Rúnar Kristinsson

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

    Oppramsinga di viser jo bare hvor fucked spillerlogistikken er i LSK. En spiller som Pellegrino kan ikke kun sees som en spiss når man spiller med en formasjon med bare en spiss. Da må man også kunne ta den hengende rollen og ihvertfall en av kantrollene. Han har både på rekrutt- og a-lag vist at han er en trussel inn i banen fra venstre, mener Runar han er enda dårlige enn Fofana defensivt? Hvorfor får han ikke sjansen? Helt drøyt å se Ringstad bli foretrukket der mot Hoffenheim, som på ingen måte har gjort seg fortjent spillemessig til en slik sjanse.

    Både Krogstad og Brændsrød ble før sesongen meldt som spillerne som villle kjempe om den høyre kantrollen, Krogstad som et mer defensivt anlagt alternativ. Da Brændsrød skadet seg ble Kolstad raskt foretrukket, som helt riktig opprinnelig er en sentral (helst offensiv) midtbanespiller. Kunne nevnt de tre du ramset opp, som i likhet med Ringstad og Timisela i mer elle mindre grad er back ups i den rollen. Men det er ikke offensivt dette laget mangler spillere, det er defensivt. Hos rekrutta vikarierer vel nå Sheriff i midtforsvaret fordi de helt mangler midtstopperalternativer. Og det laget taper og taper. A-laget får varierende prestasjoner fra de to i midtforsvaret som kun har reell konkurranse i han som nå helt og holdent har tatt venstrebacken.

    Det er soleklart hva som bør prioriteres spillemessig, og man bør heller se på formasjonen hvis man virkelig mener dette laget mangler kantspillere. Adapt or die, pengene er ikke der til å kunne gjøre noe annet. Pelle og Ofkir er douen som bør prioriteres på venstrekanten, Knudtzon bør være et førstevalg på høyresiden, med rekken av unge norske som backups. Friday et soleklart førstevalg på topp utifra hva man har nå, og hva Runar selv mener han prøver å få til spillemessig. For Erling feilvendt på lange oppspill er og blir dødfødt, og dit har LSK langt vei kommet tilbake nå som Johan er ute. Nå må man vise at man kan tilpasse seg realitetene, og Runar må begynne vise seg som den spillerutvikleren han sa han kom hit som.

    For meg ser det ut som hans form for spillerutvikling handler om knallhard favorisering av egne spillere og å gi de tillit uavhengig av om de viser seg holde nivået eller ikke, mens andre spillere knapt blir nevnt i det hele tatt. Med de utfordringer man har allerede er det helt håpløst å gå ut å ønske seg to kantspillere nå av en lutfattig klubb. Fremstår som om han er langt mer opptatt av å sende signal til de yngre heller enn å ta tak i de etablerte som pokker ikke har levert på det nivået man bør forvente.

    Kommentar

    • Trooond
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2015
      • 1039

      Opprinnelig skrevet av Rune
      Knudtzon - spiss.

      Ofkir - skadet

      Kolstad - sentral midtbane/hengende spiss. Har visst noe bra, men også at han trenger mer tid før han kan spille fast i Tippeligaen.

      Brændsrød - kant. Kan bli en god spiller for oss, men har i realiteten bare en god omgang i Tippeligaen å vise til.

      Krogstad -sentral midtbane/hengende spiss. Samme som Kolstad.

      Pellegrino - spiss. Har vist tendenser, men sliter med sluttproduktet.

      Timisela - klubbens eneste alternativ som høyre back. Bare kontrakt ut året.

      Ringstad - venstre back, ute av form. En spiller forumet har mistet helt trua på.

      Kristiansen - aldri sett.
      ______________

      Vi har per tiden ingen klare alternativer på kantene. Kun ungdom og nødløsninger.

      Ps. Hvorfor er ikke Fred, Arni og Lundemo på listen din? De har jo også spilt kant i år.
      Hadde noen av disse fått like mye tid til å spille seg inn som Lundemo, eller hvertfall som Ringstad, så tror jeg både Brændsrød og kanskje en til av de andre også hadde spilt seg god nok for tippeliga.
      Skjønner at man ikke har mulighet til å prioritere å spille inn mange som man gjør med Lundemo, men det er kanskje flere som både har potensiale, og kanskje hadde fortjent det like mye som Ringstad, selv om han har vært god i tidligere sesonger.

