Rúnar Kristinsson

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LS89
    Kamptrådkongen
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2013
    • 3410

Tanken har ikke slått deg at alle faktisk ikke har mulighet til å dra på treningsfeltet for å observere grunnet geografiske og kanskje jobbmessige grunner?

Kommentar

• Ketil Cantona
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6813

Selv bor jeg på Mallorca. Likevel stikker jeg innom hver gang jeg er "hjemom".
      Uansett, alle trenger ikke reise, de som kun argumenterer mot at fugla ikke har noen spillestil bør stikke innom.

Kommentar

• Frode D. Homb
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2003
        • 982

Opprinnelig skrevet av LS89
        Tanken har ikke slått deg at alle faktisk ikke har mulighet til å dra på treningsfeltet for å observere grunnet geografiske og kanskje jobbmessige grunner?
        Når man uttaler noe, så er det en fordel at man har peiling. Mange av dere slaktet Gary Martin før han hadde spilt, og nå er det Malec som er hoggestabben.

Kommentar

• LS89
          Kamptrådkongen
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2013
          • 3410

Nå var innleggene og diskusjonen her myntet direkte mot Runar og ikke Martin og Malec. Du er jo selv en som har vært svært kritisk / slaktet laget den siste tiden.

Kommentar

• HolterKanaris
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2006
            • 1603

Etter forrige ukes avgjørelse om å la Runar fortsette, har jeg hvertfall bestemt meg for å stå 100% bak treneren, laget og klubben. Jeg synes det er hårreisende at styret nå skal ha ukentlige møter for å gjøre vurderinger basert på 1 kamp av gangen. Det er utrolig provoserende for å være helt ærlig. I Nord Korea er det kanskje greit, men i Norge skal ingen behøve å arbeide under sånne forhold.

Jeg er meget enig med Svesengen om at Runar har stått støtt som et fjell gjennom hele prosessen, selv om man naturlig nok ser at det preger han.

Totalt sett er jeg mer flau over klubbens behandling av Runar, enn jeg er overbevist om at han MÅ ut.

Vi skal faen meg gi full støtte til ALLE som jobber rundt og med laget, resten av sesongen. Så får man gjøre opp status når vi sitter med fasit i november...
            ***Større baller enn vett***

Kommentar

• 10theri
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2010
              • 438

Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona
              Uansett, alle trenger ikke reise, de som kun argumenterer mot at fugla ikke har noen spillestil bør stikke innom.
              Flott argument, bortsett fra at du vel da neppe har en jobb og gå på når du er hjemme på "besøk". For en som jobber 8-16 (f.eks.) mer enn kilometeren fra treningsfeltet så er det vanskelig å finne tiden til å dra på trening.

Personlig begynner jeg å bli smålei argumentet om å "dra på trening", "snakk med Runar" osv.
              Hvorfor skal jeg det? Endrer det på noen måte hva laget presterer i kamp?
              Jeg ser hver eneste kamp og danner meg et helt fint bilde over hvordan LSK spiller, både positivt og negativt. Hva de gjør på trening blir for meg irrelevant, all den tid de tydeligvis ikke får det til i kamp.
              Heia Lillestrøm......

Kommentar

• Gjedda
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Apr 2015
                • 147

Når vi ser en av våre egne som holder på å falle skal vi skyndte oss bort og hjelpe til med å holde han oppe. Vi skal slå ring rundt ham og verne ham. Vi er forent i håp og tro på denne klubben, og bør vise samhold selv i en tid hvor sinne, frustrasjon og avmakt rår. Det er det som kjennetegner en stor klubb. Klubben må alltid beskytte sine enkeltmennesker for alt det er verdt. Vise anstendig væremåte og også til og med strekke seg langt i å vise raushet overfor alle enkeltmennesker i klubben som er kommet i konflikt med klubbens interesser.

