Rúnar Kristinsson

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • _Jonern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 4397

Har mista det meste av respekt for Romerikes Blad. Mangelen på forståelse og vurderingsevne er skremmende og omtrent på samme nivå som styreleder Owe Halvorsen. Her klarer man altså ikke å se lenger tilbake enn kampen i går, og vurderer treneren basert på resultater i enkeltkamper, som i går borte mot Viking. Isolert sett er jo 2-2 mot Viking helt ok, men det er ikke i nærheten av å endre mitt syn på Runar Kristinsson sin jobb som hovedtrener. Det var akkurat det samme som før. Tilfeldigheter hele veien og et evig kaos av en fotballkamp (fra begge lag).

Og dette med at spillerne slår ring om treneren stadig vekk forstår jeg ingenting av, og jeg begynner å ta det mindre og mindre seriøst. På snart to år har ikke Runar utrettet noen verdens ting, eller dratt klubben i riktig retning på noen måte. 1 seier på 12 kamper sier sitt. Kan noen svare meg på hvem som sist hadde dårligere resultater å vise til som hovedtrener for LSK? Even Pellerud? Og når poengfangsten på ingen måte lyver i forhold til spillet som har blitt vist så kan man lure på hva spillerne mener med at dette er noe å samle på. Som jeg skrev i en annen tråd; Jeg forventer da at samtlige spillere også blir med ned i Obos, siden de har så stor tro på dette prosjektet.

Det jeg kan være enig i er at det er litt urettferdig at RK omtrent har fått all skyld alene. Mange var kanskje ikke så klar over det, men det kom ganske klinkende klart frem under tirsdagens styremøte at Runar Kristinsson på langt nær er det eneste problemet i den klubben her. Men til syvende og sist er det han som står ansvarlig for resultatene. Og det er hans ansvar å skape et fotballag som spiller godt nok til å samle nødvendig med poeng. Og der har det svikta kraftig på alle måter. Denne fyren har ingenting som trener i LSK å gjøre, og det provoserer meg at klubben i mitt hjerte lar dette skure og gå.

Når det her er sagt, så kommer jeg selvsagt tilbake til kampen mot Odd, og lar all misnøye ligge i dèt jeg setter foten innenfor portene på Åråsen, og skal bidra til å støtte laget i kampen om sårt tiltrengte poeng.
    ..................

Kommentar

• Totti21
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3501

Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
      Når man uttaler seg om Runar, bør man ha sett hva han lærer bort på trening.
      Det er jo ikke så veldig interessant egentlig. Det er jo sluttproduktet han måles på, og med andre ord er det vi presterer i kamp langt mer relevant ift å se hva han utretter på trening enn treningene i seg selv.
      Det er jo også det man presterer resultatmessig og det preget man setter på laget sitt man oftest ansetter trenere etter (eller i det minste som gjør at man fatter interesse for de), og det er det samme som gir de sparken. Hvorfor skal da vi som supportere måle treneren basert på hvordan han gjennomfører treningene sine når ingen andre, inkludert klubbene som ansetter trenere gjør dette?

For min del kunne Runar drevet med yoga på hver eneste fotballtrening, og kun kjørt taktikken teoretisk om laget hadde hengt sammen i kamp.
      Problemet til Runar er bare at laget sjelden har fungert kollektivt i kamp, og at det for det blotte øyet er vanskelig å se en rød tråd i det vi holder på med. Ja, jeg tror på at han etter beste evne forsøker å formidle et budskap, og at han har en plan, men den har alt for ofte vært avhengig av at vi spiller for spiller er bedre enn motstanderen, da det gir ekstremt åpne fotballkamper, som vi også så i går. "Hawaii-fotball" har vel aldri passet bedre.

Man kan naturligvis velge å fortsette med dette prosjektet, men for min del, som har varslet denne nedturen i lang tid allerede nettopp basert på den utviklingen laget har hatt, så mener jeg det aldri vil bli bra nok under Runar. Til det er skaden for stor allerede.

Hadde man derimot sett en jevn stigning over halvannet år istedenfor en negativ utvikling, så hadde det vært enklere å tro på prosjektet hans, men når alle pilene har pekt jevnt nedover i lang tid, så trenger man en forandring som er større enn at man henter inn en mental trener. Sikkert en større endring enn å bytte hovedtrener også, så derfor er jeg som du sikkert vet opptatt av at man må gjøre en intern jobb før neste trener på en lengre kontrakt ansettes.