      Kommentar

      • Totti21
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3499

        Opprinnelig skrevet av fredpet76
        Å endre spillestil et er et sjansespill, det vet nok de fleste her.
        Jeg sier ikke at man skal endre spillestil, bare formasjon. Spillestilen har Runar K forsøkt å endre på tidligere i sesongen uten hell, og det håper jeg også vi slipper å se noe særlig mer av fremover.

        Krittslikkere på vingene har vel ikke fungert for noe lag siden midten av 1990-tallet, så det verken håper eller tror jeg klubben ser etter.

        Kommentar

        • Trooond
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2015
          • 1039

          Opprinnelig skrevet av Totti21

          Krittslikkere på vingene har vel ikke fungert for noe lag siden midten av 1990-tallet, så det verken håper eller tror jeg klubben ser etter.
          Ikke helt krittslikkere kanskje, men stor fordel med vinger som og kan utfordre utover, og ikke bare går innover. Det er vanskeligere å forsvare seg mot en ving som kan utfordre begge veier, og bruke bredden.
          Syntes f.eks ikke Ronaldo er så dårlig......

          Kommentar

          • reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13277

            Må levere i dag. Ikke noe piss eller veikhet før, under eller etter kamp.

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              En resignert Runar, ønsker seg spillere og viser fin liten tro på de som allerede er her. Varsku her!

              Kommentar

              • LS89
                Kamptrådkongen
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2013
                • 3373

                Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                En resignert Runar, ønsker seg spillere og viser fin liten tro på de som allerede er her. Varsku her!
                Kan du gjengi?

                Kommentar

                • Folke
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2008
                  • 5955

                  Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                  En resignert Runar, ønsker seg spillere og viser fin liten tro på de som allerede er her. Varsku her!
                  Trenger Johan og 2-3 nye spillere for å komme opp igjen. Runar klarer ikke dette alene.

                  Kommentar

                  • GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

                    Opprinnelig skrevet av LS89
                    Kan du gjengi?
                    Sånn på sparket: ønsker seg tre spillere, men er inneforstått med at klubben ikke har kronasjer og at det vil dreie seg om lån. Viser ingen selvtillit og gir intet uttrykk for at han har tro på at gruppa som er her kan snu dette. Fremstår som en fasade uten noenting bak.

                    Kommentar

                    • LS89
                      Kamptrådkongen
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2013
                      • 3373

                      Det lover ikke veldig bra dette her dessverre, og er et ordentlig varsko her til Torgeir. Yohan og Runar virker ikke helt på bølgelengde. Noen som er ofte på treninger som kan gjengi litt om gløden, spillerhumør o.l? Eller er det bare triste fjes som ser ned i bakken?

                      Kommentar

                      • BroganTrundler
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2014
                        • 665

                        Var et lag som kom motivert ut til andreomgang i dag og de spilte ikke i gult.

                        Kommentar

                        • Trooond
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2015
                          • 1039

                          Etter 1 omgang, hadde jeg veldig lite tro på dette om det ikke ble gjort endringer, Runar mente 1 omg. Var veldig bra. Skjønner han ikke at motstander veldig sannsynlig gjør litt endringer?
                          Det Runar gjorde før kampen, var å si at han ville ha nye kanter, og bruker ikke den spilleren som kanskje hadde mest å spille for i dag.
                          Skjønner han ikke at han sprer usikkerhet i laget, og demotiverer i steden for å motivere?

                          Synes han i intervju etter kampen har resignert veldig, og prøver å redde sitt ansikt ved å si at dette er det han får til, om han ikke får 3 nye spillere!

                          Kommentar

                          • bjarmann
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 2925

                            Gi alt garanti? Når i helvete begynte Vålerenga å ta oss på innsats og løpsvilje. Faen!
                            I år så tar vi alt

                            Kommentar

                            • Trooond
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2015
                              • 1039

                              Når reka ba de om det, og klarte få inn motivasjon som trengs tydeligvis.

                              Kommentar

                              • vermu
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2008
                                • 1729

                                For å ta det positive først. Runar har fått skikk på det defensive. Vi har hatt god kontroll og sluppet til lite sjanser og mål i år. Også mot vif gjør vi en solid første omgang.

