Norling 2.0. Eneste forskjellen, er at Runar ikke er like stor i kjeften og ikke en tåkefyrste når det kommer til å snakke med pressen.
Rúnar Kristinsson
Collapse
X
-
Dessverre viser det seg at valget ble tatt på høyst subjektivt grunnlag, og antakeligvis til største del på Bjarmans anbefaling. Det lukter kompis-ansettelse lang vei, og ikke et objektivt valg blandt flere reelle kandidater. Jeg tror Torgeir selv har hatt klokketro på dette opplegget, og ikke sett skogen for bare trær. Runar er sikkert en ålreit trener, men denne stallen, dette laget og den fotballen som vi har spilt de siste årene ser ikke ut til å passe ham.
Når han står og formaner at veien ut av denne røra er å "slå mer langt", så er det jo ganske tydelig at vi går i feil retning. Man kan spørre seg om Runar en gang har tatt seg bryet med å ta en kopp kaffe med Magnus og få en liten "hand-over" fra fyren som bygde laget han tok over.
Om veien fremover er å "slå mer langt", så kan vi like gjerne ansette Arne først som sist. Kommer aldri til å vinne serien sånn, men vi holder oss i hvertfall på øvre halvdel med et lag som ikke tør annet enn å gi full gass."A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa IgieborKommentar
-
Er virkelig redd for at dette er et blindspor rett ned i OBOS-ligaen. Kan bli hyggelig å feire 100 år der nede. Formen til laget og spillet må endre seg drastisk!Sint og tverr på felt NKommentar
-
Når verktøykassa synes å være tom etter 360 minutter fotball og man mister engasjementet totalt, da ringer samtlige varselbjeller og lampene lyser rødt hos meg.
Er virkelig redd for at dette er et blindspor rett ned i OBOS-ligaen. Kan bli hyggelig å feire 100 år der nede. Formen til laget og spillet må endre seg drastisk!
Hvordan i alle dager kan man få den stabile og samspilte gruppa som tok 5. plassen i Tippeligaen 2014 til å se ut som et bedriftslag på såpass kort tid? Ja, vi mista PVM, men bortsett fra dødballene var han ikke en nøkkelspiller for laget vårt. Palmi? Både Krogstad og Ofkir fremstår jo som bedre kantspillere. Mjelde? Kanskje et tap for LSK2. Ohi? Elsker Ohi, men han var ingen viktig brikke for LSK i 2014.
Det er håpløst. Jeg orker bare ikke mer. Jævla amatør-klubb. Er det så vanskelig å ansette en trener som passer profilen?"A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa IgieborKommentar
-
Jeg skulle virkelig likt å vite hvilke kandidater man hadde snakket med før Runar K ble ansatt. For meg virker det som om man egentlig kun hadde en reell kandidat og kanskje tok en kjøretur innom Sarpsborg for å prate med Brian Deane for syns skyld. Jeg var ekstremt skeptisk til tiden man brukte på denne ansettelsen, og det har som sagt ingenting med at valget falt på Runar K i seg selv. Selv om det i ettertid kan det se ut som om man hadde null kontroll på hva han egentlig sto for som trener.
Som sagt tidligere er jeg generelt skeptisk til hvordan de aller fleste klubber i Norge finner sine trenere, da det ikke finnes noen logikk i en del av ansettelsene og kandidatene man hoster opp. Brann er vel dratt opp av meg tidligere, der de tilbyr jobben til Alex McLeish den ene dagen og faller ned på andrevalget sitt som var Rikard Norling. To typer som er like forskjellige som Pep Guardiola og "Drillo", men allikevel nummer en og to på samme liste.
Klubben må bestemme seg for hvordan fotball Lillestrøm skal spille, og hva slags strategi man skal ha. Så må en trener passe inn i den profilen. At den personen som i snitt jobber kortest i en fotballklubb skal forme alt dette er egentlig fullstendig ulogisk. Dette krever store endringer i spillergruppa, nye ansettelser i trenerteamet og tid, som man ikke har i en serie der det spilles 30 kamper.
