Rúnar Kristinsson

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Grusom B
    Generalissimo Bellisimo
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6248

Opprinnelig skrevet av Børge
    Dere som fortsatt ønsker Runar Kristinsson som trener, hva er begrunnelsen for det? Ønsker seriøst svar, da spørsmålet er seriøst.
    Nei takk, det gidder jeg ikke. Det er ikke et seriøst spørsmål, det er bare mer gneldring, sutring og klaging, bare i et litt annet format. Dere er en skikkelig survegjeng som har låst dere helt i at alt Runar gjør er galt, og hvis det ikke er det vrir og vender dere på det til det er galt likevel. Toppen ble nådd da en av dere, jeg gidder ikke nevne navn, ikke kunne argumentere for hvorfor Runar hadde mistet garderoben og konstruerte en ny definisjon av hva det vil si å miste garderoben. Hipp hurra.

Jeg ser et lag som fikk en skikkelig smell fordi sportsdirektøren vår nedprioriterte å trygge reservekeeper-posisjonen, og som siden har kava som faen for å komme seg opp igjen. Vi hadde vunnet fortjent i dag, hadde det ikke vært for tabba til Origi. Det er faktisk slik det er å være i bånn, at man får marginer mot seg, og det er slik det er å være fugl, at dommertabbekvoten konsekvent fordeles i motstandernes favør. Men for all del, ikke la meg avbryte det vedvarende karakterdrapet av en av våre egne med uenighet og argumenter og sånn.

Jeg er faen meg skamfull over den massesuggesjonen som har funnet sted her inne de siste månedene. Tenke sjæl, anyone?
    Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• DoubleHi5
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2011
      • 4255

Opprinnelig skrevet av Grusom B
      Toppen ble nådd da en av dere, jeg gidder ikke nevne navn, ikke kunne argumentere for hvorfor Runar hadde mistet garderoben og konstruerte en ny definisjon av hva det vil si å miste garderoben. Hipp hurra.
      Jeg synes at du burde holde deg for god til å komme med dette. Prøv å diskuter sak.

Runar og spillerne sa at de ikke fulgte hans plan. Det er et faktum. I dag sier Runar at planen ble fulgt 100%. Det er jo glimrende hvis et par dager med Erik har løst den utfordringen. Da gjenstår det bare at vi sikrer et par trepoengere slik at plassen blir sikret.

God debatt!
      Elska þetta félag

Kommentar

• Børge
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2013
        • 2559

Nei takk, det gidder jeg ikke. Det er ikke et seriøst spørsmål, det er bare mer gneldring, sutring og klaging, bare i et litt annet format. Dere er en skikkelig survegjeng som har låst dere helt i at alt Runar gjør er galt, og hvis det ikke er det vrir og vender dere på det til det er galt likevel. Toppen ble nådd da en av dere, jeg gidder ikke nevne navn, ikke kunne argumentere for hvorfor Runar hadde mistet garderoben og konstruerte en ny definisjon av hva det vil si å miste garderoben. Hipp hurra.

Jeg ser et lag som fikk en skikkelig smell fordi sportsdirektøren vår nedprioriterte å trygge reservekeeper-posisjonen, og som siden har kava som faen for å komme seg opp igjen. Vi hadde vunnet fortjent i dag, hadde det ikke vært for tabba til Origi. Det er faktisk slik det er å være i bånn, at man får marginer mot seg, og det er slik det er å være fugl, at dommertabbekvoten konsekvent fordeles i motstandernes favør. Men for all del, ikke la meg avbryte det vedvarende karakterdrapet av en av våre egne med uenighet og argumenter og sånn.

Jeg er faen meg skamfull over den massesuggesjonen som har funnet sted her inne de siste månedene. Tenke sjæl, anyone?
        Jeg spurte et seriøst spørsmål. I stede leverer du et bidrag til å fortsette gneldring og kranglingen.

Har ikke noe problem med argumentasjon for at han skal sitte - det er derfor jeg stiller spørsmålet.
        Sint og tverr på felt N

Kommentar

• 307
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2007
          • 358

Jeg spurte et seriøst spørsmål. I stede leverer du et bidrag til å fortsette gneldring og kranglingen.

