Rúnar Kristinsson

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Folke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2008
    • 5955

Om man skulle så langt bort fra fotballen Haglund innførte så kunne man vel heller valgt en som kjenner norsk fotball bedre, en med vinnermentalitet og tro på egne ferdigheter. Arne Erlandsen, Uwe Røsler, Brian Deane, Petter Myhre, Geir Bakke, Leif Gunnar Smerud.. Jeg likte faktisk tanken på Runar inn som trener, men føler meg lurt med tanke på nivået han ser ut til å være på. Håper selvsagt skuta snur og at dette kun ligger på det at spillerne bruker tid på å forstå sin nye trener, men om det ikke snur snart må noen ta grep.

Kommentar

• Fugl1970
      Medlem
      Møteplager
      • May 2008
      • 99

Hvilke grep?
      Vi eier ikke nåla i veggen!

Kommentar

• Folke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2008
        • 5955

Opprinnelig skrevet av Fugl1970
        Hvilke grep?
        Vi eier ikke nåla i veggen!
        Om man ikke eier nåla i veggen får jeg hvertfall håpe klubben har skrevet en avtale med trenerapparatet som de kommer seg ut av uten å betale de lønn for neste 1-3 årene. Tom Nordlie sin etterlønn varte vel helt ut kontraktsperioden.

Kommentar

• PetterH
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2012
          • 668

Selv om man ikke har mye å rutte med, så er situasjonen lik for veldig mange andre lag i serien.
          Det gjelder å bruke de pengene man har enda bedre.

Kommentar

• Petter Ø
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3008

Jeg har trua på Runar. Men han var for defensiv i tankegangen i Trondheim. Vi hadde ingenting å tape.

Bare det at Runar har sagt helt åpent at han ikke er fornøyd med at vi bruker for lang tid med ballen gir meg håp.
            Petter Ø - Kreativ Kanaris
            http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
            Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

Kommentar

• andersmm
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2006
              • 5764

Det er helt rimelig å forvente seg at Runar skal få resultater fortere enn Haglund, med tanke på laget han tok over. Haglund tok over en stall ribbet for kvalitet, kontinuitet og selvtillit. Han kunne hente nye spillere, men i det store og hele fikk han starte fra scratch. Runar tok over et samspilt lag som leverte gode resultater i fjor. Dessverre ser jeg ingenting i spillet vårt som tilsier at Runar skal leverte fortere enn Haglund, på tross av langt bedre forutsetninger. Selv om poengfangsten var dårlig i Haglunds første sesong, forsøkte vi i alle fall spille fotball. I kampene mot bart og søppel på Åråsen våren 2012 dominerte vi rett og slett. I begge kampene tapte vi 2 poeng etter å ha dominert både banespill og sjansestatistikk. Vi er ikke i nærheten av å dominere noe som helst pdd. Det er helt utilgivelig at Runar har klart å søle bort fundamentet han hadde på noen stakkarslige få måneder.
              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

Opprinnelig skrevet av Petter Ø
                Bare det at Runar har sagt helt åpent at han ikke er fornøyd med at vi bruker for lang tid med ballen gir meg håp.
                Men hva betyr det? Slik vi kastet bort seieren på danskebåten ved ikke å klare å være kyniske nok? Der vi ikke klarte kvitte oss med ballen kjapt nok? Hvor kommer denne norske aversjonen mot ballbesittelse egentlig ifra? Nielsen i Godset får samme dritten, nå ser man Risholt på Sandefjord grilles av CMore fordi de liksom skal være for opptatt av å holde ballen i laget. At det ikke går kjapt nok i den berømte lengderetninga.

Norsk fotball er en fordømt sandkasse av drittunger som ler hånlig av hvordan nærmest alle andre forholder seg til spillet. Samtidig har man aldri vært lengre unna å hevde seg internasjonalt. Haglund kom inn å ga LSK en taktisk dimensjon med inspirasjon fra kontinentet, nå er den hvisket vekk på rekordtid for å spille en type fotball de fleste andre i TL faktisk kan langt bedre.

Kommentar

• PetterH
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2012
                  • 668

Personlig så er jeg ikke så opptatt av hvilken taktikk vi bruker. Så lenge taktikken som blir valgt følges 100%.
                  Valgt taktikk er ikke bedre enn utførelsen av den.
                  Og et ønske til: at vi for en gangs skyld kan være det laget som det lyser energi, innsatsvilje og tæl av.

Kommentar

• Kay
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2004
                    • 763

Opprinnelig skrevet av andersmm
                    Det er helt rimelig å forvente seg at Runar skal få resultater fortere enn Haglund, med tanke på laget han tok over. Haglund tok over en stall ribbet for kvalitet, kontinuitet og selvtillit.
                    Haglund tok over en tropp full av etablerte tippeligaspillere (flere ble hentet for å gi umiddelbar suksess), ser man på spillerne RK har hatt tilgjengelig så langt så er vel halvparten av fjorårets lag blitt erstattet med ungutter. Å kreve suksess fra dag 1 fra RK og påstå at han har en lettere jobb enn Haglund hadde blir bare dumt.