På kort sikt handler det uansett om å redde plassen i Tippeligaen, og i motsetning til enkelte her inne mener jeg sjansen for det hadde økt med en annen trener enn Runar.

Kommentar

• Frode D. Homb
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2003
        • 982

All den tid hans kompetanse vurderes av noen få her inne, så bør man se på hva han faktisk kan. Kanskje spillerne selv har mye av skylden i dette her?

Kommentar

• Kanariz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2005
          • 2507

Fakta er at Lillestrøm per dags dato er et bunnlag, Trenerens skyld eller ikke. jeg tror LSK hadde hatt godt av en trener som ikke er ansatt på bakgrunn av bekjentskap. Spillerne står så klart bak sin nåværende trener, det er helt naturlig. Jeg mener allikevel at tiden er inne for å finne en ny en, som kan komme inn med friskt blod og ny giv. Er redd for at vinnerkulturen i klubben er litt borte nå, spillerne evner ikke å tro på seier, noe som kan vise seg å resultere i OBOS.

Kommentar

• G-Man
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2011
            • 3251

Opprinnelig skrevet av Kanariz
            Er redd for at vinnerkulturen i klubben er litt borte nå, spillerne evner ikke å tro på seier, noe som kan vise seg å resultere i OBOS.
            Vinnerkulturen er historie, men det legger jo heller ikke klubbens ledelse skjul på. Runar sier "vi skal være med", Bjarmann at "vinnerkulturen er erstattet med overlevelseskultur" og Owe Halvorsen sier at "det eneste målet er å overleve".

Slikt sett leverer klubben (i beste fall) akkurat det den lover. Spørsmålet er om det er godt nok. Jeg mener nei, men respekterer (tro det eller ei) at andre kan se annerledes på det.

Kommentar

• knut
              Make knut Great Again
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2006
              • 9537

Skjønner ikke oppsnakkinga av Runar i det siste.

"Han står støtt i stormen" osv. Hva faen har det å si når du har en seier på dusinet?

En god kamp mot Godset, en god omgang mot RBK, komme tilbake to ganger mot Viking? Kjøss meg.

Tap mot Strømmen i køppen i fjor, tap mot faens Sandefaen i år, 13. plass på tabellen, vaksinert mot å vinne, 700 folk på tribunen...

Og spillera skal du få gratis av meg. Ja du ja. Driver jo og svikter trener'n sin for alt det er verdt der dem sier dem står bak fyren, men samtidig spiller som dem hører hjemme på dynga.

Detta er en jævla clusterfuck.

Slå Odd da for faen!

Kommentar

• Gjest

Nå har RK fått styrket stallen vesentlig, med 4 nye spillere. Så alt ligger til rette for bedre resultater enn det ble mens Friday var mentalt fraværende, og Origi i sykesenga! Ligger enorme muligheter foran oss, så hvorfor ikke titte opp istedenfor å holde blikket fast festet på avgrunnen?
                Er ikke få som mente at Solskjær hadde mistet det, og burde få sparken for noen runder siden heller! Men noen runder etterpå så er stemningen en helt annen. Og sjekker man resultatene til Odd i det siste så kan varsellampene begynne å blinke for Fagermo.
                RK får i alle fall ikke sparken de neste to ukene, så å bruke masse energi på å ville få han sparket nå er energi som kan brukes på annet. Som for eksempel på kveldens resultat til 2. laget.. overskudd.

Kommentar

• Trooond
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2015
                  • 1039

Opprinnelig skrevet av biggie
                  Nå har RK fått styrket stallen vesentlig, med 4 nye spillere. Så alt ligger til
                  Er ikke få som mente at Solskjær hadde mistet det, og burde få sparken for nå bruke masse energi Som for eksempel på kveldens resultat til 2. laget.. overskudd.
                  Men dette viser vel det nivået som er i 3div.
                  Still med over halvparten fra A-stallen, selv om de ikke spiller fra start, og nivåforskjellen er 11-0

Kommentar

• Trooond
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2015
                    • 1039

Dersom skogseid nå er ute, og man ikke har ett godt alternativ, hvem kunne forvente at det kunne bli skader i forsvaret da gitt?

Men har ikke Rindarøy de riktige fibrene der. Forundret over at det er Mattew som prøves/drilles i den posisjonen og ikke Rindarøy eller kanskje Jakobsen ?