Min drøm er at man får inn en sportslig leder med faglig tyngde og erfaring fra treneryrket på høyt nivå (gjerne fra utlandet) som skal jobbe langsiktig med klubben. Denne personen kan stå ansvarlig for hva slags profil klubben skal ha, og gjøre ansettelser og spillerkjøp basert på denne. Så kan man ansette en hovedtrener som passer inn i denne profilen som er ansvarlig på treningsfeltet og i kampledelsen, som jo egentlig ikke er så langt unna den tradisjonelle trenere i Norge.
LSK må igjen bli en klubb som tenker nytt i Norge, og en modell lignende det man har i f.eks Tyskland har jeg stor tro på. Skap en rød tråd igjennom hele klubben som man ikke rører på hver eneste gang det skal ansettes en ny trener for a-laget.Kommentar
-
Med all respekt for LSK, men SK Brann fremsto faktisk vesentlig bedre enn LSK i starten. Man forsto hvordan Brann ønsker å spille og fremstå - LSK har jeg enda ikke forstått hvordan ønsker å fremstå, annet enn at Runar snakket om at det må slå mer langt. I dag leser jeg at man slo for mye langt i går....
Mye negativt fra meg de siste to dagene, men denne fotballen ser jeg ikke noen løsning på. Jeg er åpen for å gi folk tid. Spillerne ser jeg ingen grunn til å gi på pukkelen, men treneren fremstår uvanlig passiv og spillet har null form. 3 poeng mot Start, AAFK, TIL og Stabæk - det er rett og slett krise. Jeg tipper man maks står med 6-7 poeng når 10 runder er spilt.
Slik laget er nå, er det hjelpeløst mot Mjøndalen (dem er sjarmerende helt frem til 21.50 på torsdag 30.04.15), vif, rbk, mfk og S08. Hjemme mot B/G bør det bli poeng. Kanskje man rasker med seg en uavgjort i de fem kampene før det, men da skal man har flaks når man spiller fotball som i går.
Om mitt anslag slår til, burde Bjarmann og Kristinsson pakke baggen og finne på noe annet. Hvis ikke klubben ønsker å spille i OBOS-ligaen neste sesong?Sint og tverr på felt NKommentar
-
Voldsomt hvor tidlig folk kritiserer Runar da ??
Og de aller fleste uttrykte at de var fornøyde med det utvalgte laget før kampen ?? ?
Men er enig i at det trengs litt endring. Hvorfor går alt så sakte nå, det var mer tempo i treningskampene, hvor blir det av dette tempo nå ?Kommentar
-
Går ting til helvete, kan man i det minste forsøke seg på å endre litt på ting. Gi noen impulser. Mane til innsatts i stede for evinnelig trilling i backrekka og innkast bakover på banen. Assistenten var tre ganger av benken - for å gjennomføre byttene. Man kunne ta seg i å spørre seg selv under kampen i går, hvilket lag som ledet?
Om enkelte spillere feilet med innsatsen og valgene på banen i går, så satt de som feilet aller mest på benken.Sint og tverr på felt NKommentar
-
Og de aller fleste uttrykte at de var fornøyde med det utvalgte laget før kampen ?? ?
Men er enig i at det trengs litt endring. Hvorfor går alt så sakte nå, det var mer tempo i treningskampene, hvor blir det av dette tempo nå ?Kommentar
-
Ligger på linje med Sandnes Ulf 30 juni 2012 når man ser på hjemmekamper, men da hadde man tross alt et lite høydepunkt i form av at PVM takla Frejd opp på tribuna og bak reklameskiltet han + at Erling putta et mål. I forhold til bortekampen, er det vel Stabæk borte i 2012 som er like grelt eksempel.Sint og tverr på felt NKommentar
-
Men er enig i at det trengs litt endring. Hvorfor går alt så sakte nå, det var mer tempo i treningskampene, hvor blir det av dette tempo nå ?
