Rúnar Kristinsson

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Frode D. Homb
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2003
    • 982

Litt enige med barte, men folk må få kritisere konstruktivt. Men når man skriver at man sjøl er så jævla smart fordi man har informatikkutdannelse fra UiO og karakteriserer snille og dyktige Runar som dum og veik, da er det på tide å våkne opp. Da støtter man ikke laget sitt. Håper dette blir en wake up call for noen og en hver. Kritisèr i vei, men tenk over hva dere skriver. Hvis dere skriver her inne under pseudonym, er det fristende å trå litt ekstra til. Men det dere ikke kan si ansikt til ansikt til Torgeir og Runar, bør dere heller ikke skrive her inne.

Kommentar

• Frode D. Homb
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2003
      • 982

"[QUOTE=KFL41;599153]Det er ikke noe rart at vi slet offensivt mot VIF. Nesten all offensiv slagkraft de siste årene er borte. Fofana og Anderson, PVM og Riise (assistkonge i TL i fjor). Hvis Andrrson har spilt sin siste kamp for LSK, har Runar og klubben en stor utfordring foran seg. Lite av dette er Runars skyld. Defensivt er vi ok. Offensivt må vi nesten begynne på nytt. Hvis ingen kommer inn , må vi satse på Lundemo som en av de sentrale , og at Fridays og Pellegrinos potensial slår ut. Knudtzon er avhengig av å bli spilt god, noe Andersson og Fofana var gode til. "

Dagens beste innlegg. Tommel! Vi sliter i motvind og har lite økonomiske ressurser. Det er en dårlig kombinasjon. Men vi har en lovende stall. Dog hadde det vært greit med et par etablerte spillere inn på lån eller noe.

Kommentar

• MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3490

Opprinnelig skrevet av _Jonern
        Er fair at vi er uenige om hva som er akseptabelt for hvordan LSK skal fremstå. Men er vi altså fornøyd med å kun klare å hindre vif i å skape sjanser? Da har vi sunket lavt, selvom det er en viktig del av spillet selvfølgelig. Og det hjelper ikke å holde dem vekk fra målsjanser i 45 min. Vi taper alikevel 2-0 og det er det som teller. Jeg sto på Ullevål med følelsen av at det var tidsspørsmål før målet dems kom. Straffe eller ikke, det kommer som et resultat av at de er inne i boksen vår med mange spillere. Vi var aldri inne i boksen dems annet enn på cornere.
        Som jeg har sagt utallige ganger de siste dagene, et medaljejagende søppelkollektiv ville blitt mer og mer desperat dess lenger ut i annen omgang 0-0 hadde stått seg. Da hadde rommene dukket opp og vi kunne blitt giftige på kontringer.

Selv satt jeg med høye skuldre hjemme, men kun fordi jeg alltid gjør det mot søpla. Ikke fordi jeg satt og ventet på at de skulle score. Det var veldig lite i angrepene deres som tilsa at de skulle score, både før og etter straffen.
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Totti21
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2004
          • 3501

Opprinnelig skrevet av MortenA
          Som jeg har sagt utallige ganger de siste dagene, et medaljejagende søppelkollektiv ville blitt mer og mer desperat dess lenger ut i annen omgang 0-0 hadde stått seg. Da hadde rommene dukket opp og vi kunne blitt giftige på kontringer.

Selv satt jeg med høye skuldre hjemme, men kun fordi jeg alltid gjør det mot søpla. Ikke fordi jeg satt og ventet på at de skulle score. Det var veldig lite i angrepene deres som tilsa at de skulle score, både før og etter straffen.
          Nå har fremdeles denne kampen isolert sett veldig lite å si for mitt syn på Runar K og den jobben han gjør som trener for Lillestrøm. Vi var som du sier ganske godt forberedt til denne kampen og hadde en inngang til kampen som var "safety first" der vi skulle vente på at det dukket opp en kontringsmulighet, feil hos vif eller dødball som vi kunne score på. I og for seg en helt grei inngang til en bortekamp mot et lag som har vunnet mange kamper hjemme i år.

Problemet er at dette ikke kun gjelder for denne kampen, men også senest mot Sandefjord, godset og Haugesund. I sistnevnte kamp klarer vi utrolig nok å score tre mål basert på Fofana sine dribleraid, men det offensive spillet er fullstendig fraværende i alle kampene.

Defensivt har vi fungert ganske bra hele sesongen og er nesten på samme scoringsnitt som i fjor. Vi har også kun 4.71 sjanser i mot i år, som er fjerde best i ligaen mot 4.60 i fjor, så vi får akkurat det vi fortjener i trynet. Vi utnytter også sjansene våre på omtrent samme nivå som i fjor med 31.9%, som faktisk også er blant de beste i ligaen, kun slått av flakselaget vif, start og Bodø/Glimt.
          Så vi ligger vel i overkant høyt på tabellen om man kun skal se på statistikk, da vi er blant de mest effektive lagene i serien.