Har ikke noe problem med argumentasjon for at han skal sitte - det er derfor jeg stiller spørsmålet.
          Grunnen er vel at vi som ikke er så opptatt å ta noen så fort vi er i motgang. Hvorfor skal vi argumentere? Ikke er jeg på trening, ikke er jeg i garderoben, ikke kjenner jeg Runar, ikke sitter jeg sånn til at jeg hører han på benken, Ikke er jeg så fotballklok som mange her på forumet. De som kritiserer og vil ha Runar fjernet finner på grunner til at Runar må gå. Sett at Runar la en plan. Gutta fulgte den ikke. Runar sin feil? Lundemo spiller en ræva pasning som snappes av Gytkjær og Origi tabber seg ut. Runar sin feil? Skudd fra 25 meter som Origi slepper inn, Runar sin feil? Og det er mange sånne eksempler. En leder skal ta ansvar, man sparker ikke 11 spillere. Men 11 spiller pluss innbyttere kan være lojal til det trener sier og hva planen er. Hvordan vi du at en leder skal fremstå? Kjefte på spillere/ansatte? Kjefte på Tv?

Kommentar

• forzafugla!
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2008
            • 461

Vi hadde vunnet fortjent i dag, hadde det ikke vært for tabba til Origi.
            Hadde det ikke vært for tabba til Viking på straffen med påfølgende redning av Origi, hadde vi tapt..

Kommentar

• Ketil Cantona
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6813

Amen!

Er vel ikke akkurat Runar sin feil at Jradi forærer Bodø ett mål. Er vel ikke Runar sin feil at Origi forærer Viking med ett mål. Spilte vi så ræva i går borte mot Viking. NEI!

Kommentar

• Børge
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2013
                • 2559

Opprinnelig skrevet av 307
                Grunnen er vel at vi som ikke er så opptatt å ta noen så fort vi er i motgang. Hvorfor skal vi argumentere? Ikke er jeg på trening, ikke er jeg i garderoben, ikke kjenner jeg Runar, ikke sitter jeg sånn til at jeg hører han på benken, Ikke er jeg så fotballklok som mange her på forumet. De som kritiserer og vil ha Runar fjernet finner på grunner til at Runar må gå. Sett at Runar la en plan. Gutta fulgte den ikke. Runar sin feil? Lundemo spiller en ræva pasning som snappes av Gytkjær og Origi tabber seg ut. Runar sin feil? Skudd fra 25 meter som Origi slepper inn, Runar sin feil? Og det er mange sånne eksempler. En leder skal ta ansvar, man sparker ikke 11 spillere. Men 11 spiller pluss innbyttere kan være lojal til det trener sier og hva planen er. Hvordan vi du at en leder skal fremstå? Kjefte på spillere/ansatte? Kjefte på Tv?
                Takk for seriøst svar. Det setter jeg pris på.
                Sint og tverr på felt N

Kommentar

• G-Man
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2011
                  • 3251

Siden vi bare er en survegjeng, så er det godt å se noen komme med et så reflektert innlegg som ditt, totalt blottet for negativitet og personangrep - og attpåtil fullstappet med høykvalitativ analyse og fotballforståelse.

Skulle gjerne argumentert mot deg, men tror ikke jeg gidder. Jeg er altfor opptatt av å bøye meg i hatten.

Kommentar

• Ketil Cantona
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6813

Spørsmål til Børge:

Å sparke Runar hva vil det føre frem? Hvem skulle kunne ta over (håper du ikke svarer Arne) på kort/langsikt? Vil det føre til bedre resultater umiddelbart? Må ikke spillerne gå litt i seg selv snart. Har jo ikke grønske på drakta engang.

