Rúnar Kristinsson

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Trooond
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2015
    • 1039

    Helt utrolig støtte fra rb.no også. Mener det ikke vil komme noen effekt av trenerbytte da Runar har fått mer taket på det. Er jo direkte inkompetente de og. Joda, bedre kamp, men ikke godt nok

    Skylder kun på at ballen var ute, og dommere gjør feil i 2 avgjørende situasjoner. Sett det i reprise, og frispark så riktig ut på 3-2 målet.
    Men tror ballen var ute. Likevel, hva om den ikke var det, hva så egentlig?
    man må jo spille til det blir blåst og klare å avverge slike situasjoner.

    Joda, dommere var dårlige, men ballen kunne vært litt løsere, kunne trille på linja, det er surt at det er avgjørende, men det er tilfeldighet som gjør at den var ute, og laget benyttet ikke enorme muligheter til å avgjøre selv.
    Malec ​​​viser seg for dårlig, hadde mer trua på han, men trenger vel tid på å spille seg inn, han og...

    Og hva med bøter i stedet for å fjerne lagets viktigste mann.
    Runar viser her litt baller, men på feil måte. Ødeleggende for laget, supportere, fremtiden.

    Likevel, Runar har litt progresjon, det vil jeg si, men det går for sakte.


    Kommentar

    • OlaG
      Oversetterdrone
      Myklebust Light
      • May 2008
      • 910

      Opprinnelig skrevet av Trooond
      Og hva med bøter i stedet for å fjerne lagets viktigste mann.
      Runar viser her litt baller, men på feil måte. Ødeleggende for laget, supportere, fremtiden.
      Fotballspillere i Norge er arbeidstagere, og man kan ikke ilegge arbeidstakere i Norge bøter. Så det er ikke et alternativ som administrativ reaksjon i norske fotballklubber.

      De bøtene man har hørt om (for seint til trening/spillermøter osv.) er interne ordninger i spillergruppene, ikke noe som arbeidsgiver (dvs. klubbene) ilegger.

      Kommentar

      • Rune
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2008
        • 1229

        Opprinnelig skrevet av Trooond
        Helt utrolig støtte fra rb.no også. Mener det ikke vil komme noen effekt av trenerbytte da Runar har fått mer taket på det. Er jo direkte inkompetente de og. Joda, bedre kamp, men ikke godt nok

        Skylder kun på at ballen var ute, og dommere gjør feil i 2 avgjørende situasjoner. Sett det i reprise, og frispark så riktig ut på 3-2 målet.
        Men tror ballen var ute. Likevel, hva om den ikke var det, hva så egentlig?
        man må jo spille til det blir blåst og klare å avverge slike situasjoner.

        Joda, dommere var dårlige, men ballen kunne vært litt løsere, kunne trille på linja, det er surt at det er avgjørende, men det er tilfeldighet som gjør at den var ute, og laget benyttet ikke enorme muligheter til å avgjøre selv.
        Malec ​​​viser seg for dårlig, hadde mer trua på han, men trenger vel tid på å spille seg inn, han og...

        Og hva med bøter i stedet for å fjerne lagets viktigste mann.
        Runar viser her litt baller, men på feil måte. Ødeleggende for laget, supportere, fremtiden.

        Likevel, Runar har litt progresjon, det vil jeg si, men det går for sakte.

        Frisparket før 3-2 målet er kanskje riktig, men det handler like mye om at Odd fikk 14 frispark mens vi fikk 5. Greit nok at Odd kanskje har et litt høyere tempo i spillet sitt enn oss, men det tyder allikevel på at det i hvert fall ikke var hjemmedømming på Åråsen i går kveld.
        "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

        Kommentar

        • sigurdsen
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2006
          • 1820

          Opprinnelig skrevet av OlaG
          Fotballspillere i Norge er arbeidstagere, og man kan ikke ilegge arbeidstakere i Norge bøter. Så det er ikke et alternativ som administrativ reaksjon i norske fotballklubber.

          De bøtene man har hørt om (for seint til trening/spillermøter osv.) er interne ordninger i spillergruppene, ikke noe som arbeidsgiver (dvs. klubbene) ilegger.
          Dette er direkte feil jmf. NIFs lov, paragraf 11-1

          Kommentar

          • DoubleHi5
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2011
            • 4072

            Det er ingen tvil om at det er en tydelig utvikling i LSK. En utvikling som går i feil retning og rett ned i OBOS.