Problemet er dog at vi skaper alt for lite, og er blant de aller svakeste her på tross av at vi faktisk har hatt ligaens mest sjanseskapende spiller i Fofana frem til forrige kamp. Med han ute av laget, så kan vi ikke lenger baserer oss på et godt forsvarsspill og enkeltprestasjoner fra han.
          Selv når vi hadde han i laget synes jeg det var skremmende hvor lite vi fikk ut av det offensive spillet vårt, da jeg helt ærlig mener at vi har hatt blant de aller beste angrepene i ligaen. Fofana var den beste offensive spillere i Tippeligaen frem til han forsvant i mine øyne.
          Forsvaret er solid, som det var i fjor også, så da gjenstår midtbanen, der vi riktignok har manglet Lundemo store deler av sesongen og Johan Andersson de siste kampene. Allikevel er det Runar som da komponerer en midtbane uten kreative spillere på tross av at vi nå har hatt Lundemo tilgjengelig. Ikke at jeg tror det vil hjelpe særlig med å bare flytte rundt på spillere uansett, med mindre man skal utnytte styrkene deres.
          En Lundemo i mellomrommet kunne fungert bra det, men når vi aldri får satt han opp rettvendt, så blir han middelmådig. Finnur og Bonke er gode ballvinnere sentralt i banen og dekker store rom, men blir i mine øyne alt for like og statiske i det offensive spillet. Om dette er de som tar dårlige vurderinger, eller om Runar ikke gir de nok frihet vet jeg ikke, men det fungerer i alle fall dårlig.
          Førstnevnte tror jeg kunne gjort det bedre i en mer offensiv rolle, mens sistnevnte hadde tjent på å dyrkes mer som en ren ballvinner.

Denne stallen, selv uten Fofana er mer enn god nok til å kjempe på øvre halvdel og slå samtlige lag i Tippeligaen på hjemmebane. Det har vært alt for mange kamper denne sesongen, men også i Haglund sesonger der vi er fornøyd med uavgjort istedenfor å jage seieren. Gambler man mer i uavgjortkampene, så er fremdeles to seire og tre tap bedre poengmessig enn fem uavgjorte kamper. Med den innstillingen tror jeg det blir flere trepoengere også.

Nå sitter nok Runar trygt og godt både ut sesongen og videre uansett hva jeg skulle mene, da klubben virker å leve godt med "status quo" og en anonym tilværelse rett over kvalikkplassen.
          Men, om jeg hører så mye som et ord om hvor gode Sandefjord har sett ut de siste kampene, så tror jeg jaggu jeg spyr.

Sandefjord er det svakeste laget som har spilt i Tippeligaen siden de selv rykket ned i 2010 med rekordsvake 12 poeng, og er et lag vi skal gå ut for å vinne klart mot. Vi skal pøse på med folk i angrep og sett standarden tidlig. Offensive backer, helhjertede løp fra midtbanen og kontringer med 6-7 mann i bevegelse så fort vi vinner ballen.
          Alt annet enn tre poeng er katastrofalt svakt mot et lag som til nå har ett fattig poeng på bortebane og over tre baklengsmål i snitt på disse kampene. Det fattige poenget deres kom mot laget på plassen foran de på tabellen.

edit: Ser forøvrig at mitt førstevalg før Runar K ble ansatt , Mark Dempsey, mest sannsynlig blir tilbudt hovedtrenerjobben i Molde neste sesong etter Skullerud om ikke Bob Bradley skulle takke ja. Da kan vi nok stryke han fra lista.

Kommentar

• MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3490

Er helt enig i at jeg gjerne skulle sett at vi var mer samkjørte offensivt. Nå har ikke jeg vært på noen treninger, så jeg kan ikke si noe om hvordan Runar leder treningene. Stopper han opp spillsekvensene og forklarer hvordan han ønsker at spillerne beveger seg, eller lar han det skure?

Generelt sett synes jeg våre spillere beveger seg lite foran ballfører. De fleste fremstår med veldig liten vilje til å få ballen, og venter til pasningen kommer før de starter sine bevegelser. Jeg skulle gjerne sett flere bevegelser slik at motstanders forsvar må jobbe hardere for å forsvare seg.

