Rúnar Kristinsson

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BroganTrundler
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2014
    • 665

    Opprinnelig skrevet av Kroktåa
    Kjipt når fakta dreper svakt funderte påstander, ikke sant?
    Må jo også legge til at vi i fjor tok ledelsen i flere kamper enn det vi har gjort i år, så med tanke på prosentvis av kamper vi tok ledelsen og endte opp med å tape ligger Runar dårligere an enn Haglund.

    Kommentar

    • Kroktåa
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2015
      • 2937

      Jeg sier bare at vi må gi Runar litt mer tid til å bygge lag og relasjoner, som Haglund tross alt brukte tre år på. Runars LSK har på ingen måte prestert dårligere enn Haglunds LSK på samme tidspunkt. Og, jo, det er faktisk mer tilfeldigheter i fotball enn du later til å tro. Over tid vil likevel de dyktigste ha flere av disse tilfeldighetene til sin fordel, og omvendt de dårligste. I dag vare det for eksempel tilfeldig at returen fra Origi havnet rett på støvelen til Diomande. Sjøl om det er dyktighet fra hans side å være på rett plass til rett tid.

      Å kreve Runars avgang nå, er idiotisk. Laget hans har jevnt over prestert ok, og forbedringspotensialet for det unge laget er stort. Å kaste ham er dyrt, og ingen troverdig erstatter står klar til å gjøre underverker med spillergruppa.

      Et system er for øvrig ikke noe annet enn de menneskene som utgjør systemet. Det ligger ingen "trygghet" i noe system, langt mindre kan et system "skape" resultater. Tryggheten og resultatene er det menneskene sjøl som må skape. Tryggheten kommer av rutine og tro på egne ferdigheter. Spesielt i første omgang i kveld kunne du tydelig se både denne troen på egne ferdigheter, og at spillerne har relasjoner seg imellom (som du kaller "system"). At det sviktet på slutten har flere faktorer, den viktigste er at benken var tynn. Og at Stabæk faktisk er et veldig godt lag, med ligaens beste spiss.

      Kommentar

      • Kroktåa
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2015
        • 2937

        Opprinnelig skrevet av holmiz
        Tidligere hadde vi BennyLem her på forumet (lenge siden jeg har sett noe til han forresten), som helst ville at de fleste av betydning i Sportsklubben "måtte gå!" etter kort tid, men han argumenterte ihvertfall for sine synspunkter uten å oppføre seg som en 4-åring i trassalderen. I forsvaret så heter det seg at det er først når soldatene slutter å klage det står virkelig ille til.
        Du har misforstått noe veldig vesentlig når du sammenlikner meg med BennyLem. Har du sett meg kreve noens avgang i klubben?

        Du er for øvrig ikke noen "soldat" i denne sammenhengen. Det er, om noen, gutta i gult og svart ute på gresset. Bortsett fra de som mener de er større enn klubben, og helst vil vekk til ei tilsynelatende grønnere eng på den andre siden av gjerdet, hører jeg ingen som klager. Heldigvis.

        De eneste som klager, er de som tror de har større kompetanse enn Runar og Torgeir på taktikk, spillerlogistikk, relasjonsbygging osv. Det er helt greit å diskutere dette i et forum. Men det må gå an å diskutere det, uten å ta det helt ut til det ekstreme? Altså, kreve at så å si hele klubbledelsen må gå?

        Kommentar

        • ulfpulf
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2004
          • 2505

          Opprinnelig skrevet av holmiz
          Måten vi taper på i dag er uakseptabel, det går det faktisk ikke an å være uenig i.
          Hvorfor kan du bestemme hva jeg ikke kan være enig i?

          I går så jeg et lag som prøvde, men som ikke fikk det til. Jeg skulle gjerne sett et bytte til, men tror ikke jeg kjenner stallen så mye bedre enn Kristinsson at jeg er sikker på at det hadde hjulpet. Vi hadde mange karantener i går, og klubben er inne i en vanskelig økonomisk periode, så jeg vet at vi ikke kan få alt vi peker på.
          Dessuten er jeg enig med det han sier i Romerikes Blad:

          Kristinsson synes det meste av dommeravgjørelser også gikk vertenes vei de siste 45 minuttene.