            Det er en tydelig utvikling som viser for alle med bare litt kunnskap at hele klubben forfaller.

            Det er en tydelig utvikling som har vart lenge nå hvor klubben og aller mest treneren er mye mer opptatt av dommere og andre forhold som man ikke kan gjøre noe med, enn av alt de faktisk kan påvirke og endre.

            Runar Kristinsson viste sin nærmest grenseløse inkompetanse når han i Studio Åråsen brukte nesten all tid og energi til å rase over dommerne. Ikke nok med det, han fortalte også at alle spillerne og hele støtteapparatet var voldsomt opptatt av hvor "urettferdig" det var at Odd utlignet da de gikk inn i garderoben til pause. Dette er for meg ikke lenger noen overraskelse, det er en bekreftelse på at hele LSK er pill råtten. At det i det hele tatt er mulig at både trenerne, spillerne og støtteapparatet er sååå følelsesmessig skakkjørte at de graver seg ned i en bortforklaring som de ikke kan endre eller har noen påvirkning på, er så uprofesjonelt av SAMTLIGE at de burde ha sagt fra seg lønn og honorarer alle som en.

            Det er en klar utvikling i LSK at man ikke stilles til ansvar for manglende resultatoppnåelse.

            At Romerikes Blad fabrikkerer sin egen virkelighet er ikke noe nytt. Denne monopolavisa har i lang, lang tid fabrikkert løgner på langt mer alvorlige områder enn fotball. At de konstruerer sin egen virkelighet også når det gjelder fotball bør ikke overraske noen som har fulgt med litt.

            For min egen del er det også en utvikling at jeg ikke bryr meg så mye lenger. For meg er ikke LSK lenger "vi". Nå har det blitt "de" for min del. Det er ikke noe jeg har ønsket, men jeg kjenner at det er sånn jeg har begynt å tenke. Ikke så farlig om én person slutter å bry seg, men når det gjelder store mengder av tidligere veldig interesserte og entusiastiske personer, burde noen varsellamper begynne å lyse i klubbens ledelse. Men det er ikke den veien utviklingen går.
            Elska þetta félag

            Kommentar

            • Tvilling
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2006
              • 1472

              Jeg skjøner frustrasjonen, - alle med hjerte for Lsk er det!.
              Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
              Romerikes Blad fabrikkerer sin egen virkelighet
              Det å ha andre virkelighetsoppatninger enn det man selv har betyr ikke at andres oppfatning er noe mer fabrikert enn den man selv har. Jeg påster ikke at hveken du, RB eller andre har fabrikert et virkelighetsbilde.
              Jeg synes det derimot er interesant å se hvordan personer i og utefor klubben, med god og mindre god komptenase på fotball generelt, og på LSK spesielt kan komme med veldig forskjellige beskrivelser.

              Kommentar

              • OlaG
                Oversetterdrone
                Myklebust Light
                • May 2008
                • 910

                Opprinnelig skrevet av sigurdsen

                Dette er direkte feil jmf. NIFs lov, paragraf 11-1

                https://lovdata.no/dokument/NIFL/nif...-1#KAPITTEL_11
                Dette er sanksjoner fra forbund (aka "organisasjon"), ikke fra klubb.

                Kommentar

                • LS89
                  Kamptrådkongen
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2013
                  • 3373

                  Voldsomt mange tabber av spillerne i år som har ført til baklengs.

                  Origi og Lundemo mot RBK. Jradi borte mot Glimt. Moa i går. Origi borte mot Viking. Spillere som ikke følger returløp som fører til baklengs jf. RBKs 3-0 scoring (Kolstad som jogger hjem, og følger ikke Midtsjø som scorer), samt Kolstad (?) returløp hjemme mot Haugesund når det er fri bane på vår høyresiden når Haugesund satte 1-0, kanskje noe av det letteste baklengsmålet på Åråsen på år og dag. Mot AAFK borte var det en håpløs klarering som gjør at det blir mål. I tillegg har Skogseid vært på bærtur flere ganger, og hatt direkte skyld i baklengsmål. Og vi skal være glad for at M.Martin sine håpløse og nonchalante avleveringer ikke har ført i baklengs.

