Rúnar Kristinsson

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • fredpet76
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2004
    • 1250

    Opprinnelig skrevet av _Jonern
    Totalt rundspilt av RBK i to matcher. Slått ut av fuckings Strømmen i cupen. En uavgjort og tap mot søpla.
    Nå ble vi jo ikke akkurat rundspilt på søndag da. Det var jevnt inntil de fikk 1-0 og 2-0, men i 2 omgang var vi fullt på høyde inntil 3-0 målet. De var dog det førende laget i hele matchen men du overdriver om du mener vi ble rundspilt.

    Kommentar

    • Totti21
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3499

      Opprinnelig skrevet av krogen
      Hvis du mener spillerstallen er mer enn god nok, har vel i alle fall Torgeir gjort den viktigste delen av jobben sin framifrå, gitt de økonomiske utfordringene vi har stått og står overfor.
      Jeg har vel også skrevet akkurat dette tidligere. At Torgeir Bjarmann har gjort en ok+ jobb på overgangsmarkedet i LSK med de midlene han har hatt til rådighet. I tillegg har klubben produsert en rekke gode spillere selv de siste årene.
      Problemene mine med TB er at han som øverst ansvarlig for resultatene i LSK er lite synlig og tydelig ift hva som kreves av en trener, og hva hvordan klubben skal opptre på banen. Det som skjer på banen skal være klubbens filosofi, ikke treneren sin filosofi i mine øyne.

      - Ansettelsen av kompisen Runar K kan kritiseres ganske kraftig, og da spesielt den korte prosessen man kjørte, som jeg også mente en del om før han ble ansatt og har skrevet mye om i ettertid.

      - Håndtering av utgående kontrakter synes jeg også klubben har mye å gå på, uten at jeg kjenner hver prosess godt nok til å halshugge TB for dette. Man har i alle fall vært for dårlige til å se potensialet i egne spillere og drøyd disse prosessene i det lengste. Nok et argument for at en speider kan være den billigste investeringen klubben kan gjøre.
      Ikke nødvendigvis for å plukke ukjente spillere fra sør-amerika eller afrika, men for å faktisk kartlegge egne spillere også.

      - Resultatene har rett og slett ikke vært i nærheten av gode nok under Torgeir B sin ledelse, og uansett om årsaken til dette er en av punktene jeg har nevnt eller andre, så er det ingen grunn til at den som står ansvarlig for sport i LSK skal fredes for det som må kalles elendige resultater for et lag som i løpet av denne perioden har hatt ressurser som matcher en plass på øvre halvdel hver eneste år.
      Det finnes vel ingen andre foretak som hadde fredet den som står ansvarlig for resultater under det man kan/bør forvente over lang tid enn fotballklubber.

      - Klubben har gått fra å være en av de 4-5 mest profilerte klubbene i norge før TB sin periode til å bli en av de mest usynlige. Som ansvarlig for sport er kanskje ikke dette hans ansvar alene, men mangelen på profiler og en synlig trener eller sportsdirektør må definitivt ta sin del av skylden. Klubben må enten skaffe seg profiler eller bygge profiler selv.

      edit: har vel egentlig ganske mye mer på hjertet rundt dette, men har ikke helt tiden på min side nå på morran.

      Kommentar

      • antikris
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Oct 2005
        • 520

        Opprinnelig skrevet av fredpet76
        Nå ble vi jo ikke akkurat rundspilt på søndag da. Det var jevnt inntil de fikk 1-0 og 2-0, men i 2 omgang var vi fullt på høyde inntil 3-0 målet. De var dog det førende laget i hele matchen men du overdriver om du mener vi ble rundspilt.
        Vi blei pissa på. Ferdig snakka.

