Rúnar Kristinsson

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Totti21
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3501

Opprinnelig skrevet av krogen
    OK. Let me rephrase: Dere som etterlyser langsiktighet og plan (for øvrig småfrekt av forumister i 20-åra (jeg sier ikke du er i 20-åra) sett opp mot klubbens 42 sesonger på rad i toppdivisjonen), du må kunne sees på som en av de som målbærer dette (mer enn 100 ganger), vil dere stå bak klubben selv om dere er i mot planen/strategien?
    Ikke at jeg er i 20-åra, men er det noe denne klubben hadde trengt mer enn noe annet så var det litt yngre krefter fremfor folk som henger fast i fortiden. Tankene til en 20-åring eller 10-åring for den saks skyld kunne vært gull verdt for LSK.
    Det er kanskje denne klubbens aller største problem. Det som en gang var en foregangsklubb i Norge løper ti meter bak de andre i dag.

Jeg står alltid bak klubben, men det betyr ikke at jeg må stå bak folk som er ansatt i klubben eller har verv der. De betyr akkurat like lite som meg eller deg i den store sammenhengen. De er ansatt for å sørge for at klubben er et naturlig samlingspunkt for hele nærområdet og at man har et fotballag man er stolt av. Så kan de godt mene at det er urimelig at supportere både med og uten fotballforståelse eller organisasjonsbygging mener noe om det, men nå er det en gang sånn at klubbens supportere er og blir fasiten, da det er vi som drifter klubben økonomisk og er de personene klubbens eksistens er absolutt mest avhengig av.

Når jeg sier at f.eks Runar må bort, så er det fordi jeg mener klubbens fremtid er avhengig av det. Nå er jo dette bare en mening, og Runar selv mener sikkert at han er den som mer mest skikket til å snu dette selv. I tillegg til at han naturligvis vil klamre seg fast til levebrødet sitt så lenge han kan, som vi andre av kjøtt og bein ville gjort i samme situasjon.

Det jeg opplever er at det ligger mye prestisje i Runar blant enkelte i LSK og at terskelen for å sparke han er veldig mye høyere enn med tidligere trenere, på tross av at resultatene hans er langt verre enn det forgjengere har fått sparken for tidligere. Dette legger jeg i at enkeltpersoner setter seg selv, og sin egen prestisje foran klubben.

Om Owe Halvorsen bare er inkompetent til en sånn jobb eller en av de som har prestisjen sin i Runar vet jeg ikke, men det er liten tvil om at en person som i det hele tatt nevner andre lags resultater som en faktor i trenerspørsmålet bør fjernes fra klubben.

Kommentar

• Fredenburg91
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2013
      • 377

OK. Let me rephrase: Dere som etterlyser langsiktighet og plan (for øvrig småfrekt av forumister i 20-åra (jeg sier ikke du er i 20-åra) sett opp mot klubbens 42 sesonger på rad i toppdivisjonen), du må kunne sees på som en av de som målbærer dette (mer enn 100 ganger), vil dere stå bak klubben selv om dere er i mot planen/strategien?
      Hvorfor er det småfrekt av forumister i 20-åra å etterlyse langsiktighet og plan? Jeg er 25. I minst 20 av de åra har jeg stort sett fast inventar på Åråsen, først mye på den gamle tretribunen der RB-tribunen er nå, så på andre kortside, og de siste ti åra (minst) på feltet. Det er ingen overdrivelse at jeg føler at jeg nærmest har vokst opp på Åråsen. Vi var en guttegjeng som spilte fotball, og som fløy rundt høyt og lavt på Åråsen da vi var unger. Det ble tilbragt mye tid på stadion. Jeg har sett utviklinga til dagens Åråsen, jeg har sett mange gode spillere (inkl. Bjarmann og RK) og mange rævva spillere som har spilt for LSK. Det har vært glede, lidenskap, irritasjon og sorg over knuste drømmer. Mest av de siste egentlig, kanskje med seriesølvet i 2001 og cuptriumfen i 2007 som lysglimt. Hvorfor er det da småfrekt av meg å etterlyse langsiktighet og en klar, tydelig definert plan? Hvorfor er jeg som 25-åring mindre verdt som LSK-supporter enn den eldre garde som har vært med på alle de 42 sesongene i toppdivisjonen?

Jeg kommer alltid til å stå bak klubben, alltid uansett, i med- og motgang. Det er ikke det samme som å støtte opp om klubbledere og trenerapparat som ikke gjør en god nok jobb. Det er jo nettopp fordi de gjør en så rævva jobb, at jeg med mine ynkelige 25 år krever bedre, uavhengig av klubbens 42 sesonger i toppdivisjonen.
      ---------------------------------------------------------------------
      Ivrig Lillestrøm-supporter, i med- og motgang! Forza Fugla!
      Skribent for Málaga de Noruega. Vamos Málaga!

