Til dere som kritiserer måten Kristinsson er på. En sånn uttalelse som ovenfor. Hvordan skal den kommuniseres? Skal han skrike den til spillere eller skal han skrike den ut i tv ruta? Haglund ble kritisert for å være uten karma han og, kjedelig og traus i media. Nå er det en ny hakkekylling som skal til pers.
Rúnar Kristinsson
Collapse
X
-
Kristinsson har nå, etter 4 runder kommet med krav til gruppa i media. Dette var noe vi aldri fikk fra Haglund på tre år. Positivt!Kommentar
-
Det blir spennende å se hvordan man klarer å samle seg mot MIF. Tror det blir en like tøff kamp som alle andre, men at man har mer å tjene på å spille fotball mot de enn å tenke at man skal "vinne krigen" som vel har vært deres største styrke til nå i sesongen. Hvis "krige" betyr at man skal lempe baller i bakrom og kjempe for andreballer, så er det dødfødt tror jeg.
Håper at man ser at MIF er et lag som kan spilles ut med hurtige pasninger og mye bevegelse. Hvis vi inviterer til en krig, så tror jeg vi taper med den spillergruppa vi har.Kommentar
-
Hvordan de skal opptre på banen kan han godt holde unna media for min del, så lenge det synes på torsdag.
Det blir spennende å se hvordan man klarer å samle seg mot MIF. Tror det blir en like tøff kamp som alle andre, men at man har mer å tjene på å spille fotball mot de enn å tenke at man skal "vinne krigen" som vel har vært deres største styrke til nå i sesongen. Hvis "krige" betyr at man skal lempe baller i bakrom og kjempe for andreballer, så er det dødfødt tror jeg.
Håper at man ser at MIF er et lag som kan spilles ut med hurtige pasninger og mye bevegelse. Hvis vi inviterer til en krig, så tror jeg vi taper med den spillergruppa vi har...................Kommentar
-
Bonke hadde vært gull mot Mjøndalen, en som kan gå foran i duellene og sette standarden. Slik at Mjøndalen og medspillere skjønner at vi også kan ta krigen, i tillegg til at vi ferdighetsmessig skal være et bedre lag. Vi mangler rett og slett slike spillere nå, og Andersson og Andersson light sentralt er ikke en duo som utfyller hverandre. Dette laget, slik det fremstår, sliter rett og slett med å sette seg i respekt.
Synd Bonke er skada, men jeg mener han må inn asap etter at gipsen er fjerna.Kommentar
-
Jeg vet ikke, mulig du har rett. Men jeg mener det er tabbe å ikke være forberedt på krig. Både Strømsgodset og Odd spiller fin fotball, men har feila mot dem. At VI skal spille Mjøndalen trill rundt har jeg dessverre liten tro på. Da får man kveste dem på deres egen styrke. Det handler mer om innstilling i huet og guts, enn bare muskler og størrelse. Men, får vi til litt god fotball i tillegg så er jo det helmaks.
Odd-MIF så jeg ikke, men jeg så Odd mot Stabæk og da var de heldige som tok med seg tre poeng i en kamp som var alt annet enn finspilt fra hjemmelaget. De har fått langt bedre betalt i poeng enn spillet har vist til nå.
Man skal naturligvis være forberedt på å krige i duellene som MIF tar initiativ til, men jeg mener fremdeles vi er tjent med å gjøre kampen til noe annet enn en krig ved å få ballen ned, dra ned tempoet i starten av kampen når MIF lever på entusiasmen sin og variere mellom hurtige overganger og ballbesittelse.
Så må selvfølgelig innstillingen være den rette når duellene kommer uten at vi må invitere til det.Kommentar
-
Runar kom med et par stikk mot meg og andre her inne i cMore intervjuet etter kampen, fritt etter minne:
"Mange som maser om hvilke spillere jeg velger. Men det er jeg som velger lag. Og jeg vektlegger innsats, så da må det prestere på trening og andrelag"
Han har også pratet med Friday om dette, noe Friday har tatt innover seg og ønsket å gjøre noe med, ref dem begge.
Synes dette er en fornuftig tilnærming av Runar.
Og da kan man skjønne hans utdeling av offensivt "klippekort".Kommentar
-
Runar kom med et par stikk mot meg og andre her inne i cMore intervjuet etter kampen, fritt etter minne:
"Mange som maser om hvilke spillere jeg velger. Men det er jeg som velger lag. Og jeg vektlegger innsats, så da må det prestere på trening og andrelag"
Han har også pratet med Friday om dette, noe Friday har tatt innover seg og ønsket å gjøre noe med, ref dem begge.
Synes dette er en fornuftig tilnærming av Runar.
Og da kan man skjønne hans utdeling av offensivt "klippekort".
Er holdningen den samme på trening, så er det ikke rart han har startet sesongen på benken i det hele tatt.