Kommentar

• _Jonern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 4397

Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona
                      Spørsmål til Børge:

Å sparke Runar hva vil det føre frem? Hvem skulle kunne ta over (håper du ikke svarer Arne) på kort/langsikt? Vil det føre til bedre resultater umiddelbart? Må ikke spillerne gå litt i seg selv snart. Har jo ikke grønske på drakta engang.
                      Jeg er helt sikker på at en ny trener ut året, f.eks Arne Erlandsen hadde tatt vesentlig flere poeng på de 8 siste kampene enn RK. Når man gjør et trenerbytte så tilfører det laget automatisk ekstra energi. Også er det som regel små grep som gjør den lille forskjellen. De grepene ser ikke Runar ut til å klare å ta. Arne Erlandsen er en taktikker, og er en tydelig leder som stiller harde med fair krav. Dette er jo kanskje de største svakhetene til Runar, noe som bare forsterker argumentet mitt om at Arne garantert ville gjort det bedre enn RK. Han kan også vise til resultater på kort sikt fra tidligere klubber. Når det er sagt, så tror jeg ikke Arne er en langsiktig god løsning. Ut året hadde vært nok. Mikael Stahre er nevnt som en kandidat som en langsiktig løsning, han ser spennende ut. Men nå er det jo ikke vår jobb å finne en erstatter for RK. Hadde jeg jobba på heltid i Lillestrøm Sportsklubb hvor min oppgave var å finne den rette treneren så skulle du fått et bedre svar.
                      ..................

Kommentar

• Børge
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2013
                        • 2559

Spørsmål til Børge:

Hvis han får sparken, noe jeg ikke tror skjer i denne sesongen, håper jeg man tar inn en trener som kan forenkle og gi klare oppgaver til hver enkelt.

Det snakkes mye om at man har en spillestil. Mange har sådd tvil om det. Mange har spurt, men pr d.d. har ikke svaret på hvordan denne spillestilen er. Eneste svaret er "selvsagt har man en spillestil".

Spillernes kommunikasjon utad sår også til tider tvil om det finnes noen plan. Lundemo har f.eks kommet med uttalelser som tyder på at nå har vi endelig en plan, slik jeg har forstått han.

Jeg vil ha en trener som legger opp en enkel plan og få valgmuligheter. Klare linjer for angrep og forsvar. Mitt inntrykk er at nå forsøker man med det. Den store feilen er at man i 2016 skulle spille på individuell frihet og ferdigheter til enkelte spillere. Mister disse spillerne formen, raser grunnlaget for "spillestilen". Å spille på individuelle ferdigheter er ikke noen spillestil i øyne.

Arne Erlandsen hadde vært ypperlig å få inn etter min mening. Klar og tydelig type. Setter krav. God til å jobbe med spillere i motgang. Stiller krav til defensiv disiplin. Enkle angreosmønstre, samtidig som man spiller med trykk. Kjenner klubben.

Hadde han kommet inn som en korttidsløsning, så kunne man parallelt jobbet med å hugge i sten hvordan LSK skal fremstå i fremtiden. Når man har lagt en plan, kunne man jobbet med hvem som skal lede laget - hente trener ut i fra stil og verdiene klubben ønsker. Ikke hente trener ut i fra hvem man finner ledig.

I min bok har Runar Kristinsson levert langt under forventingene. Spillerne ser ikke ut til å kjøpe budskapet hans - følger ikke planen og enkelte gjør som dem selv vil. Manglende standing i spillergruppa ser det ut som. Var bedring i går og bla Lundemo fremsto langt bedre enn de siste kampene. Summen av poengfangst og prestasjoner tilsier dog at han aldri skulle sittet som trener i dag.

Jeg er overbevist om at man hadde tatt grep midt i juli, ville poengfangsten vært langt bedre.
                        Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Bondepunk
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Nov 2015
                          • 140

Amen!

Spilte vi så ræva i går borte mot Viking. NEI!
                          Eh! Ja... Vi spilte faktisk ræva sett i sammenheng med dagens fotball. Men som nevnt i kamp tråden, dette var krig, og det er ikke pent. Eneste som sto nogenlunde til godkjent i går var innsatsen. Og det er noe vi har kauket etter i 15+ kamper tideligere i sesongen.
                          Hadde det ikke vært for de siste mnd. resultat messige smeller, som har ført til at gutta har fått ørevoks langt opp på skuldra, hadde vi rundspilt dette møkkalaget Viking. Der er værtfall en av årsakene til at vi også spiller piss dårlig fotball. Men nå er det back to basic, og kun poeng er godt nok. Vi er der nå, hvor Mjøndalen var når de rykket opp. Hvor vi må satse på at 101,5% arbeids innsats skal skaffe oss poengene. Og om gutta skjønner at det er dette som må ligge til grunn, syns jeg vi har tatt 7mils steg. Om dette har noe med Erik Fransisco Soler å gjøre, fortjener han honnør