2. Laguttak er kun en liten del av det å være trener. Jeg har sett 11'ere med fantastiske spillere fremstå ræva og 11'ere med svake spillere fremstå strålende. At man tar ut de 11 "riktige" spillerne er kun en liten faktor i kampforberedelsene.
3. Treningskamper er ikke noe annet enn trening. Noen ganger møter man lag som har lite trening i beina mens vi er tunge i beina og omvendt. I tillegg er tempoet generelt lavere enn det er i seriekampene, og vi hadde en spillergruppe som sannsynligvis la en del i det pga ny trener og nye muligheter til å vise seg frem. Vi ser at det skulle ikke mer enn fire kamper til før en spiller som Pellegrino har gitt opp, og selv om han kommer med idiotiske twittermeldinger, så betyr det ikke at andre også føler ting er mer "satt" nå enn for noen uker siden.
Jeg tror fremdeles Runar kan klare å snu dette, men klubben med Bjarmann i spissen må snart stå frem å si at vi har tatt et valg om å gjøre store endringer på den veien vi har gått de siste sesongene, og at dette vil ta tid å bygge opp rundt en ny trener. Da tar man i det minste vekk noe av presset fra Runar K og en spillergruppe med mange unge spillere.Kommentar
-
Har han kontroll på spillergruppa? Er han godt likt og respektert? Jeg vet ikke, men jeg får en uggen følelse på disse spørsmålene. Han virker veldig spak og stusselig, uten karisma. Jeg skal ikke slakte alt etter fire kamper, men han har skuffet så langt. Først i uttalelsene om at Haglunds stil skulle videreføres. Så langt er det en blek kopi av Henning Berg. Så uttalelsene om at 5.plass var målet. Til VG i går sier han at vi i beste fall kan havne på midten. En horribel uttalelse og en mild kapitulering etter kun fire serierunder. Et dårlig signal til trenere, spillere og supportere. I tillegg har han vært hjelpeløs taktisk så langt, men der skal vi gi han mer tid. Håper han får det til, og han skal selvsagt få mer tid...................Kommentar
-
Jeg også håper han får det til. Spørsmålet er likevel litt hva hvis.
Hva hvis vi ikke tar tre poeng mot hverken Mjøndalen borte, hjemme mot søpla, borte mot RBK eller hjemme mot Molde?
Hvis det blir U-U-T-T så har vi 4 poeng etter 8 kamper. Neste kamp er borte mot Sarpsborg 16.mai. Selvsagt er det mulig å få med seg noe derfra. Men det er vel i beste fall en 50/50 kamp. Så er det hjemme mot Bodø/Glimt som absolutt bør være mulig å vinne.
Men hva hvis? 4 poeng etter 8 kamper og eventuelt uten seier 16.mai. Hva gjør vi da? Og friskmelder vi oss selv hvis vi vinner hjemme mot Bodø/Glimt kampen etter?
Det er selvsagt i verste fall og forhåpentligvis ender vi ikke opp sånn. Men de siste årene så har 33-35 poeng vært kravet for å unngå kvalik. Og da hvis vi har bedre målforskjell. Hvis denne ræva trenden fortsetter så kan vi fort stå i en situasjon der vi har 20 kamper på oss til å ta 27-28 poeng for bare å unngå nedrykk med et nødskrik.
Tør vi da satse på at Runar har det som skal til for å snu skuta, eller må vi gjøre noe alt da?Kommentar
-
RBK gjorde noe helt bevisst i oppkjøringa, de øvde seg på å kontrollere kamper. I beste FM-stil brukte de treningskamper på å samle selvtillit. Det som er interessant i LSKs tilfelle er at den fullstendig hjelpeløse pasningskvaliteten som fulgte laget gjennom hele dens oppkjøring er tatt med inn i serien. Et lag ute av stand til å føre kamper med troverdighet. Man lurer ingen med å sette en temposvak forsvarsfirer høyt og samtidig mene man bestemmer. Å se Kippe elge hjemover etter at laget har pådratt seg nok en farlig overgang etter elendige taktiske valg med ball, er omtrent like hjerteskjærende som å se et skadeskutt dyr som burde vært avlivet for lenge siden. LSK blottlegger jo for faen sine svakheter gang på gang, det er helt hoderystende naivt og idiotisk!