Det er den sterkes parts ansvar å løse konflikten slik at også den svake parts interesser hensyntas. For tar ikke den sterke part hensyn til den svake part når konflikt skal løses, blir det som å ha en skrinn sjel i en sterk kropp, og alt som vinnes vil være uten smak av ære. Og en klubb uten ære vil være en liten klubb uansett hvor mange triumfer den får på sin ferd. På akkurat det område, er britiske klubber fortsatt verdens beste. Det er jo veldig vanskelig å ikke bli rørt, selv langt inn i den mest dypfryste delen av sjela, når man hører The Kop samstemt drar i gang «You will never walk alone». Herlig selv for en som ikke er noen Liverpool supporter. Vi bør derfor alltid ha det i tankene når Runar som en av våre egne er i ferd med å falle. Vi må støtte ham så langt det går, og dersom det ikke lenger går, så skal han få en anstendig behandling av klubben som er klubben verdig.

Vi har gått oss bort i skogen i skyggenes dal, og skal Runar være den lettbente vandrer som viser vei ut i lyset så trenger han absolutt ikke å få noen ekstra bekymringer fra fansen på på sine aksler. Jeg låner noen trøstende ord fra en av broderfolkets store skalder: Det finns mitt i skogen en oväntad glänta som bare kan hittas av den som gått vilse.
                Last edited by Gjedda; 29.08.2016, 14:44.

Kommentar

• Ketil Cantona
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6813

Opprinnelig skrevet av 10theri

Personlig begynner jeg å bli smålei argumentet om å "dra på trening", "snakk med Runar" osv.
                  Hvorfor skal jeg det? Endrer det på noen måte hva laget presterer i kamp?
                  Endrer ikke en dritt om hvordan gutta presterer. Det endrer kanskje ditt syn på hvordan stemningen er, hvordan gutta ser på Runar, hvordan de trener på taktikk inn mot kamp.

Du begynner å bli lei, på lik linje vi blir lei stadige utsagn om at RK må gå.
                  Jeg mener heller styreleder event. Torgeir må gå... Messer intet om det likevel.

Som flere påpeker så er det på tide med en jævla stor oppslutning mot Odd. Støtt gutta. Støtt trenerbenken.
                  Alt som kan være positivt har en fin innnvirkning.

Hvis det er irrelevant for deg hva som skjer på trening - så vet jeg ikke hva. Det er nettopp det som danner grunnlaget for hva som skjer i kamp!

Kommentar

• Frode D. Homb
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2003
                    • 982

Opprinnelig skrevet av LS89
                    Nå var innleggene og diskusjonen her myntet direkte mot Runar og ikke Martin og Malec. Du er jo selv en som har vært svært kritisk / slaktet laget den siste tiden.
                    Samhandling og selvtillit har vært dårlig, og det har jeg kritisert. Men du sauser sammen dette med at dere har vært kronisk kritiske til Gary og Malec. Dere kan jo be om unnskyldning for Gary, han er jo helt konge. Men unnskyldningen sitter vel langt inne? Runar har vært for dårlig, det er de fleste enige om. Men alt blir ikke automatisk dårlig med en klubb fordi treneren ikke har klart å lære bort samhandling og sørge for god lagmoral.

Kommentar

• Børge
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2013
                      • 2559

Du skal få fyldigere svar senere, men her skal du få kort svar på dette med spillestil og oppfatning av det fra trening. Du har selv referert om det fra trening. Da kom det fram at man bla trener på at kanten trekker inn og back ned til dødlinja for innlegg. Det er ikke spillestil - det er momenter i spillet man på G12 trener på.

Kan du ikke komme opp med noe bedre?

Btw - jobber 08.00 til 15.30 omtrentlig daglig. Suverent at noen da skal kneble ens meninger om hvordan laget fremstår i kamp. Poeng tas i kamp. Og de poengene har det blitt få av i år. Snittet ligger på rett over 1,0 pr kamp, men argumenter om dårlig poengfangst teller vel ikke om man ikke har vært på trening?
                      Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Frode D. Homb
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2003
                        • 982

Opprinnelig skrevet av Børge
                        Du skal få fyldigere svar senere, men her skal du få kort svar på dette med spillestil og oppfatning av det fra trening. Du har selv referert om det fra trening. Da kom det fram at man bla trener på at kanten trekker inn og back ned til dødlinja for innlegg. Det er ikke spillestil - det er momenter i spillet man på G12 trener på.