"nio poeng på nio matcher"

Kommentar

• andersmm
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2006
                      • 5764

Opprinnelig skrevet av Kay
                      Haglund tok over en tropp full av etablerte tippeligaspillere (flere ble hentet for å gi umiddelbar suksess), ser man på spillerne RK har hatt tilgjengelig så langt så er vel halvparten av fjorårets lag blitt erstattet med ungutter. Å kreve suksess fra dag 1 fra RK og påstå at han har en lettere jobb enn Haglund hadde blir bare dumt.

"nio poeng på nio matcher"
                      Men hallo. Jeg påpeker faktisk at han fikk kjøpe spillere, men han var jo faktisk nødt til å bygge et helt nytt lag ut av ingenting. En del av spillerne som kom inn var jo faktisk hentet av Berg. Når det gjelder Runar: han har fått beholde størstedelen av stallen. Det eneste reelle tapet var PVM, mest på grunn av dødball-situasjonene. PVM var aldri dominerende i banespillet. Ofkir/Krogstad/Kolstad ser jo allerede ut som like gode alternativer som Palmi. Mjelde spilte knapt for førstelaget. Runar kunne også valgt å hente andre spillere. De to Islendingene ser jo ikke ut til å være det vi behøver akkurat nå.

Jeg står på mitt: Runars utgangspunkt er langt bedre enn Haglunds. Jeg har heller ikke krevd suksess fra dag en, men jeg påpekte at det er rimeligere å forlange det fra Runar enn fra Haglund. Haglund viste også tegn til god fotball tidlig, selv om resultatene uteble.

Kommentar

• Kay
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2004
                        • 763

Vi har mistet Lundemo som var dominerende på midten store deler av sesongen og en meget viktig brikke i fjorårets suksess. PVM vi har ikke bare mistet en dødballfot, vi har mistet en profesjonell spiller som hever treningene, samme med Mjelde. Man kan si mye om Palmi men han var en etablert tippeligaspiller som var viktig for Haglund. Vi har mistet Ruben som var nøkkelspiller (han spilte halve sesongen i fjor). Magnar Ødegaar blir jo skrytt opp i skyene av mange her og krise av vi lot gå. Anders Østli var en habil spiller som vi hadde nytta av en god del av fjoråret. Høiland hevet garantert nivå på treningene når han var her.

Okfir har fått spille 1 kamp og har vært skadet resten, kan ikke si han har gitt RK mye. Krogstad var minst dårlig i sin første kamp fra start, men i likhet med Kolstad ser man at det er spillere med kvaliteter, men man ser også at de mangler litt tempo i kroppen i forhold til de som har erfaring fra TL.

Kommentar

• MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3490

Per Berg kastet inn mye penger slik at Haglund skulle kunne hente de spillerne han ønsket seg. Runar sitter i en situasjon hvor han ikke har hatt muligheten til å hente etablerte tippeligaspillere som passer inn i hans system. Haglund kunne hente JA, PVM, Palmi; alle rutinerte tippeligaspillere i sin beste alder. Mjelde hadde klubben også råd til å hente. Jeg husker ikke nøyaktig når BHR ble hentet hjem, men mener det var rundt de tider.

Det er jævla tidlig å kaste Runar. Etter fire runder var det en liten sammenligning i VG, og da hadde LSK ett poeng mindre enn vi hadde på samme tid i fjor. Hvor startet Runar i år? Med -1 i sekken. Gi mannen frem til sommeren før knivene slipes.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3251

Opprinnelig skrevet av MortenA
                            Gi mannen frem til sommeren før knivene slipes.
                            Han kan gjerne få lenger enn det for min del - men da er det en forutsetning at vi ser utvikling. Og i bunn forventer jeg å se innsats - hver eneste gang. Vi er LSK for f…!

Kommentar

• Totti21
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2004
                              • 3501

Opprinnelig skrevet av MortenA
                              Per Berg kastet inn mye penger slik at Haglund skulle kunne hente de spillerne han ønsket seg. Runar sitter i en situasjon hvor han ikke har hatt muligheten til å hente etablerte tippeligaspillere som passer inn i hans system. Haglund kunne hente JA, PVM, Palmi; alle rutinerte tippeligaspillere i sin beste alder. Mjelde hadde klubben også råd til å hente. Jeg husker ikke nøyaktig når BHR ble hentet hjem, men mener det var rundt de tider.