Konstant negativitet er også noe som sitter mellom øra, så tror vi trenger og få inn en Soler på sidene her, for om ikke annet justere oss litt i vinklingen vi har mot hverandre. Vi er faktisk på samme lag her. Vet jeg selv kan være med i hylekoret her inne til tider, men det er som oftest midt under kamp, og da er jeg ikke beregnelig for 5 flate øre. Ønsker så mye for denne klubben, og etter at jeg har pustet ut etter en kamp(ca 24-timers avklimariserng tilbake til normalen) vet jeg også at det finnes en realitet i bunn. Økonomi heter realiteten.

Slenger med en forza Bøffla/fugla, og heia Runar for og holde meg litt On topic!

Kommentar

• Børge
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2013
                            • 2559

Er vel ikke akkurat Runar sin feil at Jradi forærer Bodø ett mål. Er vel ikke Runar sin feil at Origi forærer Viking med ett mål. Spilte vi så ræva i går borte mot Viking. NEI!
                            Du kan selvsagt bryte ned hvert eneste tap på denne måten og unnskylde sittende trener med de hendelsene. Drar man summen av alt, og over så lang tid som elendigheten nå har vært, så er det ikke tilfeldigheter. Det er udyktighet over tid. Treneren har ansvaret for laget samlede prestasjoner. Spillerne på sitt individuelle nivå. Treneren må dog stå til ansvar for den kollektive svikten som nå har vart i tre måneder - han har ansvaret for å skjerpe spillerne. Runar Kristinsson har ansvaret for summen av feil.
                            Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Ketil Cantona
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6813

Hvis han får sparken, noe jeg ikke tror skjer i denne sesongen, håper jeg man tar inn en trener som kan forenkle og gi klare oppgaver til hver enkelt.

Det snakkes mye om at man har en spillestil. Mange har sådd tvil om det. Mange har spurt, men pr d.d. har ikke svaret på hvordan denne spillestilen er. Eneste svaret er "selvsagt har man en spillestil".

Spillernes kommunikasjon utad sår også til tider tvil om det finnes noen plan. Lundemo har f.eks kommet med uttalelser som tyder på at nå har vi endelig en plan, slik jeg har forstått han.

Jeg vil ha en trener som legger opp en enkel plan og få valgmuligheter. Klare linjer for angrep og forsvar. Mitt inntrykk er at nå forsøker man med det. Den store feilen er at man i 2016 skulle spille på individuell frihet og ferdigheter til enkelte spillere. Mister disse spillerne formen, raser grunnlaget for "spillestilen". Å spille på individuelle ferdigheter er ikke noen spillestil i øyne.

Arne Erlandsen hadde vært ypperlig å få inn etter min mening. Klar og tydelig type. Setter krav. God til å jobbe med spillere i motgang. Stiller krav til defensiv disiplin. Enkle angreosmønstre, samtidig som man spiller med trykk. Kjenner klubben.

Hadde han kommet inn som en korttidsløsning, så kunne man parallelt jobbet med å hugge i sten hvordan LSK skal fremstå i fremtiden. Når man har lagt en plan, kunne man jobbet med hvem som skal lede laget - hente trener ut i fra stil og verdiene klubben ønsker. Ikke hente trener ut i fra hvem man finner ledig.

I min bok har Runar Kristinsson levert langt under forventingene. Spillerne ser ikke ut til å kjøpe budskapet hans - følger ikke planen og enkelte gjør som dem selv vil. Manglende standing i spillergruppa ser det ut som. Var bedring i går og bla Lundemo fremsto langt bedre enn de siste kampene. Summen av poengfangst og prestasjoner tilsier dog at han aldri skulle sittet som trener i dag.