Kommentar

• Gjest

Opprinnelig skrevet av Trooond
                      Men dette viser vel det nivået som er i 3div.
                      Still med over halvparten fra A-stallen, selv om de ikke spiller fra start, og nivåforskjellen er 11-0
                      Men hvordan gikk det med 2. laget tidligere i år? De tapte og spilte uavgjort en del, gjorde de ikke? Så hvis 11-0 er standarden er framover, så bør vel sjansene være bedre for 1. laget også

Kommentar

• Trooond
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2015
                        • 1039

Men hvordan gikk det med 2. laget tidligere i år? De tapte og spilte uavgjort en del, gjorde de ikke? Så hvis 11-0 er standarden er framover, så bør vel sjansene være bedre for 1. laget også
                        Tror jeg ikke...

Men Odd er muligheten, bakrom, bakrom velkommen

Kommentar

• Totti21
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3501

Er ikke få som mente at Solskjær hadde mistet det, og burde få sparken for noen runder siden heller! Men noen runder etterpå så er stemningen en helt annen. Og sjekker man resultatene til Odd i det siste så kan varsellampene begynne å blinke for Fagermo.
                          .
                          Solskjær er for meg ikke noe spesielt og minner egentlig veldig om RK i trenerstil. At han har vunnet trofeer i Molde handler om to ting; den ene er at man har hatt den sterkeste stallen av alle når man gjorde det, og det lille han har tilført de er vinnerkultur som han tok med seg fra Man Utd. Både Uwe og Skullerud har vist tilsvarende eller bedre prestasjoner i Molde enn OGS har gjort.

Fagermo har bygd opp Odd med sine egne hender og en veldig tydelig spillestil. Han sitter trygt, har et solid fundament og vil begynne å vinne kamper igjen ganske snart. De gjør også riktige spillerkjøpt som sklir rett inn i stallen gang på gang. Er mange hakk over det Runar har vist for oss i alle fall.

Kommentar

• G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3251

Opprinnelig skrevet av Totti21
                            Fagermo har bygd opp Odd med sine egne hender og en veldig tydelig spillestil. Han sitter trygt, har et solid fundament og vil begynne å vinne kamper igjen ganske snart.
                            Det haster ikke!

Kommentar

• 10theri
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2010
                              • 438

Opprinnelig skrevet av Totti21
                              Både Uwe og Skullerud har vist tilsvarende eller bedre prestasjoner i Molde enn OGS har gjort.
                              Jonevret sitt dobbel-sølv i serie og cup 09 der bør vel også nevnes.
                              Heia Lillestrøm......

Kommentar

• Børge
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2013
                                • 2559

Sent svar, men har prioritert litt andre ting denne uka enn forum.

Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona

At LSK ikke har levert denne sesongen er det ingen som sår tvil om. Mye sitter også mellom øra på spillerne. Hadde ikke enkelte spillere "rotet" det til mot Bodø og i går kunne vi fort (ja vi kunne) hatt 4 poeng til. Som Alex Ferguson sa i sin tid: Det meste som skjer under en kamp, handler om hva som foregår oppe i spillernes hodet. De må ta avgjørende valg hele veien.
                                Problemet til Runar Kristinsson, er ikke den ene feilen i den eller den kampen som spillere begår - det er summen av alle feilene. Det er ikke lenger tilfeldigheter. Og trenerne har ansvaret for at spillerne er skrudd på i 90 minutter - de har eget ansvar også selvsagt, men trener har hovedansvaret for å velge de som er 100 % skrudd på.

Ta deg en tur på feltet, så ser du hva det jobbes med. Ikke gjem deg bak tastaturet. Ta deg en tur en dag, prat med Runar og co, så kan du komme tilbake å rapportere hva du opplevde.
                                Jeg har full jobb på dagtid, barn som skal følges opp. Andre kamper på kveldstid som er viktig for meg. Denne uka har jeg sett 5 1/2 fotballkamper totalt. Fint for deg at du har mulighet. Jeg kjører ikke fra Bjørkelangen en lørdag eller i lunsjen fra Jessheim for å se trening.

Synes oppriktig klubben kan bli flinkere til å kommunisere utad. Store mangler. Men flinke til å fortelle hvor gode treningene er, hvor positive fikk er og trøkk det er på treningene. Men ingen vil snakke spillestil eller manglende resultater på banen - selv ikke treneren som nekter å snakke spillerne sine opp!

