Rúnar Kristinsson

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rankiz
    Medlem
    Bøffel
    • Aug 2009
    • 39

Hvorfor trekker vi ned hele laget på cornere?! Blir så j irritert, Knudtzon er spiss, men han trekker seg ned på corner, slik at vi ikke står med noen på topp, samt at han jobber alt for mye bakover, det er trenerens jobb å få han til å slutte med det.

Kommentar

• Percy Nilegård
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 5146

Erling har selvsagt sine feil og mangler, men det blir neimen ikke lett å score mål når man oppholder seg så mye på egen halvdel. Burde ikke være nødvendig når en kjører med en spiss.
      "Alltid blodsprengt"!
      Fong/Macho

Even Nordlien

Kommentar

• erikh
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2008
        • 443

Synes ganske enkelt at vi bruker Erling i bortekamper hvor motstander står høyt og vi har bakrom og kan spille kontringsspill. I hjemmekamper vil jeg se en bedre kombinasjonsspiller (som Pellegrino) eller en mer fysisk spiller (som Friday)

Kommentar

• bjarmann
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 2988

Spelte vi ikke U mot Bryne i første runde i 2001 etter en skikkelig rævva kamp? Mener han balkanspissen de hadde med jentesveisen bomma på åpent mål og Emille holdt på å pælme ballen i mål. Gjør som når vi har en skikkelig rævva oppladning før sesongen og bare nevner det Trur Runar kan få til mye om han er villig til å endre på det som ikke funker underveis. Mange trenere som ikke klarer det
          I år så tar vi alt

Kommentar

• rælingen kanaris
            Kaptein Reketråler
            Myklebust Light
            • Jul 2005
            • 1446

0-0 første runde i 2001 ja.

Off-topic: Bryne og 2001 i samme setning burde forbys. Knyter seg i magen bare av å lese det. Æsjogfysj
            Custodes
            I med og motgang

Kommentar

• Percy Nilegård
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 5146

Mattigoal hadde vel en i tverra og?
              "Alltid blodsprengt"!
              Fong/Macho

Even Nordlien

Kommentar

• Frode D. Homb
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2003
                • 982

Opprinnelig skrevet av rælingen kanaris
                0-0 første runde i 2001 ja.

Off-topic: Bryne og 2001 i samme setning burde forbys. Knyter seg i magen bare av å lese det. Æsjogfysj
                Jeg dro sommeren 2001 til Bryne sammen med Arild og gjengen med buss. Vi hadde tidenes lengste busstur med mange stopp og bading, samt spying av noen i bussen. Bussjåføren måtte overtales til å kjøre siste strekningen da han parkerte bussen og nektet å kjøre mer. Etter hvert kom vi oss til Bryne og satt på en slags pub i en annenetasje i et hus med veranda. Seriekampen gikk helt glimrende. Vi vant 5-0 borte mot dem. Ryktene skal ha det til at vi spilte en cupkamp samme sted et par måneder senere. Jeg husker ikke hvordan den gikk.http://www.altomfotball.no/element.d...eFullUrl=false
                Last edited by Frode D. Homb; 11.04.2015, 00:51.

Kommentar

• Kroktåa
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2015
                  • 2962

La meg berømme Kristinsson, som både forrige kamp (Krogstad) og i dag (Ofkir) viser at han satser på unggutta, og blir belønnet med gode prestasjoner. Sånn skal unge, lovende gutter matches inn i en brutal (veel...) tippeligahverdag!

Skal bli spennende å se om han følger opp disse, og hvordan de svarer på prestasjonene og tilbakemeldingene.

Kommentar

• Pingla
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2006
                    • 379

Synes også det var veldig positivt at han tok det tidlige trekket med å flytte Fofana sentralt, som jeg mener var med på å endre matchbildet i positiv retning. Selv om det ikke holdt inn, mener jeg også det var riktig å få inn friske bein når vi gjorde.

De periodene vi tar tak i og setter fart på kula, synes jeg vi viser gode tendenser - så får vi jobbe med å luke bort de periodene vi gir bort ballen altfor enkelt (/blir feige/passive). Detta blir potetgull! :0)
                    ¯\_(ツ)_/¯

Kommentar

• krogen
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Aug 2009
                      • 228

Dessuten liker jeg hvordan Runar framstår i media. Han skylder ikke på noe, syter ikke, beskriver nøkternt lagets prestasjoner og skryter av innsatsen til gutta.

Kommentar

• Dinho
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2006
                        • 884

Runar jobber med de spillerene han har. Noe han er veldig klar over. Krogen har et godt poeng her. Han har en dårligere stall å jobbe med enn den Magnus hadde i fjor. Ingen Magnar, Ohi, Mjelde, PVM eller Palmi. Alle byttet ut med unggutter.