Er uansett gledelig at han nå ser ut til å være inne i varmen og håper han fortsetter å levere i både kamper og på trening fremover. Råmaterialet er nesten på Ujah nivå.Kommentar
-
Akkurat når det kommer til Fred Friday, så har vel flere her inne påpekt at det som har blitt prestert på b-laget ikke har vist noe som tilsier en startplass på a-laget. Potensialet vet jo alle om, men i en prestasjonsgruppe som dette vil det jo bli helt feil å ta med unge spillere som man bare tror vil presterer hvis han bare får tillit på et a-lag og ellers gir faen når han spiller med de andre unge spillerne på b-laget.
Er holdningen den samme på trening, så er det ikke rart han har startet sesongen på benken i det hele tatt.
Er uansett gledelig at han nå ser ut til å være inne i varmen og håper han fortsetter å levere i både kamper og på trening fremover. Råmaterialet er nesten på Ujah nivå.Kommentar
-
Dårlig laguttak igår, som bekreftes av at du må bytte ut en mann før halvtimen har gått. Arni var helt borte og Riise prøvde forgjeves å korrigere han flere ganger.
Synes også det er merkelig at Kolstad kommer inn før Krogstad som jeg synes hadde en flott kamp mot Start i første runde.
Han skal få tid, men håper vi kan spille med noe annet enn spiss på høyre kant neste kamp.Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
para gritarle a la FIFA:
¡Que ellos son el gran ladrón!Kommentar
-
-
Hvordan skal man tolke dagens intervju med Runar i VG? Etterlyser større spillere og mer duellkraft, men hvem er hans første innbytter i en derbykamp? Jo, en lettbeint tekniker ved navn Kolstad. Kolstad gjorde seg ikke bort, men det skulle ikek store justeringene til for å finne plass til en Kind Mikalsen, som ihvertfall ikke mangler noe der. Synes han fokuserer mye på det man ikke har, kontra det man har og hadde suksess med. LSK taklet lite i fjor også, men taklet også best. Man klarerte minst, men kvaliteten på dem var en helt annen enn den vi ser i år. I år fremstår laget usikkert, og det forplanter seg. Nå blir vi tatt ofte i ubalanse og f.eks Amundsen må ty til "i siste liten"-taklinger som i går. Under Haglund skjulte vi våre svakheter langt bedre.
I en klubb uten penger går Runar nå altså ut og ønsker seg større spillere med duellkraft, mens en kraftpakke som Bonke satt benka nærmest i hele oppkjøringa før han skadet seg. På bekostning av en liten islending som egentlig helt mangler tilstedeværelse i spillet sitt, med en heller dårlig pasningsfot og lomper av noen skudd. Bjarmann solgte inn Bonke som en kompromissløs spiller med en temmelig god pasningsfot. Og det jeg så fra første kamp på rekruttlaget bekreftet på mange måter det, en spiller med soleklart potensial til å bli en kultspiller og utifra det vi allerede hadde, en tilførsel sentralt på midten. Det kan kanskje være en ide å gi Sheriff enda mer tillit enn i noen cupkamper også, som omtrent den eneste med fysikk på juniorlaget. Gjør i det minste dette før dere går ut og bruker penger dere ikke har.
Å gå ut å selge ideen om at man skal bygge et nytt myte-lag av dødballer og knusende taklinger kommer ikke til å friste de spillertypene klubben trenger for å hevde seg. Den tida er over. Det er billig retorikk på linja med dette "Gi alt"-fjaset man nå frister med før kamper på Åråsen. Selv innsatsen og trykket i spillet er jo en manglevare og noe Runar virker å ha vanskelig for å få ut av spillerne sine.
Og til slutt, spill langt og høyt på oppspillspunkt. I praksis betyr det Friday. Resten av de spillerne vi har trives best med å få ballen servert langs bakken. Ikke i brysthøyde og ofte feilvendt stillestående. Det er f.eks. ingen grunn til at Ringstad skal chippe et tometerspass til Fofana, når han utmerket godt kan sende den videre langs gresset. Finner du ikke en medspiller med en dugelig pasning, så må du går for et tryggere alternativ. For å unngå en mulig kontring. Et så enkelt fokus som å spille hverandre gode virker som et mer enn godt nok grunnlag for fremgang slik dette laget fremstår akkurat nå. Det er ihvertfall noe som ligner en arv etter Haglund.Kommentar
-
Dagens fadese med en hodeløst ræva formasjonsendring og ydmyk spredning av rompeballer før match regner jeg med at vi aldri får se igjen. Makan. Hvorur er staurur dinur? Ikke rart spillerene er tilsynelatende uten fnugg av selvtillit.runarMKommentar
-
For en taperholdning. Ingen forventer lenger seier på Lerkendal, men dette var skammelig. "De er så gode at vi må ha 5 bak, uten å si det sier jeg allikevel at dere ikke er gode nok til en gang å forsøke å prøve et eget spill".
Greit, Lundemo og Fofana ute, men det virket ikke som man forsøkte en gang. 5-3-2 eller hva det nå var? Er det ikke bedre å tape 3-1 eller 4-2 etter å ha forsøkt? Det har veldig mye å si for folks holdning til laget, og framtidige kamper.
Frustrert, holdt på å skjelle ut valgkomiteens formann i dritsinne isted, akkurat som han er skyld i fegis-opplegget. Logger av fram til onsdag. Sorry...Hunter S. Thompson:
There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.Kommentar
Kommentar