        Kommentar

        • Folke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2008
          • 5955

          Opprinnelig skrevet av fredpet76
          Nå ble vi jo ikke akkurat rundspilt på søndag da. Det var jevnt inntil de fikk 1-0 og 2-0, men i 2 omgang var vi fullt på høyde inntil 3-0 målet. De var dog det førende laget i hele matchen men du overdriver om du mener vi ble rundspilt.
          På hjemmebane har motstander ca 20 avslutninger.. Ca 70% av dem på mål! Da kan spillet de første minuttene være så jevnspilte som bare det, men man kommer ikke bortifra at dette ble overkjøring. Tap mot RBK er ingen bombe (jeg tippet faktisk 0-5), ikke skal man bruke ett tap mot RBK veldig mot Runar heller.
          Men måten man taper på borte mot RBK, resultatet i hjemmekampen mot RBK, tapet mot 2010, ingen seier mot vålerengen osv er flere grunner til at klubben bør ta en evaluering.
          En ting er selve fotballen som spilles, sånn sett liker jeg at f.eks. Bohinen ikke har fått sparken, en annen ting er selve resultatene.
          En klubb med stolte tradisjoner SKAL ha noen gode resultater, hver sesong, det er LILLESTRØM SPORTSKLUBB vi snakker om.. Ikke Start, ikke Aalesund, ikke Odd, ikke Sandefjord.. Ikke RBK i motsatt ende heller, men LSK!
          Topp 3 klubb gjennom tidene, beste norske fotballspiller gjennom tidene i Tom Lund, selve symbolet på den profesjonelle fotballen i Norge, landets beste supportere i en årrekke. Stolt og sterk SPORTSKLUBB som alle kjenner til, både på og utenfor banen!

          Kommentar

          • DoubleHi5
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2011
            • 4073

            Opprinnelig skrevet av Xavi
            Bjørnar Sollie sa på martins at LSK fans eksperter på å snakke ned eget lag, han må ha vært innom forumet.
            Ja, Bjørnar Sollie har jo stor troverdighet! Serrrrriøst? Mannen som var med på å dolke den eneste styrelederen i LSK på mange, mange år som virkelig har gjort et forsøk på å rydde opp i all dritten hennes forgjengere har stelt i stand. Og var det forresten ikke sånn at han selv var svært ivrig på å ta over hennes jobb? Det Bjørnar Sollie var med på i heksejakten på dyktige Heidi Scheie burde gjøre ham til persona non grata i enhver organisasjon.

            Bjørnar Sollie og hans medskyldige "reddet" vel LSK-hallen. Men de ofret klubben.

            Bjørnar Sollie har null troverdighet. Nada. Ferdig snakka.
            Elska þetta félag

            Kommentar

            • Børge
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2013
              • 2558

              Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
              Bjørnar Sollie og hans medskyldige "reddet" vel LSK-hallen. Men de ofret klubben.
              Det er i grunn en helt annen diskusjon, men når man først er inne på det å snakke klubben ned - så var vel det akkurat Heidi Scheie var en mester i? Drittpakke til pressen om ubenyttet omsettingsgaranti fra NFF som avsender ikke forsto innholdet i og således skeit i eget rede - hvor kom den fra? Kun prat om hvor dårlig økonomien sto til.

              Jeg er glad for at LSK ble kvitt henne. Styret sitt samarbeidsklima var åpenbart ikke spesielt god.

              Og ja, Bjørnar Sollie har jeg tillit til. Men å snakke ned eget lag, det har i grunn sittende trener selv klart ganske så bra i media. Til tider skulle man tro det var et europeisk storlag man møter, ikke bunnlag i Tippeligaen.....
              Sint og tverr på felt N

              Kommentar

              • knut
                Make knut Great Again
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2006
                • 9453

                Har ikke tillit til noen.

                Ferdig snakka.

                Kommentar

                • Xavi
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2008
                  • 1275

                  Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                  Anders, Tidligere styremedlem KFL

                  Kommentar

                  • GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

                    Opprinnelig skrevet av Xavi
                    Bortsett fra han har 100% rett?

                    Spillere henges ut som syndebukker, Runar og Torgeir og hele styret skal ha sparken. De fleste forventer tap før hver eneste kamp og nedrykk så fort vi taper en kamp, selv om det er mot serielederen.
                    Det Sollie selv skriver som privatperson på sosiale medier, der mye handler om LSK, fotball og spark både hit og dit i fotball-Norge, gjør potensielt mye mer skade på klubben enn det som skrives på et forum for det som i utgangspunktet er for spesielt interesserte. Sitter du i styret kobles også det du skriver som privaterson til klubben.

