Rúnar Kristinsson

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Frode D. Homb
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2003
    • 982

    Største problemet til Sportsklubben er at folk er forbanna etter hvert tap, og dem har det vært mange av i år, og da må de som er forbanna finne syndebukker. Jeg har ikke peiling på fotball slik Runar har det, men en ting er i hvert fall sikkert: RBK er en storklubb og vi har ikke slått dem på mange år. Det blir håpløst å diskutere en sak uten å ta med konteksten. Vi må signere gratis spillere, mens RBK plukker på øverste hylle i Norge, slik de har gjort siden 88. I det lange løp knuser de oss, i det korte løp kan vi av og til slå dem.

    Kommentar

    • andersmm
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2006
      • 5764

      Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
      Største problemet til Sportsklubben er at folk er forbanna etter hvert tap, og dem har det vært mange av i år, og da må de som er forbanna finne syndebukker.
      Ja. Til og med hovedtrener holder på med dette.
      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

      Kommentar

      • Frode D. Homb
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2003
        • 982

        Runar har peiling på det han driver med og vet hva slags beskjeder som var gitt.

        Kommentar

        • _Jonern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 4380

          Kan skjønne at han er sint etter straffa. Personlig driter jeg i den. Vi ble pissa på i hele 2.omgang og jeg kan ikke i mine villeste fantasier skjønne åssen vi skulle tatt poeng her, straffebom eller ikke. Det bekymrer meg at Runar tilsynelatende ikke har den respekten blant spillerne som kreves. Flere nøkkelspillere underpresterer grovt. Spesielt Lundemo og Ringstad. Den største nøkkelspilleren er sykemeldt/vil ikke være her. En annen stjeler straffa han aldri skulle tatt. Jeg ser ikke Runar og laget som et team. Jeg ser spillere som løper utpå matta uten mål og mening. Vi eier ikke snev av en forståelig spillestil. Trener, ledere og spillere er totalt uinteressant i media, det ser nesten ut som det er en plage å bli intervjua. Man trenger ikke være inne i miljøet for å se at det er misnøye i den klubben her. Jeg har en sterk mistanke om at det skurrer mer enn det som kommer frem.
          ..................

          Kommentar

          • Frode D. Homb
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2003
            • 982

            Se på Kåre da? Er han en tøffing? Han er jo en lettvekter som spilte støttepasninger i City. Hvorfor skal vi alltid klage på treneren? Se på de rammene Runar har, er jo ikke rart at det lugger en del i hans første sesong.

            Kommentar

            • alvar
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Dec 2005
              • 100

              Som trener har du et stort problem når spillere ikke hører på deg.
              Det var veldig klart hvem som skulle ta straffe hvis vi fikk det.
              Når da en spiller driter I dette burde runar tatt han av banen umiddelbart for å statuere ett eksempel.
              Har ikke treneren tillit /respekt I spiller gruppen går det som regel til helvete.

              Kommentar

              • andersmm
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2006
                • 5764

                Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                Runar har peiling på det han driver med og vet hva slags beskjeder som var gitt.
                Godt mulig. Spørsmålet er dog ikke hva Runar har gitt for instrukser, eller hvorvidt de har blitt fulgt. Det jeg virkelig stiller spørsmålstegn ved er Runars selvinnsikt og tilliten mellom ham og spillergruppa. Etter en relativt bedritent rekke kamper som topper seg med 0-5 hjemme bruker han intervjuet med RB etter match til å først kaste Friday under bussen. Isolert sett fortjener Friday pryl for å stjele straffen, og ikke minst for å bomme. Men vil man virkelig ta dette i media? Ellers bruker han tid på å skyve ansvaret over på spillerne:

                "– Det er stygge sifre, men det burde aldri ha blitt sånn. Personlige feil ødelegger for oss i dag, sier LSK-trener Rúnar Kristinsson til rb.no etter kampslutt."

                "
                – Før kampen snakket vi om at vi ikke skulle la Helland skjære inn i banen og skyte med venstrefoten, sukker Kristinsson."

                "
                – Vi glipper i markeringene på defensive dødballer og gjør dumme feil, oppsummerer Kristinsson."