Kan du ikke komme opp med noe bedre?

Btw - jobber 08.00 til 15.30 omtrentlig daglig. Suverent at noen da skal kneble ens meninger om hvordan laget fremstår i kamp. Poeng tas i kamp. Og de poengene har det blitt få av i år. Snittet ligger på rett over 1,0 pr kamp, men argumenter om dårlig poengfangst teller vel ikke om man ikke har vært på trening?
                        Når man uttaler seg om Runar, bør man ha sett hva han lærer bort på trening. Når man utelukkende kritiserer resultater, er det riktig å vise til dem. Saken er vel at veldig mange mener veldig mye om Runar. Selv hans resonneringsevne er trukket i tvil. De fleste skjønner at dere bare er skuffet og da blir alt med Runar feil. Alt han henter av spillere, er dårlige og alt ved LSK som klubb er dårlig. Dere sauser alt sammen.

Kommentar

• Børge
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2013
                          • 2559

Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                          Når man uttaler seg om Runar, bør man ha sett hva han lærer bort på trening. Når man utelukkende kritiserer resultater, er det riktig å vise til dem. Saken er vel at veldig mange mener veldig mye om Runar. Selv hans resonneringsevne er trukket i tvil. De fleste skjønner at dere bare er skuffet og da blir alt med Runar feil. Alt han henter av spillere, er dårlige og alt ved LSK som klubb er dårlig. Dere sauser alt sammen.
                          Man behøver selvsagt ikke å se treninger for å trekke Runar Kristinsson sin jobb i LSK i tvil. En viktig del av det å være leder er å selge inn budskapet sitt. Få de du leder til å gjøre som man ønsker og skape resultat av det.

Det mange har åpenbart tungt for å forstå, er at kritikken ikke er utelukkende på bakgrunn å sommerens resultater
                          Handler om hvorfor man har havnet det. Den kritikken går på manglende identitet på banen. En fotball basert på individuelle ferdigheter. En fotball ikke baserte på spillestil og spillemønster, men en fotball som i alt for stor grad baserte seg på om Fred Friday, Bassel Jradi, Moa Ofkir eller noen andre hadde dagen og kunne skape noe nær sagt alene.

Resoneringsevnen går nok på uttalelsene i media.

Fortell meg gjerne hvilke spillere han har hentet som han har truffet på. Lånet av Jradi er bra. Gary Martin kan bli bra om han fortsetter. Skogseid er ok. Kom gjerne med din selvstendige vurdering.
                          Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Frode D. Homb
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2003
                            • 982

Malec kan selvsagt fortsatt slå til, å hevde noe annet som LSK-supporter så tidlig, er useriøst. Gary er bra så langt. Skogseid har noen assist og bra med rutine. Runar har måttet hente spillere på lån og gratis pga økonomi. Malo har vel også greit med assist. Du må huske på rammene Runar har hatt. Først etter Friday-salget fikk vi penger. Runar måtte også la Fred få spille selv om han moralsk og fysisk ikke var bra for laget. Dette fordi vi måtte få inn penger for ham før sesongen var over.

Malo har vel levert greit, han også.
                            Last edited by Frode D. Homb; 29.08.2016, 16:05.

Kommentar

• Ketil Cantona
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6813

Opprinnelig skrevet av Børge
                              Man behøver selvsagt ikke å se treninger for å trekke Runar Kristinsson sin jobb i LSK i tvil. En viktig del av det å være leder er å selge inn budskapet sitt. Få de du leder til å gjøre som man ønsker og skape resultat av det.