Tenk å si etter TIL-kampen at laget burde slå mer langt, WTF??!! For når hadde vi i det minste noe som lignet kontroll på den kampen? Jo, når Johan fikk kula på midten og bestemte tempoet i andre omgang. I store perioder var TIL knapt over midten, de mista brodden. Det får så være at vi ikke skapte nok fremover, men vi hadde i det minste noe som lignet struktur. Noe av det Haglund faktisk klarte få inn i en liga der spill i lengderetninga er helligere enn bibelen. I en liga der det faktisk er praktisk mulig å slå kontra på et lag som slår en langpasning dypt fra egen halvdel, noe f.eks. Amundsen også fikk vise på Alfheim. Det burde være skammelig, men slik fotball er en dyd i Norge. LSK burde, og la med Haglund, et solid grunnlag for å være annerledes.
Tre år i dass, nå må noen våkne på Åråsen! For det skjer faktisk nå også ting i bydelsklubben. Hvis ikke LSK har skaffet seg et solid sportslig fundament når erkefienden endelig har fått sitt stadion på plass, med alt som følger rundt, så vil klubben bli en permanent novise i norsk fotball. Og de kampene vil virkelig bli alt klubben lever på, om de ikke har vært det lenge allerede. Er det så jævla vanskelig å jobbe sammen i denne klubben? Er drittpakker alt som skal skape blest?Kommentar
-
Jeg har kjøpt en zebra og bor i Obos-leilighet. Hver mandag titter jeg på zebraen min. Jeg lever et nøkternt liv i en Obos-leilighet. Jeg ser ikke bra ut og til neste år får jeg besøk av Runar. Han er fra Island og skal fortelle eventyr om den dagen klanen hans kjempet med de store gutta. Gud, som jeg gruer meg.Kommentar
-
Det er en farse jeg hører så alt for ofte: "treneren mangler erfaring fra tippeligaen".
Hva er det dem har forberedt seg på i hele vinter? Har ikke treneren sett opptak av kamper? Er man ikke kjent med eget lag styrker? Eller motstanderen sine styrker og svakheter?
Den farsen er ikke noe annet enn en forbanna dårlig unnskyldning for ikke å ha gjort jobben sin i forberedelsene. Denne stallen skal i utgangspunktet være god nok til å surfe inn på topp 10. I grunn burde den klare å kjempe seg til plass topp 6 med litt tæl, pågangsmot og flyt.
Nå er det samling i bunn. Realiteten er at laget fremstår som bunnlag, ligger rett over bunnen og ikke har slått noen av de fire lagene dem har møtt - samtlige er antatt å skulle slite i bunnen av tabellen.
Brett opp skjorta, ta i et ekstra tak og gjør jobben din. Før og under kampen. Jobb hardt - ikke noe kommer gratis om man skal beholde plassen.Sint og tverr på felt NKommentar
-
Hovedproblemet til Runar nå er at han utstråler (og uttaler) usikkerhet og defensivitet. Det smitter verre enn klamydia, og må renskes vekk umiddelbart. En trener må utstråle 100% trygghet på det han holder på med, få spillerne til å senke skuldrene og tro på at resultatene vil komme. Når den klippen en trener skal og må være begynner å flakke med blikket, da brenner det på dass.Kommentar
-
Klar tale til nrk.no (sitat hentet i nyhetstråden):
– Hvis de ikke går ut og kriger, kan de finne seg en annen klubb
Lillestrøm-trener Runar Kristinsson (45) setter krav til spillerne før det tette programmet som venter. Han vet han får sparken om laget fortsetter som nå.
http://www.nrk.no/sport/fotball/_-hv...ubb-1.12332962Sint og tverr på felt NKommentar
Kommentar