                                - Det som er sjokkerende for meg er nok et helt feil laguttak. Vår beste spiller i år og toppscorer, Erling Knutzon blir gjemt bort på kanten. En av få spillere som har fungert over lang tid. Han burde vært den første spilleren Kristinsson satte opp på laget- som spiss.

                                - Jeg trodde Runar hadde lært. Men Bonke og Finnur passer ikke sammen. De har ikke komplimentære ferdigheter.

                                - Marius Lundemo, helt ute av form - får lettere arbeidsbetingelser sentral på midten, ikke som hengende spiss. Friday og Knutzon på topp er det klart beste per i dag.

                                I tillegg er byttene svake. Pelle burde vært satt inn for Ringstad da vi jaktet mål. Ikke Kolstad.
                                Lundemo på kant blir bare rot, da han trekker inn sentralt sammen med de to andre. Krogstad eller Brændsrød burde kommet inn for Bonke tidligere.

                                Jeg synes det har vært mye rart fra trenerbenken i år.

                                Kommentar

                                • Totti21
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2004
                                  • 3499

                                  Opprinnelig skrevet av vermu
                                  For å ta det positive først. Runar har fått skikk på det defensive. Vi har hatt god kontroll og sluppet til lite sjanser og mål i år. Også mot vif gjør vi en solid første omgang.
                                  Jeg er enig med deg i alt du skriver i innlegget ditt bortsett fra at Runar har fått skikk på det defensive.
                                  Han har overtatt et lag som i fjor slapp inn 1.15 mål i snitt pr.kamp og klart å holde det noenlunde vedlike med 1.35 baklengs pr.kamp denne sesongen. Ingen forbedring, men fremdeles ganske gode tall som kun blir slått av rbk og Odd denne sesongen.

                                  Første omgangen i går er solid defensivt og alle i fireren ser ut til å utfylle hverandre bra. vif evner ikke å gjøre stort annet enn å dytte ballen rundt ala LSK på hjemmebane frem til straffen og skaper vel kun en sjanse som kommer etter en kontring den ene gangen vi er ute av balanse.
                                  Offensivt er det derimot fullstendig krise, og du er jo inne på alt det jeg også skrev i kamptråden i ditt innlegg rundt helt åpenbare feilvurderinger fra treneren i går.

                                  Dette er første gang siden Even Pellerud jeg sier dette, men nå håper jeg man tar grep og kvitter seg med treneren. Runar K har på ingen måte klart å forvalte det han har godt eller til min forventning, og virker fullstendig resignert i intervjuer etter kamp. Legg også til en skadefrekvens som er totalt unødvendig og krise for en stall som fra før er tynn nok.

                                  Det offensive spillet og laguttakene gir absolutt ingen mening, og da skal jeg ikke hive bensin på Finnur bålet, da han i mine øyne ikke isolert sett er problemet, men heller hvordan han komponerer midtbanen totalt sett.

                                  Det er absolutt ingen langsiktig plan i det vi forsøker på offensivt og vi varierer mellom å slå lange baller opp på en ensom spiss i den ene kampen, før vi skal bygge angrep bakfra i den neste og slå i bakrom i den tredje. Altså, ingen tydelig plan på hva man vil oppnå på lang sikt. Hadde man i det minste sett at laget forsøkte på noe de ikke lyktes med, så er jeg definitivt mannen som gir treneren og spillegruppen tid på å få til dette, men når man vingler mellom det ene og det andre uten mål og mening, så må vi gjøre endringer fort som fy.

                                  Når det kommer til trenere, så har jeg stort sett vist stor tålmodighet her inne, men denne ansettelsen var fullstendig feil for sportsklubben og ved å vente mener jeg man tar en enorm risiko, da nedrykk absolutt kan bli en realitet.

                                  Det er ingen vits i å vente til Sandefjord kampen, da dette bare vil utsette prosessen. Det er et lag vi kommer til å vinne mot uansett hvem som sitter på trenerbenken og hvis det bare utsetter prosessen ytterligere et par uker, så kan man like gjerne gjøre det nå.