Jeg er overbevist om at man hadde tatt grep midt i juli, ville poengfangsten vært langt bedre.
                              At LSK ikke har levert denne sesongen er det ingen som sår tvil om. Mye sitter også mellom øra på spillerne. Hadde ikke enkelte spillere "rotet" det til mot Bodø og i går kunne vi fort (ja vi kunne) hatt 4 poeng til. Som Alex Ferguson sa i sin tid: Det meste som skjer under en kamp, handler om hva som foregår oppe i spillernes hodet. De må ta avgjørende valg hele veien.

Ta deg en tur på feltet, så ser du hva det jobbes med. Ikke gjem deg bak tastaturet. Ta deg en tur en dag, prat med Runar og co, så kan du komme tilbake å rapportere hva du opplevde.

Stort sett så gir et trenerbytte ett boost. Skal man gjøre det hver gang det går trått. Hadde det vært opp til deg så hadde vi byttet allerede i Mai. Hadde ny trener sliti nå også hadde du ønsket bytte igjen. Klubben har dessverre ikke råd til korttenkte løsninger. At Runar må pakke baggen er nok de fleste kanskje enige i, men da må det finnes en plan bak et bytte.

Når Origi uttaler seg som han gjorde i går så sier det mer om hva som ligger bak.... Vi solgte Friday, Kippe vært mer på legevakten enn på matta. Origi vært skadet og ute av form. Vi denger Odd!

Forresten så kastet du ut et helvetes mørkt lys over Bjarmann/RK når Martin kom inn (på twitter). Må si han har gjort det overraskende godt etter ankomst!

Kommentar

• G-Man
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2011
                                • 3251

Hadde det vært opp til deg så hadde vi byttet allerede i Mai. Hadde ny trener sliti nå også hadde du ønsket bytte igjen.
                                Må forsvare Børge her. Han er ikke en av de som har ropt på trenerbytte i tide og utide. Og hadde vi byttet trener allerede i mai, så hadde vi kanskje hatt negler igjen på fingrene nå, hvem vet.

Kommentar

• G-Man
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2011
                                  • 3251

Forresten så kastet du ut et helvetes mørkt lys over Bjarmann/RK når Martin kom inn (på twitter). Må si han har gjort det overraskende godt etter ankomst!
                                  Det er selv vi i sutregjengen enige i. Selv blind høne finner korn i blant!

Kommentar

• DoubleHi5
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2011
                                    • 4255

Ta deg en tur på feltet, så ser du hva det jobbes med. Ikke gjem deg bak tastaturet. Ta deg en tur en dag, prat med Runar og co, så kan du komme tilbake å rapportere hva du opplevde.
                                    Vær så snill og slutt med denne hersketeknikken!

Hvis det ikke skal være tillatt å ha en mening uten at man går på feltet og konfronterer treneren eller går på årsmøtet og stiller mistillitsforslag mot styret, er vi på ville veier.
                                    Elska þetta félag

Kommentar

• MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3490

Resultatene blir ikke bedre av å sparke treneren, viser ny studie. Fotballag som beholder sjefen etter en tung periode gjør det like bra, og faktisk bedre på sikt.
                                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Frode D. Homb
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2003
                                        • 982

Sistnevnte forskning er noe vi har visst lenge. Det er ytterst kortsiktig å sparke treneren. LSKs problemer begynte med en spiller som måtte spille, men som ikke jobbet for laget og en spiller som satte seg over laget.

Runar bør likevel ta ansvar for noe av det som skjedde. Nå må vi glemme dette her og stå bak laget i høst.

Kommentar

• Ketil Cantona
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 6813

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                          Vær så snill og slutt med denne hersketeknikken!

Hvis det ikke skal være tillatt å ha en mening uten at man går på feltet og konfronterer treneren eller går på årsmøtet og stiller mistillitsforslag mot styret, er vi på ville veier.
                                          Hersketeknikk? Meninger er lov. Men man blir passe lei av følgende:

Ta hatten din Runar, Spark Runar, Pakk baggen Runar, Stikk Runar, Farvel Runar.

Intet annet går igjen og igjen og igjen.

I tillegg maser mange om at Runar og Lsk ikke har noe offensivt mønster, hva trenes det på osv.
                                          Da svarer jeg enkelt - ta turen på feltet å observer da... Er da ikke så j%&lig vanskelig.

Kommentar

Working...