Det er jævla tidlig å kaste Runar. Etter fire runder var det en liten sammenligning i VG, og da hadde LSK ett poeng mindre enn vi hadde på samme tid i fjor. Hvor startet Runar i år? Med -1 i sekken. Gi mannen frem til sommeren før knivene slipes.
                              Det har da lite å si hva de kunne hente. Stallen Runar K overtok er uansett langt bedre enn den Haglund overtok selv om man har mistet PVM, Palmi og Ødegaard fra fjorårets 11'er. Årsaken til at han måtte hente inn flere spillere var fordi han overtok et lag som knapt vant en kamp siste høsten før han kom.
                              Samtidig har Runar også fått hente sine "egne" spillere og har da valgt å prioritere to islendinger han kjenner godt fra før og en finsk stopper som skulle erstatte MØ.

Hvorfor skal han hente spillere til sitt system? Klubbens forbanna plikt var å skaffe en trener som kunne bruke den stallen man hadde, som tross alt hadde tatt en solid femteplass og levert en positiv sesong. Nå klager Runar K på at spillerne være er for lave og ønsker seg høyere spillere.
                              Jeg er så dritt lei av at man henter inn trenere som skal forme en ny stall til sin filosofi istedenfor å finne trenere som passer klubbens filosofi og ser at han kan levere gode resultater med den stallen som er der og de planene klubben har.
                              I mine øyne bør ikke treneren ha noe annet å si ved overganger enn å identifisere behov og gi den siste tommelen opp eller ned.

Jeg er enig i at det er tidlig å kaste Runar, men samtidig ofrer jeg ikke et nedrykk for at en gammel storspiller skal få det til å fungere med en stall som er mer enn god nok for å kjempe om plassene bak de 4-5 beste klubbene i Norge. Poengene til nå er heller ikke min største bekymring, men at det overhodet ikke ser ut til at Runar K vet hva han vil og falmer rundt i blinde etter løsninger. Hvor kom 5-3-2 formasjonen og inngangen til kampen sist i fra?

Aalesund så ut som ligaens desidert svakeste lag under Harald Aabrekk, de tok grep tidlig og har nå tre av tre seire i Tippeligaen etter dette og får endelig ut potensialet i det som kanskje er blant de 2-3 beste angrepene i Tippeligaen.

Jeg gir Runar K fred, men forventer at han i det minste finner ut av hva han vil og terper på det til det fungerer. Da kan jeg tåle noen dårlige resultater på veien så lenge man ser fremgang i spillet.

Kommentar

• Petter Ø
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2004
                                • 3008

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                Men hva betyr det? Slik vi kastet bort seieren på danskebåten ved ikke å klare å være kyniske nok? Der vi ikke klarte kvitte oss med ballen kjapt nok? Hvor kommer denne norske aversjonen mot ballbesittelse egentlig ifra? Nielsen i Godset får samme dritten, nå ser man Risholt på Sandefjord grilles av CMore fordi de liksom skal være for opptatt av å holde ballen i laget. At det ikke går kjapt nok i den berømte lengderetninga.

Norsk fotball er en fordømt sandkasse av drittunger som ler hånlig av hvordan nærmest alle andre forholder seg til spillet. Samtidig har man aldri vært lengre unna å hevde seg internasjonalt. Haglund kom inn å ga LSK en taktisk dimensjon med inspirasjon fra kontinentet, nå er den hvisket vekk på rekordtid for å spille en type fotball de fleste andre i TL faktisk kan langt bedre.
                                Nevn et internasjonalt lag vi har lyst til å nærme oss som har en playmaker som holder i ballen og trekker ned tempo helt til alle initiativ er bort for så å heller slå en støttepasning som skaper trykk bakover. Alt dette fordi første prioritet var å holde i ballen. Det er ikke kynisk, men det er risikabelt.

Temposkifte og initiativ skal og må belønnes.

PS. Akkurat som de første kampene til Hæggis og Keiko var preget av forgjengerens jobb ser det ut til at dagens lag er preget av forgjengerens tafatthet. Å snu dagens tropp til å bli offensiv og modig er ikke gjort i en håndvendig. Den jobben tror jeg dessverre Runar har undervurdert
                                Petter Ø - Kreativ Kanaris
                                http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                                Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

Kommentar

• andersmm
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2006
                                  • 5764

Vi har mistet Lundemo som var dominerende på midten store deler av sesongen og en meget viktig brikke i fjorårets suksess. PVM vi har ikke bare mistet en dødballfot, vi har mistet en profesjonell spiller som hever treningene, samme med Mjelde. Man kan si mye om Palmi men han var en etablert tippeligaspiller som var viktig for Haglund. Vi har mistet Ruben som var nøkkelspiller (han spilte halve sesongen i fjor). Magnar Ødegaar blir jo skrytt opp i skyene av mange her og krise av vi lot gå. Anders Østli var en habil spiller som vi hadde nytta av en god del av fjoråret. Høiland hevet garantert nivå på treningene når han var her.