          – Jeg er forbannet på det også. Det er ikke avgjørende, men det er snakk om et par frispark og hjørnespark og noen flere innkast. Alt dette ga Stabæk et større trykk enn det de burde ha fått.

          Måten tapet kom på var sur og bitter, og jeg likte den ikke, men uakseptabel? Nei.

          Når fotballens verden er skrudd sammen slik at Sportsklubben tjener penger på å vise frem fotballspillere på en bane i 2*45 minutter, og tar seg rimelig godt betalt i forhold til produktet de leverer, så har forbrukerne lov til å si ifra om de ikke er fornøyd med produktet de har betalt for.
          De som har akseptert Den moderne fotballen, hvor alt kan måles i og styres av penger - og som vil regne seg som forbrukere - kan si ifra om hva de vil for meg.
          Selv foretrekker jeg å kalle meg supporter og støtter laget, også når det går til helvete.

          Kommentar

          • Børge
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2013
            • 2558

            Opprinnelig skrevet av ulfpulf
            Dessuten er jeg enig med det han sier i Romerikes Blad:

            Kristinsson synes det meste av dommeravgjørelser også gikk vertenes vei de siste 45 minuttene.

            – Jeg er forbannet på det også. Det er ikke avgjørende, men det er snakk om et par frispark og hjørnespark og noen flere innkast. Alt dette ga Stabæk et større trykk enn det de burde ha fått.
            Tror muligens han burde legge energien over på egne prestasjoner enn på å slakte dommeren.
            Sint og tverr på felt N

            Kommentar

            • Rune
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2008
              • 1229

              Opprinnelig skrevet av Børge
              Tror muligens han burde legge energien over på egne prestasjoner enn på å slakte dommeren.
              Det er ikke veldig vanlig at trenere evaluerer seg selv i intervjuene rett etter kamper de har tapt. Da hender det oftere at de peker på ting som de mener er viktige for kamputfallet. For eksempel at legen løper inn på banen feil tidspunkt. Det betyr ikke at de ikke forsøker å bli bedre trenere ved å evaluere kampen og sin egen innsats sammen med teamet sitt på ett senere tidspunkt.
              "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

              Kommentar

              • Percy Nilegård
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 5146

                Ferguson, Mourinho, Wenger osv nevner aldri dommeren når de taper. Oh wait...
                "Alltid blodsprengt"!
                Fong/Macho

                Even Nordlien

                Kommentar

                • Børge
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2013
                  • 2558

                  Opprinnelig skrevet av Rune
                  Det er ikke veldig vanlig at trenere evaluerer seg selv i intervjuene rett etter kamper de har tapt. Da hender det oftere at de peker på ting som de mener er viktige for kamputfallet.
                  Men fokus på dommeren er for å flytte fokus. Dommeren var ikke avgjørende for at LSK mistet grepet på kampen.

                  Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                  Ferguson, Mourinho, Wenger osv nevner aldri dommeren når de taper. Oh wait...
                  Ok. Siden dem gjør det, er det selvsagt ok å tåkelegge situasjonen...
                  Sint og tverr på felt N

                  Kommentar

                  • Rune
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2008
                    • 1229

                    Opprinnelig skrevet av Børge
                    Men fokus på dommeren er for å flytte fokus. Dommeren var ikke avgjørende for at LSK mistet grepet på kampen.
                    De beste trenerne flytter ofte fokus bort er selve spillet for å beskytte laget. Jeg vet ikke om det er det Runar gjør, men med tanke på hvordan vi tapte denne kampen virker det ganske fornuftig å skylde på dommeren (eller noe annet)

                    Man kan sikkert diskutere om det var lurt å bruke straffesituasjonen med Friday forrige helg på samme måte, men samtidig kan man argumentere for at det var greit at Friday tok en for laget etter den kampen.

                    Uansett, så er det ingen god tilnærming å begynne å ralle om hva en selv skulle gjort annerledes rett etter kampen, hvis du ikke vil miste all autoritet du har da.
                    "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                    Kommentar

                    • Percy Nilegård
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 5146

                      Opprinnelig skrevet av Børge
                      Men fokus på dommeren er for å flytte fokus. Dommeren var ikke avgjørende for at LSK mistet grepet på kampen.