Han trenger tid. Jeg trodde vi kunne overføre drivet fra i fjor mye enklere enn det vinteren og de første kampene i serien har vist. De har vist at det ikke kommer til å bli tilfellet. Det er for mange forandringer. Vi må belage oss på et år med litt variable prestasjoner og fokusere på de gode som kommer til å komme. For dette laget er mye mye bedre enn det vi har sett i de to første kampene.

Tror det skal gå veldig bra og jeg liker veldig godt hvordan Runar er på og hvordan han håndterer laget og media.

Runar er det ingenting feil med.
                        Last edited by Dinho; 13.04.2015, 12:13.
                        twitter @amundsakis
                        ΘΥΡΑ 13

Kommentar

• Kroktåa
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2015
                          • 2962

Opprinnelig skrevet av Dinho
                          For dette laget er mye mye bedre enn det vi har sett i de to første kampene.
                          Helt enig. Men det krever at gutta lever opp til Kristinssons "garanti", ellers detter de ned på et uhyggelig lavt laveste nivå. Tempo, tempo, tempo, løpe, løpe, løpe, blø, blø, blø! Det oppløftende er at begge våre to debutanter (Krogstad og Ofkir) har levd helt og holdent opp til dette.

Så får laget hjelpe Finnur med bedre pasningsalternativer, og forsvarerne må for fan lærte seg å takle og ikke snu ræva til. OG Erling må få flere stikkpasninger ala Fofana på 1-0, og tvinges inn i håpløse hodedueller hele tida.

Kommentar

• Totti21
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2004
                            • 3501

Runar jobber med de spillerene han har. Noe han er veldig klar over. Krogen har et godt poeng her. Han har en dårligere stall å jobbe med enn den Magnus hadde i fjor. Ingen Magnar, Ohi, Mjelde, PVM eller Palmi. Alle byttet ut med unggutter.

Han trenger tid. Jeg trodde vi kunne overføre drivet fra i fjor mye enklere enn det vinteren og de første kampene i serien har vist. De har vist at det ikke kommer til å bli tilfellet. Det er for mange forandringer. Vi må belage oss på et år med litt variable prestasjoner og fokusere på de gode som kommer til å komme. For dette laget er mye mye bedre enn det vi har sett i de to første kampene.

Tror det skal gå veldig bra og jeg liker veldig godt hvordan Runar er på og hvordan han hånterer laget og media.

Runar er det ingenting feil med.
                            Jeg har nå lest her inne på forumet i vinter at vi har kommet styrket ut av å miste Palmi og PVM, da disse bare leverte i noen få kamper, og var for dårlig i banespillet. Spesielt PVM har flere ment svekket laget med sin trege ballbehandling, og at han kun var nyttig på dødballer (som vi forøvrig scorer lite på).
                            Erik Mjelde har vel aldri vært fast eller spilt veldig mye under Haglund, mens Ohi også har blitt kritisert hver gang han spiller en kamp for oss. Da sitter vi egentlig kun igjen med Magnar Ødegaard som er et reelt tap for oss, mens spillere som Lundemo, Fofana, Friday, Ringstad og SKM har fått et år til på baken og bør være bedre enn i fjor. Runar har også fått hente tre spillere i Arni, Margeirsson og Lum som utvilsomt er hans egne kjøpt med bakgrunn fra Islandsk fotball.

Ellers er jeg enig med deg i at Runar må få tid, men dette var også en av de viktigste årsakene til at jeg ikke ønsket noe trenerbytte, og i det minste ønsket en trener inn som skulle videreføre det vi har bygd opp de siste tre årene. Alle trenere som skal innføre noe nytt og jobbe med en ny spillergruppe trenger tid på å få dette til å fungere, selv om det angrepsspillet Runar har lagt opp til hittil ikke kan sies å være så fryktelig avansert og bør være enklere å få til å fungere så lenge han har gode individualister offensivt som f.eks Fofana.

Overgangen fra Haglund til Runar har vært større enn det vi ble lovt i intervjuene etter at han kom, og verken det defensive eller offensive spillet er til å kjenne igjen fra forrige sesong.

Nå skal det uansett sies at 1-1 borte mot Aalesund er akseptabelt, selv om måten det skjedde på var bittert. Totalt sett er vi jo også minst på høyde med de igjennom hele kampen, og det er det jo ikke alltid vi har vært de siste årene på Color Line.
                            1-1 mot Start var svakt, men avslutningen på kampen var såpass god at man i det minste ser noe positivt i det. I tillegg skal Runar ha for at han også har vært uheldig med skader/suspensasjon de første to kampene, og at det nok har påvirket det defensive spillet, som jo faktisk var ganske så bra i vinter sett bort i fra et par kamper.

Offensivt er vi langt unna foreløpig, men jeg tror at om vi får orden på forsvarsspillet i det minste, så vil Fofana skaffe mange poeng for oss frem til sommeren.