                  Dette får vi når innsatsen og konsentrasjonen er langt under det som en bør forvente på dette nivået. Du straffes hardt for personlige feil. Når vi gjør feil i hver kamp, så har Runar som leder det overordnende ansvaret. Finnes det noen andre lag som gjør som mange tabber som oss som fører til baklengs? Det er vanskelig å vinne kamper når vi gir de mål kamp etter kamp. Likefullt er dette Runars ansvar, og han har ikke greid å rette det opp.

                  Kommentar

                  • GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

                    Opprinnelig skrevet av Rune

                    Frisparket før 3-2 målet er kanskje riktig, men det handler like mye om at Odd fikk 14 frispark mens vi fikk 5.
                    Det der har vært en kjennetegn ved LSK under hele Runars periode. Et lag på etterskudd som heller aldri fører kamper. Og hadde LSK hatt dugelige kommentatorer rundt klubben så hadde måten utligninga kom på vært et mye viktigere tema enn at ballen sikkert var ute, for den situasjonen har vi sett mange ganger før. Og igjen tar ikke LSK hensyn til de advarslene de allerede hadde fått. Istedenfor står en jubelidiot som Rydje og mener å se fremgang i LSKs omstillinger mellom forsvar og angrep. Men det er akkurat her laget er på sitt mest sårbare, det er her vi fremstår som menalt slakt. Helt hodeløse.

                    Og Svesengen går rundt og snakker om innsats, når klubben gang på gang senkes på bakgrunn av taktisk dumskap som treneren tross alt har ansvaret for. En skikkelig trener som vet hva han gjør tar grep og stopper slikt umiddelbart, og bare med det vil mye være gjort for at LSK skal kunne fremstå langt mer solide. Det er umulig å bli et vinnende lag med den fotballen vi spiller, den hører ikke hjemme på elitenivå.

                    Kommentar

                    • maxpayne
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2006
                      • 1252

                      Det er liten grunn til å fjerne RK i dag når det ikke ble gjort sist. Hvem skulle steppet inn før den avgjørende kampen i Tromsø? Blir det tap i Tromsø er det takk og farvel uansett, jeg er langt mere komfortable med et trenerbytte inn mot Sogndal kampen enn å fjerne treneren denne uka før en vanskelig kamp i Tromsø om kun noen dager.

                      Kommentar

                      • DoubleHi5
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2011
                        • 4072

                        Opprinnelig skrevet av Tvilling
                        Det å ha andre virkelighetsoppatninger enn det man selv har betyr ikke at andres oppfatning er noe mer fabrikert enn den man selv har. Jeg påster ikke at hveken du, RB eller andre har fabrikert et virkelighetsbilde.
                        Jeg snakker ikke om å ha forskjellige oppfatninger. Jeg tror alle som er litt samfunnsengasjerte og har fulgt denne avisen litt, er klar over at det er langt mer alvorlig enn det.

                        Men siden dette er et fotballforum, vil en videre utdyping av det bare avspore debatten.
                        Elska þetta félag

                        Kommentar

                        • sigurdsen
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2006
                          • 1820

                          Opprinnelig skrevet av OlaG

                          Dette er sanksjoner fra forbund (aka "organisasjon"), ikke fra klubb.
                          Dette er vel ikke rett tråd å diskutere dette, men om du faktisk leser loven, så ser du at et idrettslag (i dette tilfellet LSK) er et organisasjonsledd, jmf. NIFs lov paragraf 1-1. De kan altså gi bot for alminnelig disiplinærforføyninger (paragraf 11-1) på inntil 5000 kroner.

                          Kommentar

                          • Tvilling
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2006
                            • 1472

                            Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                            Jeg snakker ikke om å ha forskjellige oppfatninger. Jeg tror alle som er litt samfunnsengasjerte og har fulgt denne avisen litt, er klar over at det er langt mer alvorlig enn det.