Det mange har åpenbart tungt for å forstå, er at kritikken ikke er utelukkende på bakgrunn å sommerens resultater
                              Handler om hvorfor man har havnet det. Den kritikken går på manglende identitet på banen. En fotball basert på individuelle ferdigheter. En fotball ikke baserte på spillestil og spillemønster, men en fotball som i alt for stor grad baserte seg på om Fred Friday, Bassel Jradi, Moa Ofkir eller noen andre hadde dagen og kunne skape noe nær sagt alene.

Resoneringsevnen går nok på uttalelsene i media.

Fortell meg gjerne hvilke spillere han har hentet som han har truffet på. Lånet av Jradi er bra. Gary Martin kan bli bra om han fortsetter. Skogseid er ok. Kom gjerne med din selvstendige vurdering.
                              LSK er 3. mestskårede laget (kun slått av RBK, Molde og Haugesund). Derimot har v sluppet inn 3 mest også.
                              Er vel ikke det offensive som er problemet Børge. Lekker som en sil hjemover - likevel klager folk på det defensive.

Kommentar

• forzafugla!
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2008
                                • 461

hvordan gutta ser på Runar, hvordan de trener på taktikk inn mot kamp.
                                Så dårlig som spillerne har prestert i år er det ingen som helst grunn til å bry seg minste om hva de mener. At enkelte liker å ikke bli stilt krav til, mens de fremdeles kan cashe inn en grei slump penger hver mnd skjønner jeg godt.

Kommentar

• DoubleHi5
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2011
                                  • 4255

Hvis det er irrelevant for deg hva som skjer på trening - så vet jeg ikke hva. Det er nettopp det som danner grunnlaget for hva som skjer i kamp!
                                  Jeg mener ikke at det er irrelevant hva som skjer på trening. Tvert imot! Jeg stilte selv et spørsmål for noen dager siden om noen hadde noen oppfatninger om hvorfor det man gjør på trening ikke resulterer i bedre spill og resultater. Det medførte i det som i alle fall undertegnede oppfattet som gode og saklige meningsutvekslinger. Blant flere andre bidro gilbert til den debatten.

Som omtalt av både meg og andre har det vært åpenbart at spillerne ikke har fulgt Runars plan. Det har tydeligvis også vært uenighet, i alle fall stor usikkerhet, om det tidligere eksisterte en plan. I alle fall var den ikke oppfattet og adoptert av (alle) spillerne. Det skal være usagt hva som er grunnen til det. Jeg konstaterer i alle fall at Runar selv uttalte etter Vikingkampen at i går fulgte spillerne planen 100%.

Hvis man derimot stiller krav om at alle som vil uttale seg må ha sett treninger, bidrar det kun til å kneble den frie meningsutvekslingen. Uavhengig om man kaller det det ene eller det andre!
                                  Elska þetta félag

Kommentar

• Trooond
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2015
                                    • 1039

Hvor mange ganger man har vært på treningsfeltet burde vel ikke ha veldig mye betydning når alle kan se at man ikke får det til i Kamp.
                                    Jeg har og sett mange andre lags treninger, så hvorfor skal jeg høre på hva de som ikke har gjort det sier egentlig ???(IRONI)
                                    Det blir bare for dumt.
                                    Hvem skal sette kriteriene for hvem som har rett til å uttale seg ?

Dersom man ikke har god peiling på treningsopplegg, ( Gilbert m.fl. Mener jeg har god peiling) Så kan man se en trening i 3 divisjon og mene det er en god trening og egentlig ikke klare å se forskjell. Hvertfall om det er en trening med fotball over en halv bane med 2 lag med fullt trøkk.
                                    Nå syntes jeg og det virker til at Runar har endel bra treninger, men ingen her ser hver trening. Enkelte spillere savner elementer i treningen, så er det da ikke godt nok, eller er det en sytende spiller ?
                                    Resultater i kamp sier vel egentlig litt om dette. For min del har Runar vist så mye svake sider at jeg har mistet trua for lenge, lenge siden. Han har tatt seg opp 10% siste tiden, og begynner nå å vise bittelitt at han lærer, men for sportsklubben sin del, mener jeg det er for sent for han å klare å snu det. Han skulle ikke kjempe om å unngå nedrykk, han skulle ta klubben opp fra en 8de plass.