Stort sett så gir et trenerbytte ett boost. Skal man gjøre det hver gang det går trått. Hadde det vært opp til deg så hadde vi byttet allerede i Mai. Hadde ny trener sliti nå også hadde du ønsket bytte igjen. Klubben har dessverre ikke råd til korttenkte løsninger. At Runar må pakke baggen er nok de fleste kanskje enige i, men da må det finnes en plan bak et bytte.
                                Ne​​​​​​i. Det hadde ikke blitt nytt trenerbytte. Du kan umulig ha lest noe av min kritikk her inne som drar en slik slutning? Det bunner i manglende spillestil, plan og kampledelsen. Sikkert kjempegod på feltet som spillerutvikler (og høyreback leste jeg her), men som øverste trener duger han ikke.

Jeg​​​​​​ har tidligere vært sparsommelig med å ønske trenernes hode på fatet. Når man ser at ting er helt feil, da må man gjøre endinger. Har skjedd store under før, men LSK blir neppe noe topplag med Runar Kristinsson som trener.

Når Origi uttaler seg som han gjorde i går så sier det mer om hva som ligger bak.... Vi solgte Friday, Kippe vært mer på legevakten enn på matta. Origi vært skadet og ute av form. Vi denger Odd!
                                Jeg tror ikke man skal blande spillere så mye inn i diskusjonen om treneren. Sannsynligvis en veldig snill og hyggelig trener. Få ønsker å bytte ut en snill leder som gir slakke tøyler.

Forresten så kastet du ut et helvetes mørkt lys over Bjarmann/RK når Martin kom inn (på twitter). Må si han har gjort det overraskende godt etter ankomst!
                                Hvis du har lest andre steder på forumet, så sier jeg at han har vært en positiv overraskelse. Arbeidsom, lojal og langspiller. Gode avslutninger. Han har vist seg som langt bedre overgang enn Malec.

Beklager​​​​​​ sent svar. Ny jobb og fotball har vært prioriteringene denne uka.
                                Sint og tverr på felt N

Kommentar

• erikh
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2008
                                  • 443

Har ikke vært aktiv i denne diskusjonen, men fy faen. Er det mulig? Man skal spille en EKSTREMT viktig kamp mot en vanskelig motstander, også velger man å frivillig suspendere to spillere, inkludert den beste keepern i hele ligaen. Jeg driter i om de fløy på hverandre med kniv, bøtelegg og kjeft dem ned, men suspender da ikke dine egne spillere!?!?! Det går ikke an. Jeg er ikke kvalifisert til å vurdere jobben som gjøres taktisk og på treningsfeltet, men den beslutningen der er helt krise.

Kommentar

• DoubleHi5
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2011
                                    • 4255

Det er selvfølgelig RK sitt ansvar at dette (konflikten/slåssinga) ikke ble løst for lenge siden. Dessverre er nok dette bare bekreftelsen på en trener som har mistet det totalt. Og som er helt ute av stand til å snu det. Blir artig med jubileum i OBOS!
                                    Elska þetta félag

Kommentar

• GIFKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2009
                                      • 8243

Hvor mange ganger fikk Odd spasere inn med ballen på vår halvdel i dag? I vår borg? Gang på gang skjedde dette. Samtidig satt man inn et hodeløst press til tider som gjorde at vi spesielt ved en anledning ble fullstendig overspilt og bare flaks og en dårlig avslutning gjorde at vi ikke ble straffa da Riski var alene med keeper. Det så nøyaktig likt ut som det gjorde for drøye halvannet år siden mot Start i Runars første offisielle kamp. En forsvarsfirer på midtstreken for syns skyld, der Kippe og Amundsen ikke engang har orden på sine respektive plikter som midtstoppere. Det er ingenting som går fremover i denne klubben.

Det er idiotfotball!

Kommentar

• LS89
                                        Kamptrådkongen
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2013
                                        • 3410

Sitat Twitter: Resultatet av styremøtet i LSK ble et poeng på to kamper, slåsskamp mellom to av lagets beste spillere og en feit faktura fra Solér. Hva nå?

Kommentar

• forzafugla!
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2008
                                          • 461

Opprinnelig skrevet av LS89
                                          Sitat Twitter: Resultatet av styremøtet i LSK ble et poeng på to kamper, slåsskamp mellom to av lagets beste spillere og en feit faktura fra Solér. Hva nå?
                                          Uansett om man har veldig tro på det eller ei må det da skje noe drastisk nå. Har det ikke skjedd noe iløpet av i morgen kveld kan vi nok være ganske så sikre på nedrykk.

Kommentar

Working...