                    Spillere henges ut som syndebukker? Den som virkelig har fått gjennomgå er det som likevel jevnt over regnes som klubbens viktigste spiller, Johan Andersson. Ingen makter trigge ryktemakeriet som ham, og det er et godt bilde på en klubb der mye ikke er som det bør være, både i ledelsen og blant supporterne. Klubben maktet jo ikke engang stoppe en stadig voksende snøball før den eksploderte, og som resulterte i et karakterdrap på svensken på direktesendt tv.

                    LSK på etterskudd og på defensiven, gjennomgangmelodien i 2015. Også merkbart på kortstatistikken nu mera.

                    Kommentar

                    • Totti21
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3499

                      Kan på ingen måte sammenlignes med vår situasjon. Egentlig er det helt stikk motsatt av det vi opplever i LSK og en mal for hvordan vi burde drive vår klubb.

                      Bodø/Glimt har hatt en tydelig filosofi uavhengig av hvem som er trener i mange år nå, og Jan Halvor Halvorsen både står for den fotballen og har jobbet med å utvikle en spillestil både han og klubben er kjent for. Årsaken til at nettopp han, i likhet med Kåre Ingebrigsten og Kent Bergersen har vært trenere i B/G etter Trond Sollied sin tid er fordi de står for eksakt samme fotballstil, som Glimt har som krav at en trener som skal jobbe for de holder seg til. Da er det også enklere å stå bak treneren når resultatene uteblir, så lenge man ser utvikling i spillet.
                      Da er det jo bare et spørsmål om tid før de blir gode nok til å lykkes med det i motsetning til det som skjer hos oss om dagen, der det som skjer i den ene kampen overhodet ikke henger sammen med den neste. Og man har null kontroll på hva en ny trener bringer til bordet og lar treneren bestemme klubbens fotballfilosofi kontra det motsatte.

                      Hvis LSK hadde hatt en tydelig og klart definert spillestil som Runar K jobbet med og utviklet, så hadde jeg hatt en helt annen tålmodighet som jeg faktisk hadde med Magnus Haglund, da jeg på det tidspunktet skjønte at klubben ønsket en helt ny filosofi som kunne ta litt tid å innføre. Når man nå uttaler at man skal videreføre Magnus Haglund sin stil og det blir forkastet sakte men sikkert i løpet av få måneder, så har man et problem. Enten at klubben ikke har vært tydelig nok med en ny trener eller vet hva de vil selv, eller ved at man har en trener som begår tjenesteforsømmelse.
                      I ettertid var vel sikkert ansettelsen av Magnus Haglund akkurat like tilfeldig som ansettelsen av Runar K, og klubben lar trenere diktere klubbens filosofi fremfor at klubben selv gjør det og ansetter trenere deretter.

                      Uansett årsak, så hadde jeg i det minste forventet et lag som i det minste så noenlunde like ut fra kamp til kamp ift hva de ville oppnå. Nå er det absolutt ingen rød tråd mellom det som skjer fra kamp til kamp, og alt virker veldig tilfeldig basert på hvilke elleve spillere Runar K plukker ut.

                      Legger man da til at han også er misfornøyd med spillermaterialet han har til rådighet, så ser jeg at denne ansettelsen bare blir mer og mer feil. Førsteprioriteten måtte jo være å få inn en trener som mente at mannskapet vi hadde med de fire signeringene han fikk før seriestart var godt nok for han å jobbe med og oppnå resultater med.

                      Jeg er ikke så opptatt av trenere som forteller meg hvilken plass vi har som mål å havne på, men vil se trenere som forteller meg hvordan laget skal fremstå når han har fått inn alle sine ideer uten å nøle. Da tåler jeg en tiendeplass fordi vi ikke er gode nok... enda... Der stryker Runar K i alle intervjuer jeg har sett i det minste.