Kommentar

• gilbert
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 3218

Er helt enig i at jeg gjerne skulle sett at vi var mer samkjørte offensivt. Nå har ikke jeg vært på noen treninger, så jeg kan ikke si noe om hvordan Runar leder treningene. Stopper han opp spillsekvensene og forklarer hvordan han ønsker at spillerne beveger seg, eller lar han det skure?.
              Han stopper, forklarer og dirigerer. Så mye at jeg i blant har lurt på hvor mye spillerne får med seg, hvor mye stillestående instruksjon de klarer å fordøye på en gang.

gilbert

Kommentar

• Frode D. Homb
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2003
                • 982

Han og laget må levere i morgen. I morgen skal og må vi vinne. Ellers blir det bunnstrid. Han har også hatt nok tid på seg til å lære bort det han står for som trener. Vi har ikke så dårlig lag i morgen at vi ikke skal klare å slå et lag som i grunnen har rykket ned allerede. Jeg vet at Sandefjord har vært bra den siste tiden, men vi utsletter oss selv dersom vi skal skryte av og frykte motstanderen hver jævla gang også. Respekt for motstanderen før kampen, ja, men under kampen må vi være nådeløse. Tre poeng. Punktum.

Kommentar

• Folke
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2008
                  • 5955

Alt annet en en solid seier i morgen er uaktuelt. Selvsagt skal dem knuse seriens dårligste lag!

Kommentar

• _Jonern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 4397

"Hva skal dere gjøre bedre i 2.omgang?"

"Vi må jobbe lite hårdere."

Hva mener han egentlig med dette? Han sier det hver eneste gang. Har faktisk ikke hørt èn fornuftig setning i intervjuene før kamp, og i pausen. "Vi må jobbe hårdere", og "Vi får se hvordan det går" er stort sett det eneste som blir sagt. Hva faen er det for noe?

Jeg er glad for seieren i dag, men blir mer og mer sikker på at Runar må vekk. Problemet er at vi ikke har råd/tar oss råd til å kvitte oss med han.
                    ..................

Kommentar

• Folke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2008
                      • 5955

Dagens 2. Omgang var stryk til Runar, ferdig snakka!

Kommentar

• MortenA
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2007
                        • 3490

Opprinnelig skrevet av Folke
                        Alt annet en en solid seier i morgen er uaktuelt. Selvsagt skal dem knuse seriens dårligste lag!
                        Vi "knuste" dem med like god margin som Bart City, så det må vel være greit? Det er mye som tyder på at formkurven til Sandefjord peker oppover, og så får vi vurdere om det er positivt eller negativt.

Jeg tror ingen er fornøyd med andre omgang i dag, men det er begrenset hva Runar har på benken å bytte inn når hele midtbanen hans klapper fullstendig sammen i andre.

Kommentar

• Folke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2008
                          • 5955

Vi "knuste" dem med like god margin som Bart City, så det må vel være greit? Det er mye som tyder på at formkurven til Sandefjord peker oppover, og så får vi vurdere om det er positivt eller negativt.

Jeg tror ingen er fornøyd med andre omgang i dag, men det er begrenset hva Runar har på benken å bytte inn når hele midtbanen hans klapper fullstendig sammen i andre.
                          Driter vel i hvordan andre kamper har gått.. Denne omgangen var dårlig, av spillere og trener. Så du hvordan Bonke løp rundt på kanten uten å skjønne en dritt av hva han skulle bidra med når det ble rokkeringer? Alle mann i egen 16 meter på corner? Gi bort ballen er meningsløst. Dårlig og totalt udugelig omgang! Men ja det ble seier, 3 viktige poeng og man kan velge å sole seg i glansen rundt det eller jobbe med det som ikke fungerer!

Kommentar

• MortenA
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 3490

Driter vel i hvordan andre kamper har gått.. Denne omgangen var dårlig, av spillere og trener. Så du hvordan Bonke løp rundt på kanten uten å skjønne en dritt av hva han skulle bidra med når det ble rokkeringer? Alle mann i egen 16 meter på corner? Gi bort ballen er meningsløst. Dårlig og totalt udugelig omgang! Men ja det ble seier, 3 viktige poeng og man kan velge å sole seg i glansen rundt det eller jobbe med det som ikke fungerer!
                            Du driter i hvordan andre kamper går, men krever at "seriens desiderte bunnlag" skal knuses?

Jeg noterte meg også at Bunke slet i andre omgang, men jeg er ikke sikker på hvem ander vi kunne satt inn som ville kunne gjort en positiv forskjell.

Det er mange taktiske vurderinger man kan være uenig i, og jeg tror absolutt alle er enig i at andre omgang er elendig, men vi vant for en gangs skyld og det må være rom for å kunne glede seg over det?

Jeg føler meg rimelig trygg på at hele klubben jobber etter beste evne med å forbedre det som ikke funker, og de færreste som "soler seg i glansen". Da hadde det vel vært mye mer feiring i garderoben etterpå?