Okfir har fått spille 1 kamp og har vært skadet resten, kan ikke si han har gitt RK mye. Krogstad var minst dårlig i sin første kamp fra start, men i likhet med Kolstad ser man at det er spillere med kvaliteter, men man ser også at de mangler litt tempo i kroppen i forhold til de som har erfaring fra TL.
                                  Vi kan sikkert fastslå at årets stall er dårligere enn fjorårets. Dels mistet vi rutine, men så har vi også gjort en relativt dårlig jobb med å hente inn erstattere. Islendingene får Runar ta på sin kappe, de er ikke i nærheten av nødvendig nivå per dags dato. Samtidig er det mer interessant å se på hvor mange vi har beholdt. Johan var vår absolutt viktigste spiller i fjor. Han er fortsatt her. Riise, Kippe, Ringstad, Fofana, Erling, Origi, Amundsen. Lundemo også, selv om han er skada (vi var like rævva da han var frisk). Det er ikke voldsomme endringer i første-11eren vår fra i fjor høst. Dette er til aller største del spillere som kjenner hverandre godt, og har spilt mye sammen. Og det ser jo unektelig ut som om de ikke har sett hverandre før. Haglund fikk hente noen spillere, ja, men han fikk jo komponere et lag av spillere som faktisk knapt hadde sett hverandre før. Og LSK anno tidlig 2012 var milevis bedre samspilt enn hva vi er i dag.

Kommentar

• fredpet76
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2004
                                    • 1265

Kanskje på tide å legge ballen litt død nå? At Runar foreløpig har skuffa oss er det liten tvil om, men vi supportere er ikke mer intelligente enn at vi har glemt denne fadesen om vi slår Røkkes lag på onsdag.

Kommentar

• Kay
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2004
                                      • 763

Hvis man sammenligner Haglund og Kristinsson så ser man at Haglund fikk inne en haug med rutinerte spillere i sin beste alder og stort sett TL eller bedre erfaring, Kristinsson har erstattet flere rutinerte spillere med jr spillere og spillere som aldri har spillt i TL. I tillegg har han hatt noen uheldige skader. Jeg er på ingen måte fornøyd med det jeg har sett så langt men å hevde at Kristinsson har hatt en enklere jobb enn sin forgjenger mener jeg er helt bak mål. Vi var ett medaljelag i 2011 helt til vi solgte Ujah, Nosa, Rånern og BBS ble skada, at vi slet på høsten med mange jr spillere på banen er ikke rart, men også da hadde vi flere rutinerte spillere. Noe av det samme ser vi nå, blir det for mye JR spillere og spillere uten erfaring samtidig så får man problemer. Forskjellen mellom medalje og nedrykk fra TL er ikke større. Hvordan kan man samtidig påstå at man 1. tar over ett lag fullt av tapermentalitet 2. alle spillerne var nye så det tar tid å spille seg inn. Jeg finner det relativt motstridende.

Kommentar

• Kay
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2004
                                        • 763

Opprinnelig skrevet av andersmm
                                        Johan var vår absolutt viktigste spiller i fjor. Han er fortsatt her. Riise, Kippe, Ringstad, Fofana, Erling, Origi, Amundsen. Lundemo også, selv om han er skada (vi var like rævva da han var frisk). Det er ikke voldsomme endringer i første-11eren vår fra i fjor høst. Dette er til aller største del spillere som kjenner hverandre godt, og har spilt mye sammen. Og det ser jo unektelig ut som om de ikke har sett hverandre før. Haglund fikk hente noen spillere, ja, men han fikk jo komponere et lag av spillere som faktisk knapt hadde sett hverandre før. Og LSK anno tidlig 2012 var milevis bedre samspilt enn hva vi er i dag.
                                        - Diskusjon om hvorfor Johan var viktig i fjor og kanskje ikke på samme måte i år har vi allerede tatt
                                        - Lundemo har aldri vært frisk i årets sesong
                                        - Amundsen spilte ofte sammen med en annen stopper i fjor, kanskje de passed bedre sammen. Arnesen støter og Kippe dekker bakrom anyone ?
                                        - Haglund hentet noen spillere - TIDENES UNDERSTATEMENT - 18 spillere inn på 1 år, snakk om å fomle i blinde. Til tross for at vi tok med ett helt lag av spillere med TL erfaring fra sesongen før.
                                        - LSK anno tidlig 2012 vi hadde noen bra kamper uten uttelling og mye balltrilling uten skapende resultat, noen liker tydeligvis slikt.

Kommentar

• GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

- LSK anno tidlig 2012 vi hadde noen bra kamper uten uttelling og mye balltrilling uten skapende resultat, noen liker tydeligvis slikt.
                                          LSK anno 2012 gjorde Åråsen til et fort. Men ikke la fakta komme i veien.

Kommentar

Working...