                      Bodø/Glimt bør jaggu være forbildet vårt på alle mulige områder. De mister sin beste spiller og svarer med 5-1 seier i neste kamp. Dette skjer fordi man har en rød tråd i alt man gjør i klubben og spilleren som kommer inn i laget vet akkurat hva som kreves av han i sin rolle. Dette kommer ikke med en trener eller en sesong, men er et resultat av en klubb som har jobbet med en filosofi i 20 år. Derfor ligger de foran oss på tabellen med en stall der kun en spiller kvalifiserer til vår 11'er etter min mening.

                      Runar K må gjerne fortsette for min del, men da må Torgeir Bjarmann stå frem som øverste sportslige leder og fortelle både han og meg hvordan klubben skal fremstå i årene som kommer. Så må vi jobbe etter dette i hver eneste kamp, på hver eneste trening på alle nivåer i klubben. Om ikke dette passer Runar K, så er han også feil trener. Om ikke dette passer G16 treneren, så er han også feil trener. Enkelt og greit.

                      edit: Jeg kan forøvrig garantere deg at om Jan Halvor Halvorsen hadde levert den svake sesongstarten med en egendefinert 4-4-2 formasjon med lange baller i bakrom og ettertrykk, så hadde han fått sparken før han rakk å lese opp laget til andre seriekamp.
                      Last edited by Totti21; 11.08.2015, 11:50.

                      Kommentar

                      • Frode D. Homb
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2003
                        • 982

                        [QUOTE=Totti21;600598]Kan på ingen måte sammenlignes med vår situasjon. Egentlig er det helt stikk motsatt av det vi opplever i LSK og en mal for hvordan vi burde drive vår klubb.

                        "Bodø/Glimt har hatt en tydelig filosofi uavhengig av hvem som er trener i mange år nå, og Jan Halvor Halvorsen både står for den fotballen og har jobbet med å utvikle en spillestil både han og klubben er kjent for."

                        Alt dette var jo også tilfelle tidligere i år da de sleit, likevel beholdt de ham som trener. Vi var også tålmodige med Haglund. Det lønte seg, slik vi så i fjor.

                        Kommentar

                        • hthaug
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2004
                          • 432

                          Jeg driter egentlig i hvem som styrer laget, men klubben må begynne å lære av sin egen historie. Kanskje vi burde tilbake til røttene på mange måter for om ikke lenge er vi like ubetydelige som Ham-Kam. Det har jeg snakket om i årevis (sjekk historikken om du vil) , og nå er vi snart der.
                          Når motstanderlagene gruer seg til å komme ut på Åråsen, så har vi gjort mye bra, selv om vi taper 0-5.

                          Kommentar

                          • krogen
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Aug 2009
                            • 228

                            Opprinnelig skrevet av Totti21
                            Bodø/Glimt bør jaggu være forbildet vårt på alle mulige områder.
                            Vi må ikke gå helt av hengslene og skamrose Bodø/Glimt bare fordi de er i en stim (seks seire på rad). Hvem har rekorden i antall seire på rad i øverste divisjon?

                            De har siden 2000 hatt 9 sesonger i Tippeligaen og 6 sesonger i 1.divisjon. Hvem har rekorden i antall sesonger på rad i øverste divisjon?

                            Kommentar

                            • Lars
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6156

                              Opprinnelig skrevet av hthaug
                              Jeg driter egentlig i hvem som styrer laget, men klubben må begynne å lære av sin egen historie. Kanskje vi burde tilbake til røttene på mange måter for om ikke lenge er vi like ubetydelige som Ham-Kam. Det har jeg snakket om i årevis (sjekk historikken om du vil) , og nå er vi snart der.
                              Når motstanderlagene gruer seg til å komme ut på Åråsen, så har vi gjort mye bra, selv om vi taper 0-5.
                              Helt enig i at vi må tilbake til røttene, men jeg har en helt annen oppfatning av hva som er røttene til LSK enn de fleste andre. Tror jeg.

                              For røttene til LSK er superlaget fra 50-tallet som spilte tiki-taka-fotball lenge før begrepet oppsto. Til Kong Haakons store begeistring. Røttene er Tom Lund, en spiller som først og fremst begeistret folk gjennom fart, teknikk og lojalitet til klubben.