Kommentar

• Trooond
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2015
                              • 1039

Ganske sikker på at en Brændsrød i form, kunne utgjort en forskjell.
                              I dag burde vel bonke blitt tatt ut, når finnur kom inn. Han hadde ikke sin beste dag. Og ha spillere i sine vante posisjoner, er jo et sted å begynne.

Sliter jo hver gang, om motstander endrer litt på taktikk

Kommentar

• Folke
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2008
                                • 5955

Du driter i hvordan andre kamper går, men krever at "seriens desiderte bunnlag" skal knuses?

Jeg noterte meg også at Bunke slet i andre omgang, men jeg er ikke sikker på hvem ander vi kunne satt inn som ville kunne gjort en positiv forskjell.

Det er mange taktiske vurderinger man kan være uenig i, og jeg tror absolutt alle er enig i at andre omgang er elendig, men vi vant for en gangs skyld og det må være rom for å kunne glede seg over det?

Jeg føler meg rimelig trygg på at hele klubben jobber etter beste evne med å forbedre det som ikke funker, og de færreste som "soler seg i glansen". Da hadde det vel vært mye mer feiring i garderoben etterpå?
                                Kanskje prøve en kantspiller på kant?! Tuller du nå eller?

Kommentar

• MortenA
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 3490

Kanskje prøve en kantspiller på kant?! Tuller du nå eller?
                                  Nøyaktig hvem ville du brukt? Ofkir må jeg innrømme jeg kjenner for lite til å si noe om, og Brændsrød slår meg som bedre offensivt enn defensivt.

Slik spillet utartet seg trengte vi folk som kunne krige inn poengene, og når vi ikke klarte å utnytte styrkene til Friday, Erling og Pelle i stor grad hva skulle tilsi at noen av unggutta skulle kunne gjøre en forskjell?

Edit: Å bare lenge ut at vi må bruke en kantspiller blir for enkelt. Si heller hvem du ville satt inn og hvorfor.

Kommentar

• Folke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2008
                                    • 5955

Nøyaktig hvem ville du brukt? Ofkir må jeg innrømme jeg kjenner for lite til å si noe om, og Brændsrød slår meg som bedre offensivt enn defensivt.

Slik spillet utartet seg trengte vi folk som kunne krige inn poengene, og når vi ikke klarte å utnytte styrkene til Friday, Erling og Pelle i stor grad hva skulle tilsi at noen av unggutta skulle kunne gjøre en forskjell?

Edit: Å bare lenge ut at vi må bruke en kantspiller blir for enkelt. Si heller hvem du ville satt inn og hvorfor.
                                    Kan ikke du heller forklare hvorfor Bonke skulle passe bedre på kant enn noen av de som har spilt kant til nå i sesongen!

Kommentar

• _Jonern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 4397

Er vel bedre å bruke en spiller som faktisk er kantspiller, enn å bruke en sentral midtbanespiller som tydelig er utilpass i posisjonen. Sandefjord får jo lov til å kjøre kampen akkurat som de vil. Vi gjør ingen mottrekk for å få kampen inn i vårt spor igjen. Vi bare hiver inn en defensiv midtbanespiller til og faller inn i egen boks. Mot seriens dårligste lag. På hjemmebane. Med Brændsrød eller Ofkir inn, så hadde Sandefjord fått noe annet å forholde seg til på kanten. Det var masse rom vi kunne utnyttet.

Grunnen til at jeg har mista trua på Runar er at jeg ikke ser noen plan i noe som helst. Det bare skurer og går. Tilfeldigheter hele veien som avgjør kampene. I dag vinner vi fordi Sandefjord er ineffektive, rett og slett. Ikke fordi vi er gode. I tillegg er nesten alt nitrist. Det lyser ikke akkurat spillerglede av våre menn. Man føler det er noe som skurrer.

Skulle ønske jeg ikke var så negativ. Men man må jo si hva man mener. Var digg med 3 poeng i dag, men jeg har ikke trua på det her fremover. Får håpe jeg tar feil.
                                      ..................

Kommentar

• MortenA
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2007
                                        • 3490

Jeg har forklart hvordan jeg tenkte. Du har fortsatt ikke svart på mitt spørsmål.

Kommentar

• Trooond
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2015
                                          • 1039

Jeg mener nå at vi ikke trang legge oss enda lengre bakpå

Inn med Brændsrød, og finnur.
                                          Ligge med Erling og Brændsrød offensivt, finnur kriger .
                                          Da ville vi kanskje avgjort kampen med ett mål til, nå lav vi oss så langt bak at vi var enkle å spille mot.

Kommentar

Working...