Det er sikkert ingenting feil med Runar, men treneren som skulle ansettes burde vært mye nærmere Magnus Haglund enn det Runar har sett ut til. Ikke fordi Runar er en dårlig trener, da det er alt for tidlig å mene noe om, men fordi LSK hadde tjent mest på å bygge videre på den forrige treårsplanen istedenfor å starte på en ny.

Som person er jeg derimot veldig fornøyd med Runar, selv om han i likhet med forgjengeren er ganske rolig utad og gjør lite ut av seg i media.

Kommentar

• Dinho
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2006
                              • 884

Ja, mange her inne har avskrevet Petter, Palmi og Ødegaard som viktige for laget. Det er ikke riktig. At de ikke var så viktige som det media har fremhevet det som, ja, men selvfølgelig var de viktige. Petter spesielt var en veldig god ballspiller. Traff godt med passningene og holdt godt i ballen. Palmi mye av det samme. De scoret mye og la opp til bra offensivt spill og assister.

Mitt poenge er dog at med Magnar, Palmi, PVM og i tillegg Ohi og Mjelde ut, så mister vi helt balansen i laget. 3 som spilte fast som er ute av laget er nok til å gjøre akkurat det.

Hva skjer med vår førsteelver i dag om vi mister Riise, Johan og Kippe med skader i et halt år? Balansen i laget forfaller og kvaliteten senkes.

Johan som akkurat har kommet tilbake fra skade OG spilt midtstopper har heller ikke bidratt til å bedre balansen i laget i 2015. Den vil komme. Når den balansen er funnet blandt de "11 faste" (15-16 spillerne som spiller mest) så vil det gå mye mye bedre.

Gutta og Runar trenger tid. Så kommer detta til å bli veldig bra. Ser mye bra i alle de nye som ble hentet i år. Vi har hentet mye potensiale. Vi har ikke pengene til å hente ferdig vare, så jeg må be alle sammen om å ha litt mer tålmodighet enn to kamper i tippeligaen.
                              Last edited by Dinho; 13.04.2015, 12:55.
                              twitter @amundsakis
                              ΘΥΡΑ 13

Kommentar

• Seb.R
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 4159

Gutta og Runar trenger tid. Så kommer detta til å bli veldig bra. Ser mye bra i alle de nye som ble hentet i år. Vi har hentet mye potensiale. Vi har ikke pengene til å hente ferdig vare, så jeg må be alle sammen om å ha litt mer tålmodighet enn to kamper i tippeligaen.
                                Helt enig. Det som kan bli avgjørende er at vi får komfortabelt med poeng ut mot sommeren. Det blir krevende å få til struktur og flyt i spillet hvis vi havner i en desperat poengnød - og vi i tillegg skulle få skader på sentrale spillere. De nye spillerne trenger ro og lite press på seg fra omgivelsene rundt.
                                www.sebastianramsland.com
                                www.twitter.com/sebramsland

Kommentar

• Kroktåa
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2015
                                  • 2962

Nå bør Runar benke sine to landsmenn en kamp eller tre. Feilpasninger, feilpasninger, feilpasninger. Innsats, javisst, og Finnur er en god ballvinner og takler bra. Men offensivt holder de knapt 2. divisjonsnivå. La dem øve seg i annen divisjon, før de forhåpentligvis får tatt nivået i Tippeligaen.

Finnur har jeg trua på, om han får luka vekk feilpasningene. Men Arni? Han skjønner jeg ikke noe av. Han er ikke rask, han er elendig med ball, han klarer ikke å finne posisjonen sin og det lille jeg har sett av ham som avslutter forteller meg nada. Det eneste er innsatsen. JW 2.0?

Kommentar

• Percy Nilegård
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 5146

Unge spillere i et nytt land, en ny liga, og et nytt lag. Høyere tempo enn de er vant med. Kommer seg nok etter hvert dette. Godt mulig at litt benk kan være løsningen, men i rettferdighetens navn starta i alle fall den ene på benken i dag.
                                    "Alltid blodsprengt"!
                                    Fong/Macho

Even Nordlien

Kommentar

• Uwes disippel
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 6039

Er ikke ofte vi ser samme mann blir byttet inn og ut i samme kamp.

Kommentar

• _Jonern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 4397

Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                                        Er ikke ofte vi ser samme mann blir byttet inn og ut i samme kamp.
                                        Arni fikk seg vel faktisk 3-4 smeller, og for meg så det ut som han halta av. Har fortsatt trua på han, men foreløpig bør Krogstad være et bedre alternativ. Arni er vel først og fremst en goalgetter. Ser ikke helt hva han har å bidra med på kant.
                                        ..................

Kommentar

• Jannis
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jun 2005
                                          • 266

Litt bekymret over vegringen Runar har for å PRØVE å vinne kamper, ved å ikke bytte inn spillere som kan komme inn og avgjøre matcher.
                                          Hadde ikke skadet å fått inn Fred på topp siste 10 i hvert fall....

Kommentar

Working...