                              Det er så forbanna mye mer i LSK-historien enn at vi tradisjonelt har vært "vonde å møte". Ja, vi trenger brutaliteten og gutsen til Bård Bjerkeland. Og vi trenger virkelig profiler i styret, administrasjonen, det sportslige apparatet og i spillergruppa, som klubben "alltid" har vært kjent for. Vi trenger å være et steg foran de andre, som med innføring av non-amatør-fotball.

                              Problemet med å snakke om "tilbake til røttene" i denna klubben er at noen (helt oppriktig) mener at Arne Erlandsen som trener er en del av det å gå tilbake til røttene. Og det, eller noe liknende, må for all del ikke skje.

                              Kommentar

                              • krogen
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Aug 2009
                                • 228

                                [QUOTE=Frode D. Homb;600617]
                                Opprinnelig skrevet av Totti21
                                Kan på ingen måte sammenlignes med vår situasjon. Egentlig er det helt stikk motsatt av det vi opplever i LSK og en mal for hvordan vi burde drive vår klubb.

                                "Bodø/Glimt har hatt en tydelig filosofi uavhengig av hvem som er trener i mange år nå, og Jan Halvor Halvorsen både står for den fotballen og har jobbet med å utvikle en spillestil både han og klubben er kjent for."

                                Alt dette var jo også tilfelle tidligere i år da de sleit, likevel beholdt de ham som trener. Vi var også tålmodige med Haglund. Det lønte seg, slik vi så i fjor.
                                Etter 19 serierunder i 2012, Haglunds første sesong, hadde vi 23 poeng og lå på 11.plass med fire poeng ned til kvalifisering. Resten av sesongen gikk Haglund tilbake til enklere fotball og høstet bra med poeng.
                                Last edited by krogen; 11.08.2015, 18:23. Begrunnelse: typo

                                Kommentar

                                • Lars
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 6156

                                  Opprinnelig skrevet av krogen
                                  Etter 19 serierunder i 2012, Haglunds første sesong, hadde vi 23 poeng og lå på 11.plass med fire poeng ned til kvalifisering. Resten av sesongen gikk Haglund tilbake til enklere fotball og høstet bra med poeng.
                                  Tror ikke mange er enige med deg i denne beskrivelsen av 2012-sesongen. Tallene stemmer, men det gir ikke mening å fremlegge dem på denne måten. Det store omslaget i 2012 kom mellom 13. og 14. serierunde. Både spillestil (mer direkte) og formasjon (tilbake til 4-4-1-1) ble endret foran skjebnekampen mot Fredrikstad i 14. serierunde. Da lå vi på nedrykk. På de siste 17 tok vi 28 poeng med stram organisering og direkte fotball.

                                  I 2013 vil jeg si at vi gikk tilbake til en slags Haglund-fotball (Elfsborg-fotball?), som resulterte i de spillemessig beste kampene under Haglund sommeren 2013 (etter min mening). At vi endte såpass lavt på tabellen skyldes en skadekrise i mai (mye selvforskyldt pga store treningsmengder) og at "et eller annet" skjedde etter den utrolig bitre Molde-kampen. Det var en MEGET bra kamp som vi tapte på straffer, en straffekonk som hadde vært totalt unødvendig med en god keeper i buret. Laget skal ikke kollapse etter noe sånt, men spillerne var ikke de eneste som resignerte litt etter den smellen. Jeg får fortsatt vondt av å tenke på hvor nære vi var en av tidenes cupfinaler. Faen.

                                  2014 kom aldri opp på max-nivået fra 2013 etter min mening, men det var en gjennomført god sesong, der jeg vil plassere fotballen et sted mellom "Haglund-fotball" og den direkte stilen vi kjørte høsten 2012. Haglund gikk litt på akkord med seg selv, brukte en spillestil som passet bedre i en klubb som LSK, og lyktes bra med det. Litt av grunnen til at 2014 ikke står igjen som det helt store, er selvfølgelig den utilgivelige kvartfinalen mot Sarpsborg. Det ødela nesten alt for min del.