Kommentar

• krogen
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Aug 2009
        • 228

Opprinnelig skrevet av Fredenburg91
        Hvorfor er jeg som 25-åring mindre verdt som LSK-supporter enn den eldre garde som har vært med på alle de 42 sesongene i toppdivisjonen?
        Du er ikke mindre verdt. Du er mer verdt. Du har flere år foran deg som LSK-supporter enn den eldre garde.

Kommentar

• Fredenburg91
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2013
          • 377

Du er ikke mindre verdt. Du er mer verdt. Du har flere år foran deg som LSK-supporter enn den eldre garde.
          For all del, jeg har ingen illusjoner at jeg er mer verdt enn andre LSK-supportere :P LSK skal være en klubb for alle, unge, gamle, voksne, barn, kvinner, menn - det har ingen ting å si hvem man er. Støtter du LSK, er du en fornuftig og flott person.

Med det sagt, er klubben avhengig av å rekruttere nye supportere, og det er selvfølgelig enklest å gjøre det blant den yngre garde. Det virker som om det jobbes greit med det, med fotballskole, gratisbilletter og før nedgangstida de siste månedene var det også bra liv blant ungene på RB-tribunen (som helt sikkert gav mange av dem en god opplevelse, som gjør at de vil komme tilbake). Akkurat nå er det ingenting som rekrutterer nye supportere, når klubben også sliter med å engasjere veteranene til å komme seg på kamp (forståelig nok).
          Ivrig Lillestrøm-supporter, i med- og motgang! Forza Fugla!
          Skribent for Málaga de Noruega. Vamos Málaga!

Kommentar

• Hexaphim
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2006
            • 2819

Ifølge VG så er det Erik Solér som skal steppe inn som "mental trener" og redde klubben fra nedrykk.

...

Kommentar

• GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

Jo flere kokker, jo mere søl.

Er vel Halvorsen som betaler Soler av egen lomme, da? (sarkasme).

Kommentar

• DoubleHi5
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2011
                • 4255

Det er to personer i klubben som mer enn noen andre trenger psykolog. Det er Runar og Owe Halvorsen. Det mener jeg helt seriøst på bakgrunn av deres mildt sagt oppsiktsvekkende uttalelser til media.

Sånn sett mener jeg det er bra at det understrekes at "den mentale treneren" også skal jobbe med Kristinsson og Bjarmann. Håper Erik tar noen samtaler med Halvorsen også!

Erik Solér er i alle fall utdannet psykolog, så det tyder på at det ikke bare er hans bakgrunn fra klubben som er begrunnelsen for å hente ham inn. Isolert sett er jo det et fremskritt i forhold til tidligere rekrutteringer!

Men siden jeg, som veldig mange andre, mener at det er en tåkelegging av de problemene klubben sliter med, å panikkinnføre en "mental trener" på dette tidspunktet, tviler jeg på om dette vil være noe særlig effektivt.

Måtte jeg ta feil!
                Elska þetta félag

Kommentar

• LSKOG
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Oct 2005
                  • 131

Ser for meg følgende scenario:
                  Styremedlem I: " Da blir min dobbeltstemme avgjørende, Runar fortsetter som trener!"
                  Styremedlem II: "Men vi må vel gjøre noe?"
                  Styremedlem I: "Absolutt! Vi må vise handlingskraft! Noen forslag?"
                  Styremedlem II: "Hva med mental trener?"
                  Styremedlem I: "Glimrende ide. Finnes det noen tidligere spillere med noen form for relevant utdannelse eller erfaring?"
                  Styremedlem III: " Erik Soler er psykolog..."
                  Styremedlem I: " Ring Erik."

Kommentar

• nebbjævel
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2009
                    • 511

Hm... Dette kan kanskje fungere. En psykolog med outstanding fotballkarriere, og attpå til fra Måsan. Jeg trur sjansene for å overleve i eliteserien faktisk økte littegrann nå.

Kommentar

• Folke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2008
                      • 5955

Erik Soler inn er jeg kjempe positiv til. Men det har ikke noe betydning for mitt synspunkt på RK sin jobb, den har blitt for dårlig utført og RK bør få sparken.

Kommentar

• forzafugla!
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2008
                        • 461

På flere gamlehjem har de god erfaring med å få inn et kjæledyr. Kanskje vi også bør ansette en katt?

Håper Soler får fungere som mer enn bare en "mental trener"

Kommentar

• occean-fan!
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2006
                          • 749

mener en slik input som kan bedrive lederutvikling og individuelt arbeid med spillere er bra. Allikevel er dette noe jeg mener bør være fast inventar i enhver profesjonell idretssorganisasjon og ikke brukes som nødløsning da nedrykket nærmer seg. Man kan jo håpe det vil kunne ha en effekt, men jeg tror trenerbytte ville gitt større kortsiktig effekt. Spennende å se om vi ser noen endringer fremover med bakgrunn i dette.