                                  Kommentar

                                  • Kroktåa
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2015
                                    • 2937

                                    Opprinnelig skrevet av Totti21
                                    Når det kommer til trenere, så har jeg stort sett vist stor tålmodighet her inne, men denne ansettelsen var fullstendig feil for sportsklubben og ved å vente mener jeg man tar en enorm risiko, da nedrykk absolutt kan bli en realitet. Det er ingen vits i å vente til Sandefjord kampen, da dette bare vil utsette prosessen. Det er et lag vi kommer til å vinne mot uansett hvem som sitter på trenerbenken og hvis det bare utsetter prosessen ytterligere et par uker, så kan man like gjerne gjøre det nå.
                                    Så du vil kaste treneren midt i sesongen, uten at en supertrener står klar til å overta (formodentlig gratis)? Når laget tross alt ligger midt på tabellen, med en stall som er tynnere enn et bibelark? Har du glemt hvordan det gikk sist vi kastet treneren midt i sesongen, og assistentene overtok?

                                    Du er selvsagt berettiget til å ha dine egne meninger, og kan fritt få gi uttrykk for dem. Men jeg er veldig glad for at du ikke har en tøddels innvirkning på styre og stell i sportsklubben.

                                    Kommentar

                                    • Totti21
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2004
                                      • 3499

                                      Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                                      Så du vil kaste treneren midt i sesongen, uten at en supertrener står klar til å overta (formodentlig gratis)? Når laget tross alt ligger midt på tabellen, med en stall som er tynnere enn et bibelark? Har du glemt hvordan det gikk sist vi kastet treneren midt i sesongen, og assistentene overtok?

                                      Du er selvsagt berettiget til å ha dine egne meninger, og kan fritt få gi uttrykk for dem. Men jeg er veldig glad for at du ikke har en tøddels innvirkning på styre og stell i sportsklubben.
                                      Det vil jeg.
                                      Enkelt og greit fordi jeg ikke kan se hvordan en reserveløsning skal gjøre det noe dårligere enn det vi har i dag.
                                      Hadde du fulgt med på mine innlegg her inne de siste 11 årene, så ville du sett at jeg stort sett har stått opp for alle trenerne som har vært i klubben i løpet av denne tiden, så at jeg slenger ut dette om dagens trener kommer ikke ut av det blå eller fordi jeg utålmodig.
                                      Det er fordi jeg rett og slett mener det vil skade sportsklubben på både kort og lang sikt at han sitter videre. Både i form av skaderaten, men først og fremst fordi han styrer klubben i helt feil retning og virker fullstendig resignert.

                                      Jeg sier det jeg sa før Runar K ble ansatt, men Mark Dempsey sitter i Haugesund og venter på en sjanse som hovedtrener. Han er i mine øyne den mest kompetente personen til å trene et tippeligalag av alle med unntak av Bob Bradley i Stabæk. Neste sesong overtar han sikkert jobben til Grindhaug om man ikke handler før den tid, og tro meg på at det vil vise seg å være et sjakktrekk.

                                      Jeg bruker mye heller en million på å hente han til klubben enn å lønne 2-3 spillere til for å gi Runar en sjanse til å vise at han kan snu dette.

                                      Jeg er også glad for at jeg ikke styrer det som skjer i sportsklubben, men skulle bare ønske vi hadde en langt mer handlekraftig og tydelig sportsdirektør enn Torgeir Bjarmann til å gjøre det. Da tenker jeg ikke på hva han gjør på overgangsvinduet som faktisk er helt ok, men mer hvordan han fremstår som hovedansvarlig for de sportslige resultatene i LSK. Ansettelsen av kompisen etter en ekstremt kort ansettelsesprosess viser meg også at han har setter for lite tydelige krav til hvordan LSK skal spille fotball og hva som kreves av en trener.

                                      Du står også fritt til å mene hva du vil, og det er flott at man kan stå for forskjellige meninger her inne, da det er hele grunnlaget for et debattforum.

                                      Kommentar

                                      • DoubleHi5
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2011
                                        • 4073

                                        Runar fikk sjansen, men han har bevist at han ikke holder nivået. Nok er nok. Har vi et styre i denne klubben?
                                        Elska þetta félag

                                        Kommentar

                                        • rælingen kanaris
                                          Kaptein Reketråler
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2005
                                          • 1446

                                          Jeg er vel ikke lenger helt uenig i at Runar ikke virker som rett man. Men. Det er ikke gratis å sparke han. Har vi råd til det i den økonomiske situasjonen vi er i?
                                          Custodes
                                          I med og motgang

                                          Kommentar

                                          Working...