                                  Jeg er for øvrig ikke noen stor fan av Haglund, selv om jeg har blitt tilskrevet en sånn rolle noen ganger. Jeg ville ha ham sparket sommeren 2012, og hyllet ham etter veldig gode perioder (i alle fall sommeren 2013). Ellers forholdt jeg meg rimelig nøytral til Haglund. På mange måter en bra trener, som hadde ganske mange svake sider når man skal vurdere totalpakka.

                                  Men dette handler jo om Runar. Ville bare påpeke at det er unyansert med en direkte sammenligning av første 19 kamper, fordi situasjonene og hendelsesforløpene er så vidt forskjellige. Samt at omleggingen til direkte fotball i 2012 skjedde på et tidligere tidspunkt enn jeg får inntrykk av at du mener.

                                  Som nevnt snur jeg, som mange andre, kappa etter vinden når det kommer til trenerspørsmålet. Men da jeg ville ha ut Haglund i 2012 var det mer et resultat av panikk. Det var umulig å se hvordan det laget kunne overleve. Nå er det i mindre grad redsel for nedrykk o.l. som styrer, det er heller retningen det sportslige er på vei jeg ikke liker. Eller for å si det mer presist: Mangelen på retning.
                                  Last edited by Lars; 11.08.2015, 19:23.

                                  Kommentar

                                  • krogen
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Aug 2009
                                    • 228

                                    Opprinnelig skrevet av Lars
                                    Tror ikke mange er enige med deg i denne beskrivelsen av 2012-sesongen. Tallene stemmer, men det gir ikke mening å fremlegge dem på denne måten. Det store omslaget i 2012 kom mellom 13. og 14. serierunde. Både spillestil (mer direkte) og formasjon (tilbake til 4-4-1-1) ble endret foran skjebnekampen mot Fredrikstad i 14. serierunde. Da lå vi på nedrykk. På de siste 17 tok vi 28 poeng med stram organisering og direkte fotball.

                                    Men dette handler jo om Runar. Ville bare påpeke at det er unyansert med en direkte sammenligning av første 19 kamper, fordi situasjonene og hendelsesforløpene er så vidt forskjellige. Samt at omleggingen til direkte fotball i 2012 skjedde på et tidligere tidspunkt enn jeg får inntrykk av at du mener.
                                    Jeg er enig (etter å ha kuttet ut avsnittene jeg er uenig i). Jeg synes bare Runar får ufortjent mye tyn og håper klubben og fansen viser han like mye tålmodighet som de viste Haglund, som hadde langt bedre forutsetninger for å lykkes. Jeg tror Runar har kontroll, en plan og noe på gang. Det dummeste han har gjort så langt, er etter min mening å kvitte seg med Ohi, slik tidligere trenere også har kvittet seg med min favoritt (Uwe/Werni og Nordlie/Wehrman), all den tid han i ettertid har etterlyst høyde og kraft i troppen.

                                    Kommentar

                                    • Lars
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 6156

                                      Opprinnelig skrevet av krogen
                                      Det dummeste han har gjort så langt, er etter min mening å kvitte seg med Ohi, slik tidligere trenere også har kvittet seg med min favoritt (Uwe/Werni og Nordlie/Wehrman), all den tid han i ettertid har etterlyst høyde og kraft i troppen.
                                      Helt enig. Ohi er en spiller vi hadde hatt kjempenytte av i år OG muligens de neste 15 åra. Man skal være uhyre sikker når man kvitter seg med en spiller som er...

                                      - kun 21 år.
                                      - LSK-gutt.
                                      - ekstremt erfaren alderen tatt i betraktning (landslag, Tippeliga).
                                      - beviselig målfarlig, selv uten å ha fått tillit i spesielt offensive posisjoner (særlig i LSK).
                                      - ekstremt anvendelig (LSK har ikke råd til en stor stall).
                                      - som du nevner, en fysisk sterk spiller som utfyller den stadig større andelen småtasser i stallen.

