år siden, men som jeg mener er for sein å komme med nå, med mindre Runar selv hadde foreslått det før posisjonen hans var truet.

Runar kunne nok definitivt kommet bedre ut av perioden i LSK om man hadde tenkt i disse baner fra start av, ved at man hadde hatt en mer erfaren mann ved siden av han, istedenfor en Islending han kjenner fra før, som kanskje blir litt for mye "ja-mann" for han.

Kommentar

• Kroktåa
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2015
                            • 2962

Runar har antakelig mange sterke sider, men åpenbart et problem med å kommunisere klart og enkelt hva han vil til spillerne sine. Laget mangler også en god og effektiv defensiv organisering. Det hadde vært spennende om en sidekick (for eksempel AE) kunne kommet inn og fått skikk på den defensive drillen, så kunne RK fortsatt å utvikle de offensive teoriene – men kanskje i en litt enklere form (færre alternativer, for eksempel). Og Siggen kunne fortsette med talentarbeidet han har begynt på – dersom det er godt nok til å ha en spesifikk verdi.

Kastes RK og Siggen, bør en erstatter kun fokusere på stram offensiv organisering og kjemping til blodet spruter ut av øra.

Kommentar

• Tvilling
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2006
                              • 1480

Ser Ivar Hoff lanserer en ide om at Arne Erlandsen skal inn i tospann med Runar K.
                              En løsning jeg hadde støttet for et år siden, men som jeg mener er for sein å komme med nå, med mindre Runar selv hadde foreslått det før posisjonen hans var truet.

Runar kunne nok definitivt kommet bedre ut av perioden i LSK om man hadde tenkt i disse baner fra start av, ved at man hadde hatt en mer erfaren mann ved siden av han, istedenfor en Islending han kjenner fra før, som kanskje blir litt for mye "ja-mann" for han.
                              Vet ikke om jeg ser for meg hvordan arbeidsfordeling/ansvarsfordeling skulle fungere med en slik løsning.
                              For mange her inne vil nok dette bli en kamel å svelge.
                              Det må selvsagt være vesentlig hvordan Arne og Runar selv vurderer en slik løsning. Om begge sier GO!! - så er det ikke noe annet valg enn å gi jernet. - vi har ikke tid til tja, dersom hvis atte, ...
                              Målet nå for denne høsten er å bli i TL. Evaluering og løsninger for neste år forventer jeg for alvor kommer raskt etter sesongen 2016.

Kommentar

• Klimtkongen
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2014
                                • 424

Er ikke det dummeste forslaget jeg har hørt. Tror det kan fungere.

Kommentar

• andersmm
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2006
                                  • 5764

Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                                  Det hadde vært spennende om en sidekick (for eksempel AE) kunne kommet inn og fått skikk på den defensive drillen, så kunne RK fortsatt å utvikle de offensive teoriene – men kanskje i en litt enklere form (færre alternativer, for eksempel).
                                  All den tid Runars uttalte plan offensivt er å gi de offensive spillerne frihet, så føler jeg hans rolle i et slikt arrangement ville vært noe overflødig.
                                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• _Jonern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 4397

Fy faen nå frykter jeg en eller annen halvveis jalla løsning. Som at vi beholder Runar og henter en eller annen hjelpetrener.

Pilsen er lagt i kjølern. Er klar til å sprettes. Ut med Runar i kveld! Vær så snill!
                                    ..................

Kommentar

• McGuffy
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 5102

Jeg er sterkt imot en løsning der det kommer inn folk i støtteapparatet for å "hjelpe" Runar. Skal det skje en endring nå, så må den/de som kommer inn få frie tøyler til å redde klubben.

En mellomløsning, ala det Ivar skisserer, tror jeg bare blir rør, og vil virke mot sin hensikt.

Det laget trenger nå er én klar stemme, som sier: "hør her gutter, dette gjør vi, og slik spiller vi fotball."

Kommentar

• 10theri
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2010
                                        • 438

Har altså gitt laget 2 dager fri fordi det er "vel så viktig å rense hodet, som å jobbe på feltet". Dette mener jeg er intet mindre enn sjokkerende, situasjonen tatt i betraktning.

For å si som Fredrik Østby sa til meg på twitter; Uwe kjørte straffetrening til sammenligning.
                                        Heia Lillestrøm......

Kommentar

• TheFugl
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Sep 2006
                                          • 425

Er totalt enig med de foregående innleggene her. Etter min mening er det helt utrolig i hele tatt å vurdere en "hjelpetrener" til Runar. Det handler om klubbens eksistens i Tippeligaen. Dette er da ikke en jævla lek. Er du ikke god nok, så er du ikke god nok.

Etter å ha vurdert tilstanden nå etter to år med Runar, er det rett og slett drøyt om styret velger å la han fortsette. Han må bare gå. Mot Haugesund var det knapt 2000 på stadion, det bør være grunn i seg selv, kan også ta med null utvikling i spillestil (så vidt jeg kan se, ser det ut til å gå måfå), uttalelser utad (har aldri opplevd en trener prater ned SITT lag så til de grader) også videre.

Noe må gjøres.

Rant over.

Kommentar

Working...