                Dette er jo delvis sant. Men Runar bør vel ha såpass selvinnsikt at han ser at RBK produserte en del andre sjanser også, ikke bare gjennom å utnytte våre glipper og "dumme feil". Vi er inne i en forjævlig periode nå, og det kan ikke attributeres til kun personlige feil. Jeg føler ikke at Runar tar det ansvaret en god leder bør. Man kan ikke bare skylde på spillerne, man er nødt til å også innrømme at man selv misser med sin del av jobben. Og når det kollektive fungerer så dårlig over tid, så er det gode sjanser for at lederen ikke gjør en god nok jobb. Andre trenere forsøker aktivt skjerme spillergruppa i media. Runar ser ut til å skyve dem framfor seg.
                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                Kommentar

                • andee
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2004
                  • 1191

                  Lundemo, Martin, Knudtzon og Rúnar var enige om at Martin skulle ta en ev. straffe. Friday oppgir støy/språk som årsak til at han ikke fikk med seg Erling beskjed. Rúnar har hovedansvaret, ja, men er likevel ikke skyld i alt vi ikke liker.
                  TS05 - Felt C

                  Kommentar

                  • andee
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2004
                    • 1191

                    Opprinnelig skrevet av alvar
                    Som trener har du et stort problem når spillere ikke hører på deg.
                    Det var veldig klart hvem som skulle ta straffe hvis vi fikk det.
                    Når da en spiller driter I dette burde runar tatt han av banen umiddelbart for å statuere ett eksempel.
                    Har ikke treneren tillit /respekt I spiller gruppen går det som regel til helvete.
                    Lundemo, Martin, Knudtzon og Rúnar var enige om at Martin skulle ta en ev. straffe. Friday oppgir støy/språk som årsak til at han ikke fikk med seg Erlings beskjed. Rúnar har hovedansvaret, ja, men er likevel ikke skyld i alt vi ikke liker.
                    TS05 - Felt C

                    Kommentar

                    • _Jonern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 4380

                      Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                      Se på Kåre da? Er han en tøffing? Han er jo en lettvekter som spilte støttepasninger i City. Hvorfor skal vi alltid klage på treneren? Se på de rammene Runar har, er jo ikke rart at det lugger en del i hans første sesong.
                      Om han er en tøffing eller ikke driter jeg i. Han er høyt respekterert i sin klubb. Kanskje fordi han er klar og tydelig? Jeg mener ikke at vi må ha den trenern som skriker høyest. Man kan skaffe seg respekt på andre måter. Kåre er en rolig fyr, men han utstråler selvsikkerhet og det er viktig. Tydelighet er ekstremt viktig for en leder. Det har ikke vår trener.
                      ..................

                      Kommentar

                      • Frode D. Homb
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2003
                        • 982

                        Runar er tydelig, men du hører hva du vil høre og legger ikke merke til det gode han sier. Nå synes jeg at dere er som gribber rundt en tidligere klubbhelt som har klart å klore oss rundt midten av tabellen med elendige forutsetninger. Vi var skralle allerede før vi solgte Fofana og slapp Bjørn-Helge. Når Andersson også er skadet og vi må spille inn en ny mann i laget, og Lundemo sakte men sikkert er rehabilitert fullt ut, så blir dette nervepirrende. Vi må stå sammen med laget. Vi har ikke penger og det hjelper ingenting å forlate skuta nå. Jeg er slett ikke sikker på om vi vinner så mange kamper, men jeg er helt sikker på at Runar er spillerens mann og at han vil lære av de feil han har begått. Og blir han sparket, så er det jo bare å ansette noen fra forumet, for de har jo peiling og fasiten.

                        Kommentar

                        • alvar
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Dec 2005
                          • 100

                          Opprinnelig skrevet av andee
                          Lundemo, Martin, Knudtzon og Rúnar var enige om at Martin skulle ta en ev. straffe. Friday oppgir støy/språk som årsak til at han ikke fikk med seg Erlings beskjed. Rúnar har hovedansvaret, ja, men er likevel ikke skyld i alt vi ikke liker.
                          Den blir faktisk for dum, alle som var på stadion skjønte hvem som skulle ta det straffesparket .
                          Erling går bort til han og Martin står på merket å venter.