Det kommer nye ting vær uke. Taktikken utover i kampen mot Viking var ikke betryggende. Runar var fornøyd med Malec i 2dre omgang. Han var ovverasket over at han holdt 90 minutter, når han burde vært ute etter 45. Til og med RB som forsvarer Runar så godt de kan og nesten formaner styreledere om hvordan de skal stemme påpeker dette !

Ikke kjas om budsjetter som er mindre vær så snill. Det er bare ett argument for å sparke treneren. Haugesund og Sarp08 er eksempler på klubber som har og har hatt vesentlig mindre ressurser !

Kommentar

• Grusom B
                                      Generalissimo Bellisimo
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6248

Opprinnelig skrevet av G-Man
                                      Siden vi bare er en survegjeng, så er det godt å se noen komme med et så reflektert innlegg som ditt, totalt blottet for negativitet og personangrep - og attpåtil fullstappet med høykvalitativ analyse og fotballforståelse.

Skulle gjerne argumentert mot deg, men tror ikke jeg gidder. Jeg er altfor opptatt av å bøye meg i hatten.
                                      Man høster det man sår. Man sier også at like barn leker best, så i håp om å nå gjennom med et budskap som burde være åpenlyst for de fleste, forsøkte jeg å vræle og hyle mens jeg kylte alle lekene mine ut av badekaret.
                                      Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• holmiz
                                        The kjøkken-kanariz
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2006
                                        • 6064

Et sikkert høsttegn de siste årene er at Sportsklubbens resultater har medført mye krangling internt (her på forumet) mellom egne supportere. Og det er bare trist.

I mitt hode er bare det i seg selv et tegn på at noe er alvorlig galt med Sportsklubbens styre og stell, det er tross alt de som står ved roret ved dette synkende skipet og som bestemmer hvem som er kapteinen. Når kapteinen på skuta Runar viser at heller ikke han over lengre tid evner å snu en negativ trend som har (min mening) vedvart siden Uwe ble skyfla på dør, så er det på sin plass at en del av den rettmessig kritikk også skal rettes til kapteinen nå som rottene forlater det synkende skipet, selv om rederiet er de som sitter med totalansvaret.

For oss vanlig, dødelige supportere er dette tungt - dette er i mitt hodet Titanic på full vei ned. Hvem faen snakker om at kun de som bygde Titanic eller formannen som spilte i orkesteret har talerett i ettertid av katastrofen? Bare tittelen "skipet som ikke kunne synke" var en fallitterklæring i seg selv lenge før det sank, akkurat som #gi_alt_garantien eller hva det nå er.

Og for å dra den maritime sammenlikningen enda lengre, så har MJK (altså marinejegerne) et eget matrosråd både før og etter operasjoner, der alle får komme med sin mening og alle blir hørt enten de er menig Snøsokk eller ûbermajor Vindvott. Ingen skal komme å si at ikke det har fungert jævlig mye bedre der enn i LSK (eller på forumet, å være supporter er da ingen intern konkurranse ala å løpe i hvert sitt hamsterhjul og påstå at den ene er bedre eller dårligere enn den andre?).

Nok off topic, nå skal jeg la min gode venn GrusomB avslutte badingen med å påpeke at det neppe blir hans jobb å rydde opp alle badelekene på vei ned i Obos.
                                        Last edited by holmiz; 29.08.2016, 19:41.
                                        Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                        Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• Trooond
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2015
                                          • 1039

Finner det litt underlig at Rb som lokalavisa nesten desperat prøver å ha fengende overskrifter i forsvar av Runar for å om mulig prøve å påvirke styremedlemmer.

At det utover i den ene artikkelen kommer kritikk av kampdisposisjoner, ser det nesten ut til at de prøver å skjule

Kommentar

Working...