                      Ok. Siden dem gjør det, er det selvsagt ok å tåkelegge situasjonen...
                      Poenget er at noen kritiseter Runar for absolutt alt. At han gjør det samme som verdens beste trenere også.
                      "Alltid blodsprengt"!
                      Fong/Macho

                      Even Nordlien

                      Kommentar

                      • Børge
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2013
                        • 2558

                        Opprinnelig skrevet av Rune
                        De beste trenerne flytter ofte fokus bort er selve spillet for å beskytte laget. Jeg vet ikke om det er det Runar gjør, men med tanke på hvordan vi tapte denne kampen virker det ganske fornuftig å skylde på dommeren (eller noe annet)

                        Man kan sikkert diskutere om det var lurt å bruke straffesituasjonen med Friday forrige helg på samme måte, men samtidig kan man argumentere for at det var greit at Friday tok en for laget etter den kampen.

                        Uansett, så er det ingen god tilnærming å begynne å ralle om hva en selv skulle gjort annerledes rett etter kampen, hvis du ikke vil miste all autoritet du har da.
                        Noen ganger er det fånyttes å forsøke å sminke sannheten og flytte fokuset over på dommeren. Det så vel "alle" i går. Hva det gjelder autoritet, så har han vel ikke så mye av den. Om han skulle ha autoritet, så skjuler han den ganske så godt. Å dumpe skyld over på Fred Friday sist helg var ikke noe bevis for autoritet - bare enda en vri på flytte fokuset bort fra egen mangelfull jobb.

                        Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                        Poenget er at noen kritiseter Runar for absolutt alt. At han gjør det samme som verdens beste trenere også.
                        Problemet er at det pr d.d. knapt har vært mulig å spore snev av selvkritikk. Annet poeng, er at det strengt tatt burde være kontroversielle situasjoner å sette fingeren på før han nærmest på autopilot setter i gang med å gnåle på dommeren.
                        Sint og tverr på felt N

                        Kommentar

                        • G-Man
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2011
                          • 3201

                          Vi spilte en meget god førsteomgang, og Stabæk var under pari.

                          Bob Bradley tok grep i pausen. Diomande skryter av hva Bradley sa i pausen, og de starter også 2. omgang med to nye spillere.

                          Det snur kampen.

                          Vi venter ufattelig lenge før vi bytter, og når vi omsider gjør det så kan man stille et stort spørsmålstegn ved hvem som (ikke) kommer inn.

                          Jeg sier ikke at Runar må gå. Men jeg sier at Bradley tok grep, og Runar gjorde det ikke. Jeg mener vi tapte denne kampen på det.

                          Når det er sagt så er jeg vanvittig stolt av inngangen til kampen (null parkert buss) og innsatsen til laget. Med et unntak så jobbet og spilte laget for hverandre, og de to kantene våre imponerte meg massivt i går.

                          Lundemo hevet seg, og også hyggelig å høre at flere så hva Finnur kan bidra med.

                          Vi har et særdeles spennende lag på gang!

                          Kommentar

                          • Rune
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2008
                            • 1229

                            Opprinnelig skrevet av Børge
                            Noen ganger er det fånyttes å forsøke å sminke sannheten og flytte fokuset over på dommeren. Det så vel "alle" i går. Hva det gjelder autoritet, så har han vel ikke så mye av den. Om han skulle ha autoritet, så skjuler han den ganske så godt. Å dumpe skyld over på Fred Friday sist helg var ikke noe bevis for autoritet - bare enda en vri på flytte fokuset bort fra egen mangelfull jobb.


                            Problemet er at det pr d.d. knapt har vært mulig å spore snev av selvkritikk. Annet poeng, er at det strengt tatt burde være kontroversielle situasjoner å sette fingeren på før han nærmest på autopilot setter i gang med å gnåle på dommeren.
                            Javel. Jeg bare påpeker at du aldri kommer til å se en eneste fotballtrener noe sted på noe nivå, stå i kampintervju å si "dette skulle jeg gjort annerledes. Jeg skulle gjort et bytte på det tidspunktet. Jeg skulle åpenbart sagt noen annet i pausen. Jeg skulle lagt om formasjonen når jeg så at det skjedde, osv." Så å kritisere Runar for at han ikke gjør det, er, etter min mening, litt rart.

