Rúnar Kristinsson

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • _Jonern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 4397

Helt enig i at det var feil å kvitte seg med Ohi. En spiller som neppe noen gang holder høyeste tippeligaklasse, men absolutt god nok. Samtidig en potensiell kontinuitetsbærer, noe de aller fleste tippeligalag trenger. Man trenger noen som er der hele tiden, ved siden av de bedre spillerne som forsvinner til større klubber. Det er viktig å beholde en stamme i laget som kjenner sin posisjon i laget, som kjenner klubben. Som rett og slett ER LSK! Hvis ikke blir det helt identitetsløst til slutt, som det jo er i ferd med å bli. Ohi var også utvilsomt en bra mann å ha i garderoben. Humørspreder.

Jeg veit det er litt feil å sammenligne, med tanke på posisjon osv. Men å tenke på at vi kvitter oss med en LSK-gutt som Ohi og vurderer å hente en eller annen Falkenborn fra EGERSUND gir meg psykiske lidelser. Hva faen?!
    ..................

Kommentar

• G-Man
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2011
      • 3251

Opprinnelig skrevet av Lars
      Jeg synes det er veldig urettferdig å melde at Ohi ikke holder Tippeliga-nivå. Nei, han er kanskje ikke noe for elleveren til et topplag. Men vi er da virkelig ikke et topplag. Og vi trenger absolutt mer enn elleve spillere i stallen. Ohi hadde vært en stor bidragsyter i årets stall, det er jeg overbevist om.

Ja, det var kanskje litt urettferdig, og på noen områder ville Ohi ha styrket oss. Men det jeg ser som hans store akilleshel er fart med og uten ball. Det jeg har sett av Jerv (og scoringer fra Ohi) er i stor grad fra inne i boks - og det er der jeg ville ha sett hans største potensiale hos oss også. Han er stor og sterk, relativt høy - og kunne ha fungert i spann med Erling. Bedre enn Arni? For tidlig å felle en endelig dom (og uansett blir det hypotetisk slik situasjonen nå er).

Arni er en spiller som gir 100 % hele tiden, og sånn jeg kjenner deg, så er det noe du setter ekstremt høyt. Det er fair og forståelig at du vurderer Arni annerledes enn meg.

Du har 100% rett - er utrolig svak for spillere som kompenserer for mangler med innsats. La oss se når/hvis han får noen kamper i riktig posisjon. Har jeg feil skal jeg være den første til å innrømme det.

Ganske enig ang. Finnur. Veldig billig signering på kort kontrakt. Helt grei spiller som dessverre har mista det HELT de siste par månedene. Før det var han en bidragsyter, med et bra fotballhode, helhjertet innsats og faktisk et OK pasningsspill (men det har så til de grader forsvunnet). Han er ikke spesielt bra, men ikke så dårlig som folk vil ha det til heller.

Igjen 100% enig i din vurdering. Jeg tror rett og slett Finnur er fysisk og psykisk sliten etter å ha gitt 110% over tid. Med overskudd er jeg overbevist om at han kommer til å bli viktig for oss.

Milevis foran andre billigløsninger vi har sett fra Bjarmann. Det holder vel å nevne sjanseløse Tom Sadeh? Kostet vel noe av det samme (begge gratis og lav lønn, kort kontrakt). Sist sett spillende mot MEG i en treningskamp mellom to 6. divisjonslag. Da er du dårlig.
      He he, håper du benyttet anledningen til å sette inn en sugende takling, Pondus-style!

Kommentar

• GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

Arni ble hevet ut på dypt vann direkte etter å ha kommet til Norge uten å kunne svømme i det hele tatt. Det er problemet, og det er en i rekken av dårlige vurderinger islendingene med ansvaret har kommet med. Selv RB lot det jo på sin måte skinne igjennom at han ikke hadde noe i en startoppstilling å gjøre. Han skadet seg i en kamp han aldri burde spilt, på en måte ingen fikk med seg, men som faktisk satt ham ut i bortimot fire måneder. Nå så jeg ham sist mot Alta, med skuldra over hodet og avslutninger deretter. Som jeg har skrevet i tråden hans, jeg tror han kommer til å bli en solid TL-spiss, men han skulle aldri gått foran i køen på den måten han fikk gjøre. En elendig trenervurdering som neppe har fremmet utviklingen hans, og som satt bedre alternativer på sidelinja.