                                      Så langt er vi i kategorien "svak avgjørelse". Men så bruker vi faen meg en million eller noe sånt på Arni Vilhjalmsson, som er akkurat like gammel, absolutt ikke noen LSK-gutt (spiller et annet sted om 3 år, 99 % sikkert), helt uerfaren på OK nivå og, viktigst av alt, rett og slett en dårligere spiller enn Ohi. KANSKJE ikke som spydspiss, men der har vi jo ikke fått sett ham enda, siden trenerteamet innbiller seg at han kan spille kant og offensiv midtbane/hengende spiss. Beklager, men det kan han ikke. Spesielt ikke om vi sammenligner med Ohi, som er en habil innoverkant og ikke minst har et kjempepotensial i Sundgot-rollen bak en annen spisstype (og for så vidt som midtspiss i 4-3-3 med bakromstruende vinger ala RBK).

                                      Faen altså, samlet sett er dette en skikkelig skandale. Men det er kanskje urettferdig av meg å sette disse avgjørelsene opp mot hverandre på denne måten? Jeg vet ikke, jeg, men det er i alle fall sånn jeg har tenkt når jeg har sett Arni vise null og niks i roller Ohi har vist at han mestrer på en god måte.

                                      Kommentar

                                      • G-Man
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2011
                                        • 3201

                                        Opprinnelig skrevet av Lars
                                        Faen altså, samlet sett er dette en skikkelig skandale. Men det er kanskje urettferdig av meg å sette disse avgjørelsene opp mot hverandre på denne måten? Jeg vet ikke, jeg, men det er i alle fall sånn jeg har tenkt når jeg har sett Arni vise null og niks i roller Ohi har vist at han mestrer på en god måte.
                                        Det er altfor tidlig å kalle dette en skandale. Ohi var i samme båten som Pellegrino. For god for 2. divisjon, ikke god nok for TL. (Passer derfor perfekt i Obos pr dags dato). Ohi viste heller ikke mye progresjon.

                                        Å avfeie Arni er foreløbig også nonsens. Han kom ute av kampform, fikk spille med spillere han ikke kjente ennå, i en rolle han har minimal (om noen) erfaring i - og ble så skadet. Vi har på ingen måte noe grunnlag for å felle noen dom over denne spilleren ennå.

                                        Jeg er enig i argumentet om at Ohi med betydelig større sannsynlighet ville ha vært LSK spiller om 3 år, men hadde ikke satt familieformuen på at han er en bedre spiller enn Arni om 3 år...

                                        (Og ja, jeg innrømmer at jeg er svak for flere av islendingene som har vært i klubben vår, fra Runar himself, via BBS til Finnur som jeg mener har fått ufortjent mye kritikk).

                                        Kommentar

                                        • Lars
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 6156

                                          Jeg synes det er veldig urettferdig å melde at Ohi ikke holder Tippeliga-nivå. Nei, han er kanskje ikke noe for elleveren til et topplag. Men vi er da virkelig ikke et topplag. Og vi trenger absolutt mer enn elleve spillere i stallen. Ohi hadde vært en stor bidragsyter i årets stall, det er jeg overbevist om.

                                          Arni er en spiller som gir 100 % hele tiden, og sånn jeg kjenner deg, så er det noe du setter ekstremt høyt. Det er fair og forståelig at du vurderer Arni annerledes enn meg.

                                          Ganske enig ang. Finnur. Veldig billig signering på kort kontrakt. Helt grei spiller som dessverre har mista det HELT de siste par månedene. Før det var han en bidragsyter, med et bra fotballhode, helhjertet innsats og faktisk et OK pasningsspill (men det har så til de grader forsvunnet). Han er ikke spesielt bra, men ikke så dårlig som folk vil ha det til heller. Milevis foran andre billigløsninger vi har sett fra Bjarmann. Det holder vel å nevne sjanseløse Tom Sadeh? Kostet vel noe av det samme (begge gratis og lav lønn, kort kontrakt). Sist sett spillende mot MEG i en treningskamp mellom to 6. divisjonslag. Da er du dårlig.

                                          Kommentar

                                          Working...