                            Du skal selvfølgelig får lov til å etterlyse mer selvkritikk i møte med media, men jeg skjønner ikke helt hvorfor. Kanskje du kan forklare meg det.
                            "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                            Kommentar

                            • Tvilling
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2006
                              • 1472

                              Hukommelse er nå så som så.. men om jeg opplevde Haglund som veldig god på å gjøre grep underveis i kampen, vesentlig bedre enn Henning Berg.
                              At Runar ikke er like god som Haglund var, det er jeg enig i. Runar gjør også grep, men trenger nok å bli enda litt sikrere på å ta de - og ta de raskere. - Jeg tror det kommer..

                              Kommentar

                              • Trønderkanari
                                Medlem
                                Møteplager
                                • Aug 2004
                                • 84

                                Er litt uenig her.. Første sesongen til Haglund, husker jeg han ikke var veeldig flink med bytter, for å snu et kampbilde. Noen som husker Nadderudkampen 2012...?
                                Til Runars forsvar må også nevnes at han iløpet av denne sesongen har mistet tre viktige brikker i Andersson,Riise og Fofana. Spillere som hadde vært ekstremt viktige i en slik 2.omgang som igår. Er nok litt lettere å være RBK-Kåre, der man får inn landslagsspillere hver uke, å har en solid og erfaren benk å ta av..

                                Kommentar

                                • DoubleHi5
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2011
                                  • 4073

                                  Inngangen til kampen var en helt annen i går enn det vi har sett tidligere i år. Feigheten som har vært så tydelig tidligere var borte! Det spiller ingen rolle hva grunnen til det er, bare det fortsetter sånn. Håper ikke dette bare var et skippertak, men at angrep og offensiv tankegang er den nye melodien fra Runar!
                                  Elska þetta félag

                                  Kommentar

                                  • Wanker
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2005
                                    • 633

                                    Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                    Feigheten som har vært så tydelig tidligere var borte! Det spiller ingen rolle hva grunnen til det er, bare det fortsetter sånn.
                                    Frykter at det henger sammen med forventningspress - her trodde ingen på noe som helst, så det var ingen poeng å miste...

                                    Jeg er ikke flink til å skrive når noe er positivt, men på tross av slaget i trynet de siste minuttene, synes jeg gårsdagen var veldig positiv. Mange initiativ ble tatt, og ballen ble ofte spilt på disse. Vi trenger ikke frykte mange lag i Eliteserien, håper de forstår det selv nå!

                                    Og gi Ofkir er ny, lang kontrakt. Dette blir hur bra som helst!
                                    Hunter S. Thompson:

                                    There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                                    Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                                    Kommentar

                                    • Kroktåa
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2015
                                      • 2937

                                      Opprinnelig skrevet av Trønderkanari
                                      Noen som husker Nadderudkampen 2012...?
                                      "Takk" skal du faen meg ha! Nå fikk jeg migrene igjen!

                                      Kommentar

                                      • MortenA
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2007
                                        • 3438

                                        Opprinnelig skrevet av holmiz
                                        Måten vi taper på i dag er uakseptabel, det går det faktisk ikke an å være uenig i. Og så lenge Runar har hovedansvaret for taktikken, treningene, laget og evt. uteblivende bytter, så er en helt naturlig del av hans jobb å bli evaluert ut fra hva både han og laget leverer.
                                        Mens når vi vinner mot Sandefjord, så er det også uakseptabelt siden de presset oss i 60 min.? I så fall burde Bradley være ytterst misfornøyd med å ligge under i 86 min. for en "middelhavsfarerende taperklubb"?

                                        Opprinnelig skrevet av G-Man
                                        Vi spilte en meget god førsteomgang, og Stabæk var under pari.
                                        Muligens en sasmmenheng?
                                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                        Kommentar

                                        • G-Man
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2011
                                          • 3201

                                          Opprinnelig skrevet av MortenA
                                          Muligens en sasmmenheng?
                                          Absolutt. En vesentlig årsak til at Stabæk fremsto så bleke var at vi spilte de dårligere. Den setningen hadde ikke brodd mot noen hos oss, Runar inkludert.

                                          Kommentar

                                          Working...