Kommentar

• Tvilling
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2006
                            • 1480

Opprinnelig skrevet av occean-fan!
                            mener en slik input som kan bedrive lederutvikling og individuelt arbeid med spillere er bra. Allikevel er dette noe jeg mener bør være fast inventar i enhver profesjonell idretssorganisasjon og ikke brukes som nødløsning da nedrykket nærmer seg.
                            Det har ikke akkurat vært økonomi til det de siste årene.

Kommentar

• HolterKanaris
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2006
                              • 1603

Grepet med å få inn Erik Solér er det eneste grepet klubben har gjort i år, jeg er enig i og glad for. Flere her inne har vel tidligere stilt spørsmål om hvorfor klubben ikke har dette på et tidligere tidspunkt. Nettop derfor mener jeg likevel at Runar MÅ gå/få sparken. Det er ALTFOR seint å begynne med et langtidsprosjekt for å redde klubben på kort sikt.
                              ***Større baller enn vett***

Kommentar

• Kay
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2004
                                • 763

Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                                Grepet med å få inn Erik Solér er det eneste grepet klubben har gjort i år, jeg er enig i og glad for. Flere her inne har vel tidligere stilt spørsmål om hvorfor klubben ikke har dette på et tidligere tidspunkt. Nettop derfor mener jeg likevel at Runar MÅ gå/få sparken. Det er ALTFOR seint å begynne med et langtidsprosjekt for å redde klubben på kort sikt.
                                Nå tar det av her, er måte på hva RK skal få skylden for. Snart er det vel hans feil at de er utsolgt for IS i kiosken også.

For øvrig

Vi har snakket om dette en stund at vi kunne tenke oss en mental coach, og det har vært aktuelt å gjøre det før. Det er bra at vi får det til nå. Jeg kunne egentlig tenkt å ha med meg en mental coach i teamet hele sesongen. Det hadde jeg på Island, sier Runar Kristinsson.

Kommentar

• Kanariz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2005
                                  • 2507

Runar får sparken neste uke. Vi har ikke sjans til å slå Viking i Stavanger, og med tap der så er det FULL krise. Er så lei av å hente gamle venner.

Kommentar

• HolterKanaris
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 1603

Opprinnelig skrevet av Kay
                                    Nå tar det av her, er måte på hva RK skal få skylden for. Snart er det vel hans feil at de er utsolgt for IS i kiosken også.

For øvrig
                                    Du misforstår... Jeg mener ikke det er Runars feil at dette ikke er gjort før. Det jeg mener er: uansett hva Erik Solér kommer med, er det for seint å hjelpe Runar. Derfor rart dette ikke er gjort før
                                    ***Større baller enn vett***

Kommentar

• knut
                                      Make knut Great Again
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2006
                                      • 9537

Opprinnelig skrevet av Kanariz
                                      Runar får sparken neste uke. Vi har ikke sjans til å slå Viking i Stavanger, og med tap der så er det FULL krise. Er så lei av å hente gamle venner.
                                      Trur vi slår Viking. Dem er like rævva som oss, og i og med at kyllingene, jeg mener, spillerene står bak trener'n, så yter de sikkert prosenten ekstra som gjør at vi slår fem feilpasninger færre og seirer.

Så går styreleder ut i media å hyller trener, sportsdirektør, spillere og seg selv; så rykker vi ned.

Kommentar

• tilt
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2007
                                        • 813

Altså. Erik Soler inn som mental coach, eller lederutvikler som Bjarmann kaller det. Hva hjelper det? Kunne godt sett for meg at Soler var en ålreit type å ha i styret. Han er jo litt businessaktig, men er han ikke litt vel glætt som mentor og fotballmann?

Vært en vond dag det her. Alle ler av LSK. Har fått kondolanser fra trøndere, engafolk, bergensere og moldensere i dag.

Men når beslutningen først er tatt, og da får man jo krysse fingre bein og kjønnsorganer for at Bjarmann, Soler og Kristinsson klarer å jobbe godt sammen, og at vi som supportere i det minst kan støtte laget og treneren så godt vi kan, selv om det føles som å heie på et tomt hull om dagen. Det som ihvertfall er sikkert er at det blir en sykt spennende høst.
                                        livet er en gamp for de som ikke kan si k
                                        https://twitter.com/#!/KjetiI

Kommentar

• DoubleHi5
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2011
                                          • 4255

Opprinnelig skrevet av tilt
                                          Men når beslutningen først er tatt, og da får man jo krysse fingre bein og kjønnsorganer...
                                          Jada, jeg vet at dette er OT! Men nå ble jeg så nysjerrig at jeg bare må spørre! Selv om det kanskje blir vel personlig!

Krysse kjønnsorganer... Har'u flere? Og hvordan krysser du dem...?
                                          Elska þetta félag

Kommentar

Working...