                          Kommentar

                          • Møkkamannen
                            Medlem
                            Hoffnarr
                            • Aug 2014
                            • 61

                            Det er fullt mulig å klare topp 5 i Tippeligaen med det laget her. Man trenger ikke penger for å bli topp 5. Se på Bodø/Glimt 6 på rad eller Stabæk. Jeg mener bestemt at treneren har ansvaret.

                            Kommentar

                            • Frode D. Homb
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2003
                              • 982

                              Det er en myte at Stabæk har så dårlige spillere. Hadde vi hatt Diomande og flere av de andre spillerne på Stabæk, så hadde også vi vært bedre. Glimt lander snart.

                              Kommentar

                              • BroganTrundler
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2014
                                • 665

                                Det er ingen som tviler på at Stabæk sine spillere er bedre enn våre, men de klarte å hente inn nesten hele laget med veldig lite midler et par uker før seriestart mens ingen av våre signeringer denne sesongen har utmerket seg.

                                Kommentar

                                • knut
                                  Make knut Great Again
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2006
                                  • 9453

                                  Opprinnelig skrevet av Børge
                                  En dyktig trener leverer med en gang. I det minste når laget presterte bra før man tok over. Trenere lever av å plukke poeng.
                                  What? Freda ikke du Haglund i 2 sesonger fordi "han skulle levere i sesong 3"?

                                  Kommentar

                                  • Frode D. Homb
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2003
                                    • 982

                                    Opprinnelig skrevet av BroganTrundler
                                    Det er ingen som tviler på at Stabæk sine spillere er bedre enn våre, men de klarte å hente inn nesten hele laget med veldig lite midler et par uker før seriestart mens ingen av våre signeringer denne sesongen har utmerket seg.
                                    Bob Bradley har mer rutine enn Runar og vet hva som gjelder. Inge Andre Olsen har også truffet bra, liten tvil om det. Men nå begynner denne svartmalinga igjen. Vi har som kjent solgt jevnt og trutt med spillere til utlandet, så fryktelige dårlige kan vi ikke være. Jeg føler diskusjonene beveger seg i sirkler hver gang. Vi er ikke håpløse på spillerutvikling. Vi har hatt en del skader på sentrale spillere i år. Vi har måtte selge to av våre mest sentrale spiller pga. dårlig økonomi. Men vi har ryddet opp i et par år nå. Det virker som flere klubber har startet et race igjen, en økonomisk galopp. RBK og VIF har hengt seg på Molde. Det har vi ikke penger til.

                                    Kommentar

                                    • Trooond
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2015
                                      • 1039

                                      Og kanskje forsvinner det fler.........

                                      Men det mange påpeker er vel at det mangler for mye på det taktiske og pedagogiske, og fotballforståelsen i løpet av kamper kunne vært bedre.
                                      Man får virkelig håpe det blir det, for så langt virker han for mye som en junior som vakler og prøver, og som trenger masse erfaring for å bli bedre. Og kanskje han blir det etterhvert.
                                      Nå har han endelig vist temperament, det er første skritt. Få opp lidenskapen flere hakk. Vise at man bryr seg. Hogg hue av reportere, og ikke egne spillere, så kan egne spillere og supportere glise, alle andre må gjerne bli forbanna, det kan bare være en fordel.

                                      Kommentar

                                      • Kristiansen
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2007
                                        • 1332

                                        Opprinnelig skrevet av knut
                                        What? Freda ikke du Haglund i 2 sesonger fordi "han skulle levere i sesong 3"?
                                        Vesentlig forskjell på Haglund kontra Kristinsson. Haglund tok over et lag som hadde sparket treneren sin og endt på 13. plass i serien med en helt fucked up spillerstall. Kristinsson derimot tok over et lag som endelig hadde etablert seg på den øvre halvdelen av tabellen og som syntes å ha noe på gang.

                                        Selv hadde jeg tålmodighet med Haglund og følte alltid at vi hadde noe på gang, denne sesongen her derimot har bare vært totalt håpløs, og med en trener som overhode ikke klarer å engasjere noen som helst.

                                        Kommentar

                                        • Roll75
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2007
                                          • 834

                                          Noen som vet om Kristinson kjører noe form for straffetrening etter en slik forestilling som i går? Når man taper 5-0 hjemme i tippeligaen så må det få konsekvenser selv om motstanderen er RBK!

                                          Kommentar

                                          Working...