Ohi trengte først og fremst et miljøskifte for å få fart på karrieren, men det tok jo heller ikke lang tid før flere av de kvalitetene han har som spiller ble etterlyst som en mangelvare i troppen fra Runars side.

Kommentar

• G-Man
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2011
          • 3251

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
          Ohi trengte først og fremst et miljøskifte for å få fart på karrieren, men det tok jo heller ikke lang tid før flere av de kvalitetene han har som spiller ble etterlyst som en mangelvare i troppen fra Runars side.
          Helt enig. Ohi hadde stagnert hos oss, og ble ikke bedre av spill langt ned i divisjonene samt et og annet kort innhopp.

Nå blir han en bedre spiller, og så vidt jeg har forstått er det ikke noen hard feelings ute å går. Tar han nå steget ville det gledet meg å se han i gult og svart igjen i fremtiden.

Kommentar

• GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

Opprinnelig skrevet av G-Man
            Helt enig. Ohi hadde stagnert hos oss, og ble ikke bedre av spill langt ned i divisjonene samt et og annet kort innhopp.

Nå blir han en bedre spiller, og så vidt jeg har forstått er det ikke noen hard feelings ute å går. Tar han nå steget ville det gledet meg å se han i gult og svart igjen i fremtiden.
            Enig. Men som jeg skrev i tråden hans etter at overgangen var klar, hvis han gjør det så bra så spørs det jo om vi engang har mulighet til å hente ham tilbake. LSK er ikke RBK som kan hente tilbake de som nesten skuslet vekk talentet sitt eller trengte lengre tid på å ta steget, selv ikke Ohi med hans fortsatt gode forhold til klubben vår.

Kommentar

• Børge
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2013
              • 2559

Hvilken inngang får vi se til helges kamp? Hvordan legges spillet opp? Hvordan ønsker man at laget skal fremstå?

Jeg føler meg så utrygg på hvordan treneren går inn i en kamp som dette. Husker bortekampen mot vIF hvor han var fornøyd med at laget nærmest var kvalifiserte til fredsprisen før pause. De siste tre kampene er det spilt 270 minutter med fotball og kun ca 30 minutter er i grunn godkjent fotball - 3 av 3 1/2 timer er under hva man skal kunne forvente seg.
              Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Frode D. Homb
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2003
                • 982

Jeg får være litt kritisk jeg også. Vi produserer nesten ikke målsjanser. Det bekymrer nå som Fofana er borte.

Kommentar

• Børge
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2013
                  • 2559

Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                  Jeg får være litt kritisk jeg også. Vi produserer nesten ikke målsjanser. Det bekymrer nå som Fofana er borte.
                  15 skudd på mål totalt de tre siste kampen. 4 mot bydelslaget, 6 mot blåhvalene og 5 mot bartene. Selv for rent objektive mennesker må det fremstå som alt for lavt.
                  Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Percy Nilegård
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 5146

Isolert sett er det svakt, men ikke uvanlig i de to kampene der en middelhavsfarer møter to av topplagene(et av dem fortjent topplag, det andre helt uten grunn). Mot Sandefjord burde man kunne forvente mer, men preges nok litt av at vi leder 3-0 ganske tidlig.
                    "Alltid blodsprengt"!
                    Fong/Macho

Even Nordlien

Kommentar

• Tittil
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2009
                      • 341

Vi ser nå hvor viktig Fofana var, han bandt 2-3 mostandere alene. Å selge han med så liten gevinst er kortsiktig og lite fornuftig tenktt. De småkronene vi fikk for han blir spist opp av ytterligere publikumsnedgang og mindre bonus for langt dårligere tabellplassering. Fotball er tross alt underholdning, ikke bare bare fokus på økonomi

Kommentar

• zkinny
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2012
                        • 322

Opprinnelig skrevet av Tittil
                        Vi ser nå hvor viktig Fofana var, han bandt 2-3 mostandere alene. Å selge han med så liten gevinst er kortsiktig og lite fornuftig tenktt. De småkronene vi fikk for han blir spist opp av ytterligere publikumsnedgang og mindre bonus for langt dårligere tabellplassering. Fotball er tross alt underholdning, ikke bare bare fokus på økonomi
                        Vi kunne jo beholdt han ut året og ikke fått en dritt for han... Er det bedre???

Kommentar

• CFC1976
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2015
                          • 341

Opprinnelig skrevet av Lars
                          Helt enig. Ohi er en spiller vi hadde hatt kjempenytte av i år OG muligens de neste 15 åra. Man skal være uhyre sikker når man kvitter seg med en spiller som er...

- kun 21 år.
                          - LSK-gutt.
                          - ekstremt erfaren alderen tatt i betraktning (landslag, Tippeliga).
                          - beviselig målfarlig, selv uten å ha fått tillit i spesielt offensive posisjoner (særlig i LSK).
                          - ekstremt anvendelig (LSK har ikke råd til en stor stall).
                          - som du nevner, en fysisk sterk spiller som utfyller den stadig større andelen småtasser i stallen.
                          Du glemte å si
                          Treg
                          Dårlig 1. Touch
                          Dårlig i lufta

Da du nevner Ohi sine egenskaper

Kommentar

• Frode D. Homb
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2003
                            • 982

Det er dyrt å være fattig.

Kommentar

• ulfpulf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 2509

Opprinnelig skrevet av CFC1976
                              Du glemte å si
                              Treg
                              Dårlig 1. Touch
                              Dårlig i lufta

Da du nevner Ohi sine egenskaper
                              Dårlig i lufta? Er han det?
                              De to første målene jeg kommer på av Ohi mens han var i Lillestrøm er kanonen mot Sandnes Ulf, og utligningen til 1-1 i 7-1-tapet mot Aalesund. Det var en veldig kontrollert nikk hvor han kom høyt over AaFK-forsvareren.

Kommentar

• Oddis
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2006
                                • 2744

Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                                Dårlig i lufta? Er han det?
                                De to første målene jeg kommer på av Ohi mens han var i Lillestrøm er kanonen mot Sandnes Ulf, og utligningen til 1-1 i 7-1-tapet mot Aalesund. Det var en veldig kontrollert nikk hvor han kom høyt over AaFK-forsvareren.
                                Var ikke første gollen hans, for Fugla, borte mot Godset for flere år siden også en heading? Mener han var bra på huet jeg også! Potensielt et fysisk beist!
                                Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

Kommentar

• andersmm
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2006
                                  • 5764

Opprinnelig skrevet av Oddis
                                  Var ikke første gollen hans, for Fugla, borte mot Godset for flere år siden også en heading? Mener han var bra på huet jeg også! Potensielt et fysisk beist!
                                  7-0 målet i Gymsalsmassakren. Mot Tromsø hjemme (to ulike tilfeller tror jeg). Ohi er ikke dårlig i lufta.
                                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• CFC1976
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2015
                                    • 341

Opprinnelig skrevet av Oddis
                                    Erling Knudson har skåret med huet. Betyr ikke at han er den neste Kovacs.

Kommentar

• Oddis
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2006
                                      • 2744

Helt enig med deg der, men Ohi har da scoret opptil flere mål på hodet, og jeg husker godt at han tok for seg i duellene på midten også. Ohi er god på huet. Muligens litt dårlig timing, men han har fortsatt goood tid til å rette opp det. Han har fortsatt 3-5 år før han er i "riktig god prestasjonsalder" i en spillergruppe.
                                      Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

Kommentar

• G-Man
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2011
                                        • 3251

Skal innrømme at jeg fikk mer enn middels tenning når jeg i dagens VG leste følgende beskrivelse av hvordan Dortmunds nye trener tenker:

Thomas Tuchel (41), lagets nye trener, har flotte referanser fra sin tid i Mainz - som han førte til 5.plass i 2011 og til Europa League-fotball i vår. Han er en fremragende taktiker, opptatt av å få frem felleskapsfølelsen i laget og justerer i blant ukens treninger etter motstander-lagets styrker eller svakheter. Han er for eksempel ikke redd for å benke en stjerne eller to fra kampstart utfra tankegangen om at de gjør bedre nytte for seg når kommer innpå mot slutten. Dessuten jobber han tett med individene, og ivrer for å dyrke individene i en lagsammenheng. Rett og slett å få de store stjernene til å fungere i et lag.

Kommentar

• MortenA
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 3490

Hvis det er Kovacs som setter standarden for å være en god hodespiller, så er det ikke mange her i verden som er gode på hodet.
                                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

Working...