                            Men siden dette er et fotballforum, vil en videre utdyping av det bare avspore debatten.
                            Helt ok det ;-)
                            Generelt så reagerer jeg på en tidvis holding her inne om at alle som ikke er enig eget synspunkt på hva som er galt, er totalt fjerne.
                            Det ER intersant å lese innlegg her som virker logisk ut i fra argumentasjon, men som kan få helt andre konklusjoner av andre. Enda vi snakker om samme lag og kamp.
                            Rent konkret er det intersant å se forkjellige (saklige!) argumenter for hvorfor RK bør avsettes i dag, og hvorfor han ikke skal avsettes i dag.
                            Jeg er i alle fall helt sikker på at vi ikke har rykket end enda! Og at alle i og rundt LSK ser situasjonen som alvorlig. DET er bra! Og det er helt sikkert at vi kommer til å ta fra 0-21 poeng innen 6 november er passert. Det kan bli 7 "cupfinaler". En mer krevnde høst enn det en gammel mann har godt av.
                            Takk til alle på Åråsen i går som gjorde sitt til at det tross tap ble en stemning som er Kanari/Lsk verdig!

                            Kommentar

                            • Marit
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2010
                              • 885

                              Jeg vet hva jeg håper på i kveld, men etter det som har kommet frem forventer jeg ingen endring. Mange sier at det ikke gir noen effekt å sparke treneren, og det stemmer nok, men uten å ha sett på den undersøkelsen vil jeg tro at dette er på gruppenivå. Individuelle variasjoner vil det være.

                              Det er sånn at det finnes gode og mindre gode trenere. Å bytte ut en god trener har kanskje ikke særlig effekt, men jeg vil tro at å bytte ut en mindre god trener med en god trener er lurt. Og akkurat nå fremstår dessverre Runar for meg som en mindre god trener. Han kan godt bli god i fremtiden, men sånn vurderer jeg han nå. Og selv om jeg er skeptisk til å gjeninsette Arne permanent så mener jeg bestemt at Arne som redningsmann ut sesongen i den situasjonen vi er nå vil være en god trener. For meg er dette en no-brainer, men det virker som om styret ikke er enig i det.
                              Andas in och andas ut
                              Orkar jag så orkar du

                              Kommentar

                              • HolterKanaris
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 1603

                                Jeg er for å fjerne Runar HVIS en erstatter er pekt ut og en klar forbedring. Dersom han skal sparkes for å sette inn en nødløsning er det helt dødfødt. Da vil det bare skape uro og usikkerhet...
                                ***Større baller enn vett***

                                Kommentar

                                • forzafugla!
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2008
                                  • 461

                                  Hvordan skal det bli verre en det er idag? Ved at vi får så mange minuspoeng at vi blir degradert til 2. div?

                                  Kommentar

                                  • Klimtkongen
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2014
                                    • 419

                                    Opprinnelig skrevet av maxpayne
                                    Det er liten grunn til å fjerne RK i dag når det ikke ble gjort sist. Hvem skulle steppet inn før den avgjørende kampen i Tromsø? Blir det tap i Tromsø er det takk og farvel uansett, jeg er langt mere komfortable med et trenerbytte inn mot Sogndal kampen enn å fjerne treneren denne uka før en vanskelig kamp i Tromsø om kun noen dager.
                                    Det er like mange dager mellom et tap i Tromsø og neste kamp mot Sogndal som det er mellom tap mot Odd og kampen mot Tromsø.

                                    Men Tromsøkampen er avgjørende. Blir Runar sittende etter den kampen så leder han naturligvis laget mot Sogndal. Etter den er det fem kamper igjen og toget har gått i forhold til å gi en ny trener en mulighet. Så det verste som kan skje er uavgjort i Tromsø og tap mot Sogndal.

                                    Kommentar

                                    • LS89
                                      Kamptrådkongen
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2013
                                      • 3373

                                      RK får fortsette.. http://www.tv2.no/a/8585279

                                      Kommentar

                                      • G-Man
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2011
                                        • 3201

                                        Opprinnelig skrevet av LS89
                                        RK får fortsette.. http://www.tv2.no/a/8585279
                                        LSK vakler videre med sveiseblinde ledere i front. Ja dette kan jo bare gå bra...

                                        Kommentar

                                        • Serbern
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2006
                                          • 5496

                                          For et udugelig møkka-styre. Jeg gir helt opp nå, ses i obos neste år!

